Nincs véletlenül ledugózva az úszóház szellőzője is? Egyszer én úgy jártam egy Yamahával, hogy ledugóztam a szellőzőt, mert minek az oda (gondoltam) aztán meg néztem, hogy miért nem megy a gép.
Bár gondolom ilyen szarvas hibát nem vétenél...
A karbi tele van benzinnel, másképpen nem is járna egy-két fordulatnál többet. Sem benzincsap, sem benzinpumpa, sem vákumos cucc nincs rajta. Csak direktben a tankból jön a benzin A karbi felesleges csöcsei le vannak dugózva.
Persze, ha valahol van benne dugulas, akkor barmekkora a fuvoka. Amugy az alapjarati fuvoka alatt a karbiban a jarat ketfele valik, az en Dellortomban legalabbis.
En azt csinalnam, hogy amikor nem indul, megneznem egy szaraz gyertyaval, hogy van-e nyal egyaltalan akkor es ott.
A benzinbespriccelesre indulas amugy pont azt mutatja, ami irtam, hogy valahol el van dugulva. En sem tudtam beallitani az elejen a karbit, aztan mergemben a tizedik szetszereles es piszkalas utan jo lett, a gyari meretu fuvokakkal pocc-roff hidegen. De a legelso problemam az volt ha ez segit, hogy a "szuz" karbiban indulaskor nem kapta fel a benzint, kontaktsprayt fujtam be mert az volt a kezem mellett eppen meg a levett legszurohaz oldalanal befogtam a szivonyilast, inditoztam, es egy uzemmel kesobb levettem a kezem a nyilasrol. Akkor lett olyan szivohatas, ami az uszohazbol vegre felrantotta a benzint, azota erdekes modon nincs ilyen problema. Lehet, hogy valahol falsot sziv es a relative alacsony fordulaton torteno inditozas altali szivohatas nem huzza benzint alulrol, csak amikor mar beindult? Ha nagy a torok es/vagy kicsi a legszuro ellenallasa, akkor is kicsi a vakum, volt mar olyan is, hogy a felig elromlott vakumos benzincsap ki sem nyitott nagyobbra torteno karbicsere utan.
Sajnos ennél a motornál nem nyilvánvaló. A karbit kb 5-ször szedtem szét atomjaira, sűrített levegővel és bovdenszállal is átpucoltam. Alapban elég szokott lenni a 34-38-as alapjárati fúvóka, de ez még 50 plusszal sem megy. Szóval ez kilőve. Ha nyomok neki egy kis benzint akkor pöcc-röff és jár is. De ha megáll, akkor újra csak akkor indul, ha újabb fröccsöt kap. Én már feladtam (durván 1 hónapig volt nálam a masina), de valaki segítsen a srácnak, mert használni szeretné a gépet.
Nyilvanvalona alapjarati es/vagy hidegindito fuvoka/jarat dugulas. Gondolom a fuvokakat kitisztitottad, de a karbiban is ott vannak a jaratok, nem egy. En egy bowdenbol kihuzott elemi szallal szoktam, esetleg aztatas utan nagynyomasu levegovel.
Annak a lehetosege, hovy valaki leveszi a karbijat egy mukodo motorrol, hogy eladja neked, eleg kicsi, tehat az eladonal allt gondolom egy ideje, akkor meg belerohad minden. Nekem is ez volt, en is vackoltam vele, mire mindent kipucoltam, hogy a Ditechre rarkhassam.
Tanácsot szeretnék kérni:
Ditech karbira átalakítás után a masina csak akkor indul be ha befecskendezünk egy kis benzint, utána jól üzemel.
Veszi a fordulatot, alapjárat is csak túldúsított karbival jó.
Ha leáll akkor megint csak befecskendezéssel.
?
Főtengely csapágyak, (vitonos) szimeringek cserélve, blokktömítés cserélve, henger megfúrva, 42-es új meteor dugóval és új gyűrűvel.
Válaszaitokat előre is köszönöm.
A szíjat a szervízkönyvben megadott időközönként illene cserélni.
Vagy elhasználtság esetében: a szíj szélességét kell figyelni, vagy leszedett állapotban kifordítod és apró repedéseket keresel rajta. esetleg az oldalán kiálló szövetszálakat.
Én gyári Piaggio szíjat vettem a Piaggio blokkomba (akciósan 6000-ért) ,de jó a Gates is, viszont abból jobb a kevláros.
A légszűrőt banzinben! mosd ki, mert az oldja ki jól a koszt és a régi légszűrő olajat. A szervízkönyv légszűrőhőz való olaj és benzin 1:1 arányú keverékét ajánlja a tisztítás utáni beolajozáshoz, vagy veszel spray formátumban és azzal fújod be.
