Nos. Meg van a válasz a kérdésemre, hogy miért gyengült él és miért nem indul. Kompressziót nem tudtam mérni a kompressziómerőm miatt, de levideóztam, mekkora nyomást csinál a kompresszorom a vízleválasztóm nyomásmérőjén mérve. Akkor gondoltam, hogy talán mégis kevés a nyomás, de azért csak nem hagyott nyugodni a kompresszió a hengerben és meg akartam lesni a gyűrűket. Nem örültem, de legalább meg van a hiba.
Az is benne volt az ellenörzésben. Készültem is rá, hogy kicserélem benne gyűrűt. Szétszedtem és leellenőriztem. A fenékszelep is zár rendesen és gyűrűzni sem kellett. A nyomást nem engedi el és 5bar-t nyom szinte állandóban.
Nem hiszem, hogy baj lenne vele.
Összesítem a választ.
A vízleválasztó hiánya nálam a nyomástartó szelep cseréje után nem okozott egyenetlen alapjáratot. Szerintem nálad azt más okozza.
Ugye akkor tettem fel videót indításról és alapjáratról is és akkor éppen nem volt benne a leválasztó, viszont akkor már jócskán benne volt az elgyengülési szakaszban. Elég hosszú lefolyású volt a gyengülés, de kétségtelenül az utolsó pár utam a munkába már drasztikus változásokkal telt. Az Erzsébet-híd irányából a Hegyalja úton az utolsó öt menetből az elsőben még képes volt 27Km/ó sebességre, de az utolsónál már csak 14Km/ó volt, amennyivel fel tudott kapaszkodni. Ezeket direkt figyeltem és ekkor már 2-3 hete csak 6 grammos görgők voltak benne kompenzálandó a gyengülést. De ezekkel sem volt már képes emelkedőn 6500-as fordulatnál nagyobb fordulatra, tehát egyértelműen nem a túl könnyű görgők miatt volt lassú.
Korábban írtam, hogy sajnos kompressziót nem tudtam mérni, mert nincs a mérőmhöz - még - adapterem ebben a gyertyaméretben. Csak az odaszorítós fajta van, amivel meg tudnám mérni, de ahhoz meg kell valaki, aki indítózik és húzza a gázt, míg én odanyomom a gyertyanyílásra.
Egyébként itt vannak a videók.
Az első egy melegindítás és járatás az injektorfelújítás és a kipufogó felrakása után. A második egy hidegindítás, amiben az az érdekesség, hogy a rossz nyomástartóval, amikor még volt ereje, akkor is jobban indult hidegen.
Sziasztok.Segítségeteket szeretném kérni.Németországban élek.Vásároltam egy aprilia area 51 es gépet. kb 45-öt ment a motor.Gyári folytások benne vannak elvileg. a motorjának szép hangja van.Jó a kompresszió. Menet közbe azonban sűrűn leállt.A szivatóval kellet játszani. Melegen is rá kellett sokszor adni úgy indult. Megállapitottuk hogy nagyon gyenge a benzinpumpa.Utána egyszer csak már nem indult be sehogy se. Szépen teker az önindító de nem indul... Megcsináltuk ejtőtartályosra,csak hogy betudjuk indítani .Szétszedtük benzin levegő szikra van,...közbe a húzzuk a gázt szinte már pöfékel a moci de mégse indul be...
Kipuffogóval pedíg úgy vagyok, hogy megpróbálom,és a beválik marad, ha nem akkor visszaralom a gyárit. Igazság szerint jobb lenne kölcsönbe kérnem tesztre kipuffogókat, úgy olcsóbb lenne,kitapasztalni melyik lenne az igazi. De mivel ez nem lehetséges. Így meg kell vásárolnom hogy tesztelhessek.
