Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

"Na csak most lettem nagy sr50es...." Na Te még nem tudod mit vettél a nyakadba...
Egyébként Neked is csak ajánlani tudom hogy mérj kompresszornyomást, és cserélj gyertyát. Gyanítom hogy nem a benzinpumpád rossz...
A levegőszűrőt ki lehet mosni, pl forró vízben, mosószerrel. Kimosod alaposan, kiszárítod, és öntesz rá olajat hogy jól átázzon, és kicsavarod belőle a felesleget. A kompresszor nyomást meg tudod mérni, de előtte ajánlatos egy gyertyacsere is. Az hogy miféle kábeled lóg, ez jó kérdés. Synerject a kompresszor benne, de arról meg nem kábel jön, hanem egy gumicső.
A benzinpumpát abban az esetben zabálja, ha pancsolt benzint teszel bele. Ha bontott(használt) pumpákra cserélted ami tönkrement, akkor nem csodálkozom. Nem véletlenül bontják el sokan ezeket a motorokat. Egy új pumpa ára horror...
Hello!
Na csak most lettem nagy sr50es most vettem vasárnap de lenne egy kis problémám így rögtön az egyik elég könnyen orvosolható ami a légszűrő lenne mert elég koszos és lehet nem kap elég levegőt a blokk(amúgy egy 2003as piaggio blokkosról van szó)
a másik a kompresszor lenne amire gyanakszom mert olvasgattam itt de nem minden világos de lényeg ami lényeg alapjáraton felpörög picit aztán lefullad, leáll aztán 30-40-50ig elég nehezen gyorsul, pörög fel, picit szaggat is de utána minden okés a motorban amúgy 6500 km van borult már de nem vészes ja és vmi synerject feliratu kábel lóg a nagy világba vmelyik idom alatt... szval légyszi segítsetek nem akarok már most szívni a vassal.
Köszi előre is a segítséget!
Sziasztok a kérdésem az lenne a ditch-tem már a negyedik benzinpumpát zabálta meg kicserélem egy napot megy aztán megint durrog csatok de nem megy már injektort is cseréltem de semmi változás,már totál kész vagyok tőle szerintetek mi lehet a gond szervizbe is járt de minden alkalommal azt mondták hogy csak benzinpumpa kel bele.
A hátsó rugó, ami a kuplungon van, azzal lehet beállítani, hogy milyen fordulaton nyíljanak szét a kuplungpofák. Minél erősebb a rugó, annál később, nagyobb fordulaton indul a verda és fordítva. A forgó kuplungra hat a centripetális erő.
Reflektor egy 2002-es ditech-en? Még normális világítás sincs.
semmi gond. én meg milyen pofátlan vagyok :D jó nyaralást :-)
nincs reflektor? ez még nekem is meglepő...úgy emlékszem lenni kellene legalábbis amit én eddig láttam minden volt.
hányállású a világítás kapcsolója? 2002-es?
ha ditech, azt nem nagyon lehet tuningolni. illetve lehet csak nem nagyon érdemes. szerintem nem. végsebességre nem hinném hogy 100-tól többet ki lehetne belőle hozni földi áron. a ditech meg amúgy is harap a gyorsuláson minek javítani.
oké! csütörtökön hazamegyek és megnézem a méretét vagy a típusát!
még 1 kérdés...(bocsi) mér nincs reflektor a mocin?:O
félek elindulni 40km-es távra sötétben,pedig most nyáron jobb lenne mocival járni a páromhoz,mint autóval...
ez a variátor,rugó,görgő segít valamin?
pont azért kéne a szíjméret, mert ha más van benne lehet hogy azért nem megy olyan jól. na de azt se várd egy 50-estől hogy 80-nál még gyorsulni fog, pláne egy dombon. az meg hogy aprilia szervizesek rakták bele, nem jelent semmit, mert a legtapasztaltabb szerelő is elnézhet egy méretet. vagy lehet hogy szemmértékkel ellenőrizte. volt már rá nem egyszer példa hogy a szakszervizben olyan cserét hajtottak végre hogy nem ment utána a motor. azt hiszem itt is van aki tudja igazolni...
sajna most nem tudom...balcsin vok:) de a pécsi aprila szervizesek rakták bele, úgy hogy az csak jó...
a többi "más" kérdésemre nem tudsz valamit?:P
Nah. Kicseréltem a gyertyát az előzőre és jó lett Nem rángat semmi. Köszi a segítséget !
nono, milyen méretű is az a szíj? vagy ha nem tudod, akkor le tudod írni a típusát? meglepőnek tűnhet de egy motornál néhány mm eltérés gondot okozhat.
szia! polini kevlar szíj van benn,ami nem rég lett berakva...van a mocinak szervízkönyve!:P
a motor pörög,míg nem indul el!
más...
emelkedő előtt megyek 80-90el...a dombon meg már csak 50-60al...nem naon bírja az emelkedőket,mér van ez?
más...
egy hozzáértő azt mondta hogy ha veszünk bele variátort,görgőket és valami hátsó 2 rugót(az 1ik kicsi,am másik nagyobb),akkor kicsit jobb lenne gyorsulásra és végsebességre is!
más...
nincs valami mód hogy legyen a műszerfalon egy jó kis óra :) nincs valami tippetek?( 2 körlámpás-2002)
köszi a segítséget!
egyébként létezik egy ún. hidegtesztelési eljárás. ennek az a lényege hogy a főtengelynél fogva forgatják a motort. így megtakarítható a benzin, és elkerülhető a károsanyag-kibocsátás. manapság már elképzelhető módon ezt használják inkább. bár nem volt ez mindig így. de lényeg ami lényeg, így vagy úgy de a szalonba kerülés előtt forog 1000 km-t egy motor. ezek ellenére is be kell járatni mert az első néhány száz km során annyit kopik a motor mint az elkövetkező 10ezernél. nem véletlenül javasolják a max 3/4 gázt.
Szerintem minden új dolgot kell járatni. 500km hirtelen terhelés nélkül csutkagázt kerülve normálisan. ennyi.
az Audi lehet, hogy nem, de speciel az Opel gyárból már úgy jönnek ki hogy nem kell nagyon bejáratni. de ha ezret nem is 500-at tuti biztosan. az audi meg azért csinálja azt amit mert az ő motorjaik zabálják a benzint mint állat. bejáratni meg nem csak azért kell hogy összekopjon (technika ide vagy oda azért valamennyire össze kell kopnia) hanem azért hogy bármilyen gyártási hiba ne 100-nál jöjjön ki. na meg lehet akárki akármilyen jó motoros ismerkedni is kell a motorral. pl. egy kistestű motor után teljesen furcsa lesz egy nagytestű, még ha 50-esreől legyen is szó.
Azért én az 1000 km-el vitatkoznék. Egy gyárban összerakott motor 1-2 percet ha jár. Sőt az Audi áttért a beindítás nélküli motortesztekre így pl az Audi motorokat csak arrébb álláskor indítják először. Más gyárban sem hinném, hogy addig járatják. Az a gyárnak 60-70 liter benzin lenne motoronként és nagyon sok károsanyag kibocsátás. Egyszerűen a mai motorokat azért nem kell "bejáratni" mert a technika fejlődésével nagyon pontos illesztéseket tudnak létrehozni így nincs minek összekopni..

