Én inkább normális olajat veszek és időben lecserélem mindig. Jelen esetben ez 10-15 üzemóra. Fuchs Silkolene pro 4sx 15w50-es olajat és Champion X320-as szűrőt adok a baby-nek.
Hát én nem raknék a motorolajba ilyen löttyöt. Egyedül akkor, ha külön lenne a váltó és a blokk olajozása. Azért azt ne felejtsük el, hogy olajban fut a kuplungod. Nem biztos, hogy jót tesz neki. Ezért nem lehet pl. autóba való olajat tölteni motorkerékpárba.
Ez a kontrasztrugó kérdés, kicsit setét még nekem. Úgy gondolom, hogy a szíjfeszességhez nem igen van köze. Inkább az első variátor görgőkhöz. Ahogy a görgők a fordulatszám függvényében egyre jobban kinyomják a szíjat a tárcsa külső részére, úgy húzza be hátul a szíjat a tárcsa forgási tengelye irányába. Én úgy gondolom, hogy egyszerre csak egy dolgot szabad változtatni, mert akkor már tudsz következtetni, hogy jobbá vagy rosszabbá tetted-e a hajtásláncot. Ehhez szerintem igen nagy tapasztalat és tanulópénz, vagy jó mester kell hozzá, hogy jó hajtást állítson össze valaki. Na, jól meg sem válaszoltam a kérdésedet.
hát nem tudom, nekem nagyon bejött, volt olyan aki kérdezte, hogy mi van, szelepállítás volt? Pedig csak 1 flakon "lötty"
Na me ugye kinek mennyit ér meg a motorja, nekem ennyit igen, de igaz, én is szívom a fogam mikor fizetnem kell:D
Mi annak idején egy Skoda 120 váltójába használtunk Metabond-ot. Sokkal csendesebb lett tőle a váltó, de az ára elég borsos. Szerintem ennyit nem érnek ezek a "csodaszerek".
Az a prolong cucc tényleg nagyon jó, azt használom a szutyokimba is, és érezhetően f@szább lett, finom a váltás, és a kuplung is lágyabb, de nem csúszik
És van köze a "piros" rugóimnak a gyári kontraszthoz? Mármint összeillenek? A moci jól megy, nagyon jól húz induláskor, szinte lehetetlen lassan menni vele a városabn :)
Viszont ha befékezek, tehát meg akarok állni, egyből lekapcsol és szinte megáll a motor. Sokszor le is fullad. Lehet, hogy az alapjárat is túl alacsonyan van, azt majd kicsit megemelem. Viszont a váltás nagyon "erős", és ez a hangján is érződik, de ha ez nem baj, akkor inkább hagyom így. Köszi a válaszokat!
Dobd ki a rézlemezt, és utána hangolj.
Iszonyú fojtás.
Jah a pipát is dobd ki a légszűrőházból, és csinálj bele Mop-nyélből egyet.
Ha kész vagy megy a többi infó....
Hello, szerintem csak a benzin-levegő keveréket kellee helyesen beállitani, raktál bele nagyobb főfuvókát 60ast(? bár én ugytom ez a gyári méret nekem 75ös van benne) na szal raktál bele igy több a benzin, adj neki levegőt,
Valaki utolsó reményként
Olyan problémával fordulok hozzátok van egy piaggio blokkos Apriliám karbis a karburátorban kicseréltem a fúvókát 60-ra, de nem az igazi a gyertya színe fele fekete fele szürke őzbarna még véletlenül sem .Még egy érdekesség valamiért a variátor felöl mély öblös kipufogó hang hallható más ilyen motoron nem tapasztaltam.A motorban minden gyári.A gyári levegöszűrő egy szivacsból és egy fehér színű filcből áll ,ezt a filcet el kell távolítani? A réz lemez benne.
Elölre is köszönöm Attila.
Így is lehet csinálni, de kisebb lesz a motor élettartama. De ha leereszted a hűtővizet és az olaj helyett prolongot raksz bele, akkor dobhatsz bele egy lapát homokot is a blokkba!
