Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hello!
Ma elkezdet zörögni nagyon a blokkom.Ha leszedem a variot és megfogom a főtengelyt erősen megrángatom, egy icipicit érzem hogy kotyog.
Főtengelycsapágy lesz a gond igaz?És milyen csapágyat javasoltok nekem?
Kösz mindenkinek!
Na mester, a helyzet a következő. Modulból a narancssárga a 15-re. Piros az 1-es-re kötve. Kék vezeték, testelve a blokkra, ahová a másik test is megy. Fehér a gyújtás jeladón, a másik vége szintén letestelve a blokkra. A citromsárga +12v-ra a benzinszivattyútól rákötve. A víz hőfokmérőm, egyik lába testre, a másik pedig az injektor 12v-ra kötve. Ezzel a bekötéssel indult, és 2 napig ment is frankón. Majd egyszercsak nem indult. Hazatoltam, és utánna már nem adott, csak 1 szikrát. Azután már 1 szikrát sem adott. A trafót kimértem, elvileg megszakítós, mind a 3-om trafóm, 1 meg tirisztoros, de azt nem is használtam, mert az kissebb méretű, és gyanitottam, hogy az nemjó. Szóval ezek tudatában, mit gondolsz, mi lehet a baj?
Azt még eddig nem mértem, de holnap sort kerítek rá.
Kompresszió?
Na, szóval a szivatóm működik, a motorom meg alig akar beindulni az aznapi első indításnál, utána már szépen indul.gyertya új, levegőszűrő rendben.karbi kitakarítva.
Van vmi tippetek?
Nem, a relé jó, mert egy van, az villogtatja mind a két oldalt.
Tuti, hogy vagy égő, vagy foglalat, vagy kábelsaru.
Aprilia rally robogón a bal elsö
irányjelzö világit a hátsó semmit nem csinál, jobb oldalon müködik mind a kettö.
bal elsöt szétszedtem nincs oxidálva a saru , a hátsót megtisztitottam wd40-el befujtam. Az izzók is jók megnéztem.
Index relé lehet rossz ilyen esetben?
Aprilia sr factory ditech pigi blokkos kuplungban szeretnék kis rugót cserélni. Milyen a gyári,vagy a gyárival megegyező milyen szinű? A kuplungon a kopó réteg gyári mérete mennyi mm? Tetetnék rá újat! Hátha itt rezonál valami. Majd még tesztelem, szíj le megnézem így rezonál e valami, ha pörgetem.
Köszönöm a válaszokat!
Úgy sikerült megnéznem a szivató működését, hogy kiszereltem a porlasztóból, a helyét meg ledugóztam. Aztán beindítottam miközben figyeltem a szivató működését. Hálistennek működik. Azért a porlasztót kitakarítottam, majd holnap meglátom hogyan indul.
Egyébként a 6 éves motoromon folyamatosan találok szétmállott gumialkatrészeket pl. Porlasztó mindkét oldalán a szívócsonkok, ma az olajtartály kifolyó csonkja. Jó jó hogy kicseréltem ezeket, na de ez természetes ennyi idő után?!
Egy gyors guglizással itt van egy kép, és rövid leírás a táblázatban magyarul.
A bal felső negyedben (DCV) egyenáramot tudsz mérni a megadott határértékekig (voltban).

ACV: váltóáram.

A bal alsó fertályon az omega jelnél ellenállást, határértékek Ohm-ban megadva.

Ezek a legszükségesebbek, a többit nem biztos, hogy kihasználod. Esetleg Kinter májszter kiegészíti.
Üdv. MUT-180B tipusú digitális multiméter. Neten semmit sem találtam róla.
"A lényeg az, hogy adott ez a lehetőség. Ahol normál esetben ( Nem az én esetembe) Nem súlyos 10-ezrekből alakithatod át a motorodat..." Természetesen én sem megbántásból írom, de ha így haladsz, akkor többe lesz a leves mint a hús. Természetesen én szivesen csinálok neked 10 db modult is, csak....., szóval gondold meg hogy megy-e a dolog. De tényleg nem megbántásból írtam.
Ha küldesz egy tipust vagy egy képet róla, akkor elmondom hogy mit-hol tudsz mérni vele.
Ha jól van bekötve és már az izzó sem világít, akkor a modul elszállt.
Köszönöm. Én is bízom benne, hogy haamarosan működőképes lessz. Addig meg ott a másik.
Értem, semmi probléma nincs azzal, ha valaki nem ért valamihez. A toronydaru kezelése meg nekem okozna problémát, lehet, hogy forgás közben ledöntenék vele pár épületet, vagy a cucc felhúzásakor rontanék el valamit.

