Alkatrészt szeretnék rendelni a 2005-ös factorymhoz alvázszám alapján (ZD4VFB00) de ehhez az alvázszámhoz 2010-es factory alkatrészeket találok. Most nem is ez a lényeg, de hogy lehet egy 2005-ös motornak 2010-es alvázszáma? Első tulajdonosa vagyok a motornak szervizkönyvvel, vásárlást igazoló papírokkal melyek 2005-ben lettek értelemszerűen kiállítva. 10 év után most szembesültem ezzel a dologgal. Nézzetek rá az alvázszámotokra légyszi. Köszi.
Nem ugy okoz gondot, hanem amikor hirtelen kellett volna, akkor meg ez a bizonytalan gyartmanyu sem nagyon volt, komplett injektorfejjel egyutt nem kellett az ara miatt.
Ez rendben is van csak ha bele gondolunk abba hogy egy nyomástartó csere is gondot okoz akkor egy külső nyomásszabályzó a több csatlakozóval még több hiba lehetőséggel jár !
Sajnos nekem mar nincs hova beepitenem, ha lenne, mar rendeltem volna egy kulsot. En pont azert epitettem at, mert lattam, hogy a taknyosodo cseszenek nem lesz jo vege, lett egy nagymotorom, ez meg jo lett jatszosnak.
Ezt a regulátort a visszafolyóágba kell bekötni, és a gyári nyomásszabályzó helyére egy dugót rakni(ami külsö méreteiben megegyezik a nyomásszabályzóval). Aztán a regulátorral te szabályozhatod a benzinnyomást a kompresszor nyomását figyelmen kívül hagyva.Tehát a nem a benzinpumpa nyomását növeled, hanem az injektoron belül a benzin nyomását. Ennél egyébként van egyszerűbb megoldás is, amit a polini ad a 70-es hengerszettje mellé. Egy nagyobb csésze +rugó+műanyag pöcök ami a nyomáshatároló alján levő lyukba megy, ezt pedig a kapott rugó támasztja. Ezek pedig a nyomáshatárolóban lévő rugót támasztják, így nem kompresszornyomás+2,5bar lesz a benzinnyomás, hanem kompresszornyomás+4bar.A rugó alátehető kis hézagolóalátétekkel lehet finomítani a nyomást.Ezzel egységnyi idő alatt több üzemanyag jut a keverőtérbe, ergo több benzint kap a henger.
Az átlagos úgy sem idejön, vagy meglátja, hogy mi az ábra és viszi szerelőhöz (aki aztán vagy megcsinálja vagy nem), vagy átalakíttatja.
A külső regulátort valóban nem az átlagnak készítik, de aki ezt a relatíve nem túl bonyolultat nem látja át, az valóban tényleg ne is álljon neki.
Nem arra a drága regulátorra kell kihegyezni a dolgot, de biztosan jobb, mint az "ócsó". csak szerintem nem annyival.
Ez olyan történet lehet, mint anno réges-régen egy messzi-messzi galaxisban a lenovo gyártotta a legtöbb laptopot a világon, igaz, csak bérben. És az Asus meg a IBM tulajok is tulajdonképpen lenovo-t tartottak a kezükben, csak kurva drágán. Szóval elhiszem, hogy a HGT nem a Jangcén a legjobban himbálózó dzsunkáról veszi az alapokat hanem ami kettővel beljebb horgonyoz, mert az nem ring annyira, ergo jobb a minősége a gyártmányoknak, de a két termék közt biztosan nincs ekkora különbség, mint amennyit az áruk alapján sejteni lehet.
Arra próbáltam eljutni, és bocsi, ha nem voltam érthető, hogy a kapható regulátorok - ami a gyári helyére megy, amit látok itt-ott a neten, azokról sem vagyok meggyőződve, hogy gyáriak. Lehet, csak én nem látom. Vagyis van, amin látom, hogy nem úgy néz ki. Ha meg nem gyári, akkor meg tökmindegy, hogy mivel próbálkozom, és ha az egyiken van lehetőség a finomállításra, akkor én kíváncsiságból megnézném, hogy mi történik, ha...
Még mindíg nem értem minek akartok nyomást emelni, és miből gondoljátok, hogy egy 270 dodós HGT nyomásszabályzó ugyan az mint egy 30 dodós (azé me úgy néz ki?). Ej-ej királyfi hány éves vagy te?
Én azt nem értem, hogy miért nem tudták az olaszok megoldani az üzemanyag beporlasztását egy injektorral, mint az autók esetében? Miért kellett külön szórakozni légkompresszorral és levegő injektorral?
A másik ezzel a külső nyomásszabályozóval kapcsolatban van (csak elvi szinten). Gondolom ez nem ilyen "plug and play" ditech kompatibilis, hanem valamit változtatni kell az injektorházon is.
