Én az asszonyt sem járattam mikor megismertem...
Jól megtekertem, hogy tudja mit kap a kezeim közt...
Azóta is hajtom de semmi baja, bírja a strapát és sokszor igényli is...
Bár kap kenést is bőven!
Ennyit a járatásról-de legalább nincs ellustítva....
Volt ezen elég nagy vita itt is.Szerintem olyan pontos illesztést meg mikronnyi simaságot egy pista bá szintű fúrómester ami itthon van nem fog csinálni egy szaros robin.Ergo kell hozzá bizonyos szintű kímélet nem nyelezzük rögtön a vas henger.Tekintettel kell lenni nem csak a fúrás minőségére hanem a dugóra is és annak minőségére.Így én inkább járatnám.
Hali sajnos nem találom a totalbike-on ezt a fajta UN. durva járatást, de itt van fórum ami ezzel foglalkozik....
Idézek:
Igen, ez így van nagyon sokak szerint. Mikor olvastam az eredetit angolul, fájt, hogy már nem bejáratós a gép.
Dióhéjban:
1. Fontos a gép bemelegítése
2. Fullgázos gyorsítás akár 5-6-ban és motorfékes leforgatás visszaváltásokkal (nyilván egy kezdő és egy lóerőgyár nem a legjobb párosítás erre), a lényeg, hogy terhelés mellett kapja a "kiképzést". Elkövethető a dolog fékpadon is, kicsi változással.
3. Fontos a gép hűlni hagyása
4. Az ilyenfajta bejáratás (IS) azt igényli, hogy az olajat és szűrőt 30-40 (!) km megtétele után kicseréljék és egészen addig történjen ez (akár 2-3-4 olajcsere egymás után!), míg el nem tűnnek belőle a fémszemcsék (amik nem a bejáratástól kerülnek az olajba, hanem attól, hogy sorozatgyártásban nincsen tökéletes megmunkálású alkatrész = a gépkönyv szerinti bejáratás mellett is lesz ilyen az olajban és az a nem mindegy, hogy ez 30 km erejéig "keni" a gépet, vagy 1000-ig, az első szerviz alkalmáig). Állítólag napsütésben (egy udvaron) való olajcserekor jól látható a fémrészek csillogása a leeresztett olajban... Lényeges, hogy ez a járatás az első kilométertől történjen így.
Az illető, aki a cikket írta (az angolt), maga is tapasztalta és a visszaírók közül is említették, hogy bizony az új autók motorjai és a motorokéi a gyártósoron fullgázon vannak járatva..
Jöjjön a dolog mögötti érvelés (már amennyire emlékszem rá):
A dugattyúgyűrűket nem a saját rugalmasságuk ereje nyomja annyira a henger falához, hogy tömítsenek, hanem az égés miatti hatalmas nyomás, ami hornyukban lefelé is préseli és mögéjük kerülve sugárirányban kifelé is nyomja őket és emiatt nem szökik le mellettük a nyomás. Felfelé ugye nincs ez a nyomás, így frissülhet az olajfilm a henger falán. Az első kilométereken való nyúzás pedig azért fontos, mert akkor van még meg az a minimális felületi érdesség, ami egymáshoz tudja "igazítani" a gyűrűt a henger falával. Viszont ehhez nagy nyomás kell, nem pedig 4-6 ezres fordulaton való részterhelés.
Én nem járattam egy métert sem....
Ha jól van összerakva, max 30km-ig ne nyelezd....utána mehet a tuti.
Most 250km van benne, de az önindító nem bírja hidegen beindítani csak csattog , ha karral indítom is figyelni kell, mert visszarúg...
Ennyit a járatásról...hozzáteszem, már pár motort járattam így, és semmi különbség a tötymörgéssel járatott motor között....
Ha nincs bederékszögelve, gyűrűhézag kimérve, akkor járatgathatod az életed végéig, ha egyszer lenyelezed akkor ott törik, vagy szakad valami...
manuális a szivatóm:\ | bejáratós, kb 50-60 kmtraktam bele, nemrég pakoltam rá egy prox dugót,mert régi megadta magát, kb 1000kmert mondanak "bejáratásnak" jolgondolom h elég a fele is?:$
Hello, karbis srt beinditom felpörög, alapjáratnál magasabb fordulatra, kisidő után beáll a beállitott alapjáratra, (pl napi első inditás )
valamivel ez kiküszöbölhető esetleg?
Korábban már bevált! "Helló! Nyomd meg a sárga MODE gombot, és tartsd nyomva. Add rá a gyújtást. A MODE gombot még mindig tartsd, kb. 20 másodpercig. Én ezt kétszer megcsináltam és utána eltűnt a villáskulcs. Sok szerencsét!"
Ha veszek egy Leo Vince ZX kiput, akkor hozzá kell hangolni a karbit? Nőni fog a fogyasztása? Jobban fog melegedni a motor? Üdv, és Köszi!