Nem tudom miért kellett így elaprózni...
"A rendszer lelke a levegő-, üzemanyagadagoló egység, amelyben egy, az üzemanyag-ellátásért felelős befecskendező, és a benzin-levegő keveréket előállító, és ezt 5 Bar nyomáson közvetlenül az égéstérbe fecskendező injektor található. Az így előállított benzin-levegő keverék szemcsék mérete mindössze 8 mikron, szemben az autók befecskendezője által porlasztott 50 mikronos részecskékkel."
(totalbike)
Az már újabb fejlesztés, modernebb cuccokkal ezek szerint.
Volt már apró cseppes, csak az nem volt elég. Valahol olvastam egyszer, hogy kevesebb, mint fele akkora a szemcsenagyság, mint egy autó befecskendezőének. Ezért kellett a kompresszor elvileg.
kinter: most jut eszembe itt az idő kipróbálni a téligumit. Remélem tegnap kivitted egy körre. Tapasztalatok?
Amúgy ez az überbonyolult rendszer onnan ered hogy 2000 környékén még nem volt olyan pontos apró cseppekben porlasztó inyektor sorozatkészen mint most.
Ha most fejlesztenék simán a hengerfejen lenne egy befecskendező meg egy AC és ennyi.Se kompresszor se levegő inyektor se egy marék tömítés.
Talán az érzékelők is jobbban meg lennének oldva.
Lényegesen biztosabb lenne.
Nem is beszélve hogy a pigi blokk stabilabb.
"...akkor már nem is olyan drága egy átszerelés..." Erről beszélek. Akiknek eddig átépítettem a motorját, mind csak karbantartásra(olajcsere, szíjcsere) hozza vissza, és boldogan számol be róla, hogy bizony az átépítés óta egyszer sem volt olyan eset hogy leállt volna, vagy nem indult volna a motorja. Bohóckodjon az injektorral az, aki szereti a szado-mazót....
"...és a kiszerelt, még működő alkatrészekből mennyit lehet visszahozni?..." Ez már igazán csak a Te leleményességeden múlik. Injektor+ECU+Benzinpumpa+olajpumpa,stb, kb 30-ért el lehet passzolni. De persze van sok olyan is, aki csak az ECU-t 50-ért adja. Erre nem tudok mit mondani. Egy alkatrész árát a kereslet határozza meg....
A megbízható ,meg az hogy ért hozzá két különböző dolog...Sok karbin nevelkedett szerelőnek beletört már a bicskája a "gonosz" ditechbe. Csak ugye hülyén nézne ki,ha egy szerelő bevallaná,hogy nem igazán ért hozzá, ezért általában az elsőt elvállalják.Miután végigizzadnak vele pár napot többet nemigen engednek be a portára,mert annyi idő elmegy vele,hogy azalatt megjavít 10 karburátoros motort.
Persze nem zárható ki azért,hogy ahová vitted pikk-pakk
olcsón-gyorsan elkészül és még tartós is lesz...De ezen a fórumon nem sok ilyen pozitív történetet hallottunk...
Már nem azért, de annál a szerelőnél minden ECU hibás? Ha a motor ennyire ismerős neki és mégis szar, akkor gondolod jó szerelő? Akkor miért nem csinálta meg eddig, ha már járt nála? Jaa tudom azért, mert ECU hibás lett. Na jó nem gonoszkodom, csak érdekes.
kinter: és a kiszerelt, még működő alkatrészekből mennyit lehet visszahozni?
Allitolag megbizhato szerelo, eleg sok motor volt nala szetkapva meg sokan ajanlottak hogy o tenyleg jo es olcso. Haveromnak is osszeszedte a robogojat aminek volt gondja rendesen(pontosan nemtudom hogy mi). Amikor kivettuk a motort, aztmondta hogy hmm de ismeros ez a robogo. Na mondom ez nem sok jot jelent, akkor az elozo tulaj gyakran hordhatta szervizbe. Kivancsi vagyok mit fog mondani hogy mi a baja meg hogy milyen árat mond rá. Amugy volt ott azthiszem NRG 5 ezer kilometerrel aminek allitolag az ECU ja ment szet mutogatta is ott bőszen h ez a bűnös darab.
A karbis átalakitásos dolog drága mulatság?:) Egyaltalan nem ertek hozza azert kerdezem:)
http://auto-motor.vatera.hu/al... -sárvédő hosszabítás,(FENTI LINK)-itt!Vatera keresőbe :aprilia sr .van minden mint a búcsúba.matricaszett is.1000 féle!Remélem tudtam segíteni!Üdv:ZSOLT
Hová vitted?Ha nincs az emberkének kiolvasója(gondolom a pigi blokkosnál is a gameboy-os dologgal működik)akkor villámgyorsan hozd el onnan,mert (lehet)több kárt és költséget csinál mint kéne...
