Egy 70-essel jóval kisebb az esélye a lebukásnak nem nulla mint a 125-ösnek.
125-ös még ha 2t öblösebb hangja van nagyobb a blokk mérete és a légszűrő is nagyobb.Az nem szúrja ki aki nem akarja.
Egy 70-est blokkszámból sosem tudják meg szétszedni még balesetnél is csak ha igazságügyi szakértőhöz jut akkor.
De itt is kisebb az esélye mint egy eleve 125-ösnek.
Sebességnövekedés sem akkora mondjuk 60-70 helyett 80-90 hogy félni kelljen.A 125-ös normál főleg ha 4t sosem fog jobban menni mint egy jól eltalált 70-es.
Hogy jobban kopik az sem igen áll helyt egy minimum tuningnál egy alu versenyszettnél lehet de itt nem is erről van szó hanem egy picit nyomatékosabb gyorsabb vas hengerszettről hogy ne kelljen azon imádkozni beférek e a BKV busz elé előzéskor vagy nem.
Egy baleset,koccanás miatt nem fogják szétszedni a motort.Azonosítják alvázszám alapján,ami persze 49ccm-et fog mutatni,maximum!(De én mostanában nem hallottam ilyet,csak régen,hogy a KPM szétszedett egy motort,de az sem velem történt,tehát lehet igaz sem volt...)
Nem vitatkozni akarok,ne érts félre!De szerintem ha egy 125-öst azonosítanak alvázszám alapján,az a gáz,nem a 70-es.Egy hetvenesnél ráadásul ott van még jó pár kiskapu,itt sok minden,szinte minden azon múlik,hogy ki kerül ilyen helyzetbe,mit mond,stb.
Amúgy a Totalcar.hu-n van/volt ilyen felmérés,hogy B-s jogsival lehessen 125-ös robit vezetni,egy plusz pár napos képzés után,mondjuk.Én ezzel maximálisan egyetértenék!Gondolj csak bele például a pesti forgalomban tötyögni 60-al,hát kitapossák az ember belét is.....
Nyugodj meg hogy darabokra szedik a motorod egy ilyen vizsgálaton. És ha kiderül a turpisság, akkor még ennek a vizsgálatnak a költségét is rádverik. Azt meg gondolatod hogy egy ilyen helyen teljesítménymérő pad is akad.....
És bevizsgáláson szétszedik és megnézik hengert hogy 70es? Mert egy tuning hengeren sincs rajta hogy 70ccm. Sőt pl a stage 6 street race-ra eleve 49 ccm van írva épp a rendőrök miatt.
Max ha valami paddal lemérik hogy hány lovas.
Én ezt mind értem, de arra is gondoljatok hogy egy balesetben (akár elég ehhez egy kis koccanás is), még akkor is ha nem Te vagy a hunyó, azonnal bevizsgálják a motort. Innentől kezdve mindenképpen a robogós lesz a hibás, mert nem volt jogosítványa az adott motorra (a 70-es henger miatt), biztosítási csalást, okmányhamisítást, stb követ el. Azonkívül mivel a biztosítás így nem érvényes, az összes kárt is neked kell állnod, amellett hogy esetleg börtönbe is kerülhetsz. Erről már kifejtettem a véleményem, de aki akarja az persze alakítson át amit akar...
Szerintem a 70-es tuningot nem lehet kiszűrni, csak bontással. Egy malossi vagy polini hengerszett még nem jelent auto 70-es motort. A motorszám meg 50-est mutat. A henger sem nagyobb.
Gyári Piaggio az eleve 17,5-ös karbival van.Amúgy egyáltalán nem mindegy,hogy S6 vagy Malossi.....Értelemszerűen Malossi,de inkább Polini Sport70,mivel árban közel azonos,de jobb minőség azért.Ha már csak a gyárilag hozzáadott dugattyú minőségét nézed,akkor is a Polini a nyerő.A kipufogó pedig megint egyértelmű (számomra az,bocs aki nem így látja) ,hogy Leo ZX,ha ez a kettő a választék.
