Sziasztok!
Mitől lehet az,hogy ilyen melegben ha a motorral mentem kb 10 km-et,álló helyzetű indulásnál olyan mintha csúszna az ékszíj.Felpörög majd elkapja a fordulatot de késve.Ha hűvösebb van ez a jelenség már nincs.Új malossi variátor és szíj van benne...
Köszi előre is!
Sziasztok!
Ötleteket szeretnék kérni a problémám megoldásához:
Relatív új motorról van szó (évjárat: 2011; 18.300 km; karburátoros, minden gyári, csak a normális folytást szedték ki az első 4.000 km után), ahol a "hibajelenség" az, hogy nem indul "pöccre".
Eddig az első indításra (1 mp) indult, most pedig forgatni kell az önindítót 3-5 mp-ig, miközben meg kell húzni a gázkart is ahhoz, hogy reggel, első indításra beinduljon. A nap folyam aztán már nem jelentkezik az indítási hiba, mindig "pöccre" indul.
Ötleteim:
- gyertya probléma? Ezideig rendszeresen cseréltem a gyetyát 4.000 km-enként, ebből még vissza van 1.700 km.
- a karburátor leengedi az üzemanyag szintet, ezért szükséges a gázkar ráhúzása?
- kopott motor, ami alacsonyabb szívóerőt fejt ki?
Kérdésem: Hol, hogyan kezdjem a probléma megoldását? Milyen javaslataitok vannak?
Sziasztok,
Az alábbi alkatrészek maradtak meg az átalakításból:
- 1db Fojtószelep: 4000
- 1db ECU 16000
- 1db Benzinpumpa: 20000
- 1db Injektorfej házzal: 13000
- 1db Plusz Injektor fej: 7000 (Ehhez is van ház, de a hüvelyezett menetet elcseszték, de átmenő csavarral lehet rögzíteni)
- 2db levegő szabályozó fej (Injektor és a hengerfej közötti) 8000/2db
- Olajtartály új kiömlő gumikiömlővel: 4000
- Olajpumpa: 3000
Ezeket első körben egyben szeretném eladni: 50,000Ft.
kissi1122kukaccitromail.hu
Ne-ne-ne ilyet ne! Ez pont 1 napos trafó! Utoljára én is ilyet vettem, még a zsír is kifolyt belőle, de szó szerint. A kivezetéseknél folyt ki a lelke, aztán kicserélni sem akarták, merthogy bizonyítsam be hogy rossz.
Szia,
A gyertya kormos volt, 30-as keveréket csináltam.
A gyűjtást nem hagytam rajta, reggel beérkeztem egyből kivettem a kulcsot nehogy vki babrálja.
Ma vettem egy ilyen trafót, az úton van a Miskolcra a szerelőhöz. http://trabantwartburgalkatres...
Ha hidegindítóval indul, akkor kevés benzint kap. Ha teszel fel egy képet a karbiról, akkor szerintem tudunk segíteni. Azon kívül meg kéne nézni a szívatót is hogy egyáltalán működik-e. A szívató csatornán hideg állapotban át kell tudnod fújni. Ha ez nem megy, akkor pár mm-t szét kell csavarni a szívatót.
Megátkozták azt a masinát, én mondtam. Ezek szerint `jól megcsinálták` a szervizben. Márpedig ha van kompresszió, benzin és szikra, akkor mennie kell. A gyertya nem volt kormos? Az elektronika nem megy csak úgy tönkre, de a trafó sem. A trafó túlmelegedés után szokott zárlatba menni, ami általában lehűlés után megint jó pár km-ig. Az elektronika akkor száll el, ha rajta hagyod a gyújtást és alaposan túlmelegszik. Égett szag a modul környékén? DDR-es trafót vagy bontóban, vagy boltban (kib.... drága és ritka is), vagy esetleg itt a fórumon a Simsonos fórumon találsz. Szerintem a szerviz egy dc-cdi modult akar neked beépíteni, amihez kapsz majd egy új trafót is. Ha valóban dc-cdi modul gyújtásról beszélünk (és mi másról lenne szó) és adnak hozzá minden tartozékot, akkor nem is drága ez a 17e. A bekötéssel meg a beállítással nem hiszem hogy neked kell foglalkoznod, mert azt ők teszik be a motorba. Én legalábbis csak így mennék bele a dologba. Magadnak, otthon nem fogod tudni összehozni, mert kellene hozzá egy stroboszkóp is. Anélkül csak találgatás van és az nem hoz sok jót.
