Sziasztok
Aprilia sr50 ditech. Tavaly menet közben lefulladt, tobbet nem indult. Most próbálkozik kideríteni mi a problem
Ez alapján (www.donwerner.dk/ecucodes.pdf) gazkar behuz, gyújtás ráad, injector lampa világít, elalszik majd ismet bekapcsol el ugy marad , tehát nem villog. Ha a gazkart nem engedem el amikor kialszik a lámpa hanem tovább tartom, akkor valami el kezd kattogni a motornál, de nem tudom mi az. Valakinek tipp? Ha nem húzom a gazkart, hanem csak gyűjtést adok ra a lámpa folyamatosan világít (amióta megvettem igy van, azt hiszem ez normális)
Azon kívül, hogy a ditech egy szar es miert nem karburátorosat vettem, mi a véleményetek erről?
Úgy néz ki, hogy megoldódott a problémám. Volt otthon egy morini ECU, ami korábban bedöglött, a levegő injektort nem vezérelte. Ezt rátettem, és egy fojtószelepet, és már van is fordulatszám és vízhőfok is. A fojtószelepen állítani kell, mert amúgy nem pörög ki, de alakul a dolog. Most néha nagyobb gázra még puffog, de szerintem a 93-as fúvóka sok a 70-es hengerhez.
Nem tudja valaki, hogy a fojtószelepet hány ohmos ellenállásokkal tudnám kiváltani?
Sziasztok,
szeretném a segítségeteket kérni.
a robogóm mostanában néha kiírja hogy service és világít a piros felkiáltójel. olvasgattam a fórumot és találtam egy jelszót amivel meg tudom nézni hogy mi a hiba. a dashboardnál az ecu 06 , 07, 08, 09, 14 17 nél a memo sorban x van. a többi karika. ebből meg lehet mondani, hogy miért irja ki? esetleg valakinek van még rá ötlete?
Üdv urak. Birtokomba került egy 2005-ös ex ditech Factory. Előző gazdája elmondta a motor előéletéről, hogy az átalakítás egy robogó szerelő végezte speckó malossi átalakító kitt-el. A motor 70 ccm-es volt, és nála egyik percről a másikra menet közben megragadt. A dugó megragadt a hengerben, a dugó szoknyája, és a henger szoknyájából is letört egy jó darab, a hajtókar eltört, és még a membrán ház is darabokra ment. Szerinte az olajzás állt meg. Így került a motor hozzám.
A motor e képen látható malossi elektronikával van ellátva.
Kapott a motor új főtengelyt, új hengert és membránt. Indul megy is szépen, de a fordulatszám nem mér, és a vízhőmérsékletet sem jelzi. Üzem közben a digitkijelző az EFI-t írja ki, ugyan azt, mint amikor a ditech a jobb oldali kapcsolóval van leállítva. Ez a kapcsoló ennél a motornál is leállítja a motort, de üzem közben is ezt írja ki.
Ellenőriztem egy másik ditechnél, és az EFI ütemmódban az sem jelzi a hőmérsékletet.
A fordulatszám még nem is lenne gond, de a vízhőmérsékletet jó lenne látni, mert úgy néz ki, hogy az vízpumpa állt meg, és korábban is ezért ragadhatott meg.
Valaki dolgozott már ilyen átalakító szettel?, ismeri valaki?, mert kétlem hogy nem jelezné a vízhőmérsékletet. Minden segítő szót szívesen fogadok.
...és igazad is lett!
A gomb ragadt be, de mivel árnyékos helyen tárolom a motort, ezért nem láttam, szerencsére időben észrevettem, hogy bombázzam szét az egészet.
Köszi, bár olvastalak volna előbb, mert azért a tükrök már leugráltak, meg előkerültek a szerszámok is, meg pár csúnya szó is elhagyta a számat.
Viszont kérdenék egyet én is, találkozott már valaki ezzel?
Az a jelenség, hogy a tökéletesen működő motorom azt csinálta reggel, hogy a bal (vagy mindkettő? nem is néztem) fékkart ha behúzom, berántja a bendixet meg persze el is indítja a motoromat, ami viccnek jó lenne, de járó motornál is ezt csinálja...
A kormányburkolat alatt érhet össze valami szerintetek?
Szia, én is javítottam már párat, nekem semmilyen rézgyűrű nem volt benne, sőt nekem még az a kis piston is eltört. Ezért hát csináltam bronzból. De azt viszont kizártnak tartom, hogy azt a barna szart teljesen kipucold a motorból, nekem sem sikerült, tutira maradt benne. Szerezz toluolt, azzal próbáld meg. Aceton is jó elvileg, de az meg viszi az összes műanyagot magával, az a baj vele. Az a barnaság a villanymotor tengelyénél is ott van, van egy motorom a polcon, az ilyen, kézzel alig tudom átforgatni.
Nem tudom de nekem még sosem volt problémám az NGK gyertyákkal. Pedig jó pár ezer km benne van a robogómban. Sőt a Simson is azzal megy, amit cseréltem a robogóból azt raktam át.
Én ilyet nem mondtam. Én csak azt mondtam hogy én már jó ideje nem használok NGK-t, mert szart sem érnek. Volt hogy 4-ből 2 kapásból hibás volt mikor vettem az autóba. Aztán sorra jöttek a robogók is. Gyújtáshiba, nehezen indulás, kihagyogatás, volt hogy le is tört az elektróda porcelánból egy darab és ez a hengerben landolt... Kemény anyázás közepette a frissen összerakott pár km-es motorról hengerfej le, a többit el tudod képzelni. A saját nagyrobogómnál is egy köcsög NGK szopatott jópár munkaórán át, mire rájöttem hogy a tetves-retkes NGK már megint.... Szóval én nem veszek NGK-t, ha más nincs, akkor marad szépen az agyonhasznált Denso ami benne volt eredetileg. Majd ha lesz Denso, akkor kap azt. Nem csak én mondom hogy szar az NGK. Kérdezz meg bármilyen motorszerelőt, sőt autószerelőt is.
Hát szerintem sem az aksim a ludas, mert az teker, több nap után is... Ez meg minden felmelegedés után leáll, és nem is idul, még ki nem hűlik. Viszont lenne egy kérdésem. Az álltalad ajánott gyertyát nem kaptam. De adtak helyette NGK BPR7ES 2023-as gyertyát. Ez is jó? A boltban azt mondták, hogy ugyan az, csak más a gyártó.
Aprilia sr50 ditech. Tavaly menet közben lefulladt, tobbet nem indult. Most próbálkozik kideríteni mi a problem
Ez alapján (www.donwerner.dk/ecucodes.pdf) gazkar behuz, gyújtás ráad, injector lampa világít, elalszik majd ismet bekapcsol el ugy marad , tehát nem villog. Ha a gazkart nem engedem el amikor kialszik a lámpa hanem tovább tartom, akkor valami el kezd kattogni a motornál, de nem tudom mi az. Valakinek tipp? Ha nem húzom a gazkart, hanem csak gyűjtést adok ra a lámpa folyamatosan világít (amióta megvettem igy van, azt hiszem ez normális)
Azon kívül, hogy a ditech egy szar es miert nem karburátorosat vettem, mi a véleményetek erről?