Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Amikor én ferodoloztattam, akkor a faszi "bekérte" a hátsó kereket is, hogy összelője a kettőt.
Van ilyen is.
Köszönöm a tanácsot; megfogadom.
Ha pedig túl van kopva a dob, akkor (gondolom nem akarsz új kereket venni, pedig ez lenne a helyes eljárás), akkor jön a túlméretes pofa, amin vastagabb a ferodol. Persze ezt ma már lehet másképpen mondják, de a lényegen nem változtat. Szóval egy dobféken néha el lehet szórakozni 3 órát is. Én pl. így csinálom. A szervizek 99%-a pedig nem. Az ügyfél pedig csak néz ki a fejéből hogy az első 100-200km-en szarabb lett a fék mint a javítás előtt.
Miért is? A dobféket miért ne lehetne szabályozni? Természetesen akkor, ha még nincs túlkopva a dob. A lényege tárcsaféknél és dobféknél is hogy a betét minél nagyobb felületen tapadjon. Ha a tárcsa vagy a dob mélyen barázdásra van kopva, akkor ugye a barázda helyén hozzá sem ér a betét. Gondolom arról sem hallottál hogy egy szakszerű dobfék javításnál még mindig használják a `krétás` módszert. Mert nem ám csak bedobjuk az új fékpofákat....
Pontosan milyen méretűek a benzin, illrtve a kompresszor gumicsövei?

Köszönöm
Nekem old sr nel ha el kopott a gorgo akkor kezdett rangatni indulasnal egy probat meg er szerintem. A kor sr nel (injektoros) nem tapasztaltam ilyesmit csak nem huzott annyira alulrol.
Amikor indulok és "szaggat", az olyan, mint amikor "szalajtott a bicikli" mikor erőből megnyomtad, akkor nem ment. Ennek is olyan hangja van, "kattogó hang" szerű, de nem csak hidegen melegen is, mikor álló helyzetből indulok, mintha megcsúszna a szíj vagy nem tudom. (karbi természetesen tisztítva, és levelegő szűrő is cserélve.
Tipp a rángatásra ?
Köszi, L
Köszönöm a tanácsot, vettem. Felszabályoztatáson mit értünk ? Nekem dobfékem van, de ennek csak tárcsa esetében van értelme nem ? Vagy vmit még nem tudok ?
A nevére kattintva,bejön az adatlapja-ott az email címe,és írsz neki.
Helosztok még mindig nemtudom menyibe kerül a benzinpumpa felujitása ha tudja valaki legyenszives leirni
Be kell áztatni...
http://youtu.be/OF4fJbEvKF4
Oké, csak nem igazán működik. Régen mindenre azt hitték hogy megtörölgetik és mehet vissza. Nem véletlenül állt annyi régi autó és motor az út szélén műszaki hiba miatt. A fékkel meg egyébként sem szabad játszani. Mert ha nem megy a motor azt lehet tolni. De ha megy és nem áll meg.......
Régi Ladás trükk...
"...elég csak csiszolópapírral átdörzsölni..." Csiszolhatod te már azt ahogy jólesik. Max az első pár fékezésig jó lesz. Ne sajnáljuk már azt a 3-4 ezer pénzt a két pofára, meg azt a 2 ezrest a felszabályoztatásra. Persze nem az én fékem, csak mondtam.
En nem mondtam, hogy nincs, csak kivancsi vagyok, mert en nem hallottam, de az nem jelent semmit...
Sok biztos nincs szerintem forgalomban.
Ezekszerint...
De lehet, hogy a Gilerával keverem...

G.
Volr sr, amiben zsiros volt a telo?
Üdv.
Budapesten én a Futár Motorosboltot tudnám ajánlani. Igaz, nem minden esetben van az alkatrész a polcon, de másnapra be tudják szerezni neked.
Van néhány ötletem is a problémáiddal kapcsolatban.:

- Elsőnek a szaggatásról. Írtad, hogy viszonylag sokat állt a motor, így lecserélhetnéd a gyertyát, légszűrőt kimoshatnád, illetve egy karbi tisztítás is ajánlott. Karbis modelleknél előfordulhat szaggatás az első indítás után, amíg hideg a motor, viszont amint bemelegszik, utána már nem szabad rángatnia.

- A hátsó féknél érdemes lenne csere elött belenézni, hogy mi a helyzet. Előfordul, hogy a sok használat során "felüvegesedik" a betét felszine, vagyis fényes, kemény és csúszos lesz és emiatt veszít a fékerőből. Ezesetben elég csak csiszolópapírral átdörzsölni, hogy mindenhol matt legyen a felszin, illetve mosd át féktisztítóval mind a betéteket, mind a dobot.

- Az első féknél jó lenne egy teljes olajcsere, nem csak utánatölteni. Engedd le a régi elfáradt olajat és friss olajjal töltsd fel és légtelenítsd. Ezután jónak kell lennie.

- Az első teleszkópból kétféle is van, ha jól tudom. A korábbiak még csak zsírosak, az újabbaknál alkalmaztak olajos lengéscsillapítót. Szóval vagy felújítod, vagy csere.

G.
Sziasztok,

Új vagyok ebben a fórumban vagy egy Aprilia Sr50 -es még léghűtéses mocim, segítségre lenne szükségem az alábbi témákban:
1) Egy jó boltot keresnék Budapesten ahol tudok venni alkatrészeket ha kell (fékbetét, olaj stb). Az jó lenne ha nem kellene rendelni és x nap múlva jön meg (nem tudom van-e ilyen)
2) Problémáim vannak a motorral az első, hogy ha indulok vele akkor az elejen kicsit szaggat - mintha szalajtana - ami utána elmúlik. Nem vagyok profi, de minha a szij csúszna vagy a görgők kopottak lennének. Van vkinek tippje ?
3) Probléma: fékek gyengén fognak, hátsó (dob) csak lassít szinte, első, meg mintha elfolyt volna az olaj. Gondolo az aolajat uána kell tölteni, de a hátsó féket ezek szerint cserélni érdemes ? (milyenre, mert ebből is olvastam sokat, melyik lehet jó
4) Probléma: első teleszkóp kicsit ragad, meg néha lekoppan. Mintha olaj nem lenne benne. Van vkinek vmi útmutatója hogy szedjem szét ? (olajról olvastam itt, hogy kb milyen kell bele)

Egyelőre ennyi, remélem tud vki segíteni.
Amúgy imádom a motorom sajnos az elmúlt 10 évben kb 30 km motoroztam vele (garázsban volt), most lett időm jobban foglalkozni vele, mondhatni, hogy idén akár már 100 km -t mentem vele a városban. Eladni lecserélni nem akarom, nekem ez a vas nagyon tetszik.

Legjobbakat mindenkinek, Laces
Szia. Lejjebb olvastam 14 ezer és gondolom posta koltseg oda vissza. Ha nem jól tusom majd ki javítanak.
És mennyibe kerül ez nekem ?
El kell küldeni a régit és küldök egy felújítottat .
Miofan mester asszem bekakilt a benzinpumpám le mértem és 3 fél bárt nyom nagy erölködésre nemtudom az elég e ? ha felkell újitani hogy megy a dolog ?
És aztán ha baja van, van pofája hogy más néven regeljen és segítséget kérjen....
Csak sajnos legtobbszor az csinalja a feszkot aki annyit se ert a motorhoz mint 1 hetkoznapi ember...