Hat, en ezt a tipust egyaltalan nem ismerem, nem azt mondom, hogy nem jo, de Dellortohz jobban lehet talalni adatokat. Viszont a Leo-hoz ugye eleve nagyobb fuvoka kell, mint a gyari csohoz, nagyobb torokhoz is nagyobb fuvoka, ugyhogy...
Holnap delutan en mar elvileg Hollandia fele haladok, de azert szerintem az okolszabaly itt is mukodik, nagyobb fuvokatol a kisebb fele haladunk es mindig nezzuk a gyertyakepet.
A regi es a mostani motorom alapjan viszont azt mondom, hogy 50-es hengerhez, Leo-hoz 17.5-os DO karbi eseten szerintem nem kell 90-es fuvoka.
Hát amivel tudok neked szolgálni ideiglenesen,hogy LeoVince ZX kipuff van rajta, tippem a fuvókára 90-es,a karburátor átmérő pedig további kérdés. Mint emlitettem,noname LEADER feliratú karbi:
Hagyd a simson trafot, fosadekok. Alabb olvashattad, nekem ketto adta be a kulcsot. Keress mas autotrafot, merd ki a primert, azzal jobban jarsz. Nekem elsore es azota is jo, amiota hanyagolom a simson szarsagokat. Biztos lehet kozottuk jot is talalni, de nekem nincs kedvem kilometereket tolni.
Tipust ne kerdezz, nem tudok, nekem valamilyen kek szinu Bosch feliratu van, de meres alapjan a Trabi trafo is jo.
ezt igy senki nem fogja neked megmondani. Milyen kipu, mekkora a karbi torokatmeroje, stb. Az segit neked, hogy a Dellorto 14-es karbival es egy gyarira hajazo Sito Plus csovel az en gyari hengeres Piaggio blokkos Ditechem 68-as fofuvival, asszem 33-as alapjaratival es 50-es hideginditoval es A12-es tuvel megy? Sot, nekem van egy reszelt tum is, azzal lehet am csak jol haladni jo fogyi mellett, mert amikor ereztem, hogy meg egy kis nyal kene a motrnak, de nem akartam, hogy alul daraljon a nagyobb fuvoka miatt, tut meg mar nem akartam venni 2500-ert, akkpr a veget kicsi hegyesebbre reszeltem es voila, mint a huzat...
Szoval azert tobb adat kell ide.
Szia Kinter
Tegnap reggel be mentem dolgozni a robogóval, délutån telefonos segìtség és a barátnőm vitt haza.
Nem indult megint a masina.
Ma reggel még ránéztem a munkahelyen, szikra volt, ūzemanyag volt a gyertyánál.
Ha spricceltem a gyertyához benzint, akkor sem indult be.
Hát felhìvtam a szerelőt aki csinálta, adott tipeket.
Végül ma délután visszavittem, óriási pofára esés: Nincs szikra, persze reggel volt.
Remélem csak trafó szart be.
De honnan vegyek egy DDR-est? Vagy ami tuti hogy jó?
Nekem 2 napot bìrt a Lengyel trafó, trafó nélkül semmit sem ér az egész.
De ez a szerviz alakit is át, az elektronikåjuk egy yamaha robogó trafòval van összepåroztatva.
