A levegőszűrőt ki lehet mosni, pl forró vízben, mosószerrel. Kimosod alaposan, kiszárítod, és öntesz rá olajat hogy jól átázzon, és kicsavarod belőle a felesleget. A kompresszor nyomást meg tudod mérni, de előtte ajánlatos egy gyertyacsere is. Az hogy miféle kábeled lóg, ez jó kérdés. Synerject a kompresszor benne, de arról meg nem kábel jön, hanem egy gumicső.
A benzinpumpát abban az esetben zabálja, ha pancsolt benzint teszel bele. Ha bontott(használt) pumpákra cserélted ami tönkrement, akkor nem csodálkozom. Nem véletlenül bontják el sokan ezeket a motorokat. Egy új pumpa ára horror...
Hello!
Na csak most lettem nagy sr50es most vettem vasárnap de lenne egy kis problémám így rögtön az egyik elég könnyen orvosolható ami a légszűrő lenne mert elég koszos és lehet nem kap elég levegőt a blokk(amúgy egy 2003as piaggio blokkosról van szó)
a másik a kompresszor lenne amire gyanakszom mert olvasgattam itt de nem minden világos de lényeg ami lényeg alapjáraton felpörög picit aztán lefullad, leáll aztán 30-40-50ig elég nehezen gyorsul, pörög fel, picit szaggat is de utána minden okés a motorban amúgy 6500 km van borult már de nem vészes ja és vmi synerject feliratu kábel lóg a nagy világba vmelyik idom alatt... szval légyszi segítsetek nem akarok már most szívni a vassal.
Köszi előre is a segítséget!
Sziasztok a kérdésem az lenne a ditch-tem már a negyedik benzinpumpát zabálta meg kicserélem egy napot megy aztán megint durrog csatok de nem megy már injektort is cseréltem de semmi változás,már totál kész vagyok tőle szerintetek mi lehet a gond szervizbe is járt de minden alkalommal azt mondták hogy csak benzinpumpa kel bele.
A hátsó rugó, ami a kuplungon van, azzal lehet beállítani, hogy milyen fordulaton nyíljanak szét a kuplungpofák. Minél erősebb a rugó, annál később, nagyobb fordulaton indul a verda és fordítva. A forgó kuplungra hat a centripetális erő.
semmi gond. én meg milyen pofátlan vagyok :D jó nyaralást :-)
nincs reflektor? ez még nekem is meglepő...úgy emlékszem lenni kellene legalábbis amit én eddig láttam minden volt.
hányállású a világítás kapcsolója? 2002-es?
ha ditech, azt nem nagyon lehet tuningolni. illetve lehet csak nem nagyon érdemes. szerintem nem. végsebességre nem hinném hogy 100-tól többet ki lehetne belőle hozni földi áron. a ditech meg amúgy is harap a gyorsuláson minek javítani.
oké! csütörtökön hazamegyek és megnézem a méretét vagy a típusát!
még 1 kérdés...(bocsi) mér nincs reflektor a mocin?:O
félek elindulni 40km-es távra sötétben,pedig most nyáron jobb lenne mocival járni a páromhoz,mint autóval...
ez a variátor,rugó,görgő segít valamin?
pont azért kéne a szíjméret, mert ha más van benne lehet hogy azért nem megy olyan jól. na de azt se várd egy 50-estől hogy 80-nál még gyorsulni fog, pláne egy dombon. az meg hogy aprilia szervizesek rakták bele, nem jelent semmit, mert a legtapasztaltabb szerelő is elnézhet egy méretet. vagy lehet hogy szemmértékkel ellenőrizte. volt már rá nem egyszer példa hogy a szakszervizben olyan cserét hajtottak végre hogy nem ment utána a motor. azt hiszem itt is van aki tudja igazolni...
nono, milyen méretű is az a szíj? vagy ha nem tudod, akkor le tudod írni a típusát? meglepőnek tűnhet de egy motornál néhány mm eltérés gondot okozhat.
