Az a keréktengely, egyik oldalt ugye a csapágy van ráhúzva, a másik vége meg a fedélben, ott annak tényleg nincs hézagolása. És amit Goshi mondott, plusz vitonos szimeringet vegyél! Csak! Ha nem csináltál még ilyent, vidd el inkább aki érti, ha ütöd és/vagy csálén vered, akkor annak annyi, nem szégyen az.
Én így nem igazán tudok mit mondani, az biztos, hogy kiszedve, kimosva a csapágyat lehet bármit hitelt érdemlőt állítani róla. Amúgy ha kotyog, az már régen rossz.
Az olajad nem volt szürke? A fogak nem hegyesek? Mutatok képet, hogy szerintem legalább milyennek kéne lenni a fogak élének.
A kihajtásfedél meg... hát van benne pozicionáló tüske, meg asszem öt csavar, annak nem kéne feszülnie, hogy feszítse a tengelyeket.
Ez pl. a kuplungtengely, a legkisebb, a legtöbbet forgó és mégis.
Köszi! Akkor a 2es számú fogaskeréknél nincs? Azt esetleg tudod, hogy melyik van belül? Nekem egy nagyobb és egy kisebb átmérőjű alátét volt bent (a belső átmérője mind a kettőnek azonos)
Igen, a 9 es jelzésű fogaskerék előtt és mögött is van egy alátét.
Arra viszont nagyon figyelj, hogy az új csapágyakról vedd le a műanyag porvédőt, mielött berakod őket! És a szimmeringek száját is kend meg olajjal beszerelés elött.
Illetve van még egy olyan gondom, hogy a kihajtásba volt 2db hézagoló, de az egyik nem tudom hol volt!
Ez a kép alapján mind a kettőnek a 9-es fogaskeréknél kellett, hogy legyen. Ez valóban így van? A 2-es fogaskeréknél nem lehetett?
Ma szétszedtem! A fogaskerekeknek nincs semmi baja, a csapágyak sem tűntek rossznak, a kuplungtengely csapágya mozgott kicsit, de szerintem az olyan? Mivel a dekni másik felében van egy csapágy és szerintem az fixálja. Mindegy ha már szétszedtem kicserélem a csapágyakat. Viszont újabb észrevételem lett! A dekni nélkül forog rendesen a kerék! Előtte meg úgy szorult, hogy alig lehetett forgatni. Holnap veszek csapágyat... szóval nincs össze rakva. Ettől ez még lehet csapágy gond vagy miért van az, hogy dekni nélkül meg nem szorul?
Én tudom, én tudom! Nekem anyukám azt mondta hogy az azé van ottan, mehogy ha a jobb irányjelző felől befúj a szél és esetleg port is visz magával, akkó kő oda valami ilyen szűrőizé hogy a por ne kerüljön be a hátsó kerékbe. Me ha bekerűne, akkor aztata a hássó féket merrongálná. Én eztetet így hallottam.
Engedd le az olajat. Ha szurke, akkor vagy a fogak eszik egymast, vagy az ontvenybe vernek bele, nekem mar volt olyan. A mennyiseget meg meg tudod nezni, olyan deci kornyeken kell lennie, kerjel autoszerelotol.
Köszönöm a részletes leírást!
Ma lett egy újabb észrevételem! Ha hideg a blokk, akkor rendesen forog a kerék, de a súrlódó hang meg van, de nem annyira hallani. Viszont ha megyek 1 km-et már elég rendesen szorul a kerék és a hangja is jóval erősebb, szinte alig lehet tolni úgy szorul.
Esetleg az nem lehet, hogy kevés az olaj a hajtásnál? Akkor valószínű már mindent szét is cseszett . Csináltam egy képet, a piros jelölésig van olajjal. Akinek factory sr-e van, meg tudná nézni, hogy neki mennyi olajat mutat a pálca?
...szóval ha vesztek használtat, nem elhinni az eladónak, hogy milyen motorból, hanem képet róla és összehasonlítani, különben kurva nagy pofára esés lehet belőle.
