Öööö, ott szokott lenni tömítés? Na mindegy. Oda egy spéci Loctite gyártmányú ragasztót szoktunk rakni. Ha hozzáér a főtengelyhez a szilikon tömítés, majd lereszeli magának. A szilikon még ha elszabadul sem csinál nagy kárt, mert puha. Egyszer-kétszer majd lehet beköpi a gyertyát mikor felköhögi a forgattyús házból, vagy ha extrém sokat kentél rá, akkor megfoghatja a dugattyút is (bár ez szinte lehetetlen), de kárt nem csinál.
Ennyiért én is csinálok neked 7 db-ot. Egyébként szinte biztos hogy sima tirisztoros cdi van rajta, magyarul bármelyik motoré jó bele. Csak a bekötést kell kitalálni. Alul van egy 3-400V-os töltőtekercs, felül a cdi-ben meg egy 1uF kondenzátor. Ezt mikor feltöltődött, egy tirisztor csapkodja rá a gyújtótrafóra. És lőn világosság. Azaz szikra.
Elnézést ha néha belekotyogok, de nagy a valószínűsége, hogy a gyújtótrafó adta meg magát. Nálam anno szinte ugyanez volt a jelenség, a trafót kellett cserélni. Hidegen ment, ha megmelegedett és leállítottam utána már nem indult. Egy idő után többé soha csak a csere után. Persze csak a végén jelentkezett az, hogy egyáltalán nem volt szikra.
Egyébként ez a hiba nagyon hajaz arra, mikor zárlatos a tekercs vagy a gyújtótrafó és felmelegedés után a menetzárlat miatt elfelejt szikrázni. Amikor megáll a motor és nem tudod indítani, akkor szikra sincs?
Ha mozgatod a cdi-t és úgy beindul, akkor inkább a cdi-hez menő kábeleket/csatlakozókat vizsgáld át vagy cseréld le. (Most pont ezen ügyködök a Swift-em ablaktörlő csatlakozójánál. Valami marha úgy gondolta hogy ha kitámasztja a törött csatlakozót, akkor az hú de jó lesz.... hát nem lett). A cdi általában be van öntve műgyantával, nehezen elképzelhető hogy ott tört volna ki a csatlakozó vagy a kábel.
A szíj vadiúj, a 80 meg "csak" óra szerint, hát kitudja az mennyi. Ez 11éve újonnan lett véve, azóta van benne ennyi, de 2évet állt. Hát akkor majd kerítek valakit, aki megméri. Köszönöm!
A görgő súlyát csak úgy tudod megnézni, ha leméred. Szerelőknél szokott lenni gramm mérő. Vagy beviszed egy ékszerészhez és ha rendes akkor leméri. A műanyag kopása nem érdekes, a belső fém adja úgy is a súlyt. Az enyém csak akkor megy óra szerinti 70 fölé ha lejtő van vagy hátszél. Használtan vettem, ki tudja milyen végáttétel, stb... van benne. A motorja még nem volt megbontva szerencsére. A 80 az valós vagy óra szerinti sebesség?
Korrekció: Folytások nincsenek benne, gyári görgők vannak még mindig (tehát akkor a 6,2g-os?), viszont faterom állítása szerint, (ő olyan 85-90kg) a motor simán vitte a 80km/h-t.
Szia!
Köszi szépen! Akkor valószínű ezek ennyit tudnak! Az elektronikájáról annyit hallottam, hogy kicsit drágább mint a Minarelli, Piaggio blokkos motoroké, amúgy megbízható és sokat elmegy hiba nélkül. Amióta megvettem, kb. 1500 km-t mentem vele gond nélkül. Igaz jó pár dolog (szíj, görgők, kontrasztrugó, gumik, fagyálló, gyertya, termosztát, légszűrő) cserélve lett.
Szia!
Köszönöm a segítséget! Asszem' már nincs benne folytás, de majd megkérdezem, én nem használom a motort, hétfőn mentem vele egy kört, amikor próbálgattuk, akkor olyan 65 körül ment nyélgázon, de a görgők már kivannak, meg a kerekekbe is lehetett volna fújni....mint mondtam nem az én mocim, úgyhogy nem tudok pontos adatokat nyújtani. Amúgy 6400km van benne, szóval nincs túlhajszolva...
