Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát igen, a kuplung is lehet, mert az meg el volt kicsit színeződve, ami azt jelenti, hogy hőt kapott. Most jön egy új kuplung, azt rakom is bele, aztán próba a gagyi RMS-sel, kap egy új gyertyát is, aztán jöhet egy új szíj. De már tényleg itt a vége..... Amúgy jó a verda!
Igen, erre írtam, lehet, hogy az első alu variátor tárcsa van gallyon, bár nem látszik különösebben semmi. A hátó az acél, a szép és jó is. Az biztos, hogy csikorgó hang jött belőle és "hullámzott" a motor gyorsulása.
Ha olyan a szívatója mint a robogóké, akkor egy ellenállás van benne. Mikor feszt kap, szépen elkezd melegedni, és lassan kitolja a szívató fúvókát elzáró tűt. Meg tudod mérni az ellenállását, ha jól rémlik akkor olyan 5-10 ohm körüli az értéke. Ha ennél sokkal több, akkor csere. Azt nem tudom neked megmondani pontosan hogy hány voltos egy ilyen, de én 12V-ról próbáltam a Yamaha-ét, és kb 1 perc alatt kitolta a tűt. Viszont van olyan megoldás is hogy egy előtét ellenállással kötik sorba szívatót, ami korlátozza neki az áramot. Keress hozzá egy kapcsolási rajzot, mert lehet hogy neked is van ilyen ellenállás benne, és lehet hogy szakadt...
Köszi a választ, amit írtam hogy "régebben" elment akár 170-180km-t, azt minden akadás és gond nélkül tette, és minden tekintetben jó volt a motor működése, ezért is szeretném visszavenni a benzint, hiszen gyárilag is 3l, és tökéletes. Így meg eléggé füstöl, úgyhogy tuti nem jó (valami).
Megyek még szervízbe, majd ott beállíttatom pontosan. Köszönöm!
Szia!
Köszönöm a tényleg nagyon gyors választ
Itt külső belső nincs, csak alsó-felső közrefogó futófelület, és egy marék GOLYÓ (egész pontosan 20 fent, 20 lent, 5mm-esek)
Nem komplett csapágy, csak ilyen futófelület-szerűség
De ahogy nézem alja-teteje nem szétszedhető..

A 12V-ot nem merem neki akkuról adni, hátha ott sül meg úgy ahogy van a cucc a nagy átfolyó áramtól...
Valami hőgomba kontrollálja?
Szerintem a szívást elkerülvén egyszerűbb ha beledobsz egy mechanikus szívatót. Webshopokban találsz...
De ha kiveszed a helyéről, és adsz neki 12V-ot fixen működik?
Nem lehet, hogy a vákuumos benzincsap szarakodik, esetleg elért a vákuumcső?
A Kormánycsapágyat szerintem komplett lehet cserélni...így külső belső futógyűrűre értem.
Olyat még nem láttam amit említesz, bár olasz révén nem lehetetlen.......
Komolyra véve a szót....
A 2T-nek kell a nyál hogy menjen.
Amit tekergetett, az az alapjárati keverékcsavar.
Ezzel el is mondtam, hogy azzal csak alsó tartományban hangolod, minimális köze van a középsó, és a felső tartományhoz.
Fogyasztásnövekedés inkább koszos levegőszűrőtől lehet...ha nem volt állítgatva a karbid.
El lehet venni tőle a kaját, kisebb fúvóka kell a karbiba, + engedni kell a tűn egyet lefelé.
Viszont így 1000% hogy megakad, mert a gyárban sem arról híresek hogy "túletetnék"....
Aztán jöhet a generál.........
Sziasztok!
Nem SR, de jó Habana 50 fórumot nem találtam :)
Hátha tud valaki segíteni, egy Habanát 50 (1999) szervízelek, de a robogó nem annyira az én világom. Az elektromos szivató része nem működik, legalábbis kb 10. indítózásra képes megtartani a fordulatot nyáron, az elektro szivató motorját kivettem, kézben tartva sem csinál semmit, sem gyújtásra sem önindítóra.
A kábelére rámértem, csak önindítózás alatt, és akkor is ilyen 4-19V között ugráló feszültséget ad.

Valaki tudja esetleg , hogy
- mit kellene hogy mérjek a 2 vezetéken és mikor?
- hogyan lehet megállapítani hogy működik-e?
- milyen vezérlőelektronika adja neki a jelet, és ezt hol keressem?

és bónuszkérdés : kormánycsapágy-cserénél létezik olyan, hogy
az alsó csapágynál csak a golyókat tudom cserélni, a felső-alsó befoglalás/futófelület nem kivehető, hanem egyben van a villával és a váznyakkal?