Egy vario csere sem árthat a későbbiekben,én sem gondoltam,de kurva sokat jelenthet mondjuk pl. egy Polini SPC vario a gyárihoz képest.Ha hetvenes lesz,másik kipufogóval,akkor úgyis cserélned kell minimum a nagy rugót hátul (piros Malossi elég tartós,nem fárad olyan könnyen,mint pl. a Stage6 hasonló terméke),a kontrasztrugókat is,görgőket is.
Amúgy szerintem az SR elég jó ahhoz,hogy egy kicsit növeljünk a teljesítményen,gondolok itt a futóműre pl.A fékeket pedig jobb minőségű betétekkel lehet kicsit fejleszteni.
A rendőr pedig szerintem azért hamarabb kiszúrja a 125-öst,mint egy hetvenes tuningot.Bár gondolom ezt erősen rendőre is válogatja....
Szerintem meg ha kifogsz egy kekeckedő rendőrt, akkor aztán teljesen mindegy hogy 70 vagy 125 ccm, mivel nem erre van jogosítványod. Ráadásul a motor sem 70-re van tervezve, minden alkatrésze gyorsabban fog elkopni, és a 70-es hengerszett sem a legolcsóbb. Azt meg magamról tudom, hogy minél többet megy a motor, annál jobban húzom a szarvát. Így még könnyebb belefutni egy gyorshajtásba, és akkor kiderülhet a turpisság. Egy 125-ös motor alapból többet tud mint bármilyen tuningolt 70-es. Mindezeket figyelembe véve, szerintem a legjobb megoldás, ha betartod a törvényeket, és megcsinálod az adott motorhoz való engedélyt.
Én még mindíg aszondom egy olcsóbb 70-es henger/karbi/kipuff combó nyerő a városi harcban.
Inkább mint hogy kilapítsanak mint a békát.
50-esnek 70-esen a picit több krafton kívüli előnye hogy nem kell parázni hogy benyeli e a yard az 50-es dumát vagy nem.Nincs vizsga nincs adó olcsó a bizti.
Ezek mind olyan nyereségek amik miatt megéri a plussz 40-50e befektetés.
Már hosszú távon és ha nem várunk csodát.
Gixxereket alázó gyorsulást és 2 literes fogyasztást.
Meglett a szekér kettő. Nem 600-as lett. Felderítő motornak és kicsi pénzből inkább egy 125-ös. Friss műszaki, új gumik, új fékek, új akksival, ajándék olajjal, leszállítva debrecenből makóra 225 rongy. Természetet nézegetni kiváló, könnyű mint az állat. Persze nem is megy sehova, de töltésen elég 40-50 is. Itt még a boltba: Suzuki dr 125
Henger tök mindegy ha vas mindkettő, én zx-et tennék rá, a variátor maradhat, ha régi piaggio blokkos géped van akkor lehet, hogy kér egy 17,5-ös karbi cserét is. Ez mellé már csak a görgők vásárlása, kuplungrugó vásárlása, esetleg szíj és ezek hangolása marad.
Gyári piaggio blokkoshoz ha tuningba fognék mit ajánlanátok?Malossi 70es öntöttvas vagy a stage 6 féle öntött?Meg a hozzá való kipuf amit néztem a gianelli rekord vagy zx?
Meg még annyi kérdésem volna ha ezeket cserélem a variátor maradhat vagy azt is kéne ?
Én megvenném rá a gumigyűrűt, viton "O" gyűrűket csak az a baj,hogy nemtudom a méreteket... vagyis tudom egyetlen egy kivételével, mert amit rendeltem a netröl, abban ugye 3db van, de nekem a legkisebb nem passzolt, vagyis nem igazán rávaló volt.
Szar utángyártott fos alkatrészek...
mert egyébként az injektorfej szépen porlaszt működik,csak mivel szar a tömités. jólenne ha valaki tudna mondani olyan webaruhazat ahol normálisat tudok venni, vagy a kicsi O gyürü méretét. köszönöm
Érdeklődni szeretném hogy miért van az hogy a motorom az utóbbi 1-2 hónapba a 2. főtengelycsapágyat veri gajra mi okozhatja ezt?
(jó az olajzója)