A hengerfejben van. Már ha van....
Mekkora hülyeség...hidegben nem mozdul ki a mutató... .
A termosztát lényege.:
Hideg motornál zárt állapotban van, így kizárja a vízrendszerből a hűtőt.
Mikor felmelegszik a motorblokk üzemi hőmérsékletre, akkor a termosztát kinyit, és elindítja a cirkulálást a hűtő és a motorblokk között, magyarul hűti a motorban lévő vizet.
Ha visszahűlt valamennyire, a termosztát bezár.
Így télen, és nyáron is, üzemi hőfokon tartható motorunk hőmérséklete...
Akinek nem így működik, abban valszeg megdöglött, vagy kidobták belőle...
Sziasztok!
Nah következő a helyzet sikerült leelenörizni a műszereket hógomba működik és az üzemanyagszintjelző is!
Viszont miwel vízhűtéses én a termosztát -ot nem találom!
Megtudjátok mondani hogy hol keressem_?
Aprilia sr50!
Üdv: Máriusz
Csá skacok!Kérdésem a köv.lenne Di-tech be mennyi hajtómű olaj kell meg milyen?Motorolaj milyen kell bele?Ki milyet használ?Van valakinek hátulra sárvédöje az a rendszámtartós cumó ami a lámpához kapcsolódik?!
Hali!
Bizonyos típusoknál ez "normális" nak tekinthető. Nekem 2003 DiTech em van és tavaly nyáron nekem se nagyon mozdult ki a mutató csak ha akkor szokott pl ha városba (nyáron) lassan megyek, sokat állok pl pirosnál vagy kamion vagy busz után megyek vagy csak kicsit jobban pörgeti az ember. Nekem személy szerint még egyszer se áll középen a mutató. Mondjuk én nyugodtan megyek vele mert tudom h tele van a hűtő folyadékos tartály így nagy gond nem lehet.
Szia!
Köszi a választ. De egy kicsit félreértettük egymást. A motor még hideg, sőt be sem volt indítva egy hete, és már akkor is félig kimozdul a mutató, ha beindítom és üzem meleg, akkor meg már pirosban van. Ha lehúzom róla a gombát akkor is fél állásban van. A hengerben lévő gombán kívül, van még más hőgomba is a motorba?
A bekötés az az elektromos csatlakozási rajztól függ.Meg kéne nézni.Maga a csatlakozó megvan vagy már az is elveszett?
Mert nekem van vagy 5 ilyenem a saruival együtt.
A hőfok az vagy hengerfejes vagy fordítva dugtad fel a vízcsöveket.Stabil középső állásba vagy picit fölötte kéne lennie.Esetleg a termosztát kuka.Kivett termoval kéne menni ha csinálja akkor hengerfej v. a csőcsere ha nem akkor termo.
Szerintem biztos,hogy nem mindegy,hogyan rakod vissza...Jegyezd meg ,hogy volt,de ha már szétszedted akkor szólj és valaki pillanatok alatt megnézi(akár én is)a sajátján ,hogy melyiknek hol kell lennie.
A víz azért melegszik(forr) fel,mert vagy levegős a rendszered,vagy nem nyit ki a termosztát a hűtő felé.nézd meg a kiegyenlítőtartályban a folyadékot mennyi van benne,ha kevés akkor pótold,utána nyisd ki a légtelenítő csavart.A hengerfej legtetején keresd,a felső vízcső ahogy becsatlakozik az fölött van egy kis domború rész,a tetején van a csavar.Elég xar helyen van,de azért hozzá lehet férni. Nem nagyon szokott lelevegősödni,de ki tudja.
valószínűbb,hogy leragadt a termosztát.Azzal az a gáz,hogy le kell belőle engedni a vizet,hogy ki tudd szedni
A gyertyát meg valószínűleg a kompresszor miatt kormolja,nem kap elég levegőt,kevés a nyomás.Erről olvashatsz visszább pár hozzászólással.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy nektek sem melegszik fel a hűtővíz? Jó hogy hideg van de mikor nyáron mentem vele egy hosszú utat akor sem akart felmelegedni max 1mm-ert mozdult a mutató. Lehet le van vmi vezeték csúszva?
