Első inditásnál a gyertya száraz,karbi nincs eltömődve - vadonat új - más karburátornál is ezt csinálta,hogy nem indult.
A membránház az teljesen új,viszont a régivel is ugyan ezt csinálta.
Holnap felrakunk egy teljesen ugyan ilyen karburátort 90-es fúvókával egy Malaguti F12-esből.
Viszont amit vettem karburátort,ebben ami van alapjárati fúvóka,ennek a pontos méretét nem tudjuk,nincs ráirva semmi.
Te milyen gyertyát használsz az injektorosról karbisra alakitott SR 50-hez?
Egyelőre ennyi,holnap jelentkezek több infoval,válaszod várom :)
Gyárilag 90-es volna bele,de valamiért én gyári 83-as főfúvókával kaptam.
A karbim manuális szivatós,tehát azt a kis kart vagy felnyomom amikor indul(na),amikor meleg akkor lenyomom.
Igen,csak hideginditóval indul ,de megesett hogy meleg motornál is kellett.
"...vagy indul hideginditóval..." Hidegindító spray-re gondolsz? Ha csak azzal indul, akkor kevesli az üzemanyagot vagy sokallja a levegőt. A 83-100-as fúvókákat én is sokallom kicsit. De azt mondod hogy új a karbi. Azzal a fúvókával próbáld amik benne voltak gyárilag. A főfúvókának semmi köze az induláshoz és az alapjárathoz. Hidegen a motornak szívatóval és gázadás nélkül kell indulnia. Melegen kis gázzal. Szóval először azt kellene tisztázni hogy működik-e a szívató ahogy kell. Hidegen nyitva, melegen zárva a szívató csatornája. Karbit leveszed, hidegen átfújt a csatornán. Akadály nélkül kell közlekednie a levegőnek (és a benzinnek). A szívatót rátolod egy 12V-os akkura, majd 2-3 perc után totál ki kell tolja a tüskéjét és teljesen el kell zárjon a szívató csatorna. Ha a súber emelő csavar túlzottan be van csavarva, a motor akkorsem indul, mert rengeteg levegőt fog szívni és ez hatástalanítja az alapjárati és szívató csatornát. Szóval kezdd az alapoktól.
Valóban,remek kis játék, délelőtt 9 órától 4-ig kisérleteztünk,csak amikor megláttam a széttúrt hengert,el ment a kedvem tőle.
Szóval azt mondod a 83-as is nagy,a 100-asról nem is beszélve.
Alapjárati fúvókának mekkorát ajánlanál?
Szerintem túl sokat kap. Kicsit soknak tűnik a 83-as fúvóka.
Én a régi dellorto karbis gépemhez (Yamaha) vettem különböző méretű fúvókákat 72-től 105-ig (MZ fúvóka jó bele) és úgy kisérleteztem. A legnagyobbtól kell indulni, majd haladni a kissebbek felé. Aztán ha valamelyikkel jónak tűnik, akkor lehet tovább kisérletezni a tűszelep állítgatásával. (Jó kis móka...)
Korábban irtam a nem induló átalakitott SR 50 ditech-karbi miatt,hogy egy rakat hulladék.
Na már most fokozza ezt az a tény,hogy jót akarok neki,de csak kiszúr velem (kipuff felfogató hengernél egyik letört...).
Vettem bele egy teljesen új Dellorto 17,5-es manuális szivatós karbit.
Tű közép állásban,főfúvóka 83-as,de kipróbáltuk 100-assal is,alapjárati 34-es.
Namármost a következő a gondom: ez az alpári motor vagy indul hideginditóval,vagy állhatok mellette nyomhatom a gombot addig amig az akksi le nem merül,mer nem fog történni semmi az ég világon.
Viszont: gyári légszürővel 83-as főfúvókával nem tudtuk belőni az alapjáratot,100-as fúvókával be sem indult (max ha levettem,vagy egy Stage 6-os sport szűrőt raktam be) ,ha nem volt rajta szűrő akkor könnyedén indult.
Ebben kérnék Tőletek nagyon nagy segitséget.
Köszönöm.
Ebben igazad van, és nagyon hálás is vagyok mindenkinek, aki ötleteivel próbál segíteni. Tudok fotókat készíteni bármiről, ha ez segít valamiben, csak mondd miről, és intézem.
"Viszont Kinter szerint a szelepek jók" Azért ez nem biztos. Én nem látom amit te. Csak próbáljuk behatárolni a hibát, ami ditechnél nem egyszerű, pláne hogy azt sem látjuk mi van ott a helyszínen.
Benzin injektor 1.8 Ohm
Mielőtt mérsz érintsd össze a multiméter két végét és azt az ellenállásértéket vond le a mért értékből amit az összeérintett végekkel kaptál mert ugye a mérőzsinórnak is van némi ellenállása
Ellenállást mérj rajt van nekem is egy injektorom ami ugyan működik ellenállása viszont 3-4x-e annak ami lehetne a motor megy vele de 2-3km után hibát dob és leáll a motor kis idő múlva ismét indítható egy darabig megint megy de folyamatosan panaszkodik a hibakóddal az injektorra ami igaz is mert mióta kicseréltem egy jó értékűre azóta semmi panasza és megy rendületlenül hibakód nélkül
Hibakódokat töröltettem vele, majd indítózás után 11-12-es hibakód. Viszont Kinter szerint a szelepek jók, ha tápról dolgoznak, ezért gyanakszom az ecu-ra
Biza így igaz amit hoztak hozzámannak is be volt állva az ac-ja és hiába tettem bele másikat az se akart menni mindaddig míg ki nem ütöttem a hibát az okos fejéből
Lehetni bármi lehet. Az ECU-n belül ugyanúgy félvezetők dolgoznak mint egy pl. erősítőben. Tönkremehet. Bár én valahol olyat olvastam hogy a túlterhelésre lekapcsol. Áramkorlátos.
Most mértem az 50ccm-es scarabeom levegőinjektorát 12V -ról cca.6,5A,
benzininjektor kicsit kevesebb 5,5A. Labortápról meghajtva, rövid ideig(1-2 sec) mert túlmelegedhet !
Tehát kevésnek tűnik az áramfelvétel, amit mértél.
Köszi. Közben arra gondoltam, hogy az ecu látszólag jó, viszont nem tudja leadni a megfelelő teljesítményt a befecskendező szelepek nyitásához. Lehetséges ez szerinted?
A membránház az teljesen új,viszont a régivel is ugyan ezt csinálta.
Holnap felrakunk egy teljesen ugyan ilyen karburátort 90-es fúvókával egy Malaguti F12-esből.
Viszont amit vettem karburátort,ebben ami van alapjárati fúvóka,ennek a pontos méretét nem tudjuk,nincs ráirva semmi.
Te milyen gyertyát használsz az injektorosról karbisra alakitott SR 50-hez?
Egyelőre ennyi,holnap jelentkezek több infoval,válaszod várom :)