Csak arra akartam utalni, ha az elektronikai dolgokban nem mozogsz otthonosan, akkor át kellett volna jobban gondolni, érdemes-e magad belevágni az átalakításba. Kinter is írta, hogy kell hozzá némi gyakorlat. Fölösleges már elmélkedni, hogy mi lett volna, ha... A tanulópénzt megfizetted, remélem, hogy mielőbb sikerül működőképessé tenni a robogódat. Ha kell, inkább kérj segítséget, nem szégyen.
Ja, és nem a modul bekötéssel van gond, hanem a köcsög eladókkal, akik már a trafóval is átbasztak.
Nem bántassz meg. A helyzet az, hogy nem vagyok egy agyontanult ember. Ezt ki-ki értse ahogy akarja. Főképp a fizika meg a műszerészet áll mocskosul távol töllem. Szerintem nem szégyen, hogy egy multimétert én nemtudom hogyan műkődik. Mert találkoztam már olyan emberrel is. Aki még az akumlátoros képet sem látta soha. De ugye ezek a dolgok nem lényegesek az életbenmaradáshoz. Gondolom én. A lényeg az, hogy adott ez a lehetőség. Ahol normál esetben ( Nem az én esetembe) Nem súlyos 10-ezrekből alakithatod át a motorodat, ezzel elérve hogy nemkell kibaszni... Hát gondoltam élek vele. Az ember a hibákból tanul, én megfizetem a hibáim árát. Nem szégyenlem ha valamihez nem értek. Mert én pl tudok toronydarut kezelni, más pl nem. De ettől még ők sem hülyék...
Távol álljon tőlem, hogy akár a legkisebb mértékben is megbántsalak, de ha egy multiméter kezelésével is problémák vannak, miért gondoltad, hogy a modul bekötése ripsz-ropsz menni fog?
Na asszem akkor kellenifog egy másik modul. Vettem most egy multi izé mérőt is, valami ganyét a piacon. Csak nemtudom hogy működik. Ehez asztán fúll hülye vagyok...
Üdv. Megpróbáltam. de már az izzó, sem világít. Igy gondolom, akkor meghalt ismét a modulka. ?
Vedd ki a szivatót a karbiból, mérd meg, hogy mennyire áll ki a tüske. Majd kapcsolj rá 12 V-t és várj kb 1,5 - 2 percet, és mérd meg újra. Ha kiemelkedett akkor jó a szivatód. De melegendni is fog a teteje. De ha hidegen indúl nehezen, akkor inkább zárva tartja a furatot, vagyis nagyon kint van a tüske. Mérd meg egy tolómérővel, a szivató árok mélységét, majd azt, hogy a tüske kiállását. Általában 2 mm-nek kell lenni a különbségnek, annyival mélyebb az árok. Ha nem ennyi álítsd be a tüske hosszát, a menetes részt tekerd.
Akkumulátor, testkábelek, csatlakozások. Attól hogy az akku 12.7V-on van, még közel sem biztos hogy jó is. Akár el is lehet szulfátosodva, ebben az esetben is megvan a feszültség, de mikor áramot kéne leadnia, akkor megáll a tudomány.
Ott nem egyen feszültség van, hanem váltó. Azaz nem is váltó, de a lényeg az, hogy a motor fordulatszámától függően változik a feszültség és a frekvencia is. Ezt sima műszerrel ki nem méred az tuti. Köss be a szívató helyére egy 12V 5W-os izzót. Azzal tudod megnézni.