"de az injektoros sokkal jobban megy mint a karbis?" Érezhetően jobban harap, bár szerintem injektoros és injektoros között is van különbség. Viszont amennyivel jobban megy, annyival több gondot is veszel a nyakadba.
Sziasztok!
Ha beindítjátok az injektoros robogótokat, kb. 4-5 nap állás után, akkor a Tietek is füstöl mint az állat...?
Vagy ez valami problemo? Válaszotokat előre is köszönöm!
"szempont a gyorsaság meg a tartósság" Elvileg egy injektoros jobban megy, de ha tartósat és megbízhatót akarsz akkor karbisat vegyél. Ezen kívül egy karbisat egyszerűbb tuningolni, és bármikor fog úgy menni mint egy injektoros...
aprilia sr 50-be melyiket érdemes venni? a karbisat vagy az injektorosat? szempont a gyorsaság meg a tartósság ( h ne kelljen hetente szervizbe vinni) . erősebb az injektoros mint a karbis?
tudom h ezt már beírtam a robogó topicba is de ott nem válaszolnak. előre is köszi a választ.
Nekem a 2007-es SR Factoryn tuti, hogy akksiról kap áramot a lámpa. Megmagyarázom miért. Ugye ezeken alapból nincs villanykapcsoló hanem 1500-as fordulat felett kapcsol fel magától viszont ha a vészleállítóval (piros kapcsoló a kormányon) állítom le és nem a gyújtáskapcsolóval akkor az elektronika késik és nem kapcsolja le rögtön a világítást, hanem egy jó fél percig még simán ég az első villany is. Szóval ebből kiindulva tuti, hogy akksiról kapja az áramot.
"30v feletti váltóáramból mi a rákért nem tud stabil 14v-t csinálni? Miért csökken a töltőfesz ha ráadod a világítást? " Azért nem tud stabil 14V-ot csinálni, mert ha leeseik a fordulatszám, akkor még a 6-7V sincs meg. A töltőfesz meg azért esik le egy pillanatra ha ráadod a világítást, mert el nem hinnéd milyen idióta módon van megcsinálva a szabályzás. Általában nem "áteresztő tranzisztoros" szabályzással oldják meg, hanem úgy hogy ha feljebb megy a feszültség a kívánatosnál, akkor fordulatszám függvényében "rövidre zárogatják" a tekercseket. Ezt persze fordulatszám függvényében másodpercenként nagyon sokszor, tehát ne úgy képzeld el hogy teljesen rövidre van zárva a tekercs, mert akkor egyértelműen leégne.
A robogók úgy vannak megoldva hogy két szál dróttal kezdik el a tekercselést. Ha pl van 9 tekercstest, akkor úgy oldják meg hogy a két szál drót párhuzamosan fut egymás mellett, de a világítást hamarabb leágaztatják, pl az 5. tekercsnél. A töltésnek nagyobb fesz kell, ezért az a drótot végigtekercselik mind a 9 tekercstesten. Persze a drótok másik vége az közös, és az a test, ami a motorblokkra van fogatva.
Azt nem értem, hogy miért nem cserélheted fel a két vezetéket, amikor a feljövő feszültséget a szabályozók a kívánt szintre csökkentik. Vagy nem?! Ezt most csak azért gondolom, mert a másik motoromon két teljesen egyforma színű vezeték jön fel. Na erről én nem mondom meg, hogy melyik a töltés és melyik a világítási szál.
Persze, értem, én a saját, már agyon vizsgált Husabergemről írtam. Csak annyit írtam, hogy szerintem így lehet megoldva itt is, de ezek szerint nem. Viszont akkor egy egység szolgál ki mindent.
És a világítás működik rendben? Nekem, amikor xar volt a töltési tekercselés az alaplapon. Amikor nem világítottak a lámpák, akkor full ott volt a 14 V a kapcsolónál, aztán mikor felnyomtam a pilácsot, akkor világított egy darabig, majd eltünt a feszkó. Nekem akkor azt mondták, hogy tekercszárlatos valamelyik tekercs. Csak sajnos nekem fullosan ki van öntve az egész alaplap gyantával, ezért nem volt lehetséges az újratekerés.
Amúgy nem értem az összefüggést, ha csak újabb sr-eken a világítás és az akksi is egy körön van, azaz egyenáramot kap a világítás is.
Nekem egy új Husaberges fesz-szabályozó, ami a világítási részen van, az kb. 10 ezer. A másik egyenirányító-feszültség szabályozó pedig valamennyivel több. Az 50 rugót sokkalom.
Ilyen a világítási feszszabályozó:
Az alsó képen pedig az egyenirányító fesz-szabályozó.
Sorry, én egy szóval sem mondtam hogy akksiról megy a világítás az SR-nél, mert nem így van. A másik hogy nekem három szál jön fel a generátorból, egyik a világítás, másik a töltés, harmadik a gyújtás jeladó. A világítás és a töltés kábele bemegy a fesszabályzóba, mert a váltóáramot egyenirányítani és szabályozni kell. A világítás vezetéke azért van odakötve, hogy pl. teljes gázon ne kapjon kb 50 voltot a tekercsből. A töltés és a világítás vezetékét mégcsak véletlenül sem szabad összecserélni, mert a töltőtekercsen mégnagyobb fesz lehet, és ezt a szabályzó nem szereti.
Jut eszembe nekem is 3 szál jön fel, de nekem mind a 3 szál ráz... Magyarul 5 szálas a fesszabályzóm. 3 a generátorból, 1 test, és egy pozitív szál. Ezek szerint nekem egy kicsit más.
Ez ok. Csak ami érdekelne az még mindig foglalkoztat.