Ha valaki bármit hozzá tud tenni, kérem jelezze

Széles Utat!
Ha a szíj csúszik, akkor inkább vegyél bele egy kevlárszíjat.
Van Malossinak, Polininek, stb....
De honnan is tudod, hogy az csúszik?
Nem lehet hogy a kuplung?
Ilyenkor kell venni buszjegyet, vagy bérletet........
Köszönöm, értem, majd úgy is szétszedem az új rugó miatt, akkor adok neki valami anyagot, ami hőre nem lágyul meg.
No, megvolt a kuplungrugó csere, most már egész tűrhetően megy a masina, teljesen gyári lett, viszont a benzin-fogyasztása még elég nagy. Szerelősrác valamit tekert a karbin, de szerintem nem azt amit kellett volna, mert nem változott semmit.

Gondolom nem egy nagy mutatvány a benzin-mennyiságet beállítani, csak kérdés hogy pontosan melyik csavarnál és mennyit tekerjek rajta?

Jelenleg megy egy teli tankkal 130-140km-t. Régebben simán ment 170-180km-t. Ez szeretném most is, vagy még jobbat
Kérdés az, hogy ki csinált már ilyet? Köszönöm előre is.
a levegőshöz NGK BR 7 HS vagy CHAMPION L82YC, a folyadékhűtéseshez pedig NGK BR 8 HS.
kiveszed a komplett hátsó tárcsát,leveszed a kuplungot és a nagyrugó alatt van egy peremes ,lemez porvédő.Alatta lesz amiről beszéltem.Sokan nem foglalkoznak vele,pedig annak sem árt egy kis karbantartás néha .Annyi a gáz vele,hogy 2db gumigyűrű van alatta,visszarakásnál óvatosan kell vele bánni,mert ha elszakad lehet rohangálni másikért.
Pedig van a hátsóban a mobiltárcsán csak ahhoz szét kell húzni. Szerintem erre gondolt:
A hátsó kuplungnál nincs előttem a 3 horony, meg a porvédő kupak (kuplung harang esetleg?) sem.
Eladó Aprilia Sr 50! Karbis. Tel: 06-30-535-36-45 e-mail: 2csako@citromail.hu
Budapesttől 80km-re található. Ha kell majd csinálok értelmesebb képeket.
mindenképpen jobb lesz,ha malossi esetleg stage6 görgőket használsz,(nekem anno még a motoforce is elég jónak tűnt)ha más nem annyival biztosan,hogy tovább bírja a gyűrődést.Az rms nálam 6-700km és kuka...Ha mindenképpen kenegetni akarsz,kenhetsz a görgőkre pici grafitos zsírt(Malossi spec zsír,nem is drága),de csak vékonyan mint téjessasszony a vajaskenyeret Bendegúznak ,valamint érdemes a varió rézperselyét és a csapszeget megtakarítani.A hátsó ékszíjtárcsáról leveszed a porvédő kupakot alatta a három horonyba szintén lehet kenőanyagot tenni.
Ez nagyon jó! 0,1 gr-ot meg leszedek a görgőkből turbómaróval. Pedig jó a szíjméret is. Lehet, hogy azért csúszik meg, mert xar ez az RMS szíj, vagy az első alu variátor tárcsa. A hátsó biztos jó, mert az acél. Ott cserélek majd kontrasztrugót, kap egy új gyertyát, ha kell jobb szíjat. Utána jöhet a benzin meg a gyufa.

Üdv!
Okés!köszi!
Nem.Se így se úgy.Más rohadtul a kettő.
Hali!Segítség kellene gyorsan!
Főtengelyes a moccim!
Morini blokkos és arra kellene válasz nekem h a morini di-tech-es főtengely jó a sima sr-be?2001es évjárat!Üdv,előre is köszi a választ!
Az még mindig nem Factory ha csak karbis. Nekem injektoros van ott csak a variátor tárcsák között volt egy kis hézagoló ami miatt nem ment 50-nél többet, mert nem engedte annyira össze a két tárcsát. Injektoroson még van elektro fojtás is karbin ilyesmi nem hiszem, hogy van, viszont asszem a kipun van vakcső ennek eltávolításáról van leírás a neten, de sztem ez nem szabályos.

Hajtóműolajat cserélnek igen 500-as szervizen. Nekem egy 10-esbe fájt ha jól emlékszem. Fojtást nem érdemes kivenni hamarabb. 500 km nem sok. Én 1.5 hét alatt beletekertem és vittem is szervizre. Ja és még annyit mondtak, hogy míg bejáratós addig ne mindig csak állandó fordulaton járjak kopp gázon hanem váltakozó gázokkal mindig egyszer lassabban egyszer gyorsabban meg fékezgessek meg stb... Szóval használjam intenzíven mindenét.
Üdv Mindenkinek!

Ma sikerült átvennem a mocit. Kérdésem a következő lenne:
500km-nél van az első szervíz, ha jól tudom?
Itt kiveszik a fojtást, és hajtóműolajat is cserélnek?
500km elött nem érdemes kivenni a fojtást?
És még annyi, hogy hol van fojtva a motor? (Factory, sima karbis)

Előre is köszönöm, a válaszokat.
A BR7HS meg a BR8HS is jó neki. A 0,5-0,6 mm is tökéletes.