Én sem hangolgatom,egyet értek,mondjuk az enyém viszi lazán a 80-at GPS szerint,óra szerint 87-et,szanaszét repedezett és kockára kopott görgőkkel,nem tudom mi hajtja,lehet a mina blokk ennyire jó?kérdés hogy az alkotó miért cserélte le a jól bevált minát morinire.
(környezetvédelemre tippelek)
Hát igen. A hangolásnál minden számít 1 mm is... Én mondjuk nem szarakodok már vele. Ha indul és megy közepesen akkor már jó. A tököm hangolgatja mindig, ha kicsit kopott a görgő, kicsit felfényesedett a kuplung, tudod mikor... Hajtom és gyí. Mondjuk ha menni akarok van nagy. Ahogy öregszem egyre jobban nem érdekel, hogy mennyire megy a motor. Úgy megyek mint egy tata.
Én is csak spekulálok,nem is vitázom,mert tudom ha egy jól megtervezett kipufogóból kiveszik a fojtást csak szarabb lesz az egész,létfontosságú a jó kipufogó az öblítéshez,én még mindig azt mondom nagy bele a 85-ös főfuvi a gyári 72-es helyett,így minden motorikus tuning nélkül,még a 80-asra is azt mondanám hogy sok,de ez csak egyéni szociális problémám,csak a napokban én is megtapasztaltam mit alkot a motor ha több benzint kap a kelleténél,nem a szívató volt szar mert először arra gondoltam,hanem mint kiderült a tűszelep akadt fel,és máris szar volt az egész...
Egy katalizátoros kipufogóban ki van számolva mennyi fojtás kell. Egy sport kipufogóban is. Ha kiszeded a katalizátort sokkal kevesebb fojtás lesz mint kellene. Én anno a keeway forumon olvastam, hogy azok a srácok is eszeltek. Kicsapták belőle katalizátort, aztán azt sem tudták milyen szart rakjanak bele, hogy menjen úgy legalább mint előtte.
Persze nemsokára kiderül, hogy én is csak álmodtam-e ezt...
A morini amúgy is egy elcseszett konstrukció,szerintem pont azért mert a környezetvédelmet tartották szem előtt a mérnökök,a kipufogója is szerintem arra van kihegyezve,nem teljesítményre.
Ha totál kivenné a fojtásokat akkor igazat adnék neked,a mérnökök tudják hogy a katalizátor visszafogja a mocit,de a környezetvédelem miatt belerakják a katalizátort,a kipufogó nagyon fontos 2 üteműnél,a sportkipufogóban sincs katalizátor de azért a létfontosságú fojtások benne vannak,de valószínű nyitottabb egy sport kipu mint egy gyári katalizátor nélküli,nem fog neki szarabbul menni,ha csak a katalizátor nélkül teljesen nyitott nem lesz.
Van egy tippem. Remélem nem lesz igazam. El lesz baszva kipufogó és még annyit sem megy mint eddig. Te nem érted majd miért. Mert kiszeded a fojtást, de az kellene bele. A mérnökök nem hülyék. Inkább egy sportkipufogó kellett volna. Ennyi erővel próbáld puff nélkül mert úgy meg a legjobban.. de nem.
Nagyon szívesen! Én is köszönöm a részletes segítségedet!
Első körben megvárom, hogy mit reagál a nyitottabb kipufogóra a motor, ha végre elkészül. Nem bánnám, ha legalább 5-7 km/h-val megdobná a végsebességet. Sok idióta autós szinte elsodor és közelről előz pedig 70-el tolom neki. Ezért is jó lenne a végsebességet növelni.
Ok,köszi,megfogadom a tanácsod,én utánanéztem,jó a nagyobb főfúvóka ha sportlégszűrő,vagy sportkipufogó van a mocin,vagy mindkettő,vagy 70-es henger,ha minden gyári és csak úgy beleraknak egy sokkal nagyobb főfuvit az csak vissafogja a mocit,5-10 százalékkal szokták növelni a főfúvóka átmérőjét,a nyitottabb kipufogódhoz valószínű jó lesz az ami most benne van(szerintem picit sok,én megpróbálnám majd picit kisebbel ha melegebb lesz),mondjuk a nyitottabb kipufogó szerintem és lehet nagyot tévedek de a fogyasztáson is javíthat mert nagyobb lesz a mociban az erő,ergo nem kell vele mindig csőgázon közlekedni,az autókat pl a katalizátor nagyon visszafogja és többet is fogyasztanak miatta,a teljesítménycsökkenés miatt,sajna sok esetről tudok hogy csak a műszakira rakják vissza a katalizátort,utána kiveszik,mondjuk környezetvédelem szempontjából ez genyaság,viszont ha olcsóbb lenne a benya akkor senki sem okoskodna ezzel,oda vissza játék,lényeg a lényeg a kifufogó nagyon sokat számít.
Az enyémhez is több méret van. A gyári 6.2, a fojtatlan motorhoz 7.7 kell. És 7.5 volt benne. Próbálkoztunk 7 grammossal, nem lett jó, lomhább lett és a végsebesség is lecsökkent. Kíváncsi leszek ha elkészül a kipufogó, (katalizátor nélkül) mennyi lesz a végsebesség!?
Én azt szeretem ha egyértelmű kérdésre egyértelmű választ kapok,nem pedig azt hogy ki tud okosabbat mondani a másiknál egy kérdésre 50 válasz a végén meg már az egész vitává fajul,gondolom értitek miről beszélek.
Gyárilag 5,4 es való bele,szerintem nem szarakodok,belerakom az 5,5-öset,végül is minden gyári rajta,akkor minek tegyem bele a 6-osat,ha majd azt veszem észre hogy indokolatlanul pörgetni kell belerakom a 6-osat.
Igen bocsi,köszi a helyesbítést http://www.egumotors.hu/504-ki...
Az enyémben ilyen volt,szét volt égve,e helyett vágtam bele,hőálló anyagból tömítést,persze jobb a gyári én először elcsesztem és a tömítés belelógott a kipufogónyílásba,a csavarokkal szerencsém volt,nem volt meghúzva,amikor elhoztam a mocit a kiput csak épp tartották a csavarok,jó vétel volt,csak újra össze kellett raknom a mocit,ez még a jobbik eset,örülök hogy legalább nem tákolták
Én is most költöttem rá 25 ezret,majd kiderül megérte e,mert ha nem lesz jó az új varióval,szabadonfutóval,STB,berúgom az árokba ,direkt a DR szabadonfutót vettem.
Még mindig nem tudom,5.5-ös vagy a 6-os görgőket tegyem bele...
Meglátjuk. Megírom, hogy mi lett a végeredmény ha készen lesz.