1. 30v feletti váltóáramból mi a rákért nem tud stabil 14v-t csinálni? Miért csökken a töltőfesz ha ráadod a világítást? Tudom nem azonos a generátor az autóéval. Már egy picit a működés.
2. Mi a különbség a 6 ezer forintos és a 50ezer forintos feszültségszabályzó között? Csak a lehúzás? Vagy van még valami titok? Egy 500-as szekérre miért 50 rongy a fesszabb, mikor közel azonos teljesítményű a generátor, mint egy 150es-be?
Azt nem írtam, de értelemszerűen az egyik vezeték megy a világításra, a másik pedig a töltésre. Az pedig teljesen mindegy, hogy melyik vezeték melyikre megy, felcserélhetőek.
Igaz, hogy nem engem kérdeztél, de elmondom a véleményemet, mert mostanában sokat foglalkoztam a Husabergem elektromos lelkivilágával.
Először is két életet él a töltésből feljövő váltóáram. Általában 3 vezeték jön fel a generátorból. Két szál feszkó vezeték és egy testszál.
1. Világításért felelős kör: Az izzókat nem érdekli, hogy egyen vagy váltóáramot kap. Ezért itt csak egy feszültség-szabályozásra van szükség. Ez általában egy 1 vezetékes egység, szimplán bele van kötve a világítási körbe és a le van testelve.
2. Töltésért felelős kör: A feljövő váltó feszültség vezetéke egy egyenirányító-feszültségszabályozó egységhez kapcsolódik. Innen a már egyenirányított áram tölti az akkumulátort, ami más egységeket lát el egyenárammal.
Az én SR-emnél biztos így van, ahogyan leírtam, mert akkor nem vibrálna alapjáraton a világításom, hanem egyenletes fényerősséggel világítana.
Ez érdekes, mert a régi sr-en nem akksiról megy a világítás. Szimplán a töltéstekercsek adják a feszkót. Kíváncsiságból rámérek majd a világításra, meg a töltésre is, hogy mekkora feszkót ad ki. Most, hogy adtam neki alapjáratot, így már viszonylag jó lett a pilács is alapjáraton. Viszont a foncsor van megmattulva. A hétvégén adok neki popsi törlővel, azzal nem teszek kárt benne. De lehet, hogy kéne egy másik foncsor is. Akksiról a féklámpa, az index és a duda kap direktben feszültséget.
Lenne egy kérdésem hozzád, mert látom pro vagy a témában. Miért van az, hogy a 3 fázisú generátor kimeneti feszültsége 30V feletti feszültséget produkál, fordulatra akár 100-at is, és a töltés csökken a pilács ráadásával. (13V-13,4V). 50V-ból nem jut 14 tölteni? Azért mert az egyik egyenáram a másik váltó? A fesszabályzó készít belőle egyenáramot? Miért kerül egyik fesszabályzó 6e-be a másik meg 50e-be. Értem én, hogy erősebb a generátor teljesítménye, de akkor is mi különbség lenne a fogyasztókban egy 125-ös és egy 400-500-as motor esetében? Minden nagyobb motorban kb 300w-os generátor lehet. Vagy baromságokat beszélek? Megköszönném ha felvilágosítanál.
Nekem most feszültségszabályzó problémám volt és ezek a kérdések nyitottak maradtak.
Ha beindítjátok az injektoros robogótokat, kb. 4-5 nap állás után, akkor a Tietek is füstöl mint az állat...?
Vagy ez valami problemo? Válaszotokat előre is köszönöm!
tudom h ezt már beírtam a robogó topicba is de ott nem válaszolnak. előre is köszi a választ.
Üdv.
Sorry!
Amúgy nem értem az összefüggést, ha csak újabb sr-eken a világítás és az akksi is egy körön van, azaz egyenáramot kap a világítás is.
Nekem egy új Husaberges fesz-szabályozó, ami a világítási részen van, az kb. 10 ezer. A másik egyenirányító-feszültség szabályozó pedig valamennyivel több. Az 50 rugót sokkalom.
Ilyen a világítási feszszabályozó:
Az alsó képen pedig az egyenirányító fesz-szabályozó.
De jó lenne egy villamos rajz is.
Üdv.
1. 30v feletti váltóáramból mi a rákért nem tud stabil 14v-t csinálni? Miért csökken a töltőfesz ha ráadod a világítást? Tudom nem azonos a generátor az autóéval. Már egy picit a működés.
2. Mi a különbség a 6 ezer forintos és a 50ezer forintos feszültségszabályzó között? Csak a lehúzás? Vagy van még valami titok? Egy 500-as szekérre miért 50 rongy a fesszabb, mikor közel azonos teljesítményű a generátor, mint egy 150es-be?
Először is két életet él a töltésből feljövő váltóáram. Általában 3 vezeték jön fel a generátorból. Két szál feszkó vezeték és egy testszál.
1. Világításért felelős kör: Az izzókat nem érdekli, hogy egyen vagy váltóáramot kap. Ezért itt csak egy feszültség-szabályozásra van szükség. Ez általában egy 1 vezetékes egység, szimplán bele van kötve a világítási körbe és a le van testelve.
2. Töltésért felelős kör: A feljövő váltó feszültség vezetéke egy egyenirányító-feszültségszabályozó egységhez kapcsolódik. Innen a már egyenirányított áram tölti az akkumulátort, ami más egységeket lát el egyenárammal.
Az én SR-emnél biztos így van, ahogyan leírtam, mert akkor nem vibrálna alapjáraton a világításom, hanem egyenletes fényerősséggel világítana.
Üdv.
Üdv.
Nekem most feszültségszabályzó problémám volt és ezek a kérdések nyitottak maradtak.