Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szimering és főtengely közé csavarhúzó be,és megfeszíteni és kijön.
Vékony csavarhúzóval kitudod venni. Én is azzal szoktam kiszedni. Ha ésszel csinálod nem sértesz meg vele semmit, csak a szimeringet.
Fekvő Minarelli variátor alatti szimeringet mivel lehet kiszedni?
Csavarhúzóval nem merek neki fogni mert megsérti a főtengelyt.
Végre életre kelt, és normálisan működik a motor. Még egyszer köszönöm mindenkinek aki segített a tanácsaival, hogy merre keresgéljek.
Leírom, hogy mi volt végül is a baja, ha más is hasonló hibája lenne mint nekem volt. A motor pigi blokkos.
Tünete: Hidegen tökéletesen ment, de melegen először durrogott, majd nagyobb főfúvókával fulladt. Főtengely szimeringek, gyertyakábel, pipa, gyertya cserélve, de hiába.
Aztán végül is tegnap csak nem hagyott a dolog nyugodni, így újra szétszedtem, hogy mindent ismét átnézzek. Ami eddig nem tűnt fel, hogy a gyújtás alaplapon az egyik vezeték ki volt dörzsölve. Ezt kicseréltem, és azóta a motor tökéletesen működik. Bár igaz, hogy még egy hőgomba híja van, de már legalább megy.
Megmértem. Piros/fehér 456, piros/fekete 0!
Nézd át a gyújtás alaplapon lévő vezetékeket is. Lehet ott is hiba.
Nekem melegen fulladt a motor, már minden kicseréltem benne, de remélem, hogy ma meglett a hiba. Az alaplapon az egyik vezeték szigetelése volt lehorzsolva. Holnap összerakom és kiderül.
Mérd meg a jeladó ellenállását(piros/fehér vezeték,és (test)blokk között 500ohm),illetve a gyujtótekercs ellenállását(fekete/piros-test,800ohm).
Megszakadt a jeladó, kábel, csatlakozó, gyújtáskapcsoló hiba.
leléve=levéve :)
Hát már vagy 5-el. De biztos nem gyertya, mert gyertyapipa leléve a kábel végét megfogva se csinál semmit
Hány gyertyával próbáltad?
A trafó telejesen új. A pipát is cseréltem már.
Azt hittem az a baja és vettem egy trafót.
Gyújtás elektronika is van nálam másik, de egyikkel sincs szikra.
Nem lehet a forgórésznél a jeladó a rossz?
Ha mindezek jók, cseréld le a pipát, gyertyát ... Gyertyakábel vezetéke és a pipa szokott "különválni" egymástól.
Köszi,akkor jól gondoltam,egyik csövet a temosz után kell rakni,a másikat pedig elé.
Honnan tudod hogy jó a trafó?lehet belül húz át ezért nincs szikra.
Sziasztok.
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Van egy régi csíklámpás aprilia sr-em és nincs szikra.
Gyújtás elektronika jó, trafó jó.
Mérésre a gyújtás elektronikánál rúgásra 6-18v-ot mutatott.
Mi lehet a hiba?

Előre is köszönöm a segítséget.
Csak egy adalék a karbifűtés témához ;)
Minarelli,a jó bevált vén blokk
Elméletileg ha azt osztod ketté, akkor ott nem fog keringeni a fagyálló. Akkor már inkább a hengertől a vízpumpához menő ágba kellene bekötni szerintem. Mivel a vízpumpa csinál áramlást, így nagyobb valószínűséggel jobban áramlana a karbiban is a fagyálló. Holnap megpróbálok róla egy skiccet összedobni, és elküldöm. A tiedben milyen blokk van?
Godoltam arra hogy kétfelé vezetem a légtelenítőt,elvileg ugyan az mintha 2 kivezetésű hengerfejem lenne,csak valahogy logikailag nem áll össze hogy miként keringetné úgy a karbiban a vizet.
Valahogy úgy lehet a két kivezetésesnél is hogy egyik cső a termosz után van,a másik meg mellette,azaz a termosz mellett,csakis így lehet keringés,mert a termosz ameddig nem nyit addig is átenged valamennyit a termosz kis lukán,csak így lehet hidegen is keringés a karbiban,szerintem
Ha be akarod kötni a karifűtést, akkor célszerű úgy bekötnöd, hogy a termosztát elé kötöd, mert így akkor is fűt amikor a termosztát még zárva van. Tehát ha a légtelenítőre kötöd akkor a másik végét valahogy úgy kellene bekötnöd, hogy az ugyanabba a körbe menjen vissza, mert különben "áthidalod" a termosztátot és nem fog úgy bemelegedni a motor. Bár nem tudom így hirtelen, hogy mennyi az áramlási sebesség azon a csövön.

Vagyis valahogy úgy kellene megoldani, hogy mondjuk az elmenő ágba csinálsz egy elosztót és ugyanabba az ágba vezeted vissza is.
Lenne egy kérdésem a szakikhoz,be akarom kötni a karbifűtést,az egyik csövet a légtelenítőre teszem rá ami a hengerfejen van,mert az adott,kérdés hova kössem a másikat,arra gondoltam hogy arra a csőre kellene ami a hengerre megy,vagy hova érdemes?
Ha a csapágyak rendben vannak,és az alsó tűgörgő is(és nem forgott meg a varióoldali csapágy a tengőn,ami jellemző a morini blokkra),akkor simán.Nálam eddig 15ezret ment a gyári(új) főtengely 70-es polini hengerrel,gianneli reverse kipuffal.
El tudja.. De ha pisztolyt tennének a fejemhez akkor sem csinálnám újra. Pedig polini volt az enyém is. Én HSTUNING-nál volt. Csak a szopás volt vele.