Igen, bocsánat, kicsit kevés támpontot adtam. A tünet a következő: motor hidegen pöccre indul, mész vele kb. 6-7km-t, eléri az üzemi hőfokot, majd egyszer csak leáll, mintha lefulladna, onnantól nem lehet beindítani, vagy csak nagyon nehezen 1-2 pillanatra elkapja,de ennyi. Gyertyát cseréltük, gyertya pipa volt kicsit elkorrodálva, meg lett takarítva, a gyertya kábel vége is is kuka volt, vágva lett belőle. De ezek se orvosolták a problémát. Aztán a szerelő kivett egy kb akkora fekete dobozt, mint egy gyűrűsdoboz, valami gyújtáselektronika, összvissz annyi van ráírva, amit már beírtam. Azt mondta az a ludas, mert azt mozgatva be tudtuk indítani. Bocsánat ha néhol értelmetlenül fogalmazok, nem vagyok egy motorszerelő, csak azt írom le, amit láttam/hallottam/tapasztaltam, illetve a szerelő mondott.
Ahogy nézem az karbis. Soka elektronika nincs benne. Egy cdi a gyújtáshoz, meg egy fesszabályzó a töltéshez és a világításhoz. Mi baja a motornak? Nem indul? Nincs töltés? Nincs világítás? Az "...az elektronikájával van valami...", igencsak kevés támpont....
Szia!
Az enyém pont ilyen (még a matricázása is) és 7.5 grammos görgő kell bele ha már nincsenek benne gyári fojtások! A gyári görgősúly 6.2 gramm.
A valós végsebessége mennyi a motornak? Az enyém max. valós 66-68 km/h 115 kilóval. Egyébként nagyon szép állapotban van!
Elnézést ha néha belekotyogok, de nagy a valószínűsége, hogy a gyújtótrafó adta meg magát. Nálam anno szinte ugyanez volt a jelenség, a trafót kellett cserélni. Hidegen ment, ha megmelegedett és leállítottam utána már nem indult. Egy idő után többé soha csak a csere után. Persze csak a végén jelentkezett az, hogy egyáltalán nem volt szikra.
Köszi szépen! Akkor valószínű ezek ennyit tudnak! Az elektronikájáról annyit hallottam, hogy kicsit drágább mint a Minarelli, Piaggio blokkos motoroké, amúgy megbízható és sokat elmegy hiba nélkül. Amióta megvettem, kb. 1500 km-t mentem vele gond nélkül. Igaz jó pár dolog (szíj, görgők, kontrasztrugó, gumik, fagyálló, gyertya, termosztát, légszűrő) cserélve lett.
Köszönöm a segítséget! Asszem' már nincs benne folytás, de majd megkérdezem, én nem használom a motort, hétfőn mentem vele egy kört, amikor próbálgattuk, akkor olyan 65 körül ment nyélgázon, de a görgők már kivannak, meg a kerekekbe is lehetett volna fújni....mint mondtam nem az én mocim, úgyhogy nem tudok pontos adatokat nyújtani. Amúgy 6400km van benne, szóval nincs túlhajszolva...
Igen, bocsánat, kicsit kevés támpontot adtam. A tünet a következő: motor hidegen pöccre indul, mész vele kb. 6-7km-t, eléri az üzemi hőfokot, majd egyszer csak leáll, mintha lefulladna, onnantól nem lehet beindítani, vagy csak nagyon nehezen 1-2 pillanatra elkapja,de ennyi. Gyertyát cseréltük, gyertya pipa volt kicsit elkorrodálva, meg lett takarítva, a gyertya kábel vége is is kuka volt, vágva lett belőle. De ezek se orvosolták a problémát. Aztán a szerelő kivett egy kb akkora fekete dobozt, mint egy gyűrűsdoboz, valami gyújtáselektronika, összvissz annyi van ráírva, amit már beírtam. Azt mondta az a ludas, mert azt mozgatva be tudtuk indítani. Bocsánat ha néhol értelmetlenül fogalmazok, nem vagyok egy motorszerelő, csak azt írom le, amit láttam/hallottam/tapasztaltam, illetve a szerelő mondott.
Elérhetőséged megadod, fényképeket is küldök róla, a többit ott beszélnénk meg.
A görgőkről van egy katalógusom, mellékelem.
Az enyém pont ilyen (még a matricázása is) és 7.5 grammos görgő kell bele ha már nincsenek benne gyári fojtások! A gyári görgősúly 6.2 gramm.
A valós végsebessége mennyi a motornak? Az enyém max. valós 66-68 km/h 115 kilóval. Egyébként nagyon szép állapotban van!