Ellenben a futóműnek a fékeknek gumiknak kell. Egy új gumi még alig tapad, egy új fék még nem tökéletes ezért sem ajánlatos az 50-es fojtást kivenni sem. Egyszerűen majd az első szervizen kiveszik addig meg hadd menjen úgy. 500 km nem a világ.
erre én azt tudom mondani, hogy (az autóknál legalábbis) a blokk, amikor te megveszed, már messze nem új. Ki többet, ki kevesebbet, de a gyártósoron min. ezer km-t forgatják. tehát a blokkot nem hinném hogy nagyon be kell járatni, de mondjuk a fékeket igen.
Üdv Mindenkinek!

Szóval. Vettem egy új SR50 Karbis robit. A millénél azt mondták, hogy 500km-nél hajtómű olaj csere, és ki lehet venni a folytásokat. Mások, meg azt mondták, hogy 1000 km-ig a kipufogó könyökökön lévő vak csöveket ne vágjam le.
Ma kivettem, az úgynevezett "kressz folytásnak" mondott gyűrűt, a variátortól, elvileg ez a bejáratást nem befolyásolja, kicsit jobban megy.
Elvileg még a fúvókát kell kiszélesíteni, és a kipuffrol a vakcsöveket, kell kiiktatni. Ennyi lenne? Szerintetek?
a dátumot nézd meg a naptárban, az órát meg a telódon :D biztosan elmented rendesen?
Őh...izé olyan kérdésem volna h van 1 ilyen digitális műszerfalos, fordulatszámmérős, pókember dizájnos factorym, és azon beállítom az órát, és következő indításkor mindig elveszik az órabeállítás is meg a dátum is. Mit tegyek? Válaszokat előre is köszi

Imi.
Ezt azért fejtsd ki jobban! Mert azt nem írtad, hogy pörög is-e a motor vagy csak a gázt húzod és nem történik semmi, azaz nagy a holtjátéka a gázkarnak pl.
Ezt okozhatja, hogy el van kopva az ékszíjad (csökkent a szíj szélessége, ezért ugyanolyan variátor pozícióban mélyebben ül be, persze igaz hátul is, de elől a mérvadó). Nekem ilyen volt. Egy gyári méretű szíjjal, teljesen máshogy viselkedik a motor. Keskeny szíjjal nagyon pörög a motor. Nekem a gyári szélessége a szíjnak: 16.5 mm (old sr LC).

Üdv.