Pont az ECU,meg az injektor ami nagyon ritkán megy tönkre,még a morinben is (persze azért kizárni nem lehet)max a nyomásszabályzó részével szokott gond lenni ,viszont ,ha nekiáll cserélgetni ezeket a gatyád rámegy.
Jó lenne ténylegesen megtudni,hogy mi az a hiba amit villog és úgy elindulni.
És persze ezt csak azért mondom, mert elvileg piaggio blokkról van szó. Ezek tapasztalat alapján stabilabbak mint a morini. A morini ditechről továbbra is megvan a véleményem....
Nem magam ellen akarok beszélni, de a karbis átalakítás előtt szerintem megérdemel egy olyan szerelőt, akinek tehetsége és műszerei is vannak ahhoz hogy esetleg megjavítsa. Ezek után, ha esetleg túl sokba lenne a javítás, vagy a szerelő nem boldogulna vele, akkor természetesen szeretettel várom a szívcserére.....
Az nem számít először mit villog ki. Ki kell törölni mindent aztán indítani és majd az újbóli kivillogtatásnál kiírja a jelenlegi hibákat. Bár ha már szerelőnél van akkor mindegy.
Egyébként tipikus szerelői hozzáállás: biztos az ECU szar vagy az injektor. Találgatnak meg cserélgetnek vaktában, ahelyett, hogy mérnének (pl a nyomásértékeket). A végén még a te motorod is Kinter-nél köt ki, aztán lesz belőle egy megbízható karbis gép
Holnap rendes fénynél megpróbálok róla képet csinálni,mert amit az eladó csinált vakuval,azon jóval élénkebb a színe mint valójában,ebből meg utólag nem akarok problémát,postázni úgyis csak jövőhéten tudok.
Hát az XXL szerintem elég nagy...Én most 176cm és 100kg vagyok,de lóg rajtam,meg az ujja is hosszú.Nem egy Aprilia szalonban árult minőség,de ezt az ára is tükrözi,szerintem ennyit megér.Egy sima kinai polárpulcsi felirat nélkül kb ugyanennyi
Személyes átvételnél 3000,ha postázni kell akkor a jelenlegi postai díjszabás szerint annyival többért tudom adni.Aki előbb szólt azé legyen akkor a lehetőség.zsolo76@freemail.hu-n elérhető vagyok.
"A rendszer lelke a levegő-, üzemanyagadagoló egység, amelyben egy, az üzemanyag-ellátásért felelős befecskendező, és a benzin-levegő keveréket előállító, és ezt 5 Bar nyomáson közvetlenül az égéstérbe fecskendező injektor található. Az így előállított benzin-levegő keverék szemcsék mérete mindössze 8 mikron, szemben az autók befecskendezője által porlasztott 50 mikronos részecskékkel."
(totalbike)
Volt már apró cseppes, csak az nem volt elég. Valahol olvastam egyszer, hogy kevesebb, mint fele akkora a szemcsenagyság, mint egy autó befecskendezőének. Ezért kellett a kompresszor elvileg.
kinter: most jut eszembe itt az idő kipróbálni a téligumit. Remélem tegnap kivitted egy körre. Tapasztalatok?
Amúgy ez az überbonyolult rendszer onnan ered hogy 2000 környékén még nem volt olyan pontos apró cseppekben porlasztó inyektor sorozatkészen mint most.
Ha most fejlesztenék simán a hengerfejen lenne egy befecskendező meg egy AC és ennyi.Se kompresszor se levegő inyektor se egy marék tömítés.
Talán az érzékelők is jobbban meg lennének oldva.
Lényegesen biztosabb lenne.
Nem is beszélve hogy a pigi blokk stabilabb.
kinter: akkor már nem is olyan drága egy átszerelés.
Persze nem zárható ki azért,hogy ahová vitted pikk-pakk
olcsón-gyorsan elkészül és még tartós is lesz...De ezen a fórumon nem sok ilyen pozitív történetet hallottunk...
kinter: és a kiszerelt, még működő alkatrészekből mennyit lehet visszahozni?
A karbis átalakitásos dolog drága mulatság?:) Egyaltalan nem ertek hozza azert kerdezem:)
Pont az ECU,meg az injektor ami nagyon ritkán megy tönkre,még a morinben is (persze azért kizárni nem lehet)max a nyomásszabályzó részével szokott gond lenni ,viszont ,ha nekiáll cserélgetni ezeket a gatyád rámegy.
Jó lenne ténylegesen megtudni,hogy mi az a hiba amit villog és úgy elindulni.
Egyébként tipikus szerelői hozzáállás: biztos az ECU szar vagy az injektor. Találgatnak meg cserélgetnek vaktában, ahelyett, hogy mérnének (pl a nyomásértékeket). A végén még a te motorod is Kinter-nél köt ki, aztán lesz belőle egy megbízható karbis gép
Személyes átvételnél 3000,ha postázni kell akkor a jelenlegi postai díjszabás szerint annyival többért tudom adni.Aki előbb szólt azé legyen akkor a lehetőség.zsolo76@freemail.hu-n elérhető vagyok.