Végre életre kelt, és normálisan működik a motor. Még egyszer köszönöm mindenkinek aki segített a tanácsaival, hogy merre keresgéljek.
Leírom, hogy mi volt végül is a baja, ha más is hasonló hibája lenne mint nekem volt. A motor pigi blokkos.
Tünete: Hidegen tökéletesen ment, de melegen először durrogott, majd nagyobb főfúvókával fulladt. Főtengely szimeringek, gyertyakábel, pipa, gyertya cserélve, de hiába.
Aztán végül is tegnap csak nem hagyott a dolog nyugodni, így újra szétszedtem, hogy mindent ismét átnézzek. Ami eddig nem tűnt fel, hogy a gyújtás alaplapon az egyik vezeték ki volt dörzsölve. Ezt kicseréltem, és azóta a motor tökéletesen működik. Bár igaz, hogy még egy hőgomba híja van, de már legalább megy.
Nézd át a gyújtás alaplapon lévő vezetékeket is. Lehet ott is hiba.
Nekem melegen fulladt a motor, már minden kicseréltem benne, de remélem, hogy ma meglett a hiba. Az alaplapon az egyik vezeték szigetelése volt lehorzsolva. Holnap összerakom és kiderül.
A trafó telejesen új. A pipát is cseréltem már.
Azt hittem az a baja és vettem egy trafót.
Gyújtás elektronika is van nálam másik, de egyikkel sincs szikra.
Nem lehet a forgórésznél a jeladó a rossz?
Sziasztok.
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Van egy régi csíklámpás aprilia sr-em és nincs szikra.
Gyújtás elektronika jó, trafó jó.
Mérésre a gyújtás elektronikánál rúgásra 6-18v-ot mutatott.
Mi lehet a hiba?
Elméletileg ha azt osztod ketté, akkor ott nem fog keringeni a fagyálló. Akkor már inkább a hengertől a vízpumpához menő ágba kellene bekötni szerintem. Mivel a vízpumpa csinál áramlást, így nagyobb valószínűséggel jobban áramlana a karbiban is a fagyálló. Holnap megpróbálok róla egy skiccet összedobni, és elküldöm. A tiedben milyen blokk van?
Godoltam arra hogy kétfelé vezetem a légtelenítőt,elvileg ugyan az mintha 2 kivezetésű hengerfejem lenne,csak valahogy logikailag nem áll össze hogy miként keringetné úgy a karbiban a vizet.
Valahogy úgy lehet a két kivezetésesnél is hogy egyik cső a termosz után van,a másik meg mellette,azaz a termosz mellett,csakis így lehet keringés,mert a termosz ameddig nem nyit addig is átenged valamennyit a termosz kis lukán,csak így lehet hidegen is keringés a karbiban,szerintem
Ha be akarod kötni a karifűtést, akkor célszerű úgy bekötnöd, hogy a termosztát elé kötöd, mert így akkor is fűt amikor a termosztát még zárva van. Tehát ha a légtelenítőre kötöd akkor a másik végét valahogy úgy kellene bekötnöd, hogy az ugyanabba a körbe menjen vissza, mert különben "áthidalod" a termosztátot és nem fog úgy bemelegedni a motor. Bár nem tudom így hirtelen, hogy mennyi az áramlási sebesség azon a csövön.
Vagyis valahogy úgy kellene megoldani, hogy mondjuk az elmenő ágba csinálsz egy elosztót és ugyanabba az ágba vezeted vissza is.
Lenne egy kérdésem a szakikhoz,be akarom kötni a karbifűtést,az egyik csövet a légtelenítőre teszem rá ami a hengerfejen van,mert az adott,kérdés hova kössem a másikat,arra gondoltam hogy arra a csőre kellene ami a hengerre megy,vagy hova érdemes?
Ha a csapágyak rendben vannak,és az alsó tűgörgő is(és nem forgott meg a varióoldali csapágy a tengőn,ami jellemző a morini blokkra),akkor simán.Nálam eddig 15ezret ment a gyári(új) főtengely 70-es polini hengerrel,gianneli reverse kipuffal.
Csavarhúzóval nem merek neki fogni mert megsérti a főtengelyt.
Leírom, hogy mi volt végül is a baja, ha más is hasonló hibája lenne mint nekem volt. A motor pigi blokkos.
Tünete: Hidegen tökéletesen ment, de melegen először durrogott, majd nagyobb főfúvókával fulladt. Főtengely szimeringek, gyertyakábel, pipa, gyertya cserélve, de hiába.
Aztán végül is tegnap csak nem hagyott a dolog nyugodni, így újra szétszedtem, hogy mindent ismét átnézzek. Ami eddig nem tűnt fel, hogy a gyújtás alaplapon az egyik vezeték ki volt dörzsölve. Ezt kicseréltem, és azóta a motor tökéletesen működik. Bár igaz, hogy még egy hőgomba híja van, de már legalább megy.
Nekem melegen fulladt a motor, már minden kicseréltem benne, de remélem, hogy ma meglett a hiba. Az alaplapon az egyik vezeték szigetelése volt lehorzsolva. Holnap összerakom és kiderül.
Azt hittem az a baja és vettem egy trafót.
Gyújtás elektronika is van nálam másik, de egyikkel sincs szikra.
Nem lehet a forgórésznél a jeladó a rossz?
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Van egy régi csíklámpás aprilia sr-em és nincs szikra.
Gyújtás elektronika jó, trafó jó.
Mérésre a gyújtás elektronikánál rúgásra 6-18v-ot mutatott.
Mi lehet a hiba?
Előre is köszönöm a segítséget.
Valahogy úgy lehet a két kivezetésesnél is hogy egyik cső a termosz után van,a másik meg mellette,azaz a termosz mellett,csakis így lehet keringés,mert a termosz ameddig nem nyit addig is átenged valamennyit a termosz kis lukán,csak így lehet hidegen is keringés a karbiban,szerintem
Vagyis valahogy úgy kellene megoldani, hogy mondjuk az elmenő ágba csinálsz egy elosztót és ugyanabba az ágba vezeted vissza is.