Újabb adalék, bár ezzel nem tudom, hogy kell-e foglalkozni: 5 perc alapjárat után rácibálva a gázt kéken füstöl, mint egy "kétütemű". Karbisnál megszoktam, de ennél ilyen még nem volt. Lehet, hogy a kipufogó miatt?
Nagyon gyanakszom a hengerre. Volt itt más változtatás is egy Gianelli Extra V2 képében, de ez is csak ma került föl.
A nyomástartó tuti nem lehet rossz, mert a régivel viszont alapjáraton már úgy ki-ki hagyott, mintha karbis lenne. Full fordulaton meg sokszor el is szállt a dolog, mintha levettem volna a gyújtást és sztenderen is úgy pörgött ki, hogy lehetett hallani némi csuklást benne. Az új nyomástartóval ezek mind megszűntek. Első körben természetesen én is gondoltam kompresszorra, hogy alapjáraton esetleg nincs meg a kellő nyomás, de ha sikerül elérnie egy magasabb fordulatot, akkor már van rendes nyomás is és ezért érzem esetleg úgy, hogy alacsonyabb fordulaton nem jó, mert nincs nyomás.
Minden esetre most ez is nagy előrelépés, hogy megy. Aztán lehet, hogy holnap lecsekkolom a nyomást és esetleg a biztonság kedvéért átgyűrűzöm a kompresszort. Meg megpróbálok valamit alakítani, hogy tudjak kompressziót mérni a hengerben.
Nem tudok így látatlanban mit mondani, de az tuti, hogy szerintem lehet a henger is problémás, ezért is lehet az, hogy "üresben" (gondolom ez a sztenderen való) látszólag jól veszi a gázt, terhelés alatt meg nincs benne kraft. és erről sehogy máshogy nem tudsz meggyőződni, csak méréssel...
Annak idején nekem is fura volt a ditech amikor hozzájutottam, hogy olyan volt a hangja alapjáraton, mint valami villanymotoré, de aztán megszoktam. Ami érdekes, hogy amikor karbis lett és még a gyári kipuja volt, akkor sem lett sokkal másabb a hangja, kissé darabosabb, de ennyi. Azért nem tudok amúgy mit mondani, mert írod, hogy új a nyomástartó szelep, az eladója biztosan esküszik is akárhonnét is vetted, de én már a saját anyámnak sem hiszek, csak amit én magam látok vagy mérek, de ez persze nem jelenti azt, hogy nem jó, csak innentől már többesélyessé válik a mulatság. Kezd keveredni, a gyári, az utángyártott (gyárival megegyező), a tuning, az ekecs, a minden, itt szorzódik minden nem is összeadódik, ettől akartam megmenekülni a karburátorossá alakítással, természetesen az sem volt fáklyásmenet, mert pl. a hátsó sárvédő átalakítása a karbihoz, a sárvédő-tartó, a Sito konzol összehangolása sem volt egyszerű, szóval csak Virág elvtárs örök érvényűjével tudok válaszolni:
"Az élet nem habostorta"
"Csapásokat adunk és csapásokat kapunk"
"Ahol nem vagyunk mi, ott az ellenség"
Nekem az a szerencsém, hogy nem közlekedési eszköz, nekem már két hónapja meztelenül áll a szerelő állványon, amíg a burkolat festődik, meg minden szart megszerelek rajta apránként.
Majd valami lesz. Minden esetre ma összedobtam a gépet. A leg rosszabb az, ami még mindig fennáll és amit egyrészt nem értettem már akkor sem, mielőtt kicseréltem a nyomásszabályzót. Arra tippeltem, hogy nem az áttételezésben van a gond, hanem pont a nyomástartó miatt gyengül a gép. Azért gondoltam, hogy már nem lehet húzni a cserét. Most teljesen jó lett, szépen jár alapjáraton, de alig bírtam elmenni vele és 40-nél többet nem ment és maximum 6500-as fordulatot ért el. Üresben kipörgetve felpörög rendesen. Végül maradt az, hogy még könnyebb görgőt raktam bele, amivel viszonylag normálisabban lehet menni, de a vége 60. Most 6 grammos görgők vannak benne, holott ebbe a gyári a 8 grammos, amivel még a rakoncátlankodás kezdete előtt 70-75 volt a vége és viszonylag normálisan gyorsult.
Most hiába az új nyomástartó, akkor sem jó. Viszont azt észrevettem, hogy az alapjárat nagyon stabil, mint egy négyüteműé, viszont a gázt hirtelen ráhúzva kicsit gondolkodik és 5-6 ezerig elé vontatottan pörög fel, majd ott hirtelen elkapja.
A kompresszor nyomást néztem, de az elég stabilan tartja az 5 bar-t.
A fura ma az volt, hogy felpörgött 7000-ig, majd mikor megtapadt a kuplung, akkor hirtelen visszafogta olyan 5 ezerre és szinte elindulni sem lehetett vele. És a nyomástartó csere előtt is hasonlóan ugyanezt csinálta.
