Hello! Egy kérdés lenne piaggo blokkos sr 50 be kérdezném hogy a folytásokat hova rakják mert elég kezdő vagyok de unom hogy végsebesség 50 Szóval megkérnélek titeket hogy merre vannak mondjátok el pls
karika760120
[19] 2009. november 29. 19:58
A KARBURÁTOR BEÁLLÍTÁSA!
A karburátort állítás szerint 3 fő részre oszthatjuk.
Állítható fúvókacserével, a subert-tű magasságával, és a levegő csavarral.
A karburátort ezek állításával ill. cseréjével 3 féle tartományban állítható hangolható.
Ha nagyobb vagy ún. sportdobot szerelünk a gépünkre, megváltozik a karakterisztikája és a leöblítés, a felső tartományban 8-10.000 Rpm tisztább lesz, magyarul a kipufogógázt nem a következő ütem tolja ki, hanem a vákuum húzza ki a dobból, így kisebb az ellenállás. Ezért érdemes egyből a dobcsere után 0,10-0,20 mm-rel nagyobb fúvókával indítanunk. Először érdemes leellenőrizni azt, hogy a gépünk felső tartományban tisztán forog, nem dadog vagy darál...Inkább dúsabb legyen a keverék mintsem szegény, mert akkora az öblítés hogy motorunkat "megsüthetjük".
Itt az üzemanyag, már hűtési célt is szolgál.
Ha minden ok felső tartományban, jöhet a középső tartomány a 2-7000 Rpm. Ennek szabályzását a suberttű süllyesztésével (igy szegényítünk) vagy emelésével (így dúsítunk) érhetjük el. Úgy kell beállítani, hogy itt is tisztán, és egyenletesen húzzon a motor. Az alsó tartományt, hogy induláskor- hirtelen gázadásra hogy vegye a lapot, a levegő csavar ki-be tekerésével állíthatjuk. Ez karburátorfüggő is, hogy levegő, vagy keverékcsavar van -e rajta!
------------------------------------------------
Levegőcsav
arnál, ha kifelé tekerjük akkor a keveréket szegényítjük, magyarul levegőt adunk neki. Ez úgy ellenőrizhető, ha dús a keverék, nehezen veszi a lapot, ha pedig szegény akkor lassan jön vissza alapjáratra.
! Ha a keverékcsavaron vagy a suberttűn állítunk hatással lesz mindhárom esetlegesen beállított tartományra! Ezért mondtam hogy nehéz beállítani, de megéri. Csak egyszer kell rendesen!
Sok sikert. Ha valami baja lesz a későbbiekben esetleg fulladozik stb, akkor érdemes pucolással kezdeni, nem pedig mindent elállítgatni, felesleges sz@pástól megkímélve magunkat.
Sok sikert mindenkinek.
Általános karbi beállítás: Ha a benzinszint rendben van, akkor a keverékszabályzó csavart ütközésig becsavarod, majd kicsavarod 1 +1/2 fordulatra. Ez általános beállítás, mindenhol be szokott válni. Ha így működik, utána jöhet a finomhangolás, a motor hangja, gyorsulása, és a gyertya színe alapján.
"Szakszerüen lett atalakitva most nem is ez a lényeg!..." Ó drága Barátom, dehogynem! Pont ez a lényeg. Egy ilyen átalakítást olyan szépen el lehet ba...i mint a sicc.
3.passzolok,lehet valami kontakthiba,át kell nézni.
4.légszűrőház ott van a bel oldalon,az az alaktalan matyi ami takarja a hátsó teleszkópot.
5.a fejidom alatt van egy kis félkör alakú idom,két csavar fogja,az alatt van a kiegyenlítőtartály,a fékfolyadékot meg oldalról lámpával bevilágítva a fékkaroknál meg tudod nézni,van egy kis ablak a tartályon.
6. 15 és 7.5A-os biztosítékok kellenek bele.
7.biztos hogy létezik,csak azt úgy őrzi akinek megvan mint a szent grált
8.ezt nem fogod imádni,az alkatrész meg olyan drága hozzá mint az arany
no, van ott egy ami a levegőt állítja azt tekerd be teljesen majd másfél-két fordulatot ki. a másik az alapjárati csavar, amit igazán csak akkor tudsz megnézni ha jár a motor és elkezded befelé tekerni. egyszerűen úgy kell állítani hogy jó legyen az alapjárat. de túlzásba se kell vinni mert nagyobb lesz a fogyasztás.
talán pont a karbi nincs jól beállítva....a túl nagy fogyasztást biztos az okozza. egyáltalán milyen karbi van benne? ja, és biztosan szakszerűen lett az az átalakítás végezve?
