Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

"Az égéstérben található keverék elégése következtében az égéstérben 2000-2500 °C közötti hőmérséklet alakul ki.
Az égéshő jelentős része a dugattyún keresztül adódik át a hengernek. A kenőolaj is vezet el valamennyi hőt, a dugattyú ennek ellenére pillanatok alatt több száz fokosra hevül.
A melegedés következtében a szerkezeti anyagok kitágulnak (dilettáció), emieatt a dugattyú megszorulhat. A hőtágulás okozta alaktorzulást eleve beletervezik a mai modern dugattyúkba: pl. a dugattyú hideg állapotban egyszerre kúpos és ovális.
A dugattyú az üzemi hőmérsékleten nagyjából hengeres alakúvá tágul. Azt, hogy mennyire lesz pontos a dugattyú üzemi hőmérsékleten nem adható meg, mivel a dugattyú a rá ható erők következtében is deformálódik. Biztonsági tartalékhézagnak azonban a megengedett hőmérséklet rövid idejű túllépése esetére mindenképpen maradnia kell...."
Igen. Ez mindig is így volt. A motordoki sem hülyegyerek, de ott kalibrálási, szívató, beállítási problémák és szelep probléma is lehet annál a ZIP-nél.
A gyertya színe mit mutat? Ez ditech ugye? Kompresszornyomást mértél már?
Legyen nektek gyereknap. Engem nem érdekel. Viszont ami a cikkben is van ki lehet próbálni, hogy hidegindítóval indul e. Ha azzal indul akkor meg is van a probléma. Szóval ki lehet könnyen lőni ezt a lehetőséget.
Látom egy véleményen vagyunk.
Gyanítom hogy a tolásnak semmi köze a beinduláshoz, vagy az akkor valami spéci robogó lehet.
Szerintem ez nem így van. A dugattyú sokkal többet tágul mint a henger, tehát melegen nagyobb kompressziónak kellene lennie. Példa erre hogy nem a hideg motor szorul meg...
Olvasd el EZT a kérdés-választ. Ugyanúgy elmehetnek a hézagok a hőtágulás miatt. Főleg ha oválisra van kopva a henger.
1,5-tert kellene tolnom én is ráadnám a gyújtást....
Minél melegebb annál pontosabb az illesztés, mert a dugattyú nagyobbat tágul. Azért nem indul hidegen. Fordítva van, mint ahogy írod.
viszont nekem inkább hidegen nem indul...
vagyis mikor leállítom és egyből elindítom elindul,de ha áll már 10-20 percet,akkor már futva indul
Én úgy tudom, hogyha melegen nem indul, de hidegen igen akkor kopott a gyűrű, henger. Hidegen még jó az illesztés és van kompresszió, majd amikor megmelegszik a hőtágulás miatt kicsit nagyobbak lesznek az illesztések és elszökik a kompresszió. Persze ez nem 100%, de egyik lehetséges ok ez is.
bocsi :)
ezt nem neked tanácsoltam
vanem fat1-nek
full gázon se indul...
hát...kicsit gyorsabban gyalogoltam,mert untam már a 1,5 km es tolást! kocog közbe ráadtam a gyújtás(ugye tölt az innyektor vagy mi a szar van olyankor) kázkart kicist meghúzom,kapcsolót lenyomom,aztán a fék :) úgye ilyenkor befog a fék,meg is áll a motor :D de legalább elindul :)
rem érthető:)
csináljak egy vidit :D
Hello!

Sajnos problémádra nem tok választ de azt elmesélnéd részletesen, hogy mégis kocogva, hogy indítottad el?
Köszi!
ja és nekem előtte 80-as henger volt
próbáld azt hogy húzol rá egy fél kar gázt
nekem is volt ilyen model,nekem se akart beindulni néha melegen,de ha gázt húztam beindult
Nah...ma minden szar kijön a motoromon...
szenvedtem az elindítással 20 percet...csak pörög,de nem röffen be...elkezdtem hazatolni,mikor így kicist kocogva megpróbáltam elindítani(mint pl.:a simsont 1-esbe rakom kuplung lenyom,stb....) és így elindult,utána leállítottam és pöcre indult,hazaértem,állt kb 20 percet és megint így kocogva indult el...
akksi vagy nagyobb a baj?
köszönöm a segítségeteket,ma már naon sok vagyok tudom
Nem csörög,tekeri csak valszeg nem elég intezíven,de hidegen simán indul indítórol
hidegen meg tekeri és beindul rögtön? érdekes, valszeg van köze a 70-es hengerhez bár a leggyakoribb esetekben egyszerűen tönkremegy az önindító. nem csörög mikor tekeri?
Jól van na.
Tekeri szerencsétlen de nem indul! Lehet,hogy igazad van a megnövekedett kompresszióra nem is gondoltam!
mi az hogy nem indul? csak tekeri és nem röffen be vagy nem is forgatja meg?