Bár elvileg jó a nyomás, de okozhat esetleg ilyet a kompresszor? Vagy inkább gyanakodjak a hengerre? Próbáltam kompressziót mérni, de a kompressziómérőmhöz nincs ilyen gyertyamenetű fej, a gumis odanyomós fejjel meg nem is férek hozzá a gyertyanyíláshoz.
Ha kicsi a pumpa nyomása, akkor még növelheted is kissé, de nem érdemes csak ebben gondolkodni, ezt én esetleg áthidaló megoldásnak gondolom, ha a két furat némileg nagyobb távolságra helyezkedik el egymástól. Bronzot egy régi mágneskapcsolóból tudsz kinyerni, annak a vastagsága az emlékeim szerint pont ideális, nekem legalábbis abból készült. Csináltam műanyagból is, de szerencsére volt annyi eszem, hogy egy napra beledobtam benzinbe, és bizony meglágyult és észrevettem.
Azt azt hiszem, láttam is. Valószínűleg az lesz, hogy kell csinálnom egyet. Arra viszont még nem jöttem rá, mi kerül ezen a viszonylag egyszerű szerkezeten 60000 kemény magyar forintba!? :)
O, akkor jobban jarsz, ha vagy veszel bele egy ujat, vagy csinalsz. En kettot is csinaltam bronzbol, ert a rendelkezesemre allo muanyagokban nem biztam, hogy birjak a benzint, a bronz meg nem eszi meg az acel tengelyt sem. Egy elkeszitese kb. egy fel-egy ora, attol fugg, hogy milyenek a lehetosegeid. A youtuben meg is talalhatod a videomat a bronz pistonrol.
Jaja. Tudom. Csak balfék voltam és a normális fogómat nem hoztam haza a melóhelyemről abban a tudatban, hogy ez a régi 15 éves obis cucc itt van. Egyébként összeraktam a cuccot. Kész az injektor is és az AC is, de zoli32 ajánlatával élni fogok, mert ez így csak ideiglenesen lesz jó.
Azt néztem az AC-ban, hogy a pici kis műanyag hajtókart már valaki meggyötörte.
Levettem a régi nyomástartó zöld gyűrűjét és azt tettem rá. Az injektort össze is raktam.
Épp az AC-val szívok. Megcsináltam a kupakot és a zégert tenném be, de eltörtem a "minőségi" zégerfogómat, a másik meg nincs itthon.
Ez már megoldva. csináltam egy forrasztást (ehhez legalább talán értek egy kicsit ;-) )
Párhuzamos a project. Szétkaptam az injektort is, hogy megnézzem, hol nem illeszkedik és hol engedi el a nyomást. Meg is lett a hiba, ami pontosan az, hogy a dzsuva - ami miatt beépítettem a külső benzinszűrőt - elérte a nyomáshatárolót és gyakorlatilag kiékelte. Ezt sikerült kitakarítanom, viszont biztosra akarok menni, hogy biztosan jól rakom össze. Viszont az a fura, hogy ahogyan kaptam az új nyomáshatárolót és rajta a két darab zöld szíínű gyűrűt, az nem stimmel azzal, amit képeken látok. Az első képen az 5-ös O gyűrű felett van távtartó, tehát a nyomástartó karimájának csésze felőli oldalán. A HGT képen is oda jelöli. Akkor most ennek végül is hol kell lennie?
Hát ez egy normális elektro-tuning lenne, hogy a vezetéket forrasztják a motorra, ezzel nincs is baj semmi, csak nem így. A műanyag meg gondolom azért törött el, mert úgy ütötte vissza a buzija a helyére, pedig ha bekeni zsírral, mint az izé az izéba, na, érted, úgy csúszott volna bele a helyére.
Rejtővel szólva ettem már ilyent, vagyis láttam már, hogy a csúszóérintkezőt mahinálják, talán az aprilifórumon.
Én már rájöttem, hogy igazuk volt azoknak, akik váltig állítják, hogy nem km-t kell venni, hanem állapotot, egy állat ezermester nagyobb bosszúságot csinál maga után, mint egy tisztességes, de többet futott motoros ember.
Azért gondoltam, hogy csak megosztom az elődöm által elvégzett javítást, hogyan oldották meg az egyébként csak érintkezők általi kapcsolat vezetékes kiváltását. Valószínűleg én is hasonló megoldást választottam volna, csak nem ilyen minőségben.
Na épp most bütykölöm. Most vettem észre, hogy még miért volt pasztázva. No hát azért, mert az idióta be is szakította a sapkát a csatlakozó körül.
Ma megnéztem a mocit is, hogy mi a helyzet. A benzin pont a hűtő csövekre csöpögött, amiket ki is kezdett rendesen. Mindkettő felpuhult és kitágult. Megőrülök.