A gyűrű törést pedíg úgy észleltem a motoron, hogy reggel elindúltam munkába, és egyre lassabban haladtam vele mintha elszökött volna a nyomás a hengerbből és enyhe dombon max gáznál is csak 30al döcögtem fel vele.Pedíg elötte, gyönyörűen ment a motor.2szer fulladtam le egy 2 km.es szakaszon és nehezenindúlt be. Amint teállítottam a motort, és hagytam kicsit hűlni már nem tudtam beindítani.(hőtágulás miatt volt valamennyi kompresszió benne, amint lehűlt ez megszünt)
A működését még nemtudom mondani, mert ma készült el és még bejáratás időszaka van. Tökéletesen indúl, megy teszi a dolgát, bár mint mondtam még egyenletlen a járása, a vízleválasztó hiánya végett. Amint összekopnak az alkatrészek,és használom 1/4 gáznál nagyobb fordulaton már többet tudok mondani. Egy észrevételem volt azért. Pl a tuning légszűrővel, nehezebben indúlt a motor, és szerintem lomhábban is reagált a gázadásra, így visszatettem a gyári légszűrőt.
Elfelejtettem megkérdezni: Észlelsz valami változást a működésben? Jobban pörög-e esetéleg, vagy ezt még az új gyúrú miatt nem próbáltad?
Lenne még itt pár kérdésem, mivel nekem nem volt semmi viszonyítási alapom más TSDI-hez, a sajátomat meg teljesítményében csak a megvétel utáni javításhoz tudnám hasonlítani, ami azóta ugye annyit jelentett, hogy fokozatosan, először csak nagyon minimálisan, majd egyre jobban és drasztikusabban eső mértékben sokkal rosszabb lett. Most meg ugyebár már be sem indul.
Nekem került rá rezon, de mivel már eleve nem volt jó és gyengült a gép, valamint közben nyomástartó és O gyűrű is cserélve lett. De semmivel sem lett jobb. Talán annyival, hogy a nyomástartó csere után jobban indult egy darabig és az alapjárata is tökéletes lett, de az erejét egyre jobban veszítette.
Mindig bele akarok fogni, mert nincs mivel járni, de mivel szétdolgozom magam hétközben, hétvégén egyszerűen nincs már afffinitásom, hogy lemenjek a parkolóba és szétszedjem.
,Ezen el kell gondolkodni. Nagyon meg kell fontolni, hogy ráraksz egy rezonátoros kipufogót. Egyfelől mondják, hogy jó, mert könnyebben átjárható, mint a gyári katalizátoros kipufogó. Viszont ott vannnak az érvek és ellenérvek, amiből eddig még egyiket sem támasztották alá rendesen.
Ugye a rezon sportkipufogóknak egy karbis rendszeren az lenne a feladatuk, hogy a kipufogáskor a kipufogóba kerülő friss benzin-levegő keveréket "visszapréseljék" a hengerbe. Így jobb a hatásfok, kevesebb elégetlen üzemanyag megy ki a kipufogóba és a hengerben is valamilvel nagyobb mennyiségű keverék marad, mint egy mezei kipufogóval.
Na itt van szeretett injektoros rendszerünk, aminél ugye elégetlen üzemanyag elvileg nem kerülhet a kipufogóba. Átöblítéskor csak levegő kerül a hengerbe. Na és itt jön a csavar. Egyik hobbista sem tudta letenni a nagy esküt, hogy átöblítéskor levegő kerül-e a kipufogóba, vagy nem. Elméletben igen és, ha egy katalizátort is bele veszünk még hasznos is. Szóval jön a rezon téma az injektoros robogóra. Az egyik (1) főtábor szerint az átöblített levegőt préseli vissza a hengerbe. Itt ez a szakasz megint kettéválik, hogy jó-e, vagy rossz. Az egyik szerint (1/a) tök jó a többlet levegő. A másik szerint viszont (1/b) a befecskendezett üzemanyag mennyiséget nem ehhez a nagyobb mennyiségű levegőhöz lőtték be, ezért benzinben szegény lesz a keverék, amitől a motor gyengül és nagyon melegszik.
