Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Akkor hajrá.
Ez nem agyalás hanem szakmai hsz. volt.
Ha szerelő volna a szakmád, és volna tapasztalatod, nem tennél ilyen buta dolgokat....
De te tudod....
2t olajjal kentem ami itthon van. Az szintetikus és elviekben nem bántja a gumit. Most azért nem fogok venni egy flakon fékolajat, hogy kivegyek belőle 10 milit vagy még annyit sem. Egyszerűen semmi baja nem lesz. Ott különben sem lesz sokáig az az olaj kikopik úgyis. De tudok olyanról is aki WD-vel fújogatja ami tuti káros rá (a petró miatt), de mégis működik a féke. Szóval nem kell ezen annyit agyalni.
Idézet a használatiból:

"IP F.F., DOT 5 (DOT 4-nek megfelelô), vagy Agip BRAKE 5.1, DOT 5 (DOT 4-nek megfelelô)."

Ezek alapján mondtam. Itt DOT5 szerepel.
Én nem kísérleteznék vele...
A sima olaj megzabálja a gumit, tök mindegy olajálló vagy nem....
A fékolaj nem.
Ha kened, kend azzal....
Régi buszok padlóját is fékolajjal kenték...pontosabban 1 rész fékolaj,1rész víz.
És nem volt annak az undorító guminak semmi baja soha...
Mop-nyélből (felmosó alu nyél) levágsz egy 20cm-es darabot...
3/4-énél betekered szigszalaggal, annyira hogy pont beleszoruljon a házba...
Felette tekerheted vastagabbra is, és nem fog becsúszni.
Így beengedted a 2/3-ot a légszűrőházba, és megszűnik a torokhang...
Én is utálom...
ha megmondod az alvázszámot akkor megmondom
Sziasztok.Most vettem egy Aprilia sr sport pro tipusu mocit.nem tudom ,h milyen évjárat.hogy tudnám kideríteni?Valószinü,h elvan dugulva akarbija.mit kell lebontani,h hozzá férjek?köszi.
Nem akarok okostojás lenni, de a dot 4 helyett nem szabad dot 5-öt rakni bele, hanem dot 5.1-et. A dot 3-4-5.1 poliethylene glikol alapú folyadék, míg a dot5 szilikon alapú folyadék. Csak a kellemetlenségek elkerülése végett írom.
Az érdekes akkor pont utána váltottak. Nekem 07-es Factory van és ezen már fém fékcső van. Ja és valóban egy ujjas főleg ha csak lassítani kell.
Nekem gyárilag, gumi cső volt a féknél, lecseréltem fémre, meg tettem bele MHR betétet, és DOT 3as olaj van benne de akkorát fog vele így is, hogy 1 ujjas lett
Eddig még semmi baja nem volt sima olajtól (2t). Azt olvastam, hogy wd-40-el nem szabad fújkálni, mert az nem tesz neki jót, de olajtól nem hinném, hogy bármi baja lesz.

A fékolaj is csak azért kell mert az speckó cucc és megköti a vizet. Ha nem lenne rá szükség akkor akármilyen folyadékkal is mehetne (persze ez erős sarkítás volt ).

