Szerintem 128 kg alatt egy 50-es motortól nem is igazán lehet többet várni végsebességben. Nálad is működne a tuning amit a múltkor beszéltünk, hogy bizony fogyni kéne. Sokkal olcsóbb, mint a 70-es henger és társai
Múltkor is csodálkoztam, hogy a városban a kiscsaj simán odavert a kis diojával. Aztán következő lámpánál leesett mikor megláttam, hogy a lába épphogy csak leér, hogy hát vaságyastól van benne 40 kg akkor nincs miről beszélni.
felszabályoztuk a külső és belső varió tárcsát a motor olyat gyorsul, hogy hatalmas gyári minden és 75 lett a vége alattam 128 kikló vagyok . nem malossi multivario, hanem misi multihipervarió szóval szabályozásra fel
A ditechem füstöl és valami fekete trutyit köp a kipun! Illetve nagy gázon lefullad!Az alapjárat az jó! Esetleg valaki hozzáértő tudja,hogy mi lehet a baja?
a szíj hossz az nagyon kevés egy szíj beazonosításához.
Szíj fontos méretek:
-szélesség
-hosszúság
-magasság
-hány fokos szögű
Fontos, hogy a szíjnak többféle méretet adnak meg.
Van a névleges méret (ahol a szövet erősítés van a szíjban)
Van a valós méret (amit te meg tudsz mérni)
Pl. rá van írva egy szíjra a hossza, meg a szélessége és amikor megméred nem azokat az értékeket tudod mérni rajta.
rövidebb szíjjat nem tudsz használni hozzá, mert a varió összenyomódik, a szíj a variónál kimegy teljesen és hátul belehúzza a szíjtárcsa tövénél levő hegesztésbe és szétszedi a szíjjat 30km alatt.
Eladóvá vált kihasználatlansági okokból aprilia sr 50 Di-tech motorom, új szíj, görgők, hátsó fékbetét, az olaj is frissen lett cserélve a hajtóműben. Adok még hozzá egy ugyan olyan sr-t de annak az eleje össze van törve. Vettem hozzá anno fejidomot, meg hűtőt, de sajna a váz is el van hajolva, és úgy döntöttem, hogy inkább veszek egy komplett motort, mint hogy azzal szenvedjek.
A hézagolás lényege, szerintem, hogy saját elvárásaidnak megfelelően lehessen kialakítani az indulás dinamikáját. Erre azonban nincs szükség, ha a megfelelő szíjhosszt alkalmazod. Ha hézagolókat raksz be az első variátorhoz, akkor csökkenni fog a végsebességed.
Egyébként nekem is ez a gondom, hogy nem tudom a gyári szíjhossz értéket. Mert amit adtak már 2X, az mind rövidebb volt, mint kellene és fullad a motor. Ekkor én is hézagoltam. Viszont vigyázni kell, ne hogy hozzáérjen a berúgó racsnihoz a fogazott elem, ami a variátor külső részén van.
Konklúzió:
1. Felesleges hézagolni, ha nem muszáj.
2. Igaz, olcsóbb megoldás, mint begyűjteni egy rakás szíjat, amit nem tudsz utána használni.
3. Nagyobb hézagolás esetén mechanikai problémák lehetnek a csökkent hézagok miatt.
4. Mindenképpen végsebesség csökkenés következik be.
Szerintem a gyáriban azért nincs, mert ott az optimális szíjhosszt használják. Egy cserénél, ha pl. rövidebb szíj kerül fel, akkor már nagyobb áttétellel fog indulni a motor, ami adott esetben teljesítmény hiánnyal él meg a tulajdonos. És el kezd gondolkodni, hogy mit lehetne csinálni.
"....akkor morini blokkosnál kintről befelé anya, alátét, az a valami, alátét. külső varió tárcsa, csapszeg belső varió és fogaskerék?..." Az a valami szerintem a berúgó racsni lesz.
Csiszolni? Ha felcsiszolod, akkor csak érdesebb lesz, és enni fogja a szíjat. Esetleg fel lehetne szabályozni, de mivel elég vékony a tárcsa, ezt nem javaslom....
Múltkor is csodálkoztam, hogy a városban a kiscsaj simán odavert a kis diojával. Aztán következő lámpánál leesett mikor megláttam, hogy a lába épphogy csak leér, hogy hát vaságyastól van benne 40 kg akkor nincs miről beszélni.
Ugyan ahhoz a motorhoz más gyártók sokszor más méretű szíjjakat adnak, bár kicsi az eltérés, de mégis érdekes
Szíj fontos méretek:
-szélesség
-hosszúság
-magasság
-hány fokos szögű
Fontos, hogy a szíjnak többféle méretet adnak meg.
Van a névleges méret (ahol a szövet erősítés van a szíjban)
Van a valós méret (amit te meg tudsz mérni)
Pl. rá van írva egy szíjra a hossza, meg a szélessége és amikor megméred nem azokat az értékeket tudod mérni rajta.
Érdeklődni: viiktor.varga@gmail.com
Egyébként nekem is ez a gondom, hogy nem tudom a gyári szíjhossz értéket. Mert amit adtak már 2X, az mind rövidebb volt, mint kellene és fullad a motor. Ekkor én is hézagoltam. Viszont vigyázni kell, ne hogy hozzáérjen a berúgó racsnihoz a fogazott elem, ami a variátor külső részén van.
Konklúzió:
1. Felesleges hézagolni, ha nem muszáj.
2. Igaz, olcsóbb megoldás, mint begyűjteni egy rakás szíjat, amit nem tudsz utána használni.
3. Nagyobb hézagolás esetén mechanikai problémák lehetnek a csökkent hézagok miatt.
4. Mindenképpen végsebesség csökkenés következik be.
Üdv!
Üdv!
Üdv!
Igaz!El vagyok varázsolódva
angolul a robbantott rajzról