szia! polini kevlar szíj van benn,ami nem rég lett berakva...van a mocinak szervízkönyve!:P
a motor pörög,míg nem indul el!
más...
emelkedő előtt megyek 80-90el...a dombon meg már csak 50-60al...nem naon bírja az emelkedőket,mér van ez?
más...
egy hozzáértő azt mondta hogy ha veszünk bele variátort,görgőket és valami hátsó 2 rugót(az 1ik kicsi,am másik nagyobb),akkor kicsit jobb lenne gyorsulásra és végsebességre is!
más...
nincs valami mód hogy legyen a műszerfalon egy jó kis óra :) nincs valami tippetek?( 2 körlámpás-2002)
köszi a segítséget!
egyébként létezik egy ún. hidegtesztelési eljárás. ennek az a lényege hogy a főtengelynél fogva forgatják a motort. így megtakarítható a benzin, és elkerülhető a károsanyag-kibocsátás. manapság már elképzelhető módon ezt használják inkább. bár nem volt ez mindig így. de lényeg ami lényeg, így vagy úgy de a szalonba kerülés előtt forog 1000 km-t egy motor. ezek ellenére is be kell járatni mert az első néhány száz km során annyit kopik a motor mint az elkövetkező 10ezernél. nem véletlenül javasolják a max 3/4 gázt.
az Audi lehet, hogy nem, de speciel az Opel gyárból már úgy jönnek ki hogy nem kell nagyon bejáratni. de ha ezret nem is 500-at tuti biztosan. az audi meg azért csinálja azt amit mert az ő motorjaik zabálják a benzint mint állat. bejáratni meg nem csak azért kell hogy összekopjon (technika ide vagy oda azért valamennyire össze kell kopnia) hanem azért hogy bármilyen gyártási hiba ne 100-nál jöjjön ki. na meg lehet akárki akármilyen jó motoros ismerkedni is kell a motorral. pl. egy kistestű motor után teljesen furcsa lesz egy nagytestű, még ha 50-esreől legyen is szó.
Azért én az 1000 km-el vitatkoznék. Egy gyárban összerakott motor 1-2 percet ha jár. Sőt az Audi áttért a beindítás nélküli motortesztekre így pl az Audi motorokat csak arrébb álláskor indítják először. Más gyárban sem hinném, hogy addig járatják. Az a gyárnak 60-70 liter benzin lenne motoronként és nagyon sok károsanyag kibocsátás. Egyszerűen a mai motorokat azért nem kell "bejáratni" mert a technika fejlődésével nagyon pontos illesztéseket tudnak létrehozni így nincs minek összekopni..
Ellenben a futóműnek a fékeknek gumiknak kell. Egy új gumi még alig tapad, egy új fék még nem tökéletes ezért sem ajánlatos az 50-es fojtást kivenni sem. Egyszerűen majd az első szervizen kiveszik addig meg hadd menjen úgy. 500 km nem a világ.
erre én azt tudom mondani, hogy (az autóknál legalábbis) a blokk, amikor te megveszed, már messze nem új. Ki többet, ki kevesebbet, de a gyártósoron min. ezer km-t forgatják. tehát a blokkot nem hinném hogy nagyon be kell járatni, de mondjuk a fékeket igen.
Szóval. Vettem egy új SR50 Karbis robit. A millénél azt mondták, hogy 500km-nél hajtómű olaj csere, és ki lehet venni a folytásokat. Mások, meg azt mondták, hogy 1000 km-ig a kipufogó könyökökön lévő vak csöveket ne vágjam le.
Ma kivettem, az úgynevezett "kressz folytásnak" mondott gyűrűt, a variátortól, elvileg ez a bejáratást nem befolyásolja, kicsit jobban megy.
Elvileg még a fúvókát kell kiszélesíteni, és a kipuffrol a vakcsöveket, kell kiiktatni. Ennyi lenne? Szerintetek?
