Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Kár lenne szopatni a szopást. Ha elviszik a farkamat sem érdekli, hogy vinnyog. Bedobják a kocsiba és viszlát. Kár szétbaszni az elektronikát, meríttetni az akksit, biztosítékozni, felesleges hibalehetőséget kreálni.
Na és ehhez mit szólna egy ditekknek az elektronikája? A távirányítású indítás már gondolom alapból kilőve, sőt még a kulccsal való is kérdéses az immo miatt. Chipet nem tudom át lehet egyáltalán rakni? Jó tudom, hogy ha nincs chipes kulcs, akkor kódot kér a ditekk (legalábbis a factory), de azt mindig pötyögni bajos.
Egyik ismerősnek van ilyen. Kínai, de egyenlőre működik.
Nem tűnik rossznak.
Sziasztok!
Valaki használ ilyet?
http://auto-motor.vatera.hu/it...
Valakinek kellett gyári ditech elektronika...itt megtalálja:
http://www.vatera.hu/item/view...
Ha néha pattansz azzal csinálsz a legjobbat ahogy írod. Rugod. Fogyasztás kevés, töltés van.
Amit tudok javasolni, az egy 10-15mA-es csepptöltő, LM317-es áramgenerátorral felépítve.
"...A 0 mínusz 10 fok gondolom nyírja nem kicsit..." Az ólomakkukat pont a nyári meleg nyírja ki, és ezért általában télire sza...nak be, mikor több áramot kellene kivenni belőlük. Hidegben lelassulnak a vegyi folyamatok, a szulfátosodás, és az önkisülés is. Másik ami végezni szokott az ólomakksikkal az a tétlenség. Ilyenkor megkeményednek és elszulfátosodnak a lemezek. Ez csökkenti a kapacitást, és cellazárlatot okoz. Szerintem a legjobb amit tehetsz vele, hogy használod vagy folyamatosan csepptöltöd. Azzal hogy beviszed a szobába, és hagyod pihenni tavaszig, megásod a sírját. Egy rendesen feltöltött akkumulátor nem fagy be, és nem is lesz baja a hidegben sem. Ha meg magától lemerül, akkor be is fog fagyni, de akkormeg úgysem kár érte, mert zárlatos...
Gondolom itt már a tölthető ceruza akkukról beszélsz. 5 éve árulgatok minőségi ceruza akkukat, és igaz hogy azokat illő használaton kívül is néha dolgoztatni, ez által kitolva az élettartamát.
De mint mondtam néha rá kell pattannom a mocira. Ezexerint jobban járok ha bennemarad. A 0 mínusz 10 fok gondolom nyírja nem kicsit. De minden használatnál levinni betenni stb.... akkor inkább bennemarad.
Nekem ez jött be: szobahőmérséklet, szekrény, feltöltve, néha rámérni multival, de tölteni sose kellett, áltában nekem nem merült le.
Nade akksit nem azért veszünk hogy pihentessük. Akinek csak néha-néha kell az energia, az vegyen elemet, amit a használat után eldobhat. Egy akkumulátor akkor érzi jól magát ha dolgoztatják. És igen, magától is lemerül ezért szokták feltöltve letenni. Bár szerintem mindenki másra esküszik. Nekem pl. van olyan akksim ami egy hét alatt lemerül magától, de van olyan is, ami akár két hónap után is még elfogadható töltéssel rendelkezik.
De az, meg az is, hogy akármikor 5-10 percre is felteheted töltőre és nem kell teljes töltésig tölteni.
De, ha lemeríted és leteszed 1 hónapra pihenni, akkor már lemerül teljesen az állásban is, nem? Na elvileg innen már nem biztos, hogy visszatér. (Én csak olvastam erről, ha ott hazudtak én is )
Általában nem is tudod lemeríteni, mert a beleépített elektronika nem engedi.
Az Li-ion akksiknak nem pont az az egyik előnye,hogy nem kell lemeríteni teljesen töltés előtt?
Már a lítiumos akksikat sem kell sütni. Sőt azoknak is a mélymerült állapot a húzós és nem 100%, hogy visszajön.
Egyébként tényleg ki kell sütni az ólomakkukat is néha. Bár ez az újabb fajtákra nem tudom hogy vonatkozik-e. Ha ki is sütöd, akkor annak szigorú szabályai vannak, ugyanúgy akár a töltésnél. Mivel ezt úgysem tudod otthoni eszközökkel megvalósítani, inkább hagyd a fenébe. Meg ki a fa....om fog ezzel egyáltalán kínlódni?....
Akksi nélkül nem ajánlanám járatni a motort, mert a feszültség felszaladhat, és megsülhet pár dolog. Viszont ha néha megjáratod a gépet rövid utakra, és csak a berúgókart használod, akkor maradhat az akku a helyén is, mert akkor legalább néha kap töltést is. Ha beviszed meleg helyre az akkut, azzal csak az önkisülést gyorsítod. Az igaz az lenne, ha egy csepptöltővel folyamatosan "töltenéd". 10-15mA bőven elég egy ilyen akkunak, ahhoz hogy szinten maradjon, és ne szulfátosodjon el.
Megoldódott a probléma, faterom igazított rajta valamit és újra halk lett. Valószínű akkor csak hozzá ért valamihez. ( Nagyon remélem )
http://www.varta-automotive.hu...

Ha terheled és lenyomod a feszültséget és nincs töltés az nemigazán tesz jót, de te tudod. Azt, hogy hol olvastátok/hallottátok, hogy ki kell sütni meg meríteni az akksit szívesen megnézném hivatalosan. Ez nem nihm és li-ion akksi. Ne keverjük már össze a mobiltelefon akksikkal...
Én is úgy tudom, hogy érdemes meríteni feltöltés előtt, persze nem 0,00001 V-ig.
Viszont mi történhet ha akksi nélkül megyek a mocival néha egy rövidet?
Meríteni minek?
Akksit érdemes kivenni,néha tölteni,meríteni esetleg.De akksi nélkül ne használd!

id93:Kábel gond lesz,valami szakadás,vagy ilyesmi a tipp.