Sziasztok!Segitséget szeretnék kérni! Van sr50 di-tech robogóm most lett átalakitva karbisra és van egy kis probléma vele. Nem pörög fel a motor gáz huzásnál , nincs alapjárat, sokat kajál. Aki tud segiteni jelenkezzen! Köszi!
1: beinduláskor alszik csak el az injektor check visszajelző a műszerfalon, amíg be nem indul folyamatosan világít, pedig letöltöttem egy hasnálatit ami azt írja pár másodperc múlva magától el kellene aludnia.
Amúgy semmi baj nem mutatkozik.
----
2: Amikor a gázt odahúzom neki elég rendesen a gázkart vagy tőgázt húzok akkor ilyen turbina hangot ad ki. Nem turbós. :) Ez mitől van. Normál gázadás mellett sépen gyorsul, de nem adja ezt a süvítő szerű hangot.
(Nem a menetszél az. :) )
----
3:Nem megy sem a vízhőfok mérő sem az üzemanyagszint jelző műszer. Lehet valami olyan hiba a panelen vagy valahol ami tipikus hiba, és ezt a két műszert működteti?
(A tartalék üzemanyagszint jelző lámpát még nem teszteltem, mivel Budapestről hazajövet teletankoltam, és volt benne benzin.)
----
4:Légszűrőre is ránéznék majd felderítem hol van (nem bízok ebben a szervízben valamiért ahonnan vettem, hogy átnézte)
----
5:Hűtővíz szintet is megnézném, meg a fékfolyadék szinteket (ezek sem tom hol vannak, felderítés, még nem volt rá időm,a mi meg volt azt elvitte az önindítózás)
----
6:Két 10A-s biztosíték van benne. Nem tudom ezekbe a 2002-es ditech évjáratokba milyen biztosíték való, de amit letöltöttem használati útmutató körlámpáshoz a szerint egy 7.5A-s és egy 15A-s.
Na ha ez igaz akkor fura a két 10A. De lehet 2002-s modelleknél máshogy van.
----
7:Amúgy valami szerelési útmutató is létezik hozzá akár pdf-ben, mert a használati és karbantartási útmutatóban például semmi olyan nincs benne, hogy hogy szereld ki a bendix-et vagy hol találod, és semmi egyéb fontos dolog.
8:Amúgy imádtam szerelgetni a simsonomat is anno, csak ez addig poén amíg olcsó hozzá az alkatrész és sikerül megjavítani....
Meghalt az önindító a szénkefe rugója miatt. Rugó bele és oké, de láttam, hogy a bendix fogaskerék (gondolom ez látszik kizárásos alapon a kis lyukon ahol benéztem az önindítót kivéve) két helyen jelentősen megvan kopva. A többi helyen ép. Amikor indítózok nagyon pici gázhúzásra (leheletnyi) indul elsőre, de amíg erre nem jöttem rá 20x is indítózhattam. Viszont csattogó hangot ad amikor sokat indítózom és amikor megindul az egész önindító, gondolom a kopás miatt. Azt mondták érdemes lesz majd kicserélni előb utóbb vagy kicsit megreszelni a kopott fogakat, ha picit a sorjásra kopott, meg jól kitisztítani. Na emiatt szeretném kivenni. Picit látni helyre rakni. Újjan viszont rohadt drága 25-30.000 között. Bonottan azt mondták nem szabad venni, rizikós. Nem tudom a fogaskereket magát lehet-e cserélni külön vagy kapni? A lényeg, hogy olyat csinál, hogy indítózok 4-5-öt forgatja a motort majd kidobja az önindítót és visítva üresen pörög. Lehet a behúzó is gázos? Nem tom. Mindenestre picike gáz húzás közben indítózva elsőre indult tegnpa kétszer is.:)
Képet ha otthon leszek rakok fel, amúgy 175.000-ért vettem Budapesten egy motor kereskedésben ahol állítólag átvizsgálták eladás előtt. 2002-es gyártmány ezek szerint a gyári számból.
