Sziasztok.Azt szeretném kérdezni,hogy hengerfej tömitést cserélünk a motoromon (2002 sr ditech) és összerakasnál tömítöpasztával kenjük e be a tömítést vagy elég csak simán az acél tömítés.
Ez tényleg mind szép és jó, de nem ártana ezt üzembiztosan is megvalósítani! Az újakat nem ismerem, a régieket tudjuk milyenek, tisztelet a kivételnek. Én maradok a két nagy magyar feltaláló (Bánki Donát- Csonka János) által szabadalmaztatott karburátornál. Látom, hogy tényleg lehet csökkenteni az felhasznált olaj mennyiségét a tökéletesebb tüzelőanyag felhasználás miatt. De akkor mi keni a forgó alkatrészeket ( pl. főtengely csapágy), ha nem kerül benzin-olaj keverék a karterbe? A Huskymnál is a váltónak volt külön olajozása, persze az nem injektoros volt.
"Ajánlom annak is aki karbissá akarja alakítani, amivel én a modern technika és a mérnökök iránti tiszteletből nem értek egyet..." Hidd el nekem hogy nem jókedvemből dobáltam ki az injektort a gépből, hanem azért mert ku....a nem megbízható, és mivel nekem több dolgot is cserélni kellett volna, jobbnak láttam a karbit.
Azért nem tolja ki a tüskét azonnal, mert a motor sem melegszik fel azonnal. Az meg hogy a szívató leállított motornál (vagy levett gyújtás esetén működik) az szerintem logikus hogy miért. És általában nem az akkura van kötve a szívató, hanem a világítás tekercsére. Tehát ha álló motor mellett ráadod a gyújtást, akkor a szívató nem fog mozdulni, csak akkor ha be is indítod a motort...
Hát azért ez a ditech esetében nem teljesen igaz. Idézet egy cikkből amit a ditechről írtak. Ajánlom annak is aki karbissá akarja alakítani, amivel én a modern technika és a mérnökök iránti tiszteletből nem értek egyet :
"A kétütemű motorok túlélésére a DITECH (Direct Injection TECHnology) a megoldás az olasz gyár szerint. Hasonló hengerűrtartalomnál a kétütemű motor még mindig hatékonyabb, és gazdaságosabb, mint egy négyütemű. A MotoGP világában a négyütemű gépek csak a dupla annyi lökettérfogatot megengedő szabályzatnak köszönhetik előnyüket.
Az Aprilia 1999 óta fejleszti forradalmian új erőforrását. A motor nagy előnye, hogy az alacsony fogyasztást, a jó teljesítményt és a csekély környezetszennyezést együttesen képes megoldani. Az új technológiával az üzemanyag nem a motor karterházába kerül be, olajjal keverve, mint a hagyományos kétüteműeknél, hanem az égéstérbe fecskendezi egy számítógép által vezérelt rendszer. A rendszer lelke a levegő-, üzemanyagadagoló egység, amelyben egy, az üzemanyag-ellátásért felelős befecskendező, és a benzin-levegő keveréket előállító, és ezt 5 Bar nyomáson közvetlenül az égéstérbe fecskendező injektor található. Az így előállított benzin-levegő keverék szemcsék mérete mindössze 8 mikron, szemben az autók befecskendezője által porlasztott 50 mikronos részecskékkel.
A levegőt egy külön légkompresszor sűríti az adagoló részére. Az üzemanyagot egy magas nyomású, elektronikusan vezérelt üzemanyagpumpa juttatja el az adagolóig. A kétütemű olajat szintén egy elektronikus vezérlésű befecskendező lövi be közvetlenül a beömlő csőbe. Mindezt számítógép vezérli, amely a pillangószelep aktuális állapotáról kap még információt. A vezérlést úgy időzítik, hogy az üzemanyag befecskendezésének pillanatában a kipufogónyílás zárva van, ezért nem kerülhet elégetlen benzin és olaj a kipufogógázokba.
Az új technológiával az üzemanyag fogyasztás 40-50 %-kal, az olajfogyasztás 50-60 %-kal csökkent. Számokban kifejezve: 1 liter benzinnel 50 kilométert tehetünk meg az SR50-essel. Azonban az igazi meglepetés a környezetvédőket éri, mikor meglátják, hogy a DITECH kétütemű motor károsanyag kibocsátása 80! százalékkal kisebb, mint egy hagyományos, Euro 1 minősítésű kétütemű motoré. Pontosabban a kipufogógáz szén-monoxid tartalma 80, a nitrogén-oxidok és elégetlen szénhidrogének aránya 60 százalékkal csökkent. Így azon sincs mit csodálkozni, hogy a motor katalizátor nélkül teljesíti a kétkerekűekre vonatkozó Euro 2-es előírásokat.Forrás:http://totalbike.hu/tesztek/april
ia_dite/
Mivel a DITECH motornak nincs szüksége katalizátorra a kipufogóban, így hatékonysága sem csökken, nem veszik el feleslegesen egyetlen lóerő sem, és karbantartása sem igényel akkora figyelmet. A másik jelentős előny, hogy szinte teljesen eltűnt a kipufogó füstölése, amely a kétütemű gépekre oly jellemző mellékhatás. Mindezek mellett a motor teljesítménye nem romlott, sőt, lágyabb a teljesítmény leadás, stabilabb az alapjárat az optimális égési folyamatnak köszönhetően. Egy hagyományos katalizátoros kétüteműhez képest a DITECH motoros Aprilia 15%-al jobban gyorsul az első száz méteren."