Råkérdeztem az árra, 17000- et mondtak rå trafóval.
Persze a bekötést és a gyùjtàs beállìtást nem tom hogy eláruljàk-e.
Segitségre volna szükségem,és itt látom,találok szakértő embereket.
Esetem a következő: nem régiben vásároltam egy SR 50-es gépet,karbist,amiről leritt,hogy tök frankó meg minden. Sajnos csak utólagos utána-nézés árán derült ki,hogy ez nem az,aminek látszik (nem igen értek hozzá sajnos). Ez egy 2001-es, Morini blokkos,anno Diteches verzió,karbisra alakitott cucc. Mindene belöve,az elektronikától,az automata szivatóig minden. Kezdődik a dolog a noname LEADER feliratú karbival,amiről hót fogalmunk sincs,hogy kell belőni,milyen fuvoka kell hozzá,súbertü milyen állásba kell legyen. Mondjuk ez Ditech volt,szóval gyári adatok hozzá kihúzva.
Idáig köpte a benzint a karbi vissza a légszürőbe,ezt orvosoltuk egy új membránházzal. Viszont: most nem igen akar indulni,max hideg inditóval.
Kérdés: mi módon lehetne orvosolni ezt a nem indulásos dolgot,illetve hogyan kellene belőni a karbit,mi az optimális számára?
Külön olajzás benn van,nincs kikötve.
Segitségeteket előre is nagyon szépen köszönöm.
Az eredeti helyre a Simson trafó éépen felfér, persze ha normális konzolt csinálsz neki, vagy valami ilyesmi. Én pl. Hilti szalaggal fogattam oda, így éppen elfért. De nekem nem jött be a Simson trafó, így egy másikkal próbálkoztam, ami jó is lett, ez pedig az olajtartály alatt lett, van ott a vázon egy fül, azon két lyuk, arra tettem rá egy közdarab segítségével, ott van menetszél. A gyári Simson trafó is kívül van, ha annak ott nem árt, akkor ennek sem.
És egy saját káron tanulás megosztása.
A vett karbi mint utólag kiderült valami kókány volt, vagy belenyúlt az előző gazda vagy nem is tudom, de sokat fogyasztott nagyon, ami nemcsak a pénztárcának fájt, hanem a gyári katalizátoros kipu rohadtul nagyon állat módon elképesztően istentelenül melegedett tőle, mert hát a sok elégetetlen benzin ott azért csak-csak... Próbálkoztam vele mindenféle módon, aztán cseréltem egy másik karbira próbaképp - meg persze szereztem rá egy Sito-t - és az így tökéletes lett. Szóval aki Ditech-et alakít át, a katalizátoros kipu miatt nagyon figyeljen a karbi beállítására, az itt nem működik, hogy á, az a pár deci, mert az a pár deci a katalizátorban fog elégni!
Fontos lesz a gázbowden átalakítása is, mert a pillangószelepnél a bowden végén a bütyök nem jó a súberhengerbe, vagy tolattyú vagy mi a rák a pontos neve. A forrasztható kábelsaru a tökéletes rá, kis tűreszelős 5 perces utómunkálattal. A gyári olajszivattyú nekem kb. 1000 km után is jó, ha valaki nem akarja mixelni a tankban, a gyári beállítással, jel-a-jelen. Egy nagyon fontos, a bowden beállítása, ne húzza előbb a karbit mint az olajpumpát!
Felhívom a szíves figyelmét mindenkinek, hogy ez az én motoromra igaz, ami elvileg máséra is, de ésszel!
Mitől lehet az,hogy ilyen melegben ha a motorral mentem kb 10 km-et,álló helyzetű indulásnál olyan mintha csúszna az ékszíj.Felpörög majd elkapja a fordulatot de késve.Ha hűvösebb van ez a jelenség már nincs.Új malossi variátor és szíj van benne...
Köszi előre is!
