Hali. Köszi a tippet. betekertem teflonszalaggal...most jóó. Viszont lenne még egy kérdésem hozzád. Erről a karbifűtésről. Ha esetleg mégis vissza akarnám kötni. Ugye úgy néz ki a dolog, hogy van egy cső ami levan dugózva. nnak nem tom mi a szerepe. A hengerfejből jön 2 csonk az egyiken megy a viz a másikon jön vissza. ez világos. Csak azt nem tom hogy melyik csövet hova dugjam a karbin. VAgy tök mind1? meg miért van ledugózva az a plussz cső? azt ki lehet venni onnan?
lehet hogy benzines kellene legyen de az tény hogyha fél percig tekered akkor agyonszivja magát benzinnel és ameddig ki nem rugdosod belőle hogy ne legyen túl sok addig be sem fog indulni. az előzőekben gyönyörűen le van írva hogy mit kellene csinálni, de én egyre biztosabb vagyok benne hogy a szivató a baja.
A karbi vákuumát is le tudod ellenőrizni, egy un. U-cső segítségével. Ilyet te magad is tudsz készíteni egy hajlékony tömlőből. Ha érdekel akkor leírom és össze tudod hasonlítani a két értéket.
Lehúzod a vákuum csövet a karbiról, annak a végébe belenyom, egy oda illeszkedő fecskendőt, ami össze van nyomva. Ekkor elkezded kihúzni a fecskendő dugattyúját és a légköri nyomásnál kisebb nyomást tudsz létrehozni a dugattyú feletti térben. Ha akarod még ki is tudod számolni, hogy mekkor vákuum kell a csap nyitásához. A cső belső térfogatát ki tudod számolni, elhanyagolod a benzincső zsugorodását és a csapban lévő teret, ekkor a gáztörvényből számolható a levegő nyomás abszolut értéke.
A kompresszióhiányt kizárnám, mert hidegen is indul a motorod többlet benya beadásával, és megy is. Elektromos hiba szerintem nincs az előzőek miatt. Mivel többlet benya esetén indul és régen jól működött, ezért a karbi beállítása is jó lehet, a levegőcsavar furata is tiszta lehet, mivel jól megy alapjáraton és az akörüli fordulat tartományokon.
Szerintem is tényleg szivító vagy indítófúvóka koszolódás.
A vákuum cső hová kapcsolódik, azaz honnan kapja a vákuumot a csap? Van köze a motor járásához? Ellenőrizd egy injekciós fecskendővel a csap működését.
Én a következőt tenném, kezdve a legolcsóbbal és legkisebb ráfordított idejű munkálatokkal.
1. Ellenőrizném a légszűrőt,
2. Új gyertya (legfeljebb tényleg elrakod, ha nem ez a baj), ha akarod, akkor cserélheted a gyertya kábelét is, ha pl. nem szorul meg a pipa a vezetéken, kb. 70 Ft az anyagköltsége,
3. Benzincsap működés ellenőrzés, a szűrővel egyetemben,
4. Karbi ellenőrzés:
- Fúvókák tisztítása: alapjárati, indító, főfúvóka (ha már szétszedted),
- Szivató működése,
Nekem ennyi jutott az eszembe hirtelen. Igazából pénzbe nem igen kerül, legfeljebb az időd megy el vele.
egy tipp: ha sokáig tekerteted az öninditóval akkor megszívja magát benzinnel és ha egyébként semmi baja nincs akkor se indul be. egyrészt próbáld meg rúgásra indítani, másrészt meg ha már öninditóztad sokáig akko ki kell rugni belőle a benzint. és rugásra is ugyanúgy nem indul?
ezt velem mar megcsinalta ezelott 2 honnappal akkor a szerelo azt mondta hogy csak el van dugulva a karbi, de hiaba takaritom ki mert nincs benne semmi piszok
értem. akkor én megnézném a szivatót, a karbit, a benzinszűrőt és egy nyomást kellene mérni. de nem ám kézzel, rendesen. de ha nem a szivató a baja akkor ez szerviz gyanus.
jovoheten az lessz az elso dolgom hogy mindent megprobalok megtenni es mindent atnezek