Kaptam egy adás-vételit amit csak az eladó mint magánszemély és én írtunk alá tanuk sem. Semmi más papír, nem tudom az robogónál természetes-e mint autó tulaj picit fura volt, hogy csak ennyi.
Amúgy szép állípotban van, és így, hogy végre beindul jól megy.
Van pár dolog amit szeretnék rendbe rakni meg pár kérdés, rég motoroztam már anno 17 évesen simson s51b-m volt, imádtam szerelgetni. :)
Elméletileg 3 hónap gari van rá motorikusan, de Budapestre elvinni elég húzós eljuttatni.
Az eladó faszi azt mondta állítólag az akksi gyenge amiatt dobja ki a bendix, de azóta akksi feltöltve fullra.
Vagy természetes, hogy 4-5 köhh-köhh után kidobja és visít az önindító magába?
karika760120
[19] 2009. november 29. 19:58
A KARBURÁTOR BEÁLLÍTÁSA!
A karburátort állítás szerint 3 fő részre oszthatjuk.
Állítható fúvókacserével, a subert-tű magasságával, és a levegő csavarral.
A karburátort ezek állításával ill. cseréjével 3 féle tartományban állítható hangolható.
Ha nagyobb vagy ún. sportdobot szerelünk a gépünkre, megváltozik a karakterisztikája és a leöblítés, a felső tartományban 8-10.000 Rpm tisztább lesz, magyarul a kipufogógázt nem a következő ütem tolja ki, hanem a vákuum húzza ki a dobból, így kisebb az ellenállás. Ezért érdemes egyből a dobcsere után 0,10-0,20 mm-rel nagyobb fúvókával indítanunk. Először érdemes leellenőrizni azt, hogy a gépünk felső tartományban tisztán forog, nem dadog vagy darál...Inkább dúsabb legyen a keverék mintsem szegény, mert akkora az öblítés hogy motorunkat "megsüthetjük".
Itt az üzemanyag, már hűtési célt is szolgál.
Ha minden ok felső tartományban, jöhet a középső tartomány a 2-7000 Rpm. Ennek szabályzását a suberttű süllyesztésével (igy szegényítünk) vagy emelésével (így dúsítunk) érhetjük el. Úgy kell beállítani, hogy itt is tisztán, és egyenletesen húzzon a motor. Az alsó tartományt, hogy induláskor- hirtelen gázadásra hogy vegye a lapot, a levegő csavar ki-be tekerésével állíthatjuk. Ez karburátorfüggő is, hogy levegő, vagy keverékcsavar van -e rajta!
------------------------------------------------
Levegőcsav
arnál, ha kifelé tekerjük akkor a keveréket szegényítjük, magyarul levegőt adunk neki. Ez úgy ellenőrizhető, ha dús a keverék, nehezen veszi a lapot, ha pedig szegény akkor lassan jön vissza alapjáratra.
! Ha a keverékcsavaron vagy a suberttűn állítunk hatással lesz mindhárom esetlegesen beállított tartományra! Ezért mondtam hogy nehéz beállítani, de megéri. Csak egyszer kell rendesen!
Sok sikert. Ha valami baja lesz a későbbiekben esetleg fulladozik stb, akkor érdemes pucolással kezdeni, nem pedig mindent elállítgatni, felesleges sz@pástól megkímélve magunkat.
Sok sikert mindenkinek.
2.hajtást át kell nézni.
3.passzolok,lehet valami kontakthiba,át kell nézni.
4.légszűrőház ott van a bel oldalon,az az alaktalan matyi ami takarja a hátsó teleszkópot.
5.a fejidom alatt van egy kis félkör alakú idom,két csavar fogja,az alatt van a kiegyenlítőtartály,a fékfolyadékot meg oldalról lámpával bevilágítva a fékkaroknál meg tudod nézni,van egy kis ablak a tartályon.
6. 15 és 7.5A-os biztosítékok kellenek bele.
7.biztos hogy létezik,csak azt úgy őrzi akinek megvan mint a szent grált
8.ezt nem fogod imádni,az alkatrész meg olyan drága hozzá mint az arany
1: beinduláskor alszik csak el az injektor check visszajelző a műszerfalon, amíg be nem indul folyamatosan világít, pedig letöltöttem egy hasnálatit ami azt írja pár másodperc múlva magától el kellene aludnia.
