Élni fogok a lehetőséggel!
Holnap azért még rámérek a vezetékre is, biztonság kedvéért.
Ezek szerint a hőgombához vezető csatin, járó motornál megközelítőleg 5voltot kéne mérnem.
Én is kíváncsi lennék erre a dokumentumra...
Hát amiket kaptunk eddig infókat én az alapján tuti kivágtam volna belőle a régit .
Nem ismerem a hőgomba és más ilyen kütyü működését,de ha egyszer a hőfokmérő sem megy,aztán villog a kijelző,melegen meg nem akar menni a motor,akkor azért én látok rá reális esélyt ,hogy a hőgomba marhára nem akarja az üzemi hőfok ellenállás értékét közvetíteni a computer felé,ezáltal ami benzint adagol ténylegesen hideg motornál még jó,de üzem melegnél már sok....
meg kéne mérni melegen,mekkora az ellenállás.
Aha. Meg tudnátok mondani, hogy az ecu-nál pontosan melyik csatlakozó a hőgombáé?
Mert akkor szakadásvizsgálóval meg tudnám nézni a vezeték folytonosságát. Ha a gomba csatlakozóját rövidre zárom egy pillanatra, akkor a kijelzőnek ugye ki kell térni, ha működik? Az ecu-t nem teszem vele tönkre?
ezek az elektromos rendszerek nem állapítják meg a hibát, csak segítik a javítást, könnyebben be lehet határolni, hogy merre keresd a hiba forrását, de lehet, hogy nem jeleznek semmit, és mégis rossz a rendszer, mert elektromosan minden rendben van, a jel értéke megfelelő, csak nem jó helyen és időben van, és ezt nem biztos, hogy kijelzi.
nagyon egyszerű:
A hibajelző rendszer jelzi, hogy a hőgombánál van a hiba, tehát mit érzékelhet hibának:
Rossz ellenállás értéket ad a hőgomba, ezt nem érzékelheti hibának, maximum hidegnek érzi a meleg motort, mert honnan tudná, hogy annak már melegnek kell lennie, vagy fordítva.
Hibának érzékelheti, ha a hőgomba szélsőséges értéket ,jelet ad, ezt meg lehet mérni egy ellenállás mérővel, na ekkor rossz a hőgomba és jelzi is a computer.
Ebben a két esetben rossz a hőgomba.
Hibát jelez a computer, ha a hőgomba vezetékein átmeneti ellenállás keletkezik, kontakthibás a vezeték rendszer, ekkor nem rossz a hőgomba, mégis hibát jelez.
Most csak ennyi
Felhívtam Dújv.-ban az egyik robogókereskedőt, aki szervizeléssel is foglalkozik (még a membrán hibája előtt). Hagyjam ott a robogót 4-5 napra és megnézik. Mondtam neki, hogy szóljon akkor, ha vigyem, vagy adjon időpontot. Az úgy nem megy. A másiknál meg ki van függesztve az üzletbe, hogy 3000ft./óra. Szóval úgy döntöttem, hogy inkább a tanácsaitokból élek, ameddig lehetséges.
Üdv.: Keenets
Úgy vettem észre, hogy akkor hagyogat ki, illetve kormolja a gyertyát, mikor már meleg a motor. Amúgy "pöcc-röff" indul, és a sebességére sincs panasz. Ha mégse hőgomba, hanem nyomásszabályzó, azzal mi a teendő? Amit mail-be leírtál?
Sziasztok!
Majdnem új a gyertya. Miután a membránt kipucoltam, valóban el is indult és tökéletesen húzott. Kb. 30 km.-t mehettem vele (nem egyszerre), mikor bekormolta a gyertyát. Valószínű, hogy a hőgomba szar. Mert a vízhőfokmérő semmit nem emelkedik. Ha leveszem a hőgombáról a sarut és a csatlakozó két pólusát egy pillanatra rövidrezárom, akkor elvileg meg tudom nézni, hogy az óra működik-e? Az ecu-t nem zavarja meg?
Holnap azért még rámérek a vezetékre is, biztonság kedvéért.
Ezek szerint a hőgombához vezető csatin, járó motornál megközelítőleg 5voltot kéne mérnem.
Én is kíváncsi lennék erre a dokumentumra...
Amúgy ha kell tudok adni hozzá.
Nem ismerem a hőgomba és más ilyen kütyü működését,de ha egyszer a hőfokmérő sem megy,aztán villog a kijelző,melegen meg nem akar menni a motor,akkor azért én látok rá reális esélyt ,hogy a hőgomba marhára nem akarja az üzemi hőfok ellenállás értékét közvetíteni a computer felé,ezáltal ami benzint adagol ténylegesen hideg motornál még jó,de üzem melegnél már sok....
meg kéne mérni melegen,mekkora az ellenállás.
Mert akkor szakadásvizsgálóval meg tudnám nézni a vezeték folytonosságát. Ha a gomba csatlakozóját rövidre zárom egy pillanatra, akkor a kijelzőnek ugye ki kell térni, ha működik? Az ecu-t nem teszem vele tönkre?
A hibajelző rendszer jelzi, hogy a hőgombánál van a hiba, tehát mit érzékelhet hibának:
Rossz ellenállás értéket ad a hőgomba, ezt nem érzékelheti hibának, maximum hidegnek érzi a meleg motort, mert honnan tudná, hogy annak már melegnek kell lennie, vagy fordítva.
Hibának érzékelheti, ha a hőgomba szélsőséges értéket ,jelet ad, ezt meg lehet mérni egy ellenállás mérővel, na ekkor rossz a hőgomba és jelzi is a computer.
Ebben a két esetben rossz a hőgomba.
Hibát jelez a computer, ha a hőgomba vezetékein átmeneti ellenállás keletkezik, kontakthibás a vezeték rendszer, ekkor nem rossz a hőgomba, mégis hibát jelez.
Most csak ennyi
Üdv.: Keenets
Üdv.: Keenets
2002-es morinis ditechre jó a 2006 piaggio blokkos kompresszora, ECU-ja, benzinpumpája?
Köszi!
Majdnem új a gyertya. Miután a membránt kipucoltam, valóban el is indult és tökéletesen húzott. Kb. 30 km.-t mehettem vele (nem egyszerre), mikor bekormolta a gyertyát. Valószínű, hogy a hőgomba szar. Mert a vízhőfokmérő semmit nem emelkedik. Ha leveszem a hőgombáról a sarut és a csatlakozó két pólusát egy pillanatra rövidrezárom, akkor elvileg meg tudom nézni, hogy az óra működik-e? Az ecu-t nem zavarja meg?