A kompressziónál térfogatok arányáról beszélünk, itt a felső holtponton mért nyomás a lényeg. Ebből a szempontból érdekes a 2 ütemű motor, mert amikor sűrít a hengerben a motor, közben levegő-benzin-olaj keveréket szív a forgattyús házba. Ezért pl. lényeges a membrán szelep (Reed Valve) tökéletes nyitása, de főleg a zárása, hogy az elősűrített keverék nyomása nem távozhasson el a karbi felé. A nyomások leírására használják az un. indikátor diagramokat.
A sok körítés után sem tudom, hogy mi egy 2 ütemű motor sűrítési végnyomás értéke, nem vagyok szerelő, nem is mértem még.
gond nincs vele indul van alapjárat elég alacsony alapjáratom van és mégis jár... szóval nem paanszkodok melegen semmi füst hidegen igaz füstöl de meik kétütemű nem....
A gyári kipuff általában elég sokáig bírja általában,én 6évesen vettem a motort 28e km volt benne és a kipuffnak semmi baja nem volt, a csonknál szép őzbarna, mint a gyertyának kéne lennie,ennyi.
Szerintem az is számít,hogy hogyan van használva a motor illetve hozzá van piszkálva,vagy gyári minden.
Ami még nem elhanyagolható szempont az a gyártók anyagspórolása,de ez mindenre vonatkozik,nem érdekük,hogy 10évig használj valamit
A 25éves orion tv amit még a nagypapók mindig néznek,működik és még ki tudja meddig fog.Vegyél egy plazmát,tuti nem húz ki még fele annyit sem.Akkor miért foglalkoznának egy robogó anyagminőségével?Ahol tudnak spórolnak,de a márka nevét ugyanúgy megfizettetik, attól még hogy az alkatrészek egy részét lehet a chinai melósok dobják össze
A gyári kipuff általában elég sokáig bírja általában,én 6évesen vettem a motort 28e km volt benne és a kipuffnak semmi baja nem volt, a csonknál szép őzbarna, mint a gyertyának kéne lennie,ennyi.
Szerintem az is számít,hogy hogyan van használva a motor illetve hozzá van piszkálva,vagy gyári minden.
Ami még nem elhanyagolható szempont az a gyártók anyagspórolása,de ez mindenre vonatkozik,nem érdekük,hogy 10évig használj valamit
A 25éves orion tv amit még a nagypapók mindig néznek,működik és még ki tudja meddig fog.Vegyél egy plazmát,tuti nem húz ki még fele annyit sem.Akkor miért foglalkoznának egy robogó anyagminőségével?Ahol tudnak spórolnak,de a márka nevét ugyanúgy megfizettetik, attól még hogy az alkatrészek egy részét lehet a chinai melósok dobják össze
Hőálló festék több színben is létezik, de nem mindegy milyen hőnek tud ellenállni. és az sem mindegy milyen a pufó felülete. úgy értem hogyha olyan anyag akkor lehet hogy lepattogzik róla a festék. egy kis olaj vagy üzemanyag jut néha a pufóba és el is ég ott, lehet hogy ez kezdi ki az anyagot. de ha egyszer, akár megkarcolod valamivel és úgy hagyod már nem biztos hogy képes lesz úgy ellenállni a hőnek vagy a rozsdának mint kellene és az kikezdheti egy idő után az egészet.
Nem akarlak elszomorítani, de általában csak meghatározott alkatrészkört szokott érinteni a garancia. De ha teljes körű a garanciád, akkor nem szóltam. Elvileg a garanciajegyen le van írva, hogy mire is van garancia.
30 000? ha nem írtad el akkor igen. soknak sok, de ameddig megy és nincs vele baj én nem nyúlnék hozzá. majd ha télen nem használod akkor érdemes jól átnézni.
A kompresszióval vigyázzatok, mert az egy viszonyítási szám. Nem azonos a sűrítési végnyomással, és itt az a lényeg. A kompresszió arány az állandó, míg a sűrítési végnyomás a dugó-gyűrű-hengerfal kopásától függően változó.
Amit találtam:
- SR R: 12.1:1;
- SR R Factory: 11,5:1
- SR Street: 12.1:1
De írjátok be a keresőbe: aprilia sr 50 compression ratio
Jó kérdés. Nem tudom. A robogóknál nem tudom, hogyan van, de nekem pl. sötétben, látszik, hogy vörösen izzik a könyök. Igaz nekem rozsdamentes a leömlő és vékonyabb is, mint a sima szénacél, így hamar felizzik. Próbálkozhatsz fekete, hőálló festékekkel, hátha összejön és olyan lesz, mint fénykorában.
az szerintem teljesen mindegy hogy karbis vagy injektoros.:...
csiszold le rozsdamaró és cink spary-vel fujd le aztán esetleg hőálló fekete így bírja egy darabig
na az király mert telibe lett fújva a gép hahaha:)
jah tegnap mentem vele már egy ideje nehézkesen indul gondoltam mert kevés benne a kompresszió nem is foglalkoztam vele amíg megy addig nem kapom szét
és tegnap megálltam haverokkal dumálgatni leállt megától előtte egy sor dadogás követte utána baszott beindulni:S kivettem a gyertyát szikra van igaz halovány, jó visszatettem semmi... benzint kap szikra van akkor mi lehet a baj a levegő, jó le a burkolat karbi ki kitisztítottam nem volt retkes légszűrő sem. aztán mondom cserélek egy gyertyát a másik amit bele tettem pöccre indította na mondom de jó hogy , szétszedtem az egészet:D szóval tanulság ha szikra halovány akkor az nyomás alatt nem is ad szikrát ne szedjétek szét az egész motort mint én:S :D
Viszont akkor mivel magyarázod azt, hogy láttam olyat bent a szervizben ami az enyémtől egy évvel öregebb és mégis olyan mintha új lenne rajta? Direkt meg is kérdeztem, hogy kipuff csere volt, de nem azon olyan volt.
Szerintem ez nem injektor kérdése. Egyszerűen olyan magas a kipufogógáz hőmérséklete, hogy leégeti a festéket a kipufogókönyök festését. A magas hőmérséklet pedig kedvez a korróziónak (szénacél esetén)
Megoldás: korróziómentes anyagból készített kipuffantó! Felesleges festeni!
A sok körítés után sem tudom, hogy mi egy 2 ütemű motor sűrítési végnyomás értéke, nem vagyok szerelő, nem is mértem még.