A kuplungrugó erősségének függvényében, adott fordulaton indul a motor. A mondjuk 1.5 mm-es rugót raksz, be, ami gyengébb a gyárinál, akkor már kisebb fordulaton indul a motor. Ha erősebbet raknak bele, akkor magasabb fordulaton indul a motor. Ez általában a sportkipufogó függvénye, hogy hol kezd dolgozni a rezonátor. Nekem sima festetlen rugót adtak, aminek 1.8 mm a huzalátmérője. Persze a vastagság nem mérvadó, ha más és más rugóállandójú anyagból készítik a rugót.
Én nem sokat szoktam szenvedni a szűrővel. Ha nagyon retkes, akkor egy kis mosószerrel átmosom, tiszta meleg vízzel. Hagyom megszáradni, és maradt itt nekem egy kis gagyi kétütemű olaj, abba szoktam beáztatni. A végén meg jó alaposan kinyomkodom belőle, óvatosan, nehogy a szűrőszivacs elszakadjon.
Ngk és champion gyertyát autósboltba érdemes venni,nekem az UNIX bevált,aránylag jó árban dolgozik,ha éppen nincs készleten, aznap délutánra meghozzák.
Eddig champion rg6yca volt benne,most kipróbáltam a denso U31 ET-R gyertyáját ami kb ugyanazt tudja.Pigis ditechbe esetleg bevállhat.
Yamaha szalonban jutottam hozzá és ami a legjobb az az ára....1800Ft
Nekem is ilyen, túl nehéz az első görgőd. Hány grammos van benne? Mondjuk nekem 40-50 között leesik a fordulat és utána, ha tud, nagy nehezen gyorsul fel. De érdemes megnézni a variátor tárcsák felületét is, meg úgy az egészet, hogy minden oké-e!
Én szűrőpaplanból gyártanék újat, nem nagy kunszt, csak egy olló és lyukasztó kell hozzá. Javaslom a TwinAir duplarétegű szivacsát. 2800 pénzből négyet tudsz gyártani. Utána Putoline légszűrőolajjak kell átlötybölni, javaslom egy pumpás pl. ablaktisztítóba töltsed, és úgy permetezd. Teljes keresztmetszetében legyen olajos, úgy, hogy ne folyjon ki belőle!
ha koszos a légszűrő az először erőtlenséget okoz majd a motor elkezd dadogni. az tehát tisztítás vagy csere. ameddig nem jön új próbáld meg tisztítani. autóknál benzinnel szokták utána egy kicsit belögybölni.
Üdv!
Üdv.
Na me ugye kinek mennyit ér meg a motorja, nekem ennyit igen, de igaz, én is szívom a fogam mikor fizetnem kell:D
Viszont ha befékezek, tehát meg akarok állni, egyből lekapcsol és szinte megáll a motor. Sokszor le is fullad. Lehet, hogy az alapjárat is túl alacsonyan van, azt majd kicsit megemelem. Viszont a váltás nagyon "erős", és ez a hangján is érződik, de ha ez nem baj, akkor inkább hagyom így. Köszi a válaszokat!
Iszonyú fojtás.
Jah a pipát is dobd ki a légszűrőházból, és csinálj bele Mop-nyélből egyet.
Ha kész vagy megy a többi infó....
Olyan problémával fordulok hozzátok van egy piaggio blokkos Apriliám karbis a karburátorban kicseréltem a fúvókát 60-ra, de nem az igazi a gyertya színe fele fekete fele szürke őzbarna még véletlenül sem .Még egy érdekesség valamiért a variátor felöl mély öblös kipufogó hang hallható más ilyen motoron nem tapasztaltam.A motorban minden gyári.A gyári levegöszűrő egy szivacsból és egy fehér színű filcből áll ,ezt a filcet el kell távolítani? A réz lemez benne.
Elölre is köszönöm Attila.
Üdv!
Üdv!
Eddig champion rg6yca volt benne,most kipróbáltam a denso U31 ET-R gyertyáját ami kb ugyanazt tudja.Pigis ditechbe esetleg bevállhat.
Yamaha szalonban jutottam hozzá és ami a legjobb az az ára....1800Ft
Üdv!
Üdv!