Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Igen.
Ahogy írtad, a szenzortól jövő zöld-piros kábelt összekötöttem az órából jövő fehér-kék vezetékkel, a szenzor másik (rózsaszín) szálára meg +12V-ot adtam. De az óra meg se moccan, pedig a víz már igen igen meleg volt. (Tegnap mikor még beindult ).
Gondolom a tiéden is kétvezetékes gomba van, igaz?
+12V-ra kötötted? Egy pillanatra zárd már össze a hőgombára menő vezetékeket. A mutatónak ilyenkor fel kéne ugrania a plafonra. Előtte működött rendesen? Meleg motornál beállt középre?
Még valami. A vízhőfok mérő nem működik. Ahogy írtad az nekem nem jött be. Más ötlet?
És ha jól be van állítva, akkor hidegen gázadás nélkül, melegen kis gázadással kell induljon.
Azt nem tudom mivel kezdd, de én erősen gyanakszom arra, hogy a karbi nincs jól beállítva. Szerintem a kelleténél jobban be van tekerve a síber emelő csavar. Ilyenkor a gáz elvételekor még pörög egy darabig (vagy úgy is marad). Ha ez a csavar túlzottan be van csavarva, akkor nem reagál a keverékszabályzó állítására. Ha gyári csavarok vannak még a karbiban, akkor próbáld meg az általános beállítást. Keverékszabályzó koppra be, majd másfél fordulat kifelé. Síber csavar teljesen ki és csak annyira csavard be, hogy a síber alatt kb 1mm rés legyen. Ha ezzel röffen, akkor járasd melegre és ezután próbálj alapjáratot állítani a síber csavarjával. Ezek után próbakör. Ha nem fullad, torpan, akkor hagyd úgy. Ha torpan, akkor a keverékszabályzóval lehet játszani. De csak finoman, max negyed fordulatonként.
Trafó zárlat esetén az ellenállás értéke csökkenni szokott. Van hogy ez nem mérhető, de akkor egy másik hiba is a trafó zárlatára utalhat. Ez pedig az, hogy a trafó felmelegedése után a motor kihagyogat, prüszköl, majd a trafó tovább melegedésével egyre jobban kihagy a gyújtás, és a motor leáll. A trafó kihűlése után általában újra rendbe jön minden, de csak addig, míg a trafó újra fel nem melegszik. Ez jellemző a kisipari utángyártott trafókra. Simsonosok tudnának erről mesélni.... Bár szerintem nálad nem ez lesz a gond. De hogy mi.... azt ugye nem látom.
Lezártam. A karbi is minde le van zárva. A vákum nincs mert vákumos benzincsapom van. A gyertya száraz. Valamiért nem kap anyagot. Mikor ment akkor felpörgött a gáz vissza engedése után. De hogy most miért nem indul? Kicsif főtengely szimeringre gyanakszom, de attól most be kéne indulnia.
A trafór én inkább forrónak mondanám mint melegnek. Az lehet hogy az ellenállás azután változott hog esetleg behalt?
Holnap megint nekiállok de mivel kezdjem?
A karburátor olajzó és vákumcsöcse lezárva?
A 4.6 ohm az teljesen jó. Ha van szikra, akkor a modul (még) működik. De ne égesd le, inkább hagyd pihenni. A trafó és a modul akkor szokott melegedni, ha a gyújtás rajta van, de a motor nem jár. A trafó nem lehet forró. Melegedni szokott (akár süthet is, ~60 fok), de forró nem lehet! Ha a gáz visszaengedése után még pörgött, akkor előfordulhat hogy levegőt kap valahol. A szívócsövön lezártad az olajzó furatot?
4,6 ohm. Akkor ez talán jó lehet...
szépen pöfögött... most meg nem indul. .. Szikra van. A gyertya száraznak tűnik. Karbit szétszedtem, minden tiszta... passz hogy mi lehet... pedig még mentem is vele... egyedüli gond volt hogy miutan visszaengedgem a gázt pörgött még pár másodpercig. Kicsit szimering gyanús. .. ötlet? de mintha most nem kapna anyagot. Pedig karbi tiszta.
az normális hogy a gyújtótrafó iszonyat meleg. Inkább forró. ..
Gyertya uj légszürö uj direkt szürö hézagot hogy lehet állitani?
benzin kevés nem lehet mert szivatoval sem szünik meg...
Vagy sok vagy kevés a benzin. Esetleg dugulás, piszkos légszűrő, nem megfelelő gyertya, gyertyahézag, stb. A gyertya színe sokat segít ilyenkor.
Használd egészséggel.
Ezzel az a gond, hogy az eladók rögtön rámondják hogy, persze, az az. Csak hogy eladják. Fogsz egy multimétert és megméred a két láb közötti ellenállást. 1-es és 15-ös kivezetés. Persze a kábeleket le kell kötni a méréshez. Ha 3-5 ohm-ot mérsz, akkor oké. Ha 0.5-0.8 ohm körülit, akkor az nem megszakítós, hanem tirisztoros. Ez utóbbi garantáltan pár km után kimered és viszi magával a gyújtómodult is.
Sziasztok
Adott egy top due plus henger 21 dellortoval sportlégszürövel top nardo kipuval bivalyerös szépen megy egészen 90ig ott elkezd erölködni szaggatni pedig ment már 120al is
ÖTLET VALAKI?
Ide is megjött a cucc. Köszönöm mester. Már csak a hengerre várok, kicsit csúsznak vele.
Hát remélem. .. azt kértem a boltban... miről ismerem fel?
Természetesen. Estére írok neked számlaszámot is.
Remélem megszakítós simson trafóval használod. Mert ha nem, akkor nem lesz hosszú életű. Meg ahogy írtam, a gyújtást se hagyd rajta, ha nem jár a motor. Kicsit odafigyelve viszont örök élet meg egy nap.
Rendben, előre is köszönöm. Ha meg lessz anyagod, nyugodtan meg is csinálhatod, mert mindenképp kelleni fog. tibcsi60@freemail.hu Ha erre küldessz elérhetőséget, akkor meg küldöm a pénzt, amint tudom. És utánna feladod postán. Jó igy?
Folyamatban...
Sőt már van szikra...:-D
Nagyon szívesen. Bekötésre figyelj!
Megérkezett a cucc...
Köszi.

Este nekiállok.
Még egyre szerintem lesz anyag. Ha mégsem, akkor holnap vagy szerdán szerintem tudok rendelni. A tiltás mentes azt jelenti, hogy nincs benne szándékos fordulatszám korlátozó. Amit az elektronika bír, annyival forgathatod a főtengelyt. Márpedig ezt a modult már raktuk versenyblokkba is. Eddig nem panaszkodtak rá. Remélem ez így is marad.