Közben vettem nyomásmérő órát tákötöttem a kompresszorra 5-5,1 bar nyomást produkál alapjáraton.viszont ha leállítom le esik 3 ra akkor nyomástartóval lesz a gubancom. A vízleválasztóm még nem érkeztt meg, de már nagyon várom. Kíváncsi leszek megáll e az alapjárat ingadozás. Vagy bekötök egy buffer tartájt
A hajtókar csapágynak? Volt is hangja, de ez az akkori eset volt. Így vettem meg, tudtam, hogy ez a baja. Csapágyakat és szimeringet is cserélek, mivel kezdetben felvetődött bennem, hogy esetleg az a szimering ment tropára, amelyiket a hajtókar csapágyazáskor raktam bele. Ezért vettem még decemberben egy csapágy és szimering szettet. A Speedfightomnál volt ilyen, hogy 1 hónap után új szimeringet kellett vennem megint, mert az előző szétment.
Az betyáros ennek már kellett azért némi hangjának lenni mikor ez történt, ha netalántán szétszeded jól most át a blokkfeleket és a benn lévő csapágyat vissza ne rakd csakis újat!
Akkor Tábori megcsinálta és használtam is a gépet, csak a variójával küzdöttem, mert végsebességre jó volt, de az elindulása lomha volt. A nyomástartó problémája a kezdetektől meg volt, ami akkor még csak főként az alapjáratban mutatkozott meg, majd jóval később jöttek az állandó teljes gázon és fordulaton a kihagyások. Aztán kezdődött a gyengülés. Lassacskán kétnapi-napi szinten mindig veszített egy kicsit a végsebességből. Akkor újra a varióval kezdtem foglalatoskodni és néha hetente átcseréltem a variókat (3db különböző volt), vagy a görgőket.
Aztán kb. November elején kezdődött egyre jobban a gyengülés és sokasodtak a kihagyások is. Akkor döntöttem a nyomástartó cseréje mellett. Tehát kicseréltem és O gyűrűket is cseréltem, de nem változott semmi. Csak jobb lett az alapjárat, de egyre nagyobb intenzitású volt a gyengülése. Újra szétszedtem az injektort és átnéztem. Nem javult a helyzet. Végül a hidegebb időben már nem tudtam nekiállni semminek és úgy gyengén be-be jártam vele dolgozni reménykedve abban, hogy elég rövid munkanapom lesz, hogy bent a cégnél fedett helyen szétszedem. De soha nem volt rá idő. Illetve egy-két alkalommal igen és akkor szedtem szét a kompresszort, majd visszatéve visszaszereltem a vízleválasztót is és újra szétszedtem az injektort, hátha valahol elengedi a levegőt. Indítózáskor a kompresszor kb. 3 bart nyomott, de beindulás után fel is ugrott 5,5-re és azt stabilan tartotta is. Nagy gáznál általában leesett 5 és 5,5 közé, de soha nem esett lejjebb.
Végül Januárban egyik reggel már nem tudtam beindítani.
Hát a levegő injektorod is szèp, de a blokkot èn is szèthúznám ès kimosnám. Egy barátom injektoros sr- jèt járatta be henger fúrás után ès a járatás 600 km -nèl vège lett megint. A blokkból felkerült egy fèmdarab,ès meg is halt. Kezdhette a a jelújítást elölről...
Én a hejedben szétfűzném a blokkot és kimosnám a csapágyakat is, és a forgórészt, mert ha a fémforgács bekerűlt a forgattyús házba, az tud galibát csinálni......
Jahh. Van itt még furcsaság. Elnézve a dugó oldalán a keletkezett vájatokat és a tetején a gyűrű darabjai által okozott ütésnyomokat feltételeznénk, hogy a hengernek és a hengerfejnek is annyi. Na itt a furcsaság, hogy a hengerfalon abban a sávban korom van, de lemostam és semmi sincs rajta. Egy karcolás sem. A hengerfejben látni pár apróbb nyomot. A gyűrű darabja(i) valószínűleg távoztak a kipufogó felé. Ami viszont fura - és ez nem hiszem, hogy ezzel kapcsolatos -, hogy a henger kívülről egy merő olajsár. A olajcső nem folyik, inkább gyanakszom arra, hogy a talptömítésnél jutott ki a henger egyik oldalára.
Sajnos történt itt egyéb probléma is. Valószínűleg a szétbontáskor sikerült megütnöm a levegőinjektort. Más lehetőségem nincs, mint megpróbálni óvatosan vissza egyengetni. Rosszabb már nem lehet.
Nem egy szerencsés napom a mai. :(
Kivettem a kompresszort is. Ránézésre akármilyen állapotban is van, meggyűrűzöm. A fenékszelep biztosan nem enged vissza, mert visszafelé irányban egy pumpával felpumpáltam előbb 0,5 bar-ra, majd tovább 1-re, majd 2-re és tartotta.
Amikor megvettem tavaly, akkor eleve rossz volt. Hajtókar csapágyas volt:
http://youtu.be/IrCEfnboXZg
Akkor Tábori megcsinálta és használtam is a gépet, csak a variójával küzdöttem, mert végsebességre jó volt, de az elindulása lomha volt. A nyomástartó problémája a kezdetektől meg volt, ami akkor még csak főként az alapjáratban mutatkozott meg, majd jóval később jöttek az állandó teljes gázon és fordulaton a kihagyások. Aztán kezdődött a gyengülés. Lassacskán kétnapi-napi szinten mindig veszített egy kicsit a végsebességből. Akkor újra a varióval kezdtem foglalatoskodni és néha hetente átcseréltem a variókat (3db különböző volt), vagy a görgőket.
Aztán kb. November elején kezdődött egyre jobban a gyengülés és sokasodtak a kihagyások is. Akkor döntöttem a nyomástartó cseréje mellett. Tehát kicseréltem és O gyűrűket is cseréltem, de nem változott semmi. Csak jobb lett az alapjárat, de egyre nagyobb intenzitású volt a gyengülése. Újra szétszedtem az injektort és átnéztem. Nem javult a helyzet. Végül a hidegebb időben már nem tudtam nekiállni semminek és úgy gyengén be-be jártam vele dolgozni reménykedve abban, hogy elég rövid munkanapom lesz, hogy bent a cégnél fedett helyen szétszedem. De soha nem volt rá idő. Illetve egy-két alkalommal igen és akkor szedtem szét a kompresszort, majd visszatéve visszaszereltem a vízleválasztót is és újra szétszedtem az injektort, hátha valahol elengedi a levegőt. Indítózáskor a kompresszor kb. 3 bart nyomott, de beindulás után fel is ugrott 5,5-re és azt stabilan tartotta is. Nagy gáznál általában leesett 5 és 5,5 közé, de soha nem esett lejjebb.
Végül Januárban egyik reggel már nem tudtam beindítani.
A blokkot is mindenképpen ki akarom szedni, csak nem most. Majd hétvégén.
Sajnos történt itt egyéb probléma is. Valószínűleg a szétbontáskor sikerült megütnöm a levegőinjektort. Más lehetőségem nincs, mint megpróbálni óvatosan vissza egyengetni. Rosszabb már nem lehet.
Nem egy szerencsés napom a mai. :(
Kivettem a kompresszort is. Ránézésre akármilyen állapotban is van, meggyűrűzöm. A fenékszelep biztosan nem enged vissza, mert visszafelé irányban egy pumpával felpumpáltam előbb 0,5 bar-ra, majd tovább 1-re, majd 2-re és tartotta.