Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

En speciel felmelegitenem a vizet, es ha tenyleg csak ilyen keves olaj van benne, akkor kiengednem belole es mar menne is a helyette az uj, esetleg ha nagyon unatkozok, akkor megneznem, hogy abban mennyi olaj van, annak fuggvenyeben benne is hagynam.
En.
Engedd le a picsába és mosd át trisós vízzel. Az olajat és a zsírt is oldja. Próbálkozhatsz direkt hűtőmosó folyadékkal is. Aztán friss aluhoz való fagyálló és deszt víz keveréket bele. Bekevered -30 vagy -40 fokra és 2-3 évig nincs gond vele. Ez a hivatalos és gondos gazda hozzáállása. Másik megoldás hogy szarsz bele és használod így....
Kő rá egy léghűtéses henger osz jóvan...
Üdv!
Bár gondot nem okoz,a helyedben lecserélném a hűtőfolyadékot.Mivel ajánlott 2 évente lecserélni és az előző tulaj ezt biztosan nem tette meg amilyen hozzáértő volt olaj ügyben pl.
A Piaggio blokkosnál különösen ajánlott jó minőségű hűtőfolyadékot használni,mert az keni a vízpumpát is,annak cseréje meg nem egyszerű,nem 2500Ft,mint egy Minarelli blokkosnak.Blokkot szét kell húzni hozzá.
Szerintem, mivel az olaj könnyebb a víznél, így nem kerülhetett a rendszerbe, csak a kiegyenlítő tartály tetején úszkál. Legegyszerübb lenne ha a tartályból leengednéd a vizet, mondjuk a tartály alján lévő gumicső lehúzásával, majd átöbliteni és friss fagyállóval feltölteni. (rózsaszín folyadék!) Így még légteleníteni sem kell.

Szerintem.
G.
Sziasztok!

Használtan vettem egy sr 50 factory-t. Nem használtam egy jó hétig a motort, megnéztem az olajat, vizet...stb stb. A lényeg az, hogy a hűtőfolyadék tetején látom, hogy van egy vékony olajsáv. Mint később kiderült az előző tulaj véletlen oda kezdte el tölteni az olajat, de hamar észrevette. Lehet ezt így használni vagy jó lenne lecseréltetni? Okozhat rövid távú használat során bármi problémát? Várom a válaszotok és KÖSZÖNÖM is :) Remélem tudtok segíteni nekem.
Kedves fórum társak megtudja nekem valaki mondani hogy a variátor rugok színük szerint mijen erösek?
A minap melóba menet úgy kb 5-600 métert tehettem meg, amikor hirtelen elment a meghajtás, vagyis a motor fordulatszáma állandó maradt, de a motor meg lassúlni kezdett. Néztem is, hogy mi lehet ez, majd amikor ráhúztam a gázkart, hogy gyorsítsak, hirtelen iszonyú kerregő, daráló hang jött elő a variátor környékéről, de kb az egész utca odanézett, hogy mi van ezzel... Rögtön félreálltam, motor kikapcs. Volt egy sanda gyanum, hogy a nemrég beépített berugókar (Ditech ről van szó) racsnija lehet a ludas. Próbaképp lenyomtam a berugókart és az lent maradt. Na mondom megvan a hiba. Levettem az oldaldeknit ott helyben és eléggé meglepődtem, amikor láttam, hogx a berugószerkezetnek semmi baja, de a műanyag ventillátor a variátor külső tárcsáján meg le van darálva, mindenütt fehér műanyagforgács. Aztán megláttam a hiba okozóját, a lelazúlt főtengely anyát. Valahogy gondolt egyet és lecsavarodott a főtengelyről, a variátor meg szétnyílt emiatt (ezért ment el a meghajtásom) és nekitolta a lapátot a dekni belsejének.
Sajnos nem volt nálam megfelelő szerszám az anya visszacsavarására, így végül hazatoltam, majd ezúttal jó erősen újra meghúzva az anyát végülis sikerült beérnem a melóba.
szerencsére a variátortárcsa ricnijeinek és a főtengely recéjinek nem lett baja.
Furcsa, mert még tavasszal volt rajta szíj cserélve és azóta nem vettel me a variátort, de még a deknit sem, erre most meg ez történt...

Na mindegy, a lényeg, hogy "happy end" lett a vége.
(Kivéve szegény ventillátornak, neki nem volt annyira jó napja)

G.
Sziasztok. Sr ditech factorym, 30- tól fölfelè,szaggat,darálva megy! Pöcc-röff indul hidegen melegen több hèt állás után is! Ki mire gyanakszik?
Küldj neki e-mailt. Kattints a nevére, az adatainál megtalálod.