Dekni felől, de nincs jelentősége, úgy is szét kell szedni az egész hajtást, ha jót akarsz magadnak. Ha kotyog a kerék, akkor a fogak is másképp fexenek már egymáson, jobb azt megnézni, ha úgy alakul, cserélni. Bontottban már egészen jókat lehet találni bagóért, de igazság szerint párban kéne cserélni őket, úgy dukál. de nagyon kell figyelni, mert valamelyik Piaggio blokkos másik motorban asszem a keréktengely felfekvő felülete másmilyen, ezzel lesre szaladtam én is. És Piaggio-n belül sem csereszabatosak, a fogaskerekek egymáshoz való elhelyezkedése sem ugyanaz!
Na, ez a valamilyen másik motoré, csak érdekességnek. A zsákfuratnál meg vigyázni, amit egyszer vettem, a faszi nem préselte, hanem úgy verte bele az állatja, és a furat alját megrepesztette...
Zsákfurat MC2-n mindenhol van, a kihajtásfedélben tűgörgős, a blokkban rendes csapágy. Néztem már MC4-et is, a fene emlékezik rá, az MC2-t is fényképről néztem most vissza.
De amúgy szerintem az MC4-ben sem nagyon lehet másképpen, de írtam, valahol és talán éppen ott van, hogy a tűgörgős megoldás helyett a zsákfuratban kiképzett helyen forog valamelyik tengelyvég. Nézzetek fényképeket, most hirtelen nem jut más az eszembe.
Van egy jó, de drága megoldás, mert a kuplungtengely az újabbakban ugye a dekniben is meg van támasztva, az MC2-ben még nincs, de a keréktengely az buzi módon van megoldva bárki bármit is mond, egyik vége meg a tengelyhossz harmadánál a csapágyban van megtámasztva, közben a másik végén "lóg" a motor a 110 kilójával, meg a driver is az átlagban ugyanennyivel. A megoldás a Polini Torsen, itthon drága, de Németországból megjön 3 nap alatt meg alig több, mint a feléért.
Egyébként láttam a racing bazáron egy házi készítésűt egy-két ezerért, sárga vasból van megekkentve.
Drága, de nagyon-nagyon ajánlom. Le kell szedni, legalább látszik, hogy a fogaskerekek mennyire vannak elkopva.
Köszi! A hátsó kerék az egy kicsit lötyög és kotyogó hangja van ha mozgatom oldalra. A kerékcsapágy is a dekni felől cserélendő? Vagy az a kerék felöl?
Meglötyögteted a kezeddel a kereket sztenderen. Leveszed az oldaldeknit, meglötyögteted a kuplungtengelyt.
Ez a módszere. Amúgy meg ne kérdezd a csapágy számát, leveszed, úgy is ki kell préselni, akkor meglátod, igaz, így egy nappal később jutsz az újhoz. De (igaz én MC2 Piaggion csináltam) van bent egy zsákfurat, abban is van csapágy, ahhoz célszerszám kell, azt otthon nem fogod kihúzni semmivel, mehetsz autószerelő műhelybe. Igaz, egy másik motron, már nem is tudom min, nem csapágy volt, hanem olajfilmen forgott a közlőkerék tengelye.
Ezért kell levenni, nem kell tőle félni, egy 15-20 perces mulatság, szimeringre is szükséged lesz amúgy is, ezért mondom leveszed, kinyomod amit ki kell és a listával elballagsz a boltba.
Tudja valaki, hogy hol tudom megnézni mekkora csapágyak kellenek a hajtáshoz és a hátsó kerékhez? Szerintem valamelyik csapágy adta meg magát, ha forgatom a kereket kattog, súrlódó hangja van, szorul,akadozik. Más nem igen lehet?!
Sziasztok
Olyan gondom van az SR-el, hogy súrlódó,búgó hangja van a hátsó keréknek! Először csak hangja volt, de most már elég rendesen szorul a kerék! Ez mi lehet csapágy vagy hajtás?