Őh...izé olyan kérdésem volna h van 1 ilyen digitális műszerfalos, fordulatszámmérős, pókember dizájnos factorym, és azon beállítom az órát, és következő indításkor mindig elveszik az órabeállítás is meg a dátum is. Mit tegyek? Válaszokat előre is köszi
Ezt azért fejtsd ki jobban! Mert azt nem írtad, hogy pörög is-e a motor vagy csak a gázt húzod és nem történik semmi, azaz nagy a holtjátéka a gázkarnak pl.
Ezt okozhatja, hogy el van kopva az ékszíjad (csökkent a szíj szélessége, ezért ugyanolyan variátor pozícióban mélyebben ül be, persze igaz hátul is, de elől a mérvadó). Nekem ilyen volt. Egy gyári méretű szíjjal, teljesen máshogy viselkedik a motor. Keskeny szíjjal nagyon pörög a motor. Nekem a gyári szélessége a szíjnak: 16.5 mm (old sr LC).
Na csak most lettem nagy sr50es most vettem vasárnap de lenne egy kis problémám így rögtön az egyik elég könnyen orvosolható ami a légszűrő lenne mert elég koszos és lehet nem kap elég levegőt a blokk(amúgy egy 2003as piaggio blokkosról van szó)
a másik a kompresszor lenne amire gyanakszom mert olvasgattam itt de nem minden világos de lényeg ami lényeg alapjáraton felpörög picit aztán lefullad, leáll aztán 30-40-50ig elég nehezen gyorsul, pörög fel, picit szaggat is de utána minden okés a motorban amúgy 6500 km van borult már de nem vészes ja és vmi synerject feliratu kábel lóg a nagy világba vmelyik idom alatt... szval légyszi segítsetek nem akarok már most szívni a vassal.
Köszi előre is a segítséget!
nincs reflektor? ez még nekem is meglepő...úgy emlékszem lenni kellene legalábbis amit én eddig láttam minden volt.
hányállású a világítás kapcsolója? 2002-es?
ha ditech, azt nem nagyon lehet tuningolni. illetve lehet csak nem nagyon érdemes. szerintem nem. végsebességre nem hinném hogy 100-tól többet ki lehetne belőle hozni földi áron. a ditech meg amúgy is harap a gyorsuláson minek javítani.
még 1 kérdés...(bocsi) mér nincs reflektor a mocin?:O
félek elindulni 40km-es távra sötétben,pedig most nyáron jobb lenne mocival járni a páromhoz,mint autóval...
ez a variátor,rugó,görgő segít valamin?
a többi "más" kérdésemre nem tudsz valamit?:P
a motor pörög,míg nem indul el!
más...
emelkedő előtt megyek 80-90el...a dombon meg már csak 50-60al...nem naon bírja az emelkedőket,mér van ez?
más...
egy hozzáértő azt mondta hogy ha veszünk bele variátort,görgőket és valami hátsó 2 rugót(az 1ik kicsi,am másik nagyobb),akkor kicsit jobb lenne gyorsulásra és végsebességre is!
más...
nincs valami mód hogy legyen a műszerfalon egy jó kis óra :) nincs valami tippetek?( 2 körlámpás-2002)
köszi a segítséget!
Ellenben a futóműnek a fékeknek gumiknak kell. Egy új gumi még alig tapad, egy új fék még nem tökéletes ezért sem ajánlatos az 50-es fojtást kivenni sem. Egyszerűen majd az első szervizen kiveszik addig meg hadd menjen úgy. 500 km nem a világ.
Szóval. Vettem egy új SR50 Karbis robit. A millénél azt mondták, hogy 500km-nél hajtómű olaj csere, és ki lehet venni a folytásokat. Mások, meg azt mondták, hogy 1000 km-ig a kipufogó könyökökön lévő vak csöveket ne vágjam le.
Ma kivettem, az úgynevezett "kressz folytásnak" mondott gyűrűt, a variátortól, elvileg ez a bejáratást nem befolyásolja, kicsit jobban megy.
Elvileg még a fúvókát kell kiszélesíteni, és a kipuffrol a vakcsöveket, kell kiiktatni. Ennyi lenne? Szerintetek?
Imi.
Üdv.