Helló !
Sr 50-em van,milyen olajat tegyek bele? Szintetikus elég,vagy full szintetikust? A szalonba Agip-ot mondtak,mások meg azt mondták hogy jó a MOl-os Dynamic Moto 2T szintetikus is link
Jól megcsinálja csak be van havazva általában ezért hosszú az idő.Nekem is picit sok idő volt mire kiderült a zárlat.De utána tökéletes lett ne aggódj.
Sziasztok!
Nem tudom hogy emlékeztek-e még rám de régebben én is irtam a forumba!Na már most lenne nekem egy sr ditech em és már kb úgy 4-5 honapja szenvedek vele!Első 2 hét tökéletes volt csak néha az indulással volt gond de attol függetlenül semmi baja nem volt!Aztán jöttek a bajok nem indult be és stb.....el vittem szerelöhöz de nem nagyon értett a ditech motorhoz de azért elválalta.Végül azt mondta hogy furni kell.Meg is furta de 1 honap után semmi vel se lett jobb csak annyival hogy beindult de azon nyomban le is fulladt.Majd kifizettem a furást és a munkadíjt és haza hoztam hátha elöbb megcsinálom mint ö!Elösször azt modnta apám hogy kezdjük a legegyszerübbel a gyertyával megnéztem miylen kell bele pontosan,meg is vettük,beleraktuk és nagy meglepetés TÖRTÉNT,ketyegett foylamatosan és nem fulladt le.Mondom jaj de jo megyek vele egy kört.DE oylan gyenge erőtlen volt hogy alig indult meg alattam és nem vagyok egy nagy súlyu.ÉS akkor irtam ide a forumba hogy mitévő legyek sokan mondták hogy injektor meg stb.............meg azt is ajánlottátok hogy vigyem el NAGYKÁTÁRA. El is vittem és még mindig ott van most lesz az 5 dik hete De én nem tudom hogy mit tököl vele annyit! mindig azt modnta amikor felhivtam hogy nincs nagy baj nicns nagy baj.......de akkor ezek szerint még is van De midn1 remélem a hétre megcsinálja mert mult héten kicserélte az injektorba az o gyürüket és mondta hogy már nem lucskos a gyertya de mondta hogy még az a gond hogy nagyon forro a kipu,mintha abba robbantana és szinte izzik.ÉS akkor azt modnta hogy arra gyanakszik hogy rosz dugot tettek bele és ezért iylen gyönge!szerintetek ez lehet hogy más a hötágulása és azért iylen erötlen mert silány dugot tett bele az előzö szerelö A masik kérdésem az lenne hogy aki oda vitte el a motorját annak a motorját télleg rendbe vágta és hogy mennyi idejig volt nála? Köszönöm elöre is a válaszokat!
Hello
Örülök a csendnek ezek szerint mindenkinek jó a mocija! KIvétel az enyém .Még mindiga a csipke rózsika álmát alvó műszerfal felébresztésén eszelek.Találtam itt egy olan hirdetést hogy csinálnak immobos kulcsot ha elveszett a gyári kb 15000.- össze hangolással együtt.Aki forumozik az ismeri a stori-mat ditech-karbis motor a kmóra csak háttér világítással és "eredeti kulcs kéréssel" üzemel.Namármost a kérdésa a köv :ha csináltatok immobos kulcsot hozzá, akkor többet fog e mutatni a fenti feliratnál? Csak azon gondolkodatm ha egy teljessen gyári factoryról lehúznánk az összes injektorhoz tartozó vezetéket akkor nem mutatna semmit a műszerfal?Szerintem nem,de lehet jó nagyot tévedek !Jólenne kipróbálni.Nektek mi a véleményetek?
A KARBURÁTOR BEÁLLÍTÁSA!
A karburátort állítás szerint 3 fő részre oszthatjuk.
Állítható fúvókacserével, a subert-tű magasságával, és a levegő csavarral.
A karburátort ezek állításával ill. cseréjével 3 féle tartományban állítható hangolható.
Ha nagyobb vagy ún. sportdobot szerelünk a gépünkre, megváltozik a karakterisztikája és a leöblítés, a felső tartományban 8-10.000 Rpm tisztább lesz, magyarul a kipufogógázt nem a következő ütem tolja ki, hanem a vákuum húzza ki a dobból, így kisebb az ellenállás. Ezért érdemes egyből a dobcsere után 0,10-0,20 mm-rel nagyobb fúvókával indítanunk. Először érdemes leellenőrizni azt, hogy a gépünk felső tartományban tisztán forog, nem dadog vagy darál...Inkább dúsabb legyen a keverék mintsem szegény, mert akkora az öblítés hogy motorunkat "megsüthetjük".