Ötleteket szeretnék kérni a problémám megoldásához:
Relatív új motorról van szó (évjárat: 2011; 18.300 km; karburátoros, minden gyári, csak a normális folytást szedték ki az első 4.000 km után), ahol a "hibajelenség" az, hogy nem indul "pöccre".
Eddig az első indításra (1 mp) indult, most pedig forgatni kell az önindítót 3-5 mp-ig, miközben meg kell húzni a gázkart is ahhoz, hogy reggel, első indításra beinduljon. A nap folyam aztán már nem jelentkezik az indítási hiba, mindig "pöccre" indul.
Ötleteim:
- gyertya probléma? Ezideig rendszeresen cseréltem a gyetyát 4.000 km-enként, ebből még vissza van 1.700 km.
- a karburátor leengedi az üzemanyag szintet, ezért szükséges a gázkar ráhúzása?
- kopott motor, ami alacsonyabb szívóerőt fejt ki?
Kérdésem: Hol, hogyan kezdjem a probléma megoldását? Milyen javaslataitok vannak?
Az alábbi alkatrészek maradtak meg az átalakításból:
- 1db Fojtószelep: 4000
- 1db ECU 16000
- 1db Benzinpumpa: 20000
- 1db Injektorfej házzal: 13000
- 1db Plusz Injektor fej: 7000 (Ehhez is van ház, de a hüvelyezett menetet elcseszték, de átmenő csavarral lehet rögzíteni)
- 2db levegő szabályozó fej (Injektor és a hengerfej közötti) 8000/2db
- Olajtartály új kiömlő gumikiömlővel: 4000
- Olajpumpa: 3000
Ezeket első körben egyben szeretném eladni: 50,000Ft.
kissi1122kukaccitromail.hu
http://www.jofogas.hu/nograd/Gyujtotrafo_12V_os_nagy__Wartburg_353_Trabant_601__28167427.htm
A gyertya kormos volt, 30-as keveréket csináltam.
A gyűjtást nem hagytam rajta, reggel beérkeztem egyből kivettem a kulcsot nehogy vki babrálja.
Ma vettem egy ilyen trafót, az úton van a Miskolcra a szerelőhöz.
http://trabantwartburgalkatres...
Holnap delutan en mar elvileg Hollandia fele haladok, de azert szerintem az okolszabaly itt is mukodik, nagyobb fuvokatol a kisebb fele haladunk es mindig nezzuk a gyertyakepet.
A regi es a mostani motorom alapjan viszont azt mondom, hogy 50-es hengerhez, Leo-hoz 17.5-os DO karbi eseten szerintem nem kell 90-es fuvoka.
Hát amivel tudok neked szolgálni ideiglenesen,hogy LeoVince ZX kipuff van rajta, tippem a fuvókára 90-es,a karburátor átmérő pedig további kérdés. Mint emlitettem,noname LEADER feliratú karbi:
http://www.aliexpress.com/item...
Holnapi nap tudok további infóval jelentkezni.
Tipust ne kerdezz, nem tudok, nekem valamilyen kek szinu Bosch feliratu van, de meres alapjan a Trabi trafo is jo.
ezt igy senki nem fogja neked megmondani. Milyen kipu, mekkora a karbi torokatmeroje, stb. Az segit neked, hogy a Dellorto 14-es karbival es egy gyarira hajazo Sito Plus csovel az en gyari hengeres Piaggio blokkos Ditechem 68-as fofuvival, asszem 33-as alapjaratival es 50-es hideginditoval es A12-es tuvel megy? Sot, nekem van egy reszelt tum is, azzal lehet am csak jol haladni jo fogyi mellett, mert amikor ereztem, hogy meg egy kis nyal kene a motrnak, de nem akartam, hogy alul daraljon a nagyobb fuvoka miatt, tut meg mar nem akartam venni 2500-ert, akkpr a veget kicsi hegyesebbre reszeltem es voila, mint a huzat...