És ott a másik főtábor (2) szerint nem csak levegőt nyom vissza a hengerbe, hanem a kipufogógáz egy részét is, ami szintén csökkenti a teljesítményt.
Nehéz eldönteni, kinek van igaza.
mumatz teljesen igazad van! Éppezért gyári dugót és, gyűrűszettet rendeltem hozzá, amit felpolíroztam. (hogy a kox kevésbé tapadjon meg a felületén)A hengert felhónoltattam, és az alu részeit übeggyöngy szórattam. Összes csavarja kapott új horganyzást. Ma végre a helyére került a blokk, és bejáratásnalatt van. Még várom hogy megérkezzen a vízleválasztó, amihez már a csövet hosszabbra cseréltem, és így azt már csak be kell helyeznem. Idén már nem de jövőre jön az újra fényezés, és lehet hogy a vázat le krómoztatom. Még nem döntöttem el. Szóval most így állok.....
A vílágért sem akarok károgni és a kedvedet sem akarom elvenni, de, ha ennyire szépen kipofozod (és le a kalappal a az elkötelezettséged előtt), akkor miért töprengsz azon, hogy hogyan lehetne egy Peugeot blokkba más alkatrészeket belepakolni? Ha teljkesen fel akarod újítani, ne barkácsolj. Ha most működik tökéletesen, akkor meg kár a fejedet törni rajta, hogy mit mivel lehetne majd helyettesíteni, ha lerobban.
Ha ennyire számítasz rá, hogy le fog robbanni, akkor most csináld meg gyári alkatrészekkel és akkor használatban már csak karbantartani kell hosszú éveken át és nem lesz gondod. Ha úgy állsz neki, hogy úgyis lerobban, akkor meg kár vesződni a csinosításokkal.
Remek! Remélem ilyen lesz az enyém is! Csináltam képet a vízpumpa oldalról, hogy megtudjam, milyen a blokkom. És lehomokszórattam, a sztenderem, majd kapott egy horgany felületet.
Főtengelynél megfutottam a köröket, mivel hajtókar csapágyas volt, mikor megvettem a gépet. Végül 18000 Ft volt a felújítás anyaggal (hajtókar szett) és munkadíjjal együtt.
Hengerszetteket annyira nem érdemes nézegetni, hogy a minarellié jó-e rá, mert árban, kivitelben, minőségben pont akkora a szórás. Peugeot-ra is lehet venni új hengerszettet akár 12000-ért is, bár én azt nem venném meg. Gyári hengerszettet eddig egy helyen láttam 45000 körül, de azt sem venném meg.
http://youtu.be/1Bmeg9uC2io
Nem hiszem, hogy baj lenne vele.
A vízleválasztó hiánya nálam a nyomástartó szelep cseréje után nem okozott egyenetlen alapjáratot. Szerintem nálad azt más okozza.
Ugye akkor tettem fel videót indításról és alapjáratról is és akkor éppen nem volt benne a leválasztó, viszont akkor már jócskán benne volt az elgyengülési szakaszban. Elég hosszú lefolyású volt a gyengülés, de kétségtelenül az utolsó pár utam a munkába már drasztikus változásokkal telt. Az Erzsébet-híd irányából a Hegyalja úton az utolsó öt menetből az elsőben még képes volt 27Km/ó sebességre, de az utolsónál már csak 14Km/ó volt, amennyivel fel tudott kapaszkodni. Ezeket direkt figyeltem és ekkor már 2-3 hete csak 6 grammos görgők voltak benne kompenzálandó a gyengülést. De ezekkel sem volt már képes emelkedőn 6500-as fordulatnál nagyobb fordulatra, tehát egyértelműen nem a túl könnyű görgők miatt volt lassú.
Korábban írtam, hogy sajnos kompressziót nem tudtam mérni, mert nincs a mérőmhöz - még - adapterem ebben a gyertyaméretben. Csak az odaszorítós fajta van, amivel meg tudnám mérni, de ahhoz meg kell valaki, aki indítózik és húzza a gázt, míg én odanyomom a gyertyanyílásra.