jaja igazad van,nem is értem ezt az 500 km-t...vegyünk példának egy motorfűrészt van egy 044es Stihl-em ami 70ccm-es és megengedett maximális fordulata 13.000/perc.
1:50-es keverékkel műxik full szintetikus olajjal.Ami azt jelenti hogy 50lityi benzin 1L olaj.Szerintem egy robogónak is illene ennek a környékén megenni az 1lityi olajat pláne ha 50esről beszélünk....
De egy adott 2T blokk mehet karburátorral is és injektorral is. A motor működéséhez pedig egy adott keverék intervallumba kell esnie, hogy a motor élettartama optimális legyen. Én most nem az olaj üzemanyagba juttatásának módjáról írok, mert az be is keverhetnéd a benzinbe.
Ez robogó, Aprilia Habana, uh. remélem olyan. De akkor nem azonnal kell kitolnia? Tehát az a lényeg, hogy alapból amikor levett gyújtás van, akkor a motor "szivatón" üzemel? És utána 1-2 perc alatt állítja le a szivatót?
Petya
Nem bejáratós, most léptem át vele a 10.000-ik kilómétert. Eddig tényleg kevés olajat evett, és eléggé "belassult" a 8000-9000-ik kilóméterre, azt hittem a kevés olajtól "döglődik", de ahogy nézem, nem ez volt a gond, vagyis nagyon remélem, most jól megy, mint újkorában.
Persze egyik szervíz se tudja normálisan beállítani, és lehet hogy itt a baj. Mondjuk nagyon nehéz ezt a csavargatós beállítást pontosan végezni, ebből a szempontból jobb a ditech ami ugyebár számgépvezérelt ilyen téren.
De függ, mert elvileg az injektoros máshogy vezérli az olajat, mint a karbis és kevesebb is kell neki. Igazolja a használati is. ie-re 2000 km-t ír ellenőrzés/utántöltés, míg karbisra 500 km. Persze ez nem jelenti azt, hogy el is fogy az 1 liter.
Ez csak attól függ, hogy mennnyi benzin fogyott addig amíg az 1l olaj elfogyott. Jelen esetben 1:50-1:60-as keverékkel járt a motor amit én szvsz nem tartottam olyan rémségesen azonnal nyúljunk hozzá adjunk neki még sok-sok olajat esetnek...
Azóta füstöl is, tehát valószínűleg most sokat kap (benzinből-olajból ki tudja melyiket mennyire állítgatták el)... Elég pöpec kis gyári masinának tűnik így a képek alapján, tehát egyéb gondot (gyűrű, dugattyú, henger, falslevegő, stb...) nem nagyon tudok elképzelni... Valószínűleg most 1:20-1:30-as keveréket kaphat. Kár volt hozzá nyúlni!
Karbisnak tényleg sok a 2000 km egy liter olajjal. Használati szerint is 500 km-enként ellenőrizni/utántölteni kell. A 2000 km egy injektorosnál elfogadott, de karbisnál tuti kevés.
Most nem értelek Titeket. Tudom, van összefüggés a benzin és olaj közt, megfelelő arány kell a motornak. De ami gond volt eddig is, hogy iszonyat kevés olajjal ment a gép. 2000-2200km-ig elég volt 1 liter olaj. A szervíz emelte meg a fogyasztást, mivel minden sr-nek 1000-1200km-t kell mennie 1 literrel. Nem? Vagy ez mindig a benzin mértékétől függ? Fura.
Ha növelted az olaj mennyiségét miért csodálkozol,hogy füstöl?
Persze attól még lehet sok benzint is kap.Egyik sem jó,mert a sok benzin "sok" pénzbe kerül,mert csak kipöfögi amit nem tud elégetni,az olajat jobban lemossa a hengerfalról stb,a sok olaj meg kokszosodást okoz a kipufogóban,hengerfejben illetve a dugattyú tetején...
Olajon nem változtattam, igaz tegnap tettem bele Repsolt, de eddig is ilyen volt Castrol mellett. Az olaj kicsit meg lett emelve, mert eddig 2000km-t is ment a járgány, és nem akartam bajt. majd kiderül :) Köszi
Szerintem nem az alapjárati csavart kell állítani, ahogy a nevében is benne van, hanem a levegőcsavart kell állítani. Közép és full gázon már a főfúvóka dominál.
Üdv!