Sziasztok!
Tegnap vettem 1 aprilia sr-t vízhűtéses,karbis!
Olyan problémám lenne hogy nem mutatja az üzemanyagszintet+hőfokot,de minden más elektromos cucc működik rajta!
Esetleg ha megtudnátok mondani hogy hol a hőfok jel adója annak nagyon örülnék!
Üdv:.Máriusz
Nah ... önindító müködik ... szénkefés volt!
Most meg olyan bajom van hogy valamiért nem akarja forgatni a nagy fogaskereket ami az főtengelyen van...
Lehet hogy valami rosszul raktam össze?
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni hogy ha lerohad az elektromos csatlakozó a ditech injektorjáról, és ha fel saruzom, mindegy hogy dugom rá a vezetékeket? Még lenne egy olyan gondom, hogy hidegen rá adom a gyújtást, és a hőfokmérő mutatója már a felénél feljebb van, ahogy beindítom, nem sokkal utána már a pirosban, és nem a hűtéssel van baj, gombát is cseréltem, de ugyan azt mutatja.
Egy utolsó kérdés, a gyertyám hamar bekormozódik, és az újjal is úgy jártam, vissza kellett tenni a régit, mert be slusszolt.
Köszönöm előre is a válaszokat!
Csaba
Zsolo arra gondolsz h a relét indeiglenesen iktassam ki és kössem direktbe az akksira önindítót?
Mert ahogyan néztem az akksi pozitív szála először a relébe megy utána meg megy tovább az önindító fele...
Nna,most van időm írni.Szóval a kábel ami rámegy az nem a test,hanem a pozitív szál,mivel a testet a blokkról kapja az önindító.Én a helyedben egy egyszerű próbával kezdeném.Kell hozzá egy normális vastagságú kéteres vezeték,mondjuk pl.amit autóhoz lehet venni bika kábel.A rácsatlakozol a a blokkra a + szálat pedig az önindítóra(ami a helyén van),a másik felét természetesen az akku megfelelő polaritású csatlakozóira.Ha így teker akkor nem mechanikus baj van,hanem a vezetékkel,vagy a relével stb.Ez egy nagyon egyszerű és gyors dolog,tovább tartott leírni,mint megcsinálni gyorsan próbáld le
Kiveszed de a relére kötve beszerelve nekiállsz próbálni.Ha nem megy akkor le a kábelt és úgy mérsz egy feszültséget hogy kap e ha nem akkor a relé re is rá kéne mérni mert lehet hogy behúz csak nem ad áramot.
Dobfék, kerek index, banánblokk. Ezek sima minarellisek úgy '98-2000ből, nem?
Mekkora hülyeség...hidegben nem mozdul ki a mutató... .
A termosztát lényege.:
Hideg motornál zárt állapotban van, így kizárja a vízrendszerből a hűtőt.
Mikor felmelegszik a motorblokk üzemi hőmérsékletre, akkor a termosztát kinyit, és elindítja a cirkulálást a hűtő és a motorblokk között, magyarul hűti a motorban lévő vizet.
Ha visszahűlt valamennyire, a termosztát bezár.
Így télen, és nyáron is, üzemi hőfokon tartható motorunk hőmérséklete...
Akinek nem így működik, abban valszeg megdöglött, vagy kidobták belőle...
Nah következő a helyzet sikerült leelenörizni a műszereket hógomba működik és az üzemanyagszintjelző is!
Viszont miwel vízhűtéses én a termosztát -ot nem találom!
Megtudjátok mondani hogy hol keressem_?
Aprilia sr50!
Üdv: Máriusz
Az én tapasztalatom is az,mint másoké.Ilyen időben meg sem mozdul a vízhőfok.Nem lehet,hogy az órád halt meg?