Szoval azert tobb adat kell ide.
Tegnap reggel be mentem dolgozni a robogóval, délutån telefonos segìtség és a barátnőm vitt haza.
Nem indult megint a masina.
Ma reggel még ránéztem a munkahelyen, szikra volt, ūzemanyag volt a gyertyánál.
Ha spricceltem a gyertyához benzint, akkor sem indult be.
Hát felhìvtam a szerelőt aki csinálta, adott tipeket.
Végül ma délután visszavittem, óriási pofára esés: Nincs szikra, persze reggel volt.
Remélem csak trafó szart be.
De honnan vegyek egy DDR-est? Vagy ami tuti hogy jó?
Nekem 2 napot bìrt a Lengyel trafó, trafó nélkül semmit sem ér az egész.
De ez a szerviz alakit is át, az elektronikåjuk egy yamaha robogó trafòval van összepåroztatva.
Råkérdeztem az árra, 17000- et mondtak rå trafóval.
Persze a bekötést és a gyùjtàs beállìtást nem tom hogy eláruljàk-e.
Segitségre volna szükségem,és itt látom,találok szakértő embereket.
Esetem a következő: nem régiben vásároltam egy SR 50-es gépet,karbist,amiről leritt,hogy tök frankó meg minden. Sajnos csak utólagos utána-nézés árán derült ki,hogy ez nem az,aminek látszik (nem igen értek hozzá sajnos). Ez egy 2001-es, Morini blokkos,anno Diteches verzió,karbisra alakitott cucc. Mindene belöve,az elektronikától,az automata szivatóig minden. Kezdődik a dolog a noname LEADER feliratú karbival,amiről hót fogalmunk sincs,hogy kell belőni,milyen fuvoka kell hozzá,súbertü milyen állásba kell legyen. Mondjuk ez Ditech volt,szóval gyári adatok hozzá kihúzva.
Idáig köpte a benzint a karbi vissza a légszürőbe,ezt orvosoltuk egy új membránházzal. Viszont: most nem igen akar indulni,max hideg inditóval.
Kérdés: mi módon lehetne orvosolni ezt a nem indulásos dolgot,illetve hogyan kellene belőni a karbit,mi az optimális számára?
Külön olajzás benn van,nincs kikötve.
Segitségeteket előre is nagyon szépen köszönöm.
És egy saját káron tanulás megosztása.
A vett karbi mint utólag kiderült valami kókány volt, vagy belenyúlt az előző gazda vagy nem is tudom, de sokat fogyasztott nagyon, ami nemcsak a pénztárcának fájt, hanem a gyári katalizátoros kipu rohadtul nagyon állat módon elképesztően istentelenül melegedett tőle, mert hát a sok elégetetlen benzin ott azért csak-csak... Próbálkoztam vele mindenféle módon, aztán cseréltem egy másik karbira próbaképp - meg persze szereztem rá egy Sito-t - és az így tökéletes lett. Szóval aki Ditech-et alakít át, a katalizátoros kipu miatt nagyon figyeljen a karbi beállítására, az itt nem működik, hogy á, az a pár deci, mert az a pár deci a katalizátorban fog elégni!
Fontos lesz a gázbowden átalakítása is, mert a pillangószelepnél a bowden végén a bütyök nem jó a súberhengerbe, vagy tolattyú vagy mi a rák a pontos neve. A forrasztható kábelsaru a tökéletes rá, kis tűreszelős 5 perces utómunkálattal. A gyári olajszivattyú nekem kb. 1000 km után is jó, ha valaki nem akarja mixelni a tankban, a gyári beállítással, jel-a-jelen. Egy nagyon fontos, a bowden beállítása, ne húzza előbb a karbit mint az olajpumpát!
Felhívom a szíves figyelmét mindenkinek, hogy ez az én motoromra igaz, ami elvileg máséra is, de ésszel!