Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

E-mail jött, utalás még nem.
Köszönöm szépen! Igazából tuningolni nem szeretnék, csak gondoltam, ha véletlenül megsülne a dugattyú vagy egyéb motorikus probléma lenne, akkor a fúratás helyett lehet inkább a 70-es hengert választanám.
Viszont oda elég sok pénz kellene ami amúgy sincs sok.
Most mi is a cél? Tuningolni akarsz vagy csak gyorsabban és üzembiztosan menni? Mert ha utóbbi, akkor egy 125-ös négyütemű - ahogy már korábban írtuk - mindenképp jobb lenne, főleg hosszú távra. A fenntartása - megkockáztatom - nem több, mint egy 50 2T-é. A 2T éves biztosítása kb. 4000 Ft, egy 125 4T-é max. 3000. Az olajcsere, alkatrészek kb. ugyanott vannak. A B125-öt 30-40-ért lerakhatod. Ami húzósabb tétel, az az átírás, kb. 30e.

Ha munkába járásra kell, egy 125-ös Aprilia Leo, Honda Innova, Lead, Yamaha Majesty tökéletesen megfelelne. A Maja, Lead sisaktartója akkora, hogy 2 zárt bukó simán belemegy, a pakolással se lenne gondod. És a 125 4T azért jobban megbirkózik a 100+ kg-val is, a fogyasztása 3 liter fölé nem megy.

Ha egy 70-es tuningolt SR-ed lesz, 5 liter alatt nem fog fogyasztani, és az élettartama sem lesz túl hosszú. Mindegy, szerintem összefoglaltam mindent, átgondolod.
Csak dupla annyit elmegy és feleannyit eszik.. Ezt azért tegyük hozzá. Azért van a 4t-nek is van előnye. Kinek a pap, kinek a papné.
Hát ez az. Lenne most egy 2001-es karbis Malaguti Phantom F-14-es 100 ccm-es, szép állapotban ismerőstől, de nem merem megvenni, mert ha elkapnak akkor az még többe kerül.
Főleg nekem amilyen szerencsém van, ha aranyhoz nyúlok szarrá válik.
Relatív.
Egy jó 70essel elvered a 125ös 150es gyári robogót és sosem jön majd csekk. A nagyobb motorhoz drágább az alkatrész, ha nincs jogsid, akkor az is 100környéke. Azért javasoltam a másik blokkokat, mert azokkal tényleg hosszútávon tudsz tervezni és sokkal több hozzájuk az alkatrész. Használtban meg aztán kánaán van minarelli és piaggo blokkal, míg morinire vadászni kell szinte.
A B125ös jogsit meg vesd is el, mert annak a teljesítménykorlátját simán túlléped egy jó 70es hengerrel is. Ha meg veszel egy 125 4üteműt ami belefér, akkor meg adtál a kakának egy pofont, mert kis túlzással úgy fog menni, mint most ez az 50es
Köszi szépen! Akkor olcsóbban jövök ki, ha eladom és leteszem a nagymotor jogsit és veszek egy 125, 150-es gépet. Vagy hajtom ezt amíg megy.
El kell adni és venni kell minarelli, piaggo blokkosat.
Azt már lehet piszkálni, de henger, főtengely, kipufogó, karburátor, csapágyak, hangolás, karburálás legalább kell, aztán ki tudja mi derül ki szétszedés közben.
Olyat kérdeznék, hogy ha vizes 70-es hengerszettre cserélném az 50-es hengert akkor melyiket szabad megvenni? (Morini blokkos SR 50) Hosszú távra tervezném, kínai nem kell, és milyen karburátort ésszerű hozzá venni? A kipufogó gyári de könnyített, a katalizátor már nincs benne.
Nem 9000 "csak" 4000 Ft volt.
Na meg az is ritka, ha számlát kap az ember...
Attól még lehetett nagylelkű is.
Adott 1000borravalót.
Én eddig 2 szerelőt jártam meg, de egyik sem fogadott el többet mint ami a számlán volt.
Jól értem, hogy ez egy 9000 Ft-os mutatvány volt?
Ha a kinter részing motorjai mentek a Dede racing, Daróczy motorsport, Scootershop, H.S. tuning, stb motorjai ellen és nyertek, akkor nevesebbnek számítasz
Én is szívvel lélekkel raknám össze, csak attól még nem lesznek meg a speciális szerszámaim, mérőeszközeim hozzá. Azok árából meg kiadja egypár blokkösszerakás :/
Én barom meg adtam neki 5000-et a semmiért. Ja kihagytam, hogy a súbertűt 1-el lejjebb rakta. Illetve a zégergyűrűt feljebb, hogy a tű lejjebb legyen. + kint hagyta a féltető alatt a motort ami csupa fűrészpor lett. Köszönjük Emese!
Király kis cucc!
Biztosan kevesellte a lóvét.
Többen ajánlották ezt a "szerelőt" azért vittem oda. 2 hétig állt a motor nála, hozzá sem nyúlt! Mért egy kompressziót a műszerével + a szíjat megnézte, hogy kifut. Ennyi! Ezért elkért 4000 Ft-ot!
Oda se viszem többet. Robogókhoz kúrvára nem ért szerintem.
http://www.youtube.com/watch?v...

0:35 környékén a lényeg. Ennyi kiszedni egy szimeringet. Visszatenni, meg nem is mondom inkább. Nehogy valami hatalmas hókuszpókuszra gondolj. Csak hát a 'szerelők' szeretnek egy küllőcseréhez egy egész motorfelújítást számlázni. Persze számla nélkül, elméleti szinten. Aztán meg ha látnád hogy hogyan feszegetik ki azt a szerencsétlen szimeringet, igen leülnél..... Ilyen kis szerszámocskát pedig készíteni is lehet. Nekem is így készült.
Csak azért, mert a kompressziót (sűrítési végnyomást) bar-ban szokták megadni, úgy hogy ismerik a gyári értéket. Na jó, nem okoskodok.
Akkor én nem számítok nevesebb szerelőnek. Pedig szívem-lelkem beleadtam annó a gépekbe. Ilyen ez a popszakma....
A két vitonos szimering ~3.000,- Ft. Munkadíj (amit én kérnék érte), 7.000,- Ft. Egyik oldalon lendkerék, tekercsek le, másik oldalon varió le, majd vissza. Nem nagy cucc. Meg persze kell egy ügyes kis szerszám hogy kiszedd kívülről a szimeringeket.
Valami speciális kompresszió mérő műszerrel nézték a kompressziót, szerelő mondta a 92%-ot. A motort használtan vettem, bármi lehet benne.