Azzal nincs gond, hogy felmegy-e, mert a karbis és injektoris henger a Jwtforce-nál megegyezik. Ami gyári viszont rajta van, az nwm éri meg a kibelezést, mert eleve ütött volt. Viszont gyárit venni bontottan nagy lutri. Ha egy jetforce-ot bontanak, ott nagy gáz van. Árban az Extra a legjobb alternatíva. Ha nem hoz semmit, az sem baj, dw a mostaninál csak jobb lehet.
Mivel a többlet teljesítmény a több benzintől (vagy a tökéletesebb égéstől) van, de a Ditechnél elektronika szabályozza az üzemanyag mennyiségét a tökéletességre való törekvést szintúgy, ezért szerintem várni nem érdemes tőle semmi nagy dolgot. Egy eldugulttól viszont igen.
Viszont vigyázni kell az új kipuval, én a saját bőrömön tapasztaltam, hogy a Piaggio blokkos Ditech-emre a sima Piaggiora való kipu nem ment fel csak kis átalakítással!
Szerintem.
Tudom, hogy injektorosnál más a helyzet kipufogó terén. Úgy tűnik, hogy nekem a kipufogóban lévő katalizátor részben eldugult. Ha teszek rá egy Gianelli Extrát, az hoz valami többletet a gyári (nem eldugult) katalizátoros kipufogóhoz képest?
Hát... én 45-ért vettem aki nem bírta elindítani, az elkopott hátsó gumit meg a repedt tükröt nem számítva egy pumpát vettem bele, amit aztán ráadásul nekem is kellett felújítani, a vége az lett, hogy amennyit ráköltöttem a karburátorosra alakítás során, annyiért kb. eladtam a komplett injektoros részét, úgyhogy a munkát leszámítva nekem most kb2 45-50 ezerben van a motor. Igaz, most a kormánycsapágyat átalakítom kúpgörgősre, de ez már nem tartozik a témához szorosan.
Lerobbanni én mondjuk soha, kivéve az említett okot, hogy lejött a cső a csonkról és haza kellett tolnom, amúgy teljesen üzembiztos volt, de azt akartam elkerülni, amit te is leírtál. Tudom, karbisban is lehet gond, de semmi olyan, amit ha Balatonmegkerülés esetén a legközelebbi autószerelőműhelybe betolva ne lehetne megcsinálni. (Na jó, főtengelyt nem biztos, hogy szívesen...)
Én kutakodtam utánuk, de nem akadtam bele. Ez egy régebb óta fennálló probléma.
Én em ijedek meg ilyenektől. És itt ugye a topic címével ellentétben nem Apriliáról van szó, hanem Peugeot Jetforce-ról. Az egyetlen dolog, amiért mégis ebbe a topicba írok, az az, hogy TSDI, tehát gyakorlatilag Ditech. A cumi ugyanaz, csak másképp néz ki.
Mondjuk csőben most 12bar-os Semperit van rajta, de kissé karcsúnak érzem, mert ahogyan építettem fel az AC-val a nyomást benne, nem csak megmerevedett (ahogy kell), hanem szépen spirálisan kidudorodtak a szövetszálak rajta, mint az erek (valami másra asszociáltam ).
Melleslegesen ami miatt kitartok mellette, az az, hogy még mindig kevesebb pénzt öltem bele, mint a Speedfightomba, amire sokkal több időt tudtam fordítani és mindig volt valami baja. Az a 65000-es vételárat is beleszámítva összesen 180000-be volt a 2 év alatt és most is szét van borítva a ház előtt. A Jetforce 115000-es vételárát is beleszámítva eddig (a megvételkor is rossz hajtókar csapágy javítását, a gyertyákat és az egyéb nem kötelező dolgokat is beleszámítva) kb. 170000-ben van az 5 hónap alatt. Az idő kevésnek tűnik a 2 évhez képest, viszont míg a Jetforce-al eleddig 6500Km-t motoroztam le, addig a Speedfighttal összesen kb 5000Km-t sikerült elmenni a 2 év alatt és ezalatt négyszer robbantam le vele az út szélén úgy, hogy tolni, vagy szállítani kellett. Ezzel szemben a Jetforce-al csak egyszer fordult elő, hogy nem tudtam továbbmenni és az is AC dugulás miatt volt.