Egyébként itt vannak a videók.
Az első egy melegindítás és járatás az injektorfelújítás és a kipufogó felrakása után. A második egy hidegindítás, amiben az az érdekesség, hogy a rossz nyomástartóval, amikor még volt ereje, akkor is jobban indult hidegen.
http://youtu.be/jKDCyRk-WDA
http://youtu.be/0xGu3ObCPAk
Lenne még itt pár kérdésem, mivel nekem nem volt semmi viszonyítási alapom más TSDI-hez, a sajátomat meg teljesítményében csak a megvétel utáni javításhoz tudnám hasonlítani, ami azóta ugye annyit jelentett, hogy fokozatosan, először csak nagyon minimálisan, majd egyre jobban és drasztikusabban eső mértékben sokkal rosszabb lett. Most meg ugyebár már be sem indul.
Nekem került rá rezon, de mivel már eleve nem volt jó és gyengült a gép, valamint közben nyomástartó és O gyűrű is cserélve lett. De semmivel sem lett jobb. Talán annyival, hogy a nyomástartó csere után jobban indult egy darabig és az alapjárata is tökéletes lett, de az erejét egyre jobban veszítette.
Mindig bele akarok fogni, mert nincs mivel járni, de mivel szétdolgozom magam hétközben, hétvégén egyszerűen nincs már afffinitásom, hogy lemenjek a parkolóba és szétszedjem.
Ugye a rezon sportkipufogóknak egy karbis rendszeren az lenne a feladatuk, hogy a kipufogáskor a kipufogóba kerülő friss benzin-levegő keveréket "visszapréseljék" a hengerbe. Így jobb a hatásfok, kevesebb elégetlen üzemanyag megy ki a kipufogóba és a hengerben is valamilvel nagyobb mennyiségű keverék marad, mint egy mezei kipufogóval.
Na itt van szeretett injektoros rendszerünk, aminél ugye elégetlen üzemanyag elvileg nem kerülhet a kipufogóba. Átöblítéskor csak levegő kerül a hengerbe. Na és itt jön a csavar. Egyik hobbista sem tudta letenni a nagy esküt, hogy átöblítéskor levegő kerül-e a kipufogóba, vagy nem. Elméletben igen és, ha egy katalizátort is bele veszünk még hasznos is. Szóval jön a rezon téma az injektoros robogóra. Az egyik (1) főtábor szerint az átöblített levegőt préseli vissza a hengerbe. Itt ez a szakasz megint kettéválik, hogy jó-e, vagy rossz. Az egyik szerint (1/a) tök jó a többlet levegő. A másik szerint viszont (1/b) a befecskendezett üzemanyag mennyiséget nem ehhez a nagyobb mennyiségű levegőhöz lőtték be, ezért benzinben szegény lesz a keverék, amitől a motor gyengül és nagyon melegszik.
És ott a másik főtábor (2) szerint nem csak levegőt nyom vissza a hengerbe, hanem a kipufogógáz egy részét is, ami szintén csökkenti a teljesítményt.
Nehéz eldönteni, kinek van igaza.
Ha ennyire számítasz rá, hogy le fog robbanni, akkor most csináld meg gyári alkatrészekkel és akkor használatban már csak karbantartani kell hosszú éveken át és nem lesz gondod. Ha úgy állsz neki, hogy úgyis lerobban, akkor meg kár vesződni a csinosításokkal.
Hengerszetteket annyira nem érdemes nézegetni, hogy a minarellié jó-e rá, mert árban, kivitelben, minőségben pont akkora a szórás. Peugeot-ra is lehet venni új hengerszettet akár 12000-ért is, bár én azt nem venném meg. Gyári hengerszettet eddig egy helyen láttam 45000 körül, de azt sem venném meg.