Amúgy semmi baj nem mutatkozik.
----
2: Amikor a gázt odahúzom neki elég rendesen a gázkart vagy tőgázt húzok akkor ilyen turbina hangot ad ki. Nem turbós. :) Ez mitől van. Normál gázadás mellett sépen gyorsul, de nem adja ezt a süvítő szerű hangot.
(Nem a menetszél az. :) )
----
3:Nem megy sem a vízhőfok mérő sem az üzemanyagszint jelző műszer. Lehet valami olyan hiba a panelen vagy valahol ami tipikus hiba, és ezt a két műszert működteti?
(A tartalék üzemanyagszint jelző lámpát még nem teszteltem, mivel Budapestről hazajövet teletankoltam, és volt benne benzin.)
----
4:Légszűrőre is ránéznék majd felderítem hol van (nem bízok ebben a szervízben valamiért ahonnan vettem, hogy átnézte)
----
5:Hűtővíz szintet is megnézném, meg a fékfolyadék szinteket (ezek sem tom hol vannak, felderítés, még nem volt rá időm,a mi meg volt azt elvitte az önindítózás)
----
6:Két 10A-s biztosíték van benne. Nem tudom ezekbe a 2002-es ditech évjáratokba milyen biztosíték való, de amit letöltöttem használati útmutató körlámpáshoz a szerint egy 7.5A-s és egy 15A-s.
Na ha ez igaz akkor fura a két 10A. De lehet 2002-s modelleknél máshogy van.
----
7:Amúgy valami szerelési útmutató is létezik hozzá akár pdf-ben, mert a használati és karbantartási útmutatóban például semmi olyan nincs benne, hogy hogy szereld ki a bendix-et vagy hol találod, és semmi egyéb fontos dolog.
8:Amúgy imádtam szerelgetni a simsonomat is anno, csak ez addig poén amíg olcsó hozzá az alkatrész és sikerül megjavítani....
Meghalt az önindító a szénkefe rugója miatt. Rugó bele és oké, de láttam, hogy a bendix fogaskerék (gondolom ez látszik kizárásos alapon a kis lyukon ahol benéztem az önindítót kivéve) két helyen jelentősen megvan kopva. A többi helyen ép. Amikor indítózok nagyon pici gázhúzásra (leheletnyi) indul elsőre, de amíg erre nem jöttem rá 20x is indítózhattam. Viszont csattogó hangot ad amikor sokat indítózom és amikor megindul az egész önindító, gondolom a kopás miatt. Azt mondták érdemes lesz majd kicserélni előb utóbb vagy kicsit megreszelni a kopott fogakat, ha picit a sorjásra kopott, meg jól kitisztítani. Na emiatt szeretném kivenni. Picit látni helyre rakni. Újjan viszont rohadt drága 25-30.000 között. Bonottan azt mondták nem szabad venni, rizikós. Nem tudom a fogaskereket magát lehet-e cserélni külön vagy kapni? A lényeg, hogy olyat csinál, hogy indítózok 4-5-öt forgatja a motort majd kidobja az önindítót és visítva üresen pörög. Lehet a behúzó is gázos? Nem tom. Mindenestre picike gáz húzás közben indítózva elsőre indult tegnpa kétszer is.:)
Képet ha otthon leszek rakok fel, amúgy 175.000-ért vettem Budapesten egy motor kereskedésben ahol állítólag átvizsgálták eladás előtt. 2002-es gyártmány ezek szerint a gyári számból.
Kaptam egy adás-vételit amit csak az eladó mint magánszemély és én írtunk alá tanuk sem. Semmi más papír, nem tudom az robogónál természetes-e mint autó tulaj picit fura volt, hogy csak ennyi.
Amúgy szép állípotban van, és így, hogy végre beindul jól megy.
Van pár dolog amit szeretnék rendbe rakni meg pár kérdés, rég motoroztam már anno 17 évesen simson s51b-m volt, imádtam szerelgetni. :)
Elméletileg 3 hónap gari van rá motorikusan, de Budapestre elvinni elég húzós eljuttatni.
Az eladó faszi azt mondta állítólag az akksi gyenge amiatt dobja ki a bendix, de azóta akksi feltöltve fullra.
Vagy természetes, hogy 4-5 köhh-köhh után kidobja és visít az önindító magába?