Ó, bakker, még olvasni is rossz volt! Teljesen átérzem a problémádat, mert hasonlóban voltam már én is, ha ennyire szélsőségesben nem is, akkor fogadtam meg, hogy többet kókányolt és problémás autók-motorok ingyé` sem kellenek, de azért a Ditech-el bepróbálkoztam. Ami meg is szopatott, de azért összeraktam, használtam mondhatni problémamentesen két évig csak a szar benzincső (vadi új amúgy) és az általam felújított benzinpumpa extra nyomása nem volt túl szerencsés találkozás, és mindig lenyomta a csonkokról a kitágult benzincsövet akár volt rajta bilincs, akár volt rajta. Ekkor feladtam, mert láttam, hogy a motor fokozatos elhasználódásól fakadó szopások csak sűrűsödnek, tolni nem annyira... és inkább így lett karbis, amit a fogyasztást leszámítva nem bántam meg.
Lehet kapni, én is vettem annak idején, a fostalicska kínai szaroknál azonban jóval drágább, mert míg az előbbit megkapom 3-400 forintért, ezért több ezret fizettem. Amúgy a neten találtam valahol, szerintem te is képes vagy megtalálni a forrását.
Észrevettem. Alapvetően nem azzal van baj, hogy nem akarom jól megcsinálni, hanem azzal, hogy szükségem van a mocira. Azzal járok munkába is. És az a probléma, hogy itthon csak a parkolóban tudok szerelni,a munkahelyemen viszont udvaron belül, garázsban.
Azzal soha nem volt bajom, ha valamit bütykölni kell. Itt a pechszériát soha nem a hozzá nem értés szüli. Kísérletezek meg alapvetően műszaki beállitottságú vagyok.
Itt sokkal inkább a munkámmal és a szabadidővel van gond. Ezért is csináltam munka után, mivel valamivel haza is kellett jönnöm meg mikor csináltam volna meg!? A péntek még rövid munkanapnak volt mondható, hogy "este" 5-kor már végeztem. És itt ezzel van a baj, hogy kevés időm volt rá, vagy legalábbis nem akartam sok időt tökölni vele. Fáradt volna és haza akartam jönni. Sajnos ez lett belőle. Túl nagy kényszer volt a javítás.
Egyébként nem is az elbarmolt időt sajnálom, meg az ilyen hibákat, hanem a kesztyűmet.
Már kiírtam a házban, hátha valaki "megtalálta". Kicsi rá az esély, de hátha.
Ez a javítás egy injektor takarítást, O-gyűrűk és a nyomástartó cseréjét fopglalja magába. Meg egy gyertyacserét is.
A munkahelyemen csináltam az udvaron. Ott lámpa nincs, viszont volt stekklámpa. Este 5-kor tudtam nekiállni munkaidő után. 8-kor jutottam el oda, hogy a teflongyűrű jön. Felmentem az irodai konyhába, hogy forróvízbe tegyem a gyűrűt. Mire lejöttem, a lámpa leesett a földre és összetört. 1 órán keresztül a telefonommal világítottam, mire rájöttem, hogy ez így nagyon nem jó és jobb híjján az egyik kerti lámpából vettem ki egy izzót a stekklámpába.
Összeraktam az injektort, jött a próba. Ömlött a benzin belőle. Mindegy. Este 11-re összeállt. Beindítottam és járattam. Egy idő után leállt. Az ECU "leállította", mert a vízhőfok az egeket verte. Én meg gondoltam, "fasza, ha behalt a termosztát, vagy a vízpumpa". Szerencsére nem, csak levegős volt a rendszer.