Az olajad nem volt szürke? A fogak nem hegyesek? Mutatok képet, hogy szerintem legalább milyennek kéne lenni a fogak élének.
A kihajtásfedél meg... hát van benne pozicionáló tüske, meg asszem öt csavar, annak nem kéne feszülnie, hogy feszítse a tengelyeket.
Ez pl. a kuplungtengely, a legkisebb, a legtöbbet forgó és mégis.
Igen, a 9 es jelzésű fogaskerék előtt és mögött is van egy alátét.
Arra viszont nagyon figyelj, hogy az új csapágyakról vedd le a műanyag porvédőt, mielött berakod őket! És a szimmeringek száját is kend meg olajjal beszerelés elött.
G.
Ez a kép alapján mind a kettőnek a 9-es fogaskeréknél kellett, hogy legyen. Ez valóban így van? A 2-es fogaskeréknél nem lehetett?
Ma lett egy újabb észrevételem! Ha hideg a blokk, akkor rendesen forog a kerék, de a súrlódó hang meg van, de nem annyira hallani. Viszont ha megyek 1 km-et már elég rendesen szorul a kerék és a hangja is jóval erősebb, szinte alig lehet tolni úgy szorul.
Esetleg az nem lehet, hogy kevés az olaj a hajtásnál? Akkor valószínű már mindent szét is cseszett . Csináltam egy képet, a piros jelölésig van olajjal. Akinek factory sr-e van, meg tudná nézni, hogy neki mennyi olajat mutat a pálca?
Na, ez a valamilyen másik motoré, csak érdekességnek. A zsákfuratnál meg vigyázni, amit egyszer vettem, a faszi nem préselte, hanem úgy verte bele az állatja, és a furat alját megrepesztette...
De amúgy szerintem az MC4-ben sem nagyon lehet másképpen, de írtam, valahol és talán éppen ott van, hogy a tűgörgős megoldás helyett a zsákfuratban kiképzett helyen forog valamelyik tengelyvég. Nézzetek fényképeket, most hirtelen nem jut más az eszembe.
Van egy jó, de drága megoldás, mert a kuplungtengely az újabbakban ugye a dekniben is meg van támasztva, az MC2-ben még nincs, de a keréktengely az buzi módon van megoldva bárki bármit is mond, egyik vége meg a tengelyhossz harmadánál a csapágyban van megtámasztva, közben a másik végén "lóg" a motor a 110 kilójával, meg a driver is az átlagban ugyanennyivel. A megoldás a Polini Torsen, itthon drága, de Németországból megjön 3 nap alatt meg alig több, mint a feléért.
Egyébként láttam a racing bazáron egy házi készítésűt egy-két ezerért, sárga vasból van megekkentve.
Drága, de nagyon-nagyon ajánlom. Le kell szedni, legalább látszik, hogy a fogaskerekek mennyire vannak elkopva.
Ez a módszere. Amúgy meg ne kérdezd a csapágy számát, leveszed, úgy is ki kell préselni, akkor meglátod, igaz, így egy nappal később jutsz az újhoz. De (igaz én MC2 Piaggion csináltam) van bent egy zsákfurat, abban is van csapágy, ahhoz célszerszám kell, azt otthon nem fogod kihúzni semmivel, mehetsz autószerelő műhelybe. Igaz, egy másik motron, már nem is tudom min, nem csapágy volt, hanem olajfilmen forgott a közlőkerék tengelye.
Ezért kell levenni, nem kell tőle félni, egy 15-20 perces mulatság, szimeringre is szükséged lesz amúgy is, ezért mondom leveszed, kinyomod amit ki kell és a listával elballagsz a boltba.
Olyan gondom van az SR-el, hogy súrlódó,búgó hangja van a hátsó keréknek! Először csak hangja volt, de most már elég rendesen szorul a kerék! Ez mi lehet csapágy vagy hajtás?
Köszi.