Rendes vízkőoldóval próbáld meg,van az a két színű,nem tudom mi a neve de az kihozza,vagy van a sima olcsóbb vízkőoldó,az is kihozza,az ecet csak akkor hatásos ha forrásban van,legjobb a vízkőoldó.
És még egy olyan kérdésem lenne hogy felraktam a motorra egy új Naraku 50-es vizes hengert. erősebb 1,5le-vel a gyári hengernél.
Már végig próbáltam 72, 75, 78-as főfúvókával de kevés neki mind
pedig teljes oda adtam a kaját a sibertün.
98-as Főfúvókával is néztem de az meg sok volt neki. gyári a kipufogó is. Szerintetek hanyas főfúvóka lenne ebbe jó?
Abban teljesen igazad van, hogy ha nem fagyálló van benne akkor megrepesztheti a karbit. Mondjuk nekem mindig fagyálló van benne. De a két kivezetés úgy van kialakítva, hogy a hengerből vezeti ki a fagyállót, még mielőtt nyitna a termosztát. Tehát pár perc járatás után már ér annyit, hogy elméletileg nem tud lefagyni a karbi. Anno a KTM krosszomon volt hasonló megoldás, de ott elektromos volt a karbi fűtése.
Ezzel egy a gond.... a viz se melegszik fel par perc alatt....
Vagyis nemsokat ersz vele. Mire melegedne a karbi addigra a jeg is eltunik. Ellenben ha fagy.....akkor a karbi is repedhet hiszen tele van ( ha mar nem fagyalo a fagyalo)
Lehet,de az is lehet hogy az egyik cső a hengerre megy,a másik pedig valamelyik csőre a vízpumpa környékén,láttam már olyan vízcsövet amin volt kivezetés,de az is lehet hogy nem néztem meg rendesen a hengerfejet,na majd kiderül,még egyszer köszi.
Azt nem tudom, de eddig én még csak azzal a fajtával találkoztam aminek a fényképét beraktam. De majd jönnek a tőlem nagyobb szakik, és ők hátha megtudják neked mondani. Akkor, lehet, hogy ott is ledugózták az egyik kivezetést?
Szerintem az ott nem a légtelenítő hanem az egyik csőnek a helye,a másik csövet pedig máshova kell rádugni szerintem,szerintem több fajta hengerfej van.
Örülök, hogy tudtam segíteni. remélem, hogy így megoldódik a problémád. Azt enyémen működik, még nem fagyott le, pedig én is minden nap a vassal járok dolgozni. Igaz mikor megvettem az a
enyémen sem volt bekötve.
Igen a elő hengerfejen is van két kivetetés. Vagyis ha fel van szerelve, akkor a hengerfej tetején van. A képen látod. Azt nem szokták kivenni, csak egy gumicsődarabban egybevezetik, mert különben elfolyna a fagyálló a gépből.
Akkor a hengerfejen is megvan a kivezetés?mert gondolom azt is ledugózták,nem értem miért csináltak ilyet,na mindegy majd megpróbálom megoldani,a fagyásra nekem pluszba még az is rátesz hogy nincs hátul sárvédő,és az összes dzsuvát oda küldi a hátsókerék,a mínusz fokos sós vizet is,beszerzés alatt van a sárvédő.
Szívesen! Azt hiszem, hogy 3-as a külső átmérője a csőnek ami kijön belőle, én anno az előző motoromba sima rézcsövet vettem modellboltban és azt ragasztottam bele, tökéletesen működött vele, igaz, hogy nem vékonyodott úgy le mint a gyári, de a cső tökéletesen megmaradt rajta. És szinte fillérekbe került + egy kis szerelésbe.
Rajta van a cső helye,csak valaki kihúzta belőle a rézcsövet amire rámenne a gumicső,vagy az is lehet hogy gyárilag ilyen,majd valahogy megpróbálom bekötni ha lesz időm,mostmár biztos hogy a fagyás ellen csinálták,na meg jobb ha a porlasztó is melegítve van,köszi.
nekem úgy rémlik mintha a helye meglenne,de gyárilag be van öntve,valószínűleg léghűtéses mociról van átrakva,meg nem hiszem hogy gyárilag 17.5 ös lenne rajta,de mindjárt meg is nézem.
Ha vizes a blokkod akkor próbáld meg úgy, hogy a karbin lévő két vízcsövet bekötöd. Valószínű, hogy melegítene rajta annyit, hogy nem fagyna be.
Ezen a képen látod miről beszélek:
A két egymás alatti kivezetés az. (Wasserkühlung) A hengerfejen is kell lennie két kivezetésnek, ami valószínű, hogy neked egybe van kötve. Ha bekötöd, akkor megy a meleg víz a karbiba is, elméletileg melegít rajta annyit, hogy nem fagy le.
Vagy csak egyszerűen vízes a benzin.
Az meg ugye lent landol a karbi alján, a benzin fölötte....
A víz megvagy....magy mikor a benzin felfelé megy, magával ránthat egy darabkát. A kis szilánk beszorul, a subert nem tud zárni....de ahogy a benzin folyik "csiszolja", illetve a motor is melegszik a karbi mellett.....így olvad.
Ez akkor furcsa élmény, ha már 20-30 perce megy a motor...hiszen akkor az nem lehet jég...
Nálam ez indulás után ~8 perccel volt....
A karbi alján van egy felfolyó (a másik mocin nincs). A csavarja eleve enged....
Én ezért tettem rá tömlőt és egy dugót.
Így télen 3-4 tankolás után kiveszem a dugót és az esetleges vizet leengedem.
Már végig próbáltam 72, 75, 78-as főfúvókával de kevés neki mind
pedig teljes oda adtam a kaját a sibertün.
98-as Főfúvókával is néztem de az meg sok volt neki. gyári a kipufogó is. Szerintetek hanyas főfúvóka lenne ebbe jó?
sósaval, ecet, hidegzsiroldó ezekkel már próbáltam de valamennyit kivittek de még van benne rendesen.
Vagyis nemsokat ersz vele. Mire melegedne a karbi addigra a jeg is eltunik. Ellenben ha fagy.....akkor a karbi is repedhet hiszen tele van ( ha mar nem fagyalo a fagyalo)
enyémen sem volt bekötve.
Ezen a képen látod miről beszélek:
A két egymás alatti kivezetés az. (Wasserkühlung) A hengerfejen is kell lennie két kivezetésnek, ami valószínű, hogy neked egybe van kötve. Ha bekötöd, akkor megy a meleg víz a karbiba is, elméletileg melegít rajta annyit, hogy nem fagy le.
Az meg ugye lent landol a karbi alján, a benzin fölötte....
A víz megvagy....magy mikor a benzin felfelé megy, magával ránthat egy darabkát. A kis szilánk beszorul, a subert nem tud zárni....de ahogy a benzin folyik "csiszolja", illetve a motor is melegszik a karbi mellett.....így olvad.
Ez akkor furcsa élmény, ha már 20-30 perce megy a motor...hiszen akkor az nem lehet jég...
Nálam ez indulás után ~8 perccel volt....
A karbi alján van egy felfolyó (a másik mocin nincs). A csavarja eleve enged....
Én ezért tettem rá tömlőt és egy dugót.
Így télen 3-4 tankolás után kiveszem a dugót és az esetleges vizet leengedem.
Nálam ez lehetett....