Na nosza, rakjuk össze teljesen és irány haza (éjfélkor), csak előbb benzinkút, mert nagyon kevés van benne. Konkrétan annyira, hogy ahogy kikanyarodtam a Nagyszőlős utcáról a Budaörsire, ki is fogyott. Na akkor tolás a kútig (kb. 1Km). Csak 2 litert nyomtam bele, mert sajnos már tapasztaltam, ha kifogy, akkor a sok dzsuvát "felkapja" az AC és eldugul. Sajnos így is lett. Ott a kúton kénytelen voltam újra lebontani mindkét oldalát, a beletankolt benzint a kukában talált ablakmosós kannába leengedni és az AC-t kipucolni. Kikapirgáltam. Hajnali 1 óra. Raknám össze, erre kiderült, hogy a vastag benzincső, ami az AC-ra megy, kiszakadt. Ez egy 90 foknan hajlított rövid cső. Ilyenből kettő van benne. Az egyik a tankról megy egy műanyag csőre, majd a másik erröl megy az AC-ra. Utóbbi lyukadt ki. Kuka. Nem maradt más lehetőség, mint a másikat félbe vágni és az AC-t a motor baloldalára átdobni a lábtartóra, hogy legalább el tudjak jönni vele. Ez is megoldódott, de a nagy műtét közben az egyik vezetéktőből kiszakadt az AC-ba dugott tápcsatiból. Hajnali fél háromra végül ezt is megoldottam. Mivel baloldalu oldalidomot nem lehetett visszatenni az AC miatt, ezért azt a kabátom alá dugva jöttem haza vele. 3 után értem haza hulla fáradtan. Lezártam a mocit, feljöttem és elaludtam a kádban.
A szopó szériának ezzel nem volt vége, mivel ma, mikor el akartam indulni azzal szembesültem, hogy hajnalban míg lezártam, a motoros kesztyűmet (Shox Fjord) az ülésre tettem és ott is felejtettem. Természetesen fényt kapott. :-(
Az már csak hab a tortán, hogy a moci nem lett jó. Jobb lett, mint a javítás előtt volt, de még annyira sem lett jó, mint amilyen volt 2 hónapja, pedig akkor sem volt tökéletes
Tudom, hogy van egy a tankban. Viszont vettem egy bontott tankot (a szintjeladó miatt) és abban is néztem, hogy ez a szűrő elég könnyen kiszakad. Lehet, hogy nekem is ki van szakadva alul, de nem merem megkockáztatni, hogy megnézzem, mert lehet, hogy pont akkor szakítom el. Gyári szűrőt találni szinte esélytelen, ezért akartam inkább egy szűrőt a csőbe iktatni a tankon kívül, de ekkora szűrő nincs (van, csak nem itt).
A probléma még nem oldódott meg, mert most nem nyúltam hozzá. Majd holnap a munkahelyemen (ha lesz rá idő)
Tegnap elmentem és vettem vastag benzincsövet, mert voltak ott gondok a szereléssel pénteken. Ennek történetét (cumihalmaz) bemásolom a következő hozzászólásba.
Az a gond, hogy a tankot már többször átmostam és a szűrőt is. Már szerettem volna egy csőbe iktatott szűrőt berakni a tankban lévő helyett, de a tankból az AC felé jövő cső átmérője 16mm, boltokban meg eddig maximum 8mm-es csőhöz valót találtam. Külföldi oldalakon láttam 16-ost, de külföldről nem tudok rendelni.
Ma kicseréltem a nyomástartót, kipucoltam az injektort és kicseréltem az O gyűrűket. Az alapjárat nagyon egyenletes lett és a nyomatéka is sokkal jobb lett. Viszont ugyanazt csinálja, mint korábban, hogy nyélgázon hirtelen kihagy a motor, mintha levettem volna a gyújtást és csak úgy áll helyre, ha egy pillanatra teljesen visszaengedem a gázt.
Mivel ma a javítás után eldugult az AC-m, ezért megkérdezem, hogy okozhatja ezt a kihagyást az esetlegesen az AC-n átjutó kosz?
Vagy lehet, hogy a foilytószelep potija is tud ilyet okozni?
Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem,hogy nem rég cseréltem variátort és szíjat.(malossi) Viszont gyorsulásnál a motor felpörög de csak kicsi késve kezd el gyorsúlni.Olyan mint ha csúszna az ékszíj vagy a kuplung.Valakinek valami ötlet? Köszi!
Viszont vigyázni kell az új kipuval, én a saját bőrömön tapasztaltam, hogy a Piaggio blokkos Ditech-emre a sima Piaggiora való kipu nem ment fel csak kis átalakítással!
Szerintem.
ezt biztosan tőlem kérdezed? Sajnos nem tudok segíteni ebben.
link2
link
Hát... én 45-ért vettem aki nem bírta elindítani, az elkopott hátsó gumit meg a repedt tükröt nem számítva egy pumpát vettem bele, amit aztán ráadásul nekem is kellett felújítani, a vége az lett, hogy amennyit ráköltöttem a karburátorosra alakítás során, annyiért kb. eladtam a komplett injektoros részét, úgyhogy a munkát leszámítva nekem most kb2 45-50 ezerben van a motor. Igaz, most a kormánycsapágyat átalakítom kúpgörgősre, de ez már nem tartozik a témához szorosan.
Lerobbanni én mondjuk soha, kivéve az említett okot, hogy lejött a cső a csonkról és haza kellett tolnom, amúgy teljesen üzembiztos volt, de azt akartam elkerülni, amit te is leírtál. Tudom, karbisban is lehet gond, de semmi olyan, amit ha Balatonmegkerülés esetén a legközelebbi autószerelőműhelybe betolva ne lehetne megcsinálni. (Na jó, főtengelyt nem biztos, hogy szívesen...)
Én em ijedek meg ilyenektől. És itt ugye a topic címével ellentétben nem Apriliáról van szó, hanem Peugeot Jetforce-ról. Az egyetlen dolog, amiért mégis ebbe a topicba írok, az az, hogy TSDI, tehát gyakorlatilag Ditech. A cumi ugyanaz, csak másképp néz ki.
Mondjuk csőben most 12bar-os Semperit van rajta, de kissé karcsúnak érzem, mert ahogyan építettem fel az AC-val a nyomást benne, nem csak megmerevedett (ahogy kell), hanem szépen spirálisan kidudorodtak a szövetszálak rajta, mint az erek (valami másra asszociáltam ).
Melleslegesen ami miatt kitartok mellette, az az, hogy még mindig kevesebb pénzt öltem bele, mint a Speedfightomba, amire sokkal több időt tudtam fordítani és mindig volt valami baja. Az a 65000-es vételárat is beleszámítva összesen 180000-be volt a 2 év alatt és most is szét van borítva a ház előtt. A Jetforce 115000-es vételárát is beleszámítva eddig (a megvételkor is rossz hajtókar csapágy javítását, a gyertyákat és az egyéb nem kötelező dolgokat is beleszámítva) kb. 170000-ben van az 5 hónap alatt. Az idő kevésnek tűnik a 2 évhez képest, viszont míg a Jetforce-al eleddig 6500Km-t motoroztam le, addig a Speedfighttal összesen kb 5000Km-t sikerült elmenni a 2 év alatt és ezalatt négyszer robbantam le vele az út szélén úgy, hogy tolni, vagy szállítani kellett. Ezzel szemben a Jetforce-al csak egyszer fordult elő, hogy nem tudtam továbbmenni és az is AC dugulás miatt volt.
Azzal soha nem volt bajom, ha valamit bütykölni kell. Itt a pechszériát soha nem a hozzá nem értés szüli. Kísérletezek meg alapvetően műszaki beállitottságú vagyok.
Itt sokkal inkább a munkámmal és a szabadidővel van gond. Ezért is csináltam munka után, mivel valamivel haza is kellett jönnöm meg mikor csináltam volna meg!? A péntek még rövid munkanapnak volt mondható, hogy "este" 5-kor már végeztem. És itt ezzel van a baj, hogy kevés időm volt rá, vagy legalábbis nem akartam sok időt tökölni vele. Fáradt volna és haza akartam jönni. Sajnos ez lett belőle. Túl nagy kényszer volt a javítás.