Itt az üzemanyag, már hűtési célt is szolgál.
Ha minden ok felső tartományban, jöhet a középső tartomány a 2-7000 Rpm. Ennek szabályzását a suberttű süllyesztésével (igy szegényítünk) vagy emelésével (így dúsítunk) érhetjük el. Úgy kell beállítani, hogy itt is tisztán, és egyenletesen húzzon a motor. Az alsó tartományt, hogy induláskor- hirtelen gázadásra hogy vegye a lapot, a levegő csavar ki-be tekerésével állíthatjuk. Ez karburátorfüggő is, hogy levegő, vagy keverékcsavar van -e rajta!
------------------------------------------------
Levegőcsavarnál, ha kifelé tekerjük akkor a keveréket szegényítjük, magyarul levegőt adunk neki. Ez úgy ellenőrizhető, ha dús a keverék, nehezen veszi a lapot, ha pedig szegény akkor lassan jön vissza alapjáratra.
! Ha a keverékcsavaron vagy a suberttűn állítunk hatással lesz mindhárom esetlegesen beállított tartományra! Ezért mondtam hogy nehéz beállítani, de megéri. Csak egyszer kell rendesen!
Sok sikert. Ha valami baja lesz a későbbiekben esetleg fulladozik stb, akkor érdemes pucolással kezdeni, nem pedig mindent elállítgatni, felesleges sz@pástól megkímélve magunkat.
Sok sikert mindenkinek.
Sziasztok!
Ma lemértem a kompresszor nyomást...hát 2 - 2,5 bar-nál nem igazán tud többet
Gondolom ez nagyon kevés mert ahogy olvasgattam visszább már a 4 bar is kevés!
Jövőhéten veszek felujító szettet ... remélem h ez segít majd !?!?!
A kompresszor h kell szétszedni?
Nem látok rajta se csavart se zégert semmit...
Átlehet alakítani a vizes hűtésemet levegősre, mert én nembirok a vízpumpámmal! Patent minden, mennék motorozni, és állandóan a vízhűtéssel kell baszakodni!
Sr 50-em van,milyen olajat tegyek bele? Szintetikus elég,vagy full szintetikust? A szalonba Agip-ot mondtak,mások meg azt mondták hogy jó a MOl-os Dynamic Moto 2T szintetikus is link
És szerinted az lehetséges hogy szorul a dugo és azért iylen erőtlen?
Nem tudom hogy emlékeztek-e még rám de régebben én is irtam a forumba!Na már most lenne nekem egy sr ditech em és már kb úgy 4-5 honapja szenvedek vele!Első 2 hét tökéletes volt csak néha az indulással volt gond de attol függetlenül semmi baja nem volt!Aztán jöttek a bajok nem indult be és stb.....el vittem szerelöhöz de nem nagyon értett a ditech motorhoz de azért elválalta.Végül azt mondta hogy furni kell.Meg is furta de 1 honap után semmi vel se lett jobb csak annyival hogy beindult de azon nyomban le is fulladt.Majd kifizettem a furást és a munkadíjt és haza hoztam hátha elöbb megcsinálom mint ö!Elösször azt modnta apám hogy kezdjük a legegyszerübbel a gyertyával megnéztem miylen kell bele pontosan,meg is vettük,beleraktuk és nagy meglepetés TÖRTÉNT,ketyegett foylamatosan és nem fulladt le.Mondom jaj de jo megyek vele egy kört.DE oylan gyenge erőtlen volt hogy alig indult meg alattam és nem vagyok egy nagy súlyu.ÉS akkor irtam ide a forumba hogy mitévő legyek sokan mondták hogy injektor meg stb.............meg azt is ajánlottátok hogy vigyem el NAGYKÁTÁRA. El is vittem és még mindig ott van most lesz az 5 dik hete De én nem tudom hogy mit tököl vele annyit! mindig azt modnta amikor felhivtam hogy nincs nagy baj nicns nagy baj.......de akkor ezek szerint még is van De midn1 remélem a hétre megcsinálja mert mult héten kicserélte az injektorba az o gyürüket és mondta hogy már nem lucskos a gyertya de mondta hogy még az a gond hogy nagyon forro a kipu,mintha abba robbantana és szinte izzik.ÉS akkor azt modnta hogy arra gyanakszik hogy rosz dugot tettek bele és ezért iylen gyönge!szerintetek ez lehet hogy más a hötágulása és azért iylen erötlen mert silány dugot tett bele az előzö szerelö A masik kérdésem az lenne hogy aki oda vitte el a motorját annak a motorját télleg rendbe vágta és hogy mennyi idejig volt nála? Köszönöm elöre is a válaszokat!