Bizonyos típusoknál ez "normális" nak tekinthető. Nekem 2003 DiTech em van és tavaly nyáron nekem se nagyon mozdult ki a mutató csak ha akkor szokott pl ha városba (nyáron) lassan megyek, sokat állok pl pirosnál vagy kamion vagy busz után megyek vagy csak kicsit jobban pörgeti az ember. Nekem személy szerint még egyszer se áll középen a mutató. Mondjuk én nyugodtan megyek vele mert tudom h tele van a hűtő folyadékos tartály így nagy gond nem lehet.
Köszi a választ. De egy kicsit félreértettük egymást. A motor még hideg, sőt be sem volt indítva egy hete, és már akkor is félig kimozdul a mutató, ha beindítom és üzem meleg, akkor meg már pirosban van. Ha lehúzom róla a gombát akkor is fél állásban van. A hengerben lévő gombán kívül, van még más hőgomba is a motorba?
Valaki tudna esetleg eladó di-tech gameboy-os őrületet?!
Vagy, hogy hol lehetne beszerezni?!
Köszöntem.
Mert nekem van vagy 5 ilyenem a saruival együtt.
A hőfok az vagy hengerfejes vagy fordítva dugtad fel a vízcsöveket.Stabil középső állásba vagy picit fölötte kéne lennie.Esetleg a termosztát kuka.Kivett termoval kéne menni ha csinálja akkor hengerfej v. a csőcsere ha nem akkor termo.
A víz azért melegszik(forr) fel,mert vagy levegős a rendszered,vagy nem nyit ki a termosztát a hűtő felé.nézd meg a kiegyenlítőtartályban a folyadékot mennyi van benne,ha kevés akkor pótold,utána nyisd ki a légtelenítő csavart.A hengerfej legtetején keresd,a felső vízcső ahogy becsatlakozik az fölött van egy kis domború rész,a tetején van a csavar.Elég xar helyen van,de azért hozzá lehet férni. Nem nagyon szokott lelevegősödni,de ki tudja.
valószínűbb,hogy leragadt a termosztát.Azzal az a gáz,hogy le kell belőle engedni a vizet,hogy ki tudd szedni
A gyertyát meg valószínűleg a kompresszor miatt kormolja,nem kap elég levegőt,kevés a nyomás.Erről olvashatsz visszább pár hozzászólással.
Az lenne a kérdésem, hogy nektek sem melegszik fel a hűtővíz? Jó hogy hideg van de mikor nyáron mentem vele egy hosszú utat akor sem akart felmelegedni max 1mm-ert mozdult a mutató. Lehet le van vmi vezeték csúszva?
Tegnap vettem 1 aprilia sr-t vízhűtéses,karbis!
Olyan problémám lenne hogy nem mutatja az üzemanyagszintet+hőfokot,de minden más elektromos cucc működik rajta!
Esetleg ha megtudnátok mondani hogy hol a hőfok jel adója annak nagyon örülnék!
Üdv:.Máriusz
Most meg olyan bajom van hogy valamiért nem akarja forgatni a nagy fogaskereket ami az főtengelyen van...
Lehet hogy valami rosszul raktam össze?
Azt szeretném kérdezni hogy ha lerohad az elektromos csatlakozó a ditech injektorjáról, és ha fel saruzom, mindegy hogy dugom rá a vezetékeket? Még lenne egy olyan gondom, hogy hidegen rá adom a gyújtást, és a hőfokmérő mutatója már a felénél feljebb van, ahogy beindítom, nem sokkal utána már a pirosban, és nem a hűtéssel van baj, gombát is cseréltem, de ugyan azt mutatja.
Egy utolsó kérdés, a gyertyám hamar bekormozódik, és az újjal is úgy jártam, vissza kellett tenni a régit, mert be slusszolt.
Köszönöm előre is a válaszokat!
Csaba
Ha így teker akkor elektromos a probléma.
Mert ahogyan néztem az akksi pozitív szála először a relébe megy utána meg megy tovább az önindító fele...