No, akkor a kettő között kel próbálkozni. Az a jó ha bejáratás alatt dús a keverék, de azért a kormos gyertya már túlzás. Persze lehet kormos a gyertya, ha csak lépésben haladsz vele és nincs ideje kiégni.
Arról nem is beszélve, ha valaki azt mondja: "10.000,-ből megvan". Erre tudok ugrani. Már évekkel ezelőtt, mikor én csináltam sem lehetett még a feléért sem megoldani egy teljes átalakítást. Ezért is hagytam abba. Mindig van valaki aki okosabb és a feléért, sőt a negyedéért megcsinálja. Aztán hozták hozzám a már teljesen szétba...ott szarokat. Na tényleg bocs, elragadtattam magam.
Én sem vitatkozni szeretnék, csak már láttam annyi szétbarmolt (és az egekig magasztalt) szart, hogy tele a tököm ettől. Szinte mindenhol csak azt hallani/olvasni hogy "motorvásárlás után derült ki hogy egy fostalicskát vett". Arról nem is beszélve, amit úgy adnak el hogy: "eladnám szeretett motoromat, csak garázsban állt, teljesen felújított, toronyóra, aranylánc", stb. Bocs ha erős voltam.
Aprilia rally vizes robogóm van vettem rá egy új NAraku hengert
30km-ert mentem még vele. Próbálom behangolni a karbit hozzá 85-ös főfúvóka van benne legalsóba tettem a zégert a tün,
és benzines fekete a gyertya.
Próbáltam már 78-as főfúvókával is azzal meg száraz fehéres szinü volt a gyertya keveset kapott.
Vagy ez természetes hogy fekete a gyertya a bejáratás miatt lehet?
Senkivel sem szertnék vitatkozni, ez a fórum nem azért van. Én itt segítséget kértem, és esetleg ha tudok, én is segítek.
Az átalakítás saját részre történt, és a költséghatékonyság volt a cél. Ha eladásra kerülne, senki nem lenne átvágva, ez nem célom, mint sajnos sokan másoknak.
Tisztában vagyok vele, mit-hogyan kell. Azzal is tisztában vagyok hogy bennhagytad szerencsétlen ECU-t gyújtás helyett. Gondolom a fojtószelepház is ott figyel az ülés alatt, a csomagtartóban, izzó kiszedve a műszerfal visszajelzőjéből. Áhh bocs, tévedtem. Arra tuti nem vetted a fáradtságot. Gondolom elvágtad a visszajelző kábelét. Szerinted ez így szakszerű? Szerintem kókányolás. Remélhetőleg majd kinősz belőle. Ha esetleg eladod a motort, akkor lesz képed odaadni az új gazdának így? Mint szépen felújított ditech. Ne viccelődjünk már. Jópár ditech-et építettem át, azokat mind meg lehet nézni.
Akkor tételesen, én ennyiből hoztam ki. Karbi 6000 Ft, vákumos benzinpumpa 2500 Ft, kompresszor helyére műanyag dugó, benne furattal, innen lesz vákum a pumpának, 1000 Ft Az injektor helyére vágtam egy menetet, benne egy csavar tömítővel. A maradék 500 Ft-ból simán kijön a benzincső, ami kell.
Látom mennek a nagy átalakítások. 10.000,-Ft-ból átalakítani? Merész. Nevezném inkább kókányolásnak, mivel 10-ért szinte karbit sem kapsz, meg szerelőt sem, aki elvégzi ezeket a dolgokat.
1.. Kapcsolja be a gyújtást, és húzza ki a fojtószelep egység
2.. Várjon legalább 5 másodpercet
3.. Kapcsolja ki a gyújtást
4.. Csatlakoztassa a fojtószelep egység
5.. Kapcsolja be a gyújtást újra.
6.. Nyissa ki teljesen a gázkart (gyorsító kábel megfelelően van beállítva), és térjen vissza a nyugalmi pozícióba (fojtószelep teljes utazás tanult az ECU)
7.. Kapcsolja ki a gyújtást
8.. Törölje a hibakódokat
Sima ügy hidd el működik ! Már többször is csináltam . Mivel Ditech javítással foglalkozom évek óta ! Egy fontos dolog ha resetelted a tps senzort reseteld az ecu is
http://www.youtube.com/watch?v...
Egyértelműen vészüzemre vált át,ezt a megoldást nem javaslom,minden szenzort megkerül az ECU,STB,autónál is így van,fogyasztás pedig a csillagos ég.
Ez az átalakítás sajnos csak piaggio blokkosra igazi, mert ott az olajzás mechanikus, és egyszerű állítani a többlet olajozást. Morininál ez nem lehetséges, mert az olajozást is az ecu vezérli, és besülne a motor, mert a karbisnak sokkal több olaj kell.
Ha 10000-Ft ból kijön az átalakítás akkor én biztosan átalakítanám karbisra,aki motort vesz úgyis utánajár nagyjarészt hogy mit érdemes venni és mit nem,eladni is könnyebb ha karbis,valamint nem kell azon izgulni hogy mikor döglik be az injector.
A folytószelepről lehúzni a kábelt? Valaki csinálta már ezt a módszert? Én olyat ismertek, hogy gyújtás nélkül cső gáz, gyújtás be gázt tartani, amíg elkezdi villogni a bihajeleket. Állítólag 3szor egymás után kivillogja a hibát, majd törli.