A vízleválasztót a kompresszor és az injektor vezetéke közé kell beépíteni, de a gyári vezeték rövid lehet hozzá, hogy jól elhelyezd a szűrőt, így új nyomásálló vezeték is kellhet majd. Nekem pl. 1 méternyi vezeték kellett, hogy jól elhelyezhessem a leválasztót. (Pigi blokk)
De megfelelő csatlakozókkal (90 fokban hajlított) elég lehet rövidebb cső is. Ezt neked kell eldöntened, illetve, hogy hová rakod a szűrőt. (Szűrőt említek, hopott pont a szűrő részt kell majd kivenni a leválasztóból) De olvass vissza itt és sok hasznos infót találsz majd erről a témáról.
Sziasztok
Nagyon amatőr kérdések következnek, tessék kímélni
1. Szíjat mikor kell cserélni? Holnap leszedem a burkolatot és megnézem a szíj állapotát, de mit kell figyelni, mi utal arra, hogy cserélni kell? (teszek fel képet, hátha az alapján tudtok majd segíteni)
2. Ha cserélni kell, melyiket ajánljátok (link)?
3. Légszűrő. Ugyan azok a kérdések mint az 1-es kérdésben. Elég ha kiveszem és megcsapkodom, esetleg mossam ki vízzel ami most van benne vagy hagyjam a jelenlegit és inkább légszűrő sprét vegyek és azzal fújjam be?
4. Vízleválasztó beszerelése esetén simán kompresszor után elvágom a csövet és a vízleválasztó két végére rábilincsezem az elvágott csövet, majd hetente 1x kiürítem a trutyit? Ennyi? Jelenleg nem köpi a gyertyát, de annyit vízleválasztóztok mostanában, hogy félek kimaradok a jóból :) Melyiket érdemes megvenni (link)?
Sr 50 Di-tech, morini blockos.
Jelenleg frankón működik, nincs semmi tünet (vagy legalábbis én nem érzékelem), hogy ezeket cserélni kellene.
Köszi
A Főtengelyen lévő bordázott szíjtárcsa hajtja meg a kis ékszíjon keresztül a vízpumpa tengelyét, amihez (re) csatlakozik az olajpumpa.
Vagyis az olajpumpát és a vízpumpát együtt hajtja meg a főtengely.
Ezért fontos megadott időközönként cserélni a kis szíjacskát, különben megsül és megfő a motor egyszerre.
Sziasztok!
Egy gyors segitségre lenne szükségem. 2004-es évjáratú Piaggio blokkos Aprilia SR factory-nál injectorsnál a vízszivattyút, és az olajszivattyút 1 `nagy` fogaskerék hajtja meg őket? Vagy a vizsszivatyút más hajtja meg? Előre is köszönöm a segitséget!
Sang ! Nagykáta és Budaörs között a közúti- és az utazási távolság összesen 84.93 km és vissza Durván 170 km a csésze üres volt, és délután alig pakolta meg, mert meleg volt ! De reggel hűvös időben az már igen .
Illetve használt de még épp fekete fejidomot is.
alsó és felső is kell.
ilyen : http://www.jofogas.hu/pest/Fejidom_Aprilia_SR_Di_Tech_Kor_28108201.htm?first=1
G.
Bár gondolom ilyen szarvas hibát nem vétenél...
G.
Az egyik barátom azt javasolta hogy próbáljuk meg berakni a vákumos benzincsap helyett egy normál csapot.
En azt csinalnam, hogy amikor nem indul, megneznem egy szaraz gyertyaval, hogy van-e nyal egyaltalan akkor es ott.
A benzinbespriccelesre indulas amugy pont azt mutatja, ami irtam, hogy valahol el van dugulva. En sem tudtam beallitani az elejen a karbit, aztan mergemben a tizedik szetszereles es piszkalas utan jo lett, a gyari meretu fuvokakkal pocc-roff hidegen. De a legelso problemam az volt ha ez segit, hogy a "szuz" karbiban indulaskor nem kapta fel a benzint, kontaktsprayt fujtam be mert az volt a kezem mellett eppen meg a levett legszurohaz oldalanal befogtam a szivonyilast, inditoztam, es egy uzemmel kesobb levettem a kezem a nyilasrol. Akkor lett olyan szivohatas, ami az uszohazbol vegre felrantotta a benzint, azota erdekes modon nincs ilyen problema. Lehet, hogy valahol falsot sziv es a relative alacsony fordulaton torteno inditozas altali szivohatas nem huzza benzint alulrol, csak amikor mar beindult? Ha nagy a torok es/vagy kicsi a legszuro ellenallasa, akkor is kicsi a vakum, volt mar olyan is, hogy a felig elromlott vakumos benzincsap ki sem nyitott nagyobbra torteno karbicsere utan.
