Igen tudom a rezonátor elvét. Karbisnál a kipufogógázzal együtt friss keverék is megy a kipufogóba, a rezon pedig visszanyomja, stb, stb. Viszont ott is a fordulatszám tartományok eltolódnak főként felfelé és szűkebb tartományba. Karbisnál nem lenne gond, de ez 8500-nál tilt.
Én nem tuning miatt vettem rá Extrát, hanem azért, mert a gyári szét van barmolva egy kissé és erősen rozsdásodik is. Szinte már átlyukadt. Gyárit bontottan nem találtam (akkor), ezért kellett valami. Ha gyári értékeket tudna az Extra, az nekem nem lenne baj.
Vadi ujj gyertyával sem csinál semmit,nem használok nkg-t,szval gyertya hiba is kilőve. De pld hétfőn 50 km mentem vele,igaz nem álltam meg,semmi hiba nélkül ment,még az alapjárat is tökéletes volt. Marad a gyújtás hiba..vagy nem tudom
Ha benzines a gyertya akkor egyértelmű a gyújtással van valami lévén az elektronika ritkán megy tönkre én tennék azért csak bele egy új gyertyát de ne NGK-t lehet, hogy kinn a kezedben szikrázik de benn nyomás alatt nem vagy nem úgy és ott ahol kell
Másik lehetőség mikor már kevés a levegő nyomás nem porlaszt szépen inkább csak köpködi be a benzint és azt nem bírja begyújtani főleg melegen két három indítás után meg aztán már meg is szívja magát aztán már csak azért se indul
Semmi hibakódot nem villog,ezért is nem értem. Ma elmentem 5 km,vásároltam,kb 30 perc, aztán már elég nehezen indult be,de beindult. Menet közben semmi gond nem volt vele. Itthol leállítottam,de már nem indul be,benzint kap tiszta benzin a gyertya,szikra is van,viszont indításnál semmi robbanás. Szóval a második állításod szerint.
Ha a hőgomba lenne rossz akkor szerintem inkább hidegen nem indulna, az alatt mit értesz hogy nem indul be elmegy az alapjárat és megáll magától vagy megy ameddig meg nem állítod de utána melegen nem indul?
"A jó az lenne, ha valahogy a sportkipufogót át lehetne "hangolni" a mocihoz. Lehetne, csak ahhoz meg tudni kellene, hogy a gyári "mit csinál". Van-e bene fojtás, valamiféle rezonátor, vagy csak egy átmenő perforált cső a katalizátor közbe iktatásával, stb..."
Pont a jobb anyagcsere a lényege a rezokipufogó-nak ha megcsinálod olyanra mint a gyári akkor ugyanott vagy mint a gyárival
Igen. Erre gondoltam én is. Mert egy korábbi hozzászólásomban írtam, hogy külföldi fórumokon olvasgattam ezt is, azt is. Volt, aki azt írta, hogy használt a sportkipufogó és volt, aki szerint a gyári a legjobb.
A jó az lenne, ha valahogy a sportkipufogót át lehetne "hangolni" a mocihoz. Lehetne, csak ahhoz meg tudni kellene, hogy a gyári "mit csinál". Van-e bene fojtás, valamiféle rezonátor, vagy csak egy átmenő perforált cső a katalizátor közbe iktatásával, stb...
Persze nem lenne rossz, ha lenne valami letölthető szoftver, amivel a házi barkácsolók kedvükre állítgathatnák (és b...hatnák el) az ECU-t.
Illetve egy ilyen szoftverről tudok, de az sajnos ingyen, vagy emberi összegért nem elérhető.
Külföldi Aprilia fórumon egyszer már próbálkoztak, hogy írnak egy programot, de sajnos nem fejezték be. :-(
Karburátoros annyiban jobb, hogy ott hozzá lehet a kipufogóhoz fúvókázni a motort injektorosnál sajnos nem lehet plusz üzemanyagot adni a motornak mivel azt egy számítógép vezérli vagyis lehet de ebbe most ne menjünk bele mert az nem annyiba kerül mint egy vagy két fúvóka
Mondom nekem óra szerint többet ment 10km/h Val a polini kipufogó és malossi variátortól! Pl a mostani injektoros sr-re felraktam a polini for race 2 kipufogót, semmi máshoz nem nyúltam és vannak tartományok ahol gyengébb, de ez azért van mert nincs begörgözve rendesen , most vettem egy polini variot könnyebb görgőket , erősebb kuplungrugót, majd pár hét múlva visszateszem a kipufogót meg beteszem a többit és majd megosztom mi a tapasztalatom, de az injektoros nrgből kiindulva jónak kell legyen
A helyedben gianelli reverset tennék rá, nekem az volt morini-s ditechen! Nagyon szép mély hangja van, nézz róla videót youtubeon. A kipufogónak a formája is szép, hosszú kevláros tompító , tökéletes 50es motorra ! Nekem most piaggio blokkos ditechem van, polini forint race 2 kipufogóval , mert ezt találtam jó áron, ha találnék reverset egyből lecserélném
Sziasztok! Meg szeretném kérdezni,hogy morini blokkos Aprilia sr 50-n van gyári minden rajta.Szeretnék rá egy komolyabb kipufogót esetleg variátor görgőket is cserélni.Milyet érdemes rátenni,nem kell százat menjen ,szerintem a gyári kipufogó elég rendesen lefojtja a katalizátor miatt,meg marhára felmelegszik ha melegebb időben hajtom,leállás után az a pattogás se tetszik ahogy húl ki a kipufogó..
Előre is kösz
Én nem tuning miatt vettem rá Extrát, hanem azért, mert a gyári szét van barmolva egy kissé és erősen rozsdásodik is. Szinte már átlyukadt. Gyárit bontottan nem találtam (akkor), ezért kellett valami. Ha gyári értékeket tudna az Extra, az nekem nem lenne baj.
Másik lehetőség mikor már kevés a levegő nyomás nem porlaszt szépen inkább csak köpködi be a benzint és azt nem bírja begyújtani főleg melegen két három indítás után meg aztán már meg is szívja magát aztán már csak azért se indul
Pont a jobb anyagcsere a lényege a rezokipufogó-nak ha megcsinálod olyanra mint a gyári akkor ugyanott vagy mint a gyárival
A jó az lenne, ha valahogy a sportkipufogót át lehetne "hangolni" a mocihoz. Lehetne, csak ahhoz meg tudni kellene, hogy a gyári "mit csinál". Van-e bene fojtás, valamiféle rezonátor, vagy csak egy átmenő perforált cső a katalizátor közbe iktatásával, stb...
Persze nem lenne rossz, ha lenne valami letölthető szoftver, amivel a házi barkácsolók kedvükre állítgathatnák (és b...hatnák el) az ECU-t.
Illetve egy ilyen szoftverről tudok, de az sajnos ingyen, vagy emberi összegért nem elérhető.
Külföldi Aprilia fórumon egyszer már próbálkoztak, hogy írnak egy programot, de sajnos nem fejezték be. :-(
http://www.bmotor.hu/yamaha-jo...
20/482-2625 :)
Előre is kösz