Örülök a csendnek ezek szerint mindenkinek jó a mocija! KIvétel az enyém .Még mindiga a csipke rózsika álmát alvó műszerfal felébresztésén eszelek.Találtam itt egy olan hirdetést hogy csinálnak immobos kulcsot ha elveszett a gyári kb 15000.- össze hangolással együtt.Aki forumozik az ismeri a stori-mat ditech-karbis motor a kmóra csak háttér világítással és "eredeti kulcs kéréssel" üzemel.Namármost a kérdésa a köv :ha csináltatok immobos kulcsot hozzá, akkor többet fog e mutatni a fenti feliratnál? Csak azon gondolkodatm ha egy teljessen gyári factoryról lehúznánk az összes injektorhoz tartozó vezetéket akkor nem mutatna semmit a műszerfal?Szerintem nem,de lehet jó nagyot tévedek !Jólenne kipróbálni.Nektek mi a véleményetek?
A karburátort állítás szerint 3 fő részre oszthatjuk.
Állítható fúvókacserével, a subert-tű magasságával, és a levegő csavarral.
A karburátort ezek állításával ill. cseréjével 3 féle tartományban állítható hangolható.
Ha nagyobb vagy ún. sportdobot szerelünk a gépünkre, megváltozik a karakterisztikája és a leöblítés, a felső tartományban 8-10.000 Rpm tisztább lesz, magyarul a kipufogógázt nem a következő ütem tolja ki, hanem a vákuum húzza ki a dobból, így kisebb az ellenállás. Ezért érdemes egyből a dobcsere után 0,10-0,20 mm-rel nagyobb fúvókával indítanunk. Először érdemes leellenőrizni azt, hogy a gépünk felső tartományban tisztán forog, nem dadog vagy darál...Inkább dúsabb legyen a keverék mintsem szegény, mert akkora az öblítés hogy motorunkat "megsüthetjük".
Itt az üzemanyag, már hűtési célt is szolgál.
Ha minden ok felső tartományban, jöhet a középső tartomány a 2-7000 Rpm. Ennek szabályzását a suberttű süllyesztésével (igy szegényítünk) vagy emelésével (így dúsítunk) érhetjük el. Úgy kell beállítani, hogy itt is tisztán, és egyenletesen húzzon a motor. Az alsó tartományt, hogy induláskor- hirtelen gázadásra hogy vegye a lapot, a levegő csavar ki-be tekerésével állíthatjuk. Ez karburátorfüggő is, hogy levegő, vagy keverékcsavar van -e rajta!
------------------------------------------------
Levegőcsavarnál, ha kifelé tekerjük akkor a keveréket szegényítjük, magyarul levegőt adunk neki. Ez úgy ellenőrizhető, ha dús a keverék, nehezen veszi a lapot, ha pedig szegény akkor lassan jön vissza alapjáratra.
! Ha a keverékcsavaron vagy a suberttűn állítunk hatással lesz mindhárom esetlegesen beállított tartományra! Ezért mondtam hogy nehéz beállítani, de megéri. Csak egyszer kell rendesen!
Sok sikert. Ha valami baja lesz a későbbiekben esetleg fulladozik stb, akkor érdemes pucolással kezdeni, nem pedig mindent elállítgatni, felesleges sz@pástól megkímélve magunkat.
Sok sikert mindenkinek.
tom hogy nincs olyan hogy sr karbi csak nem írtam oda hogy 12-es dellorto
Ma lemértem a kompresszor nyomást...hát 2 - 2,5 bar-nál nem igazán tud többet
Gondolom ez nagyon kevés mert ahogy olvasgattam visszább már a 4 bar is kevés!
Jövőhéten veszek felujító szettet ... remélem h ez segít majd !?!?!
A kompresszor h kell szétszedni?
Nem látok rajta se csavart se zégert semmit...
Mire gondolsz konkrétan? alapjárat,levegő,fuvóka?
vki eltudná magyarázni hogy hogyan kell beállítani az sr karbit?
A napokban ellopták a XI.ker-ből Aprilia SR50-es gépem.
330km volt benne. Ház belső udvarán volt kiláncolva.
Különös ismertetőjele nincs..jobb oldalt az idom kicsit karcolt.. 2002-es darab volt, de újszerű.
Ha bárki látna a kerületben, városban, bárhol egy ilyen újszerű gépet, esetleg friss kilóméter-állással, legyen szíves jelezni ide.
Hát ennyi.
Köszönöm.