Azt azért ne felejtsük el,hogy ezek az 50-es mákdarálók nem sok hőt termelnek,plussz ezzel a hűtővel kell dolgozniuk a nyári dögmelegben is.Így aki télen is használja szerintem takargassa le szépen egy picit,mert nem egészséges ha alavsonyabb hőfokon üzemel.A motor kopása nagymértékben megnő.
Nekem kb félig megy föl,esőben negyedig,amikor plusz fok van akkor háromnegyedig,múltkor sós víztől lerobbantam,96-os SR-nek nincs alul gyárilag valami ami eltakarja a hengert?Feszt telibe kapja a vizet,picit elcseszték ha ez gyárilag ilyen.
Ne verjen benneteket a víz, hogy nem áll be középre. Ez nem autó. Ha mozog akkor jó. Én anno ezért cseréltem termosztátot, mert egy valaki nem volt képes írni, hogy ez rendben van így a nagy magyar burgman fórumon... Viccc. Aztán kicseréltem szerény 7 rongyért és minden maradt ugyanolyan mint volt. Tehát nem volt semmi baja a gyárinak sem pedig a mutató 1/4- fölé nem ment. Utána volta valaki aki írta, hogy neki is ilyen... mondom előbb kellett volna.
Nálam meg sehova nem megy a vízhőfok mutató! Ez jó így?
Amikor termosztát nélkül lekartonoztam, szépen ment fel 70-80 fokra 6-8 Km körül. Most, hogy hideg van, meg se mozdul.
Köszi, akkor nem idegelem magam :) Azt furcsálom, hogy még hosszabb ut (4-5 km) utan sem megy feljebb, nem all be 90 fokra, mint egy autoe. Gondolom egy 50 kcm-s motor nem tud ugy felmelegedni, mint egy auto v motor blokkja.
Beraktam a termosztátot, helyben járattam, hogy nem ereszt-e valahol. Álló helyben kb. félig fel is ment a mutató pár pöfögés után. A tesztkörön a mutató visszament minimumra. Még töltöttem rá kb. 1-2 deci hűtőlöttyöt, így a max szintén van. Viszont most kb. 1/4-ig megy csak fel a mutató.
A vízpumpánál és a termosztátnál lévő légtelenítő csavart is kicsavartam, csöpögött a lé. Így a levegősödést kizárnám.
Leszedni le tudod légkulccsal, csak a meghúzás necces, mert ha nem figyelsz, úgy megszakítja a főtengelyen a menetet, hogy csak pörög az anya, mint a búgócsiga.
Elektromos kerékkulccsal szoktam leszedni. Visszarakás: szíjas olajszűrőfogóval ráfogok óvatosan a variátor külső tárcsájára és crovával meghúzom. 50 Nm asszem a főtengelyanya meghúzási nyomatéka.
Mivel morini blokk nem kell spec. blokkoló a varió levételéhez.Egy 32-es csillagkulcsal megfogod a berúgó ellendarabot,és egy 17-es csillag vagy krovával letekered az anyát a főtengelyről.(ha légkulccsal van meghúzva akkor izomkodni kell vele,és csak óvatosan,mert ha leugrik a 32-es letörhetnek a lapátok a külsőtárcsáról).Viszont szíjcseréhez le kell venni a hátsótárcsát is.Ehhez 15-ös lehetőleg csillagkulcs kell,meg egy blokkoló,de ha valaki ráül a mocira idegből húzza a hátsóféket(esetleg elsőkerék falnak támaszt),általában lejön.
Akkor egyértelmű, hogy a Mitsuboshi szíjjal miért volt jobb a végsebesség!
Olyat kérdeznék, hogy az első tengelyen lévő nagy csavart le tudom szedni dugókulccsal vagy azt csak légkulccsal lehet? Megpróbálnám én kicserélni a szíjat.
Azért az 1mm még nem nevezhető kopottnak. Ha jól emlékszem 18-as