A nyomástartó tuti nem lehet rossz, mert a régivel viszont alapjáraton már úgy ki-ki hagyott, mintha karbis lenne. Full fordulaton meg sokszor el is szállt a dolog, mintha levettem volna a gyújtást és sztenderen is úgy pörgött ki, hogy lehetett hallani némi csuklást benne. Az új nyomástartóval ezek mind megszűntek. Első körben természetesen én is gondoltam kompresszorra, hogy alapjáraton esetleg nincs meg a kellő nyomás, de ha sikerül elérnie egy magasabb fordulatot, akkor már van rendes nyomás is és ezért érzem esetleg úgy, hogy alacsonyabb fordulaton nem jó, mert nincs nyomás.
Minden esetre most ez is nagy előrelépés, hogy megy. Aztán lehet, hogy holnap lecsekkolom a nyomást és esetleg a biztonság kedvéért átgyűrűzöm a kompresszort. Meg megpróbálok valamit alakítani, hogy tudjak kompressziót mérni a hengerben.
Annak idején nekem is fura volt a ditech amikor hozzájutottam, hogy olyan volt a hangja alapjáraton, mint valami villanymotoré, de aztán megszoktam. Ami érdekes, hogy amikor karbis lett és még a gyári kipuja volt, akkor sem lett sokkal másabb a hangja, kissé darabosabb, de ennyi. Azért nem tudok amúgy mit mondani, mert írod, hogy új a nyomástartó szelep, az eladója biztosan esküszik is akárhonnét is vetted, de én már a saját anyámnak sem hiszek, csak amit én magam látok vagy mérek, de ez persze nem jelenti azt, hogy nem jó, csak innentől már többesélyessé válik a mulatság. Kezd keveredni, a gyári, az utángyártott (gyárival megegyező), a tuning, az ekecs, a minden, itt szorzódik minden nem is összeadódik, ettől akartam megmenekülni a karburátorossá alakítással, természetesen az sem volt fáklyásmenet, mert pl. a hátsó sárvédő átalakítása a karbihoz, a sárvédő-tartó, a Sito konzol összehangolása sem volt egyszerű, szóval csak Virág elvtárs örök érvényűjével tudok válaszolni:
"Az élet nem habostorta"
"Csapásokat adunk és csapásokat kapunk"
"Ahol nem vagyunk mi, ott az ellenség"
Nekem az a szerencsém, hogy nem közlekedési eszköz, nekem már két hónapja meztelenül áll a szerelő állványon, amíg a burkolat festődik, meg minden szart megszerelek rajta apránként.
Most hiába az új nyomástartó, akkor sem jó. Viszont azt észrevettem, hogy az alapjárat nagyon stabil, mint egy négyüteműé, viszont a gázt hirtelen ráhúzva kicsit gondolkodik és 5-6 ezerig elé vontatottan pörög fel, majd ott hirtelen elkapja.
A kompresszor nyomást néztem, de az elég stabilan tartja az 5 bar-t.
A fura ma az volt, hogy felpörgött 7000-ig, majd mikor megtapadt a kuplung, akkor hirtelen visszafogta olyan 5 ezerre és szinte elindulni sem lehetett vele. És a nyomástartó csere előtt is hasonlóan ugyanezt csinálta.
Bár elvileg jó a nyomás, de okozhat esetleg ilyet a kompresszor? Vagy inkább gyanakodjak a hengerre? Próbáltam kompressziót mérni, de a kompressziómérőmhöz nincs ilyen gyertyamenetű fej, a gumis odanyomós fejjel meg nem is férek hozzá a gyertyanyíláshoz.
Azt néztem az AC-ban, hogy a pici kis műanyag hajtókart már valaki meggyötörte.
Épp az AC-val szívok. Megcsináltam a kupakot és a zégert tenném be, de eltörtem a "minőségi" zégerfogómat, a másik meg nincs itthon.
Párhuzamos a project. Szétkaptam az injektort is, hogy megnézzem, hol nem illeszkedik és hol engedi el a nyomást. Meg is lett a hiba, ami pontosan az, hogy a dzsuva - ami miatt beépítettem a külső benzinszűrőt - elérte a nyomáshatárolót és gyakorlatilag kiékelte. Ezt sikerült kitakarítanom, viszont biztosra akarok menni, hogy biztosan jól rakom össze. Viszont az a fura, hogy ahogyan kaptam az új nyomáshatárolót és rajta a két darab zöld szíínű gyűrűt, az nem stimmel azzal, amit képeken látok. Az első képen az 5-ös O gyűrű felett van távtartó, tehát a nyomástartó karimájának csésze felőli oldalán. A HGT képen is oda jelöli. Akkor most ennek végül is hol kell lennie?
Rejtővel szólva ettem már ilyent, vagyis láttam már, hogy a csúszóérintkezőt mahinálják, talán az aprilifórumon.
Én már rájöttem, hogy igazuk volt azoknak, akik váltig állítják, hogy nem km-t kell venni, hanem állapotot, egy állat ezermester nagyobb bosszúságot csinál maga után, mint egy tisztességes, de többet futott motoros ember.
Ma megnéztem a mocit is, hogy mi a helyzet. A benzin pont a hűtő csövekre csöpögött, amiket ki is kezdett rendesen. Mindkettő felpuhult és kitágult. Megőrülök.