Annak a lehetosege, hovy valaki leveszi a karbijat egy mukodo motorrol, hogy eladja neked, eleg kicsi, tehat az eladonal allt gondolom egy ideje, akkor meg belerohad minden. Nekem is ez volt, en is vackoltam vele, mire mindent kipucoltam, hogy a Ditechre rarkhassam.
Tanácsot szeretnék kérni:
Ditech karbira átalakítás után a masina csak akkor indul be ha befecskendezünk egy kis benzint, utána jól üzemel.
Veszi a fordulatot, alapjárat is csak túldúsított karbival jó.
Ha leáll akkor megint csak befecskendezéssel.
?
Főtengely csapágyak, (vitonos) szimeringek cserélve, blokktömítés cserélve, henger megfúrva, 42-es új meteor dugóval és új gyűrűvel.
Válaszaitokat előre is köszönöm.
A szíjat a szervízkönyvben megadott időközönként illene cserélni.
Vagy elhasználtság esetében: a szíj szélességét kell figyelni, vagy leszedett állapotban kifordítod és apró repedéseket keresel rajta. esetleg az oldalán kiálló szövetszálakat.
Én gyári Piaggio szíjat vettem a Piaggio blokkomba (akciósan 6000-ért) ,de jó a Gates is, viszont abból jobb a kevláros.
A légszűrőt banzinben! mosd ki, mert az oldja ki jól a koszt és a régi légszűrő olajat. A szervízkönyv légszűrőhőz való olaj és benzin 1:1 arányú keverékét ajánlja a tisztítás utáni beolajozáshoz, vagy veszel spray formátumban és azzal fújod be.
A vízleválasztót a kompresszor és az injektor vezetéke közé kell beépíteni, de a gyári vezeték rövid lehet hozzá, hogy jól elhelyezd a szűrőt, így új nyomásálló vezeték is kellhet majd. Nekem pl. 1 méternyi vezeték kellett, hogy jól elhelyezhessem a leválasztót. (Pigi blokk)
De megfelelő csatlakozókkal (90 fokban hajlított) elég lehet rövidebb cső is. Ezt neked kell eldöntened, illetve, hogy hová rakod a szűrőt. (Szűrőt említek, hopott pont a szűrő részt kell majd kivenni a leválasztóból) De olvass vissza itt és sok hasznos infót találsz majd erről a témáról.
G.
Nagyon amatőr kérdések következnek, tessék kímélni
1. Szíjat mikor kell cserélni? Holnap leszedem a burkolatot és megnézem a szíj állapotát, de mit kell figyelni, mi utal arra, hogy cserélni kell? (teszek fel képet, hátha az alapján tudtok majd segíteni)
2. Ha cserélni kell, melyiket ajánljátok (link)?
3. Légszűrő. Ugyan azok a kérdések mint az 1-es kérdésben. Elég ha kiveszem és megcsapkodom, esetleg mossam ki vízzel ami most van benne vagy hagyjam a jelenlegit és inkább légszűrő sprét vegyek és azzal fújjam be?
4. Vízleválasztó beszerelése esetén simán kompresszor után elvágom a csövet és a vízleválasztó két végére rábilincsezem az elvágott csövet, majd hetente 1x kiürítem a trutyit? Ennyi? Jelenleg nem köpi a gyertyát, de annyit vízleválasztóztok mostanában, hogy félek kimaradok a jóból :) Melyiket érdemes megvenni (link)?
Sr 50 Di-tech, morini blockos.
Jelenleg frankón működik, nincs semmi tünet (vagy legalábbis én nem érzékelem), hogy ezeket cserélni kellene.
Köszi
A Főtengelyen lévő bordázott szíjtárcsa hajtja meg a kis ékszíjon keresztül a vízpumpa tengelyét, amihez (re) csatlakozik az olajpumpa.
Vagyis az olajpumpát és a vízpumpát együtt hajtja meg a főtengely.
Ezért fontos megadott időközönként cserélni a kis szíjacskát, különben megsül és megfő a motor egyszerre.
G.
Egy gyors segitségre lenne szükségem. 2004-es évjáratú Piaggio blokkos Aprilia SR factory-nál injectorsnál a vízszivattyút, és az olajszivattyút 1 `nagy` fogaskerék hajtja meg őket? Vagy a vizsszivatyút más hajtja meg? Előre is köszönöm a segitséget!
Üdv
alsó és felső is kell.
ilyen : http://www.jofogas.hu/pest/Fejidom_Aprilia_SR_Di_Tech_Kor_28108201.htm?first=1
Keresek használt ilyen balos türköt jóárasítva :)
Köszönöm
(Ja, és inkább a nagyobb fajtát válasszátok, ne a mini verziót! (Ezt NE! : http://szerszamakcio.hu/image/... )
G.