Ha jól gondolom, ebbe a szerkezetbe megy az üzemanyag a pumpától, és innen megy a regulált benzin az injektorházba és a tankba a visszafolyó ágon át a felesleges benzin. Szóval akkor le kéne zárni az injektorházon lévő visszafolyó ágat, különben a nyomás itt elveszne, és mivel abból indulunk ki, hogy a gyári nyomásszabályozó rossz., így az injektorház alját is el kell szigatelni a felső résztől, hogy a levegőrendszer ne kavarjon be. Viszont az eredeti légkompresszor ág változatlan maradna.
Ha jól gondolom..
G.
Ps: A légkompresszorra nincs valamilyen alternatív megoldás?
Ha meg az lenne (ditech) en vennek egy ilyen kulso regulatort es kiprobalnam, az tuti. Legrosszabb esetben be kene lonom a gyari ertekre es meg kene allapitanom, hogy a motor csak es kizarolag azon a nyomason hajlando mukodni.
Ja, en csak kivancsisagbol gondoltam, hogy mi van a Ditech eseteben a teljesitmenyyel, ha minimalisan tultoltjuk. Itt a hangsuly a minimalison van. Ugye a toltes lehet minimalis (amikor meg normalis es atlagos jellegu felhasznalasra jo), optimalis es hat a gyari. Az euro2 szabvanybol kifolyolag en ugy gondolom, hogy lehetne ebbol "nagyobbat" is kicsiholni, es ahhoz - tobbek kozott - a toltest is meg kell novelni.
Nem mellesleg a levegot is, persze ha szegeny keverekre van beallitva alapbol, akkor azzal is ugyeskedni kell.
Szoval csak kivancsisag es nem tobb.
Még mindíg nem értem, hogy minek. Honnan tudod, hogy mikor kopott egy injektoros motor, szétszeded óránként és méregeted? Ha veszít a menetteljesítményéből, szaggat, nem indúl annak már annyi , azt javítani kell és nem a nyomást szabályozni.
De en csak egeszen minimalis nyomasemelesril beszeltem. En ugy gondolom, de tenyleg csak gondolom, hogy ahogy egy gyari motor is kopik, kopik a legkompresszor is, tehet eleg jol eltolodnak az uzemi viszonyok a gyarihoz kepest, akkor ennek mukodnie kell a masik iranyba is.
Tehat megneznem, hogy elindul-e mondjuk 2,6 baron, ha nem, vagy szarul, akkor abban a pillanatban tudom, hogy ismerve az utangyartott termekek minoseget, elgondolkodjak azon, hogy beepitsem-e azokat.
A külső regulátort valóban nem az átlagnak készítik, de aki ezt a relatíve nem túl bonyolultat nem látja át, az valóban tényleg ne is álljon neki.
Ez olyan történet lehet, mint anno réges-régen egy messzi-messzi galaxisban a lenovo gyártotta a legtöbb laptopot a világon, igaz, csak bérben. És az Asus meg a IBM tulajok is tulajdonképpen lenovo-t tartottak a kezükben, csak kurva drágán. Szóval elhiszem, hogy a HGT nem a Jangcén a legjobban himbálózó dzsunkáról veszi az alapokat hanem ami kettővel beljebb horgonyoz, mert az nem ring annyira, ergo jobb a minősége a gyártmányoknak, de a két termék közt biztosan nincs ekkora különbség, mint amennyit az áruk alapján sejteni lehet.
Arra próbáltam eljutni, és bocsi, ha nem voltam érthető, hogy a kapható regulátorok - ami a gyári helyére megy, amit látok itt-ott a neten, azokról sem vagyok meggyőződve, hogy gyáriak. Lehet, csak én nem látom. Vagyis van, amin látom, hogy nem úgy néz ki. Ha meg nem gyári, akkor meg tökmindegy, hogy mivel próbálkozom, és ha az egyiken van lehetőség a finomállításra, akkor én kíváncsiságból megnézném, hogy mi történik, ha...
link
A másik ezzel a külső nyomásszabályozóval kapcsolatban van (csak elvi szinten). Gondolom ez nem ilyen "plug and play" ditech kompatibilis, hanem valamit változtatni kell az injektorházon is.
Ha jól gondolom, ebbe a szerkezetbe megy az üzemanyag a pumpától, és innen megy a regulált benzin az injektorházba és a tankba a visszafolyó ágon át a felesleges benzin. Szóval akkor le kéne zárni az injektorházon lévő visszafolyó ágat, különben a nyomás itt elveszne, és mivel abból indulunk ki, hogy a gyári nyomásszabályozó rossz., így az injektorház alját is el kell szigatelni a felső résztől, hogy a levegőrendszer ne kavarjon be. Viszont az eredeti légkompresszor ág változatlan maradna.
Ha jól gondolom..
G.
Ps: A légkompresszorra nincs valamilyen alternatív megoldás?
Nem mellesleg a levegot is, persze ha szegeny keverekre van beallitva alapbol, akkor azzal is ugyeskedni kell.
Szoval csak kivancsisag es nem tobb.
Tehat megneznem, hogy elindul-e mondjuk 2,6 baron, ha nem, vagy szarul, akkor abban a pillanatban tudom, hogy ismerve az utangyartott termekek minoseget, elgondolkodjak azon, hogy beepitsem-e azokat.