Üdv!
"A kétütemű motorok túlélésére a DITECH (Direct Injection TECHnology) a megoldás az olasz gyár szerint. Hasonló hengerűrtartalomnál a kétütemű motor még mindig hatékonyabb, és gazdaságosabb, mint egy négyütemű. A MotoGP világában a négyütemű gépek csak a dupla annyi lökettérfogatot megengedő szabályzatnak köszönhetik előnyüket.
Az Aprilia 1999 óta fejleszti forradalmian új erőforrását. A motor nagy előnye, hogy az alacsony fogyasztást, a jó teljesítményt és a csekély környezetszennyezést együttesen képes megoldani. Az új technológiával az üzemanyag nem a motor karterházába kerül be, olajjal keverve, mint a hagyományos kétüteműeknél, hanem az égéstérbe fecskendezi egy számítógép által vezérelt rendszer. A rendszer lelke a levegő-, üzemanyagadagoló egység, amelyben egy, az üzemanyag-ellátásért felelős befecskendező, és a benzin-levegő keveréket előállító, és ezt 5 Bar nyomáson közvetlenül az égéstérbe fecskendező injektor található. Az így előállított benzin-levegő keverék szemcsék mérete mindössze 8 mikron, szemben az autók befecskendezője által porlasztott 50 mikronos részecskékkel.
A levegőt egy külön légkompresszor sűríti az adagoló részére. Az üzemanyagot egy magas nyomású, elektronikusan vezérelt üzemanyagpumpa juttatja el az adagolóig. A kétütemű olajat szintén egy elektronikus vezérlésű befecskendező lövi be közvetlenül a beömlő csőbe. Mindezt számítógép vezérli, amely a pillangószelep aktuális állapotáról kap még információt. A vezérlést úgy időzítik, hogy az üzemanyag befecskendezésének pillanatában a kipufogónyílás zárva van, ezért nem kerülhet elégetlen benzin és olaj a kipufogógázokba.
Az új technológiával az üzemanyag fogyasztás 40-50 %-kal, az olajfogyasztás 50-60 %-kal csökkent. Számokban kifejezve: 1 liter benzinnel 50 kilométert tehetünk meg az SR50-essel. Azonban az igazi meglepetés a környezetvédőket éri, mikor meglátják, hogy a DITECH kétütemű motor károsanyag kibocsátása 80! százalékkal kisebb, mint egy hagyományos, Euro 1 minősítésű kétütemű motoré. Pontosabban a kipufogógáz szén-monoxid tartalma 80, a nitrogén-oxidok és elégetlen szénhidrogének aránya 60 százalékkal csökkent. Így azon sincs mit csodálkozni, hogy a motor katalizátor nélkül teljesíti a kétkerekűekre vonatkozó Euro 2-es előírásokat.Forrás:http://totalbike.hu/tesztek/april
ia_dite/
Mivel a DITECH motornak nincs szüksége katalizátorra a kipufogóban, így hatékonysága sem csökken, nem veszik el feleslegesen egyetlen lóerő sem, és karbantartása sem igényel akkora figyelmet. A másik jelentős előny, hogy szinte teljesen eltűnt a kipufogó füstölése, amely a kétütemű gépekre oly jellemző mellékhatás. Mindezek mellett a motor teljesítménye nem romlott, sőt, lágyabb a teljesítmény leadás, stabilabb az alapjárat az optimális égési folyamatnak köszönhetően. Egy hagyományos katalizátoros kétüteműhez képest a DITECH motoros Aprilia 15%-al jobban gyorsul az első száz méteren."
1:50-es keverékkel műxik full szintetikus olajjal.Ami azt jelenti hogy 50lityi benzin 1L olaj.Szerintem egy robogónak is illene ennek a környékén megenni az 1lityi olajat pláne ha 50esről beszélünk....
Thnx!
Petya
Persze egyik szervíz se tudja normálisan beállítani, és lehet hogy itt a baj. Mondjuk nagyon nehéz ezt a csavargatós beállítást pontosan végezni, ebből a szempontból jobb a ditech ami ugyebár számgépvezérelt ilyen téren.
Azóta füstöl is, tehát valószínűleg most sokat kap (benzinből-olajból ki tudja melyiket mennyire állítgatták el)... Elég pöpec kis gyári masinának tűnik így a képek alapján, tehát egyéb gondot (gyűrű, dugattyú, henger, falslevegő, stb...) nem nagyon tudok elképzelni... Valószínűleg most 1:20-1:30-as keveréket kaphat. Kár volt hozzá nyúlni!
Persze attól még lehet sok benzint is kap.Egyik sem jó,mert a sok benzin "sok" pénzbe kerül,mert csak kipöfögi amit nem tud elégetni,az olajat jobban lemossa a hengerfalról stb,a sok olaj meg kokszosodást okoz a kipufogóban,hengerfejben illetve a dugattyú tetején...
http://kepesmotor.hu/kawasaki-...