Esetleg valaki tudná fordítani érthetőbbre?
Mert ha járó motor mellett, leveszed a gyújtást, akkor jól teleszívja magát benzinnel. Mikor a gyújtást visszaadod, hirtelen kap szikrát és akkora nyomást kaphat (rossz helyen), hogy törik valami. Nem törvényszerű, de miért akarnak magának rosszat az ember?...
Resetelném a TPS szenzort 1.. Kapcsolja be a gyújtást.
2.. Húzza ki a 4 vezetékes TPS bekötési csatlakozó atleast 10 másodpercig.
3.. Kapcsolja ki a gyújtást.
4.. Csatlakoztassa a TPS csatlakozót vissza!
5.. Kapcsolja be a gyújtást vissza, várja meg, amíg a kötőjel elindult fel teljesen.
6.. Szilárdan meg a gázkart a fogantyút egészen, és engedje, hogy a zárt helyzetbe.
7.. hagyja a gyújtást, és kezdeményezi a diagnosztika és tiszta kódokat.
8.. Kapcsolja ki a gyújtást.
9.. Kapcsolja be a gyújtást vissza adja diagnosztikai és ellenőrizze az esetleges TPS kódokat.
Lehetséges hogy van benne valami. Én a fojtószelepre gyanakszom, majd dobok rá egy másikat. A gyújtást is az ecu szabályozza, sőt sztem fordulattól függően még az rágyújtás is változik. Ezt abból gondolom, hogy havernak már két piaggio blokkost is alakítottunk át karbista. Amikor a kötegről levettük a fojtószelepet, vagy az csak alapjárati helyzetben állt, akkor beindult a motor, de nem pörgött fel. Ezt úgy orvosoltuk, hogy a fojtószelepet jó negyed gáz állasban rögzítettük. Így a motor azóta nagyon könnyen indul, jól veszi a fordulatot, és kitűnően megy. Az egész átalakítás nem került 10.000 Ft-ba, a megmaradt cuccokből pedig jó kis pénzt ki lehet árulni.
Valami elektromos cuccot zavarsz vele össze,vagy valami jelvevőt,nem tudom ezeknél van e valami lambdaszonda szerűség a kipuban,de lehet hogy azt,vagy a légtömegmérőt zavarod meg,de az is lehet hogy a gyújtásuk ezeknek elektromosan szabályzott,mármint az előgyújtás,a 125-ös DT-nek az,lehet ezeknek is,ez is rengeteg minden lehet,nem tudom ezeknél van e valami fedélzeti vagy hasonló,de lehet olyankor vészüzemre áll át és azért pörög jobban,mert nem szabályzott a fogyasztás olyankor,lehet nagy baromságot írtam,de autóknál így van,autóknál azt csinálják hogy leáramtalanítsák,és olyankor törlődik a hiba STB,mondjuk lehet hogy a mociknál teljesen másképp van ez.
Én sem hittem ezt el, míg ki nem próbáltam, de tényleg létező dolog. Szeretem ezt a motort attól függetlenül, hogy sokan szidják, és nem szeretik. Ezzel a hibajelenséggel nem találkoztam még, de hátha meglesz a hiba.
30km-ert mentem még vele. Próbálom behangolni a karbit hozzá 85-ös főfúvóka van benne legalsóba tettem a zégert a tün,
és benzines fekete a gyertya.
Próbáltam már 78-as főfúvókával is azzal meg száraz fehéres szinü volt a gyertya keveset kapott.
Vagy ez természetes hogy fekete a gyertya a bejáratás miatt lehet?
Az átalakítás saját részre történt, és a költséghatékonyság volt a cél. Ha eladásra kerülne, senki nem lenne átvágva, ez nem célom, mint sajnos sokan másoknak.
2.. Várjon legalább 5 másodpercet
3.. Kapcsolja ki a gyújtást
4.. Csatlakoztassa a fojtószelep egység
5.. Kapcsolja be a gyújtást újra.
6.. Nyissa ki teljesen a gázkart (gyorsító kábel megfelelően van beállítva), és térjen vissza a nyugalmi pozícióba (fojtószelep teljes utazás tanult az ECU)
7.. Kapcsolja ki a gyújtást
8.. Törölje a hibakódokat
Egyértelműen vészüzemre vált át,ezt a megoldást nem javaslom,minden szenzort megkerül az ECU,STB,autónál is így van,fogyasztás pedig a csillagos ég.
Esetleg valaki tudná fordítani érthetőbbre?
2.. Húzza ki a 4 vezetékes TPS bekötési csatlakozó atleast 10 másodpercig.
3.. Kapcsolja ki a gyújtást.
4.. Csatlakoztassa a TPS csatlakozót vissza!
5.. Kapcsolja be a gyújtást vissza, várja meg, amíg a kötőjel elindult fel teljesen.
6.. Szilárdan meg a gázkart a fogantyút egészen, és engedje, hogy a zárt helyzetbe.
7.. hagyja a gyújtást, és kezdeményezi a diagnosztika és tiszta kódokat.
8.. Kapcsolja ki a gyújtást.
9.. Kapcsolja be a gyújtást vissza adja diagnosztikai és ellenőrizze az esetleges TPS kódokat.