Ja és nekem a használati (2007-es sr) minimum DOT4-et ír ezt tartsd szem előtt. Persze ettől DOT5 is mehet bele ha olyan van, de kisebb nem.
Én nem olajoznám, nehogy "bedagadjon" a karmantyú. Akkor inkább már belevaló fékfolyadékkal öblögetném.
De nehogy olajat rakjál bele, mert ez fékfolyadék (brake fluid). Alkohol alapú lötty.
Én franciakulccsal szoktam.
Ha vason is van a fékbetét, akkor is vissza kell, hogy menjen a munkahenger! Én megnézném a féknyereg tüskéit, nincsenek-e berohadva, mert akkor befeszül az egész és ha vissza is megy a munkahenger, akkor is szorulni fog, mert keresztben áll a féknyereg.
Ja, hogy neked már nem 50-es? Erről nem tudtam. Akkor viszont passz. Szokd meg. Egyébként én spec szeretem a szívó hangot. Öblösebb tőle a hangja.
Le lehet cserélni persze ártani biztos nem árt ha utána le tudod légteleníteni rendesen. A dugattyú körül ne csak olajozd hanem mozgasd is a dugattyút ki be. Kifele ki lehet pumpálni a fékkarral befele már valamivel nyomni kell neked. Eleinte lehet nem megy kézzel és segítség kell, de ha jól működik akkor már menni fog sztem kézzel is.
A fékbetét még kibirja ezt a nyarat. Még maradt rajta 4-5mm. Hamarosan majd azt is cserélem. Azért gondoltam, hogy leeresztem az olajat, mert már elég régi lehet. Vagy az nem nagy gond? Mert úgy tudom kb. 2 évente cserélni kell.
Elsőként leszerelem és vékonyan olajozom a dugattyú körül, ha az szorul.
Köszönöm a segítségeket!
Pityu!Teljesen igazad van amit a gyári mérnökök megterveztek az én üzemmérnöki eszemmel biztos,hogy nem tudok jobbat alkotni.Egyedül az a problémám,hogy ez a légszürő gumipipa 50 ccm-es hengerhez való tehát tuti kevés a levegő és lehet,hogy a nagyobb szivászaj végett de tényleg ugy érzem jobban megy főleg magasabb fordulatszámnál.No mindegy vagy megszokom vagy kapok valami ötletet esetleg visszacsinálom.Üdv!
Nem biztos, hogy a kopott betét miatt ragad be, bár az alacsony állás arra utal, hogy erősen kopott. Lehet egyszerűen csak a dugattyú szorul. Szét kell szedni és meg kell mozgatni. Ki kell nyomni valamennyire utána meg vissza. Én olajjal szoktam nagyon vékonyan bekenni az szokott segíteni. Fater keeway-én mindig beragad. Első pár visszanyomás kurva nehéz én csőfogóval szoktam visszatolni, de nehogy úgy csináld, mint hülye haver. Azt hitte ha kijön a dugattyú nem lehet visszanyomni csak ha leengedi az olajat belőle. Az meg szívás, mert utána meg légtelenítheted az egészet.
Hali! Az srembe kormolódik a gyertya ez a gyújtással van kapcsolatban?
Ne tölts utána fékfolyadékot,először cseréld a betétet,valószínűleg úgy el van kopva,hogy majdnem a vason csúszik.Azért is szorul meg.Ha kicserélted utána jó lesz a szint is és ragadni sem fog.Azért egy takarítást iktass be a csere közben a fékdugattyúk környékén.
Hello!
Segítségeteket kérném. A gondom, hogy a hátsó fék (tárcsafék) sokszor beragad. Vagyis a kerék sem forog. Most pár napja már gázadásra is nehezen akart kiengedni a fék. A dugattyú szorulhat be? Leszereléskor mire figyeljek oda? Érdemes az egész olajat lecserélni, vagy elég, ha csak utántöltök, mivel minimum szinten van a folyadék.
Előre is köszönöm a segítségeket!
Valamit valamiért. Ha nagyobb levegőt engedsz nyilván nagyobb lesz a szívászaj is. Ugyanez van kipufogóoldalon is. Minél kisebb a fojtás annál hangosabb lesz Rakd vissza a pipát úgysem hoz az annyi pluszt, hogy értelme legyen kiszedni és valami oka tuti van, hogy odarakták a mérnökök.
Szevasztok!Sr 50-esem van 70-es hengerrel,múltkor irtam,hogy hosszabb állás után nehezen indul.Zoli32 tanácsát megfogadva kicseréltem egy motorszerelő haverral a vákum,benzincsövet ,gyertyát a karbi jó rittyos volt valamint a légszürőt.A motort mintha kicserélték volna.17-es torokátmérőjü karbuártor van a gépen és a kis haver azt mondta vegyük le a légszürő házon lévő 13 mm átmérőjü gumipipát,hogy több levegőt kapjon.Ugy érzem jobban is megy a motor egy gondom van megnőtt a szivászaj és nem igazán tetszik.Van erre valami megoldás,lehet kapni 17-es belső átmérőjü gumipipát /esetleg hol?/ segitségeteket előre is köszönöm!