Egyébként nem is az elbarmolt időt sajnálom, meg az ilyen hibákat, hanem a kesztyűmet.
Már kiírtam a házban, hátha valaki "megtalálta". Kicsi rá az esély, de hátha.
A munkahelyemen csináltam az udvaron. Ott lámpa nincs, viszont volt stekklámpa. Este 5-kor tudtam nekiállni munkaidő után. 8-kor jutottam el oda, hogy a teflongyűrű jön. Felmentem az irodai konyhába, hogy forróvízbe tegyem a gyűrűt. Mire lejöttem, a lámpa leesett a földre és összetört. 1 órán keresztül a telefonommal világítottam, mire rájöttem, hogy ez így nagyon nem jó és jobb híjján az egyik kerti lámpából vettem ki egy izzót a stekklámpába.
Összeraktam az injektort, jött a próba. Ömlött a benzin belőle. Mindegy. Este 11-re összeállt. Beindítottam és járattam. Egy idő után leállt. Az ECU "leállította", mert a vízhőfok az egeket verte. Én meg gondoltam, "fasza, ha behalt a termosztát, vagy a vízpumpa". Szerencsére nem, csak levegős volt a rendszer.
Na nosza, rakjuk össze teljesen és irány haza (éjfélkor), csak előbb benzinkút, mert nagyon kevés van benne. Konkrétan annyira, hogy ahogy kikanyarodtam a Nagyszőlős utcáról a Budaörsire, ki is fogyott. Na akkor tolás a kútig (kb. 1Km). Csak 2 litert nyomtam bele, mert sajnos már tapasztaltam, ha kifogy, akkor a sok dzsuvát "felkapja" az AC és eldugul. Sajnos így is lett. Ott a kúton kénytelen voltam újra lebontani mindkét oldalát, a beletankolt benzint a kukában talált ablakmosós kannába leengedni és az AC-t kipucolni. Kikapirgáltam. Hajnali 1 óra. Raknám össze, erre kiderült, hogy a vastag benzincső, ami az AC-ra megy, kiszakadt. Ez egy 90 foknan hajlított rövid cső. Ilyenből kettő van benne. Az egyik a tankról megy egy műanyag csőre, majd a másik erröl megy az AC-ra. Utóbbi lyukadt ki. Kuka. Nem maradt más lehetőség, mint a másikat félbe vágni és az AC-t a motor baloldalára átdobni a lábtartóra, hogy legalább el tudjak jönni vele. Ez is megoldódott, de a nagy műtét közben az egyik vezetéktőből kiszakadt az AC-ba dugott tápcsatiból. Hajnali fél háromra végül ezt is megoldottam. Mivel baloldalu oldalidomot nem lehetett visszatenni az AC miatt, ezért azt a kabátom alá dugva jöttem haza vele. 3 után értem haza hulla fáradtan. Lezártam a mocit, feljöttem és elaludtam a kádban.
A szopó szériának ezzel nem volt vége, mivel ma, mikor el akartam indulni azzal szembesültem, hogy hajnalban míg lezártam, a motoros kesztyűmet (Shox Fjord) az ülésre tettem és ott is felejtettem. Természetesen fényt kapott. :-(
Az már csak hab a tortán, hogy a moci nem lett jó. Jobb lett, mint a javítás előtt volt, de még annyira sem lett jó, mint amilyen volt 2 hónapja, pedig akkor sem volt tökéletes
A probléma még nem oldódott meg, mert most nem nyúltam hozzá. Majd holnap a munkahelyemen (ha lesz rá idő)
Tegnap elmentem és vettem vastag benzincsövet, mert voltak ott gondok a szereléssel pénteken. Ennek történetét (cumihalmaz) bemásolom a következő hozzászólásba.
Mivel ma a javítás után eldugult az AC-m, ezért megkérdezem, hogy okozhatja ezt a kihagyást az esetlegesen az AC-n átjutó kosz?
Vagy lehet, hogy a foilytószelep potija is tud ilyet okozni?