G.
Üdv mindenkinek!
Első sorban miofan fórumtaggal kellene felvennem a kapcsolatot, úgy látom di-tech hozzáértő. Én sajna nem értek hozzá.
Egy átlag hétköznapi srác vagyok aki segítségre szorulna.
Évjárat 2002. Nem tudom milyen blokkos biztos számít, de nem tudom hogy honnan kellene megállapítanom.
Édesapám letámasztotta 3 évem, mert nem indult.
Most felcseperedve és felbátorodva szeretném kijavítani magam. Persze amennyiben ez lehetséges és kapok kellő segítséget.

Jelenség a következő: Injektor lámpa világít folyamatosan.
Kulcs elforgatásnál a pumpa nyom, látom is meg hallom is.
Szikra van, öreg üzemanyagszaga van a gyertyának.
Üzemanyag tank, csövek, meg minden egyéb hengerig szétszedve, kimosva.
Hengerbe juttatott üzemanyaggal (a gyertya nyílásán), elindult szépen járt alapjáraton is. 1 percig majd leállt.
Azóta semmi.

Honnan induljak? Mivel kezdjem? Nem akarok vásárolgatni cuccokat és egyesével tesztelni! Az egy vagyon lenne.

Kompresszor nyomását sima levegős mérőórával tudom mérni esetleg?

Nem várom ingyen a segítséget!
Meg akarom csinálni mindenképp, és mihamarabb.
Köszönöm. és várom a válaszokat.
Nekem sem volt ott tömítés és az alkatrész ábrán sincs rajta!
Nekem szerencsém van ezek szerint, mert én is pasztával raktam össze.
:-)
Morininél ezekszerint van, de ahogy nézem Pigi blokknál nincs, aminek örülök, mert én is csak tömítőpasztával raktam össze az enyémet. Persze amikor szétszedtem, akkor se volt alatta tömítés.

G.
Görgő és szíj csere gyárira és megszűnt a rángatás.
Köszi a tippeket.
L
Ott van papírtömítés?
Nem akarok belevau, de akkor is tud szorulni ha simán tömítőpasztával van összerakva a papírtömítés helyett. És most megyek megiszom a kávém...
Sürgősen eladnám jó állapotú sr50 streetemet.
2008-as, karbis, összes papírjával.
Ár privátban.
Hat erre igy latatlanul lovesem sincs... de a logika azt mondatja velem, hogy valami feszul, de az meg hogyan.
Viszkozitas megfelelo legyen, szerintem 75w90 vagy 80w90.
Mindegy milyen hajtóműolaj megy bele? Van itthon egy hajó hajtóművéhez való az jó bele? Nem gagyi...
Nem szorul! Amióta levettem a deknit nem szorul! Amikor rajta volt, akkor meg elég rendesen szorult! Levettem a deknit toltam pár métert és nem szorult, pörgettem sztenderen a kereket nem szorult, forgott szépen ahogy kell! Deknivel meg erőből kellett megforgatni és magától kB. Forgott egy negyedét vagy annyit sem. Nem értem. Az a baj, hogy veszek egy használtat 5ért és ugyan ott vagyok, dekni nélkül össze rakott kihajtással meg semmi baja.
Amikor szembesültem annak idején, hogy itthon nem vagyok képes a csapágyakat ember módjára kiszedni, összecsavaroztam a mocit olaj nélkül, kuplung nélkül, ékszíj nélkül, és áttoltam a szerelőhöz, igaz, nem tudom, neked mennyit kéne tolnod.
Szóval.
Kiveszel minden fogaskerekes tengelyt, csak a keréktengelyt hagyod benne, szorul-e? Igaz, ha csak melegen, akkor ez nem is lesz jó...
Most így nem is tudok rá mit mondani... Gondolkodnom kell. Egyébként egy komplett kihajtást fedéllel együtt én 5 ezerért vettem. Szerintem most sem nagyon több.
A blokkot nem tudom sehova vinni, bent van a motorban, így én teszem be, lesz amilyen :D. Hát hegyesek valamennyire, nem tudom, hogy az új milyen.
Itt egy kép a kuplungtengelyről. Feleslegesen nem akarok bele venni kihajtást, mint írtam amikor a dekni nem volt fent nem szorult a kerék, így elég nehéz elképzelni , hogy a fogaskerekek kopottak lennének, akkor dekni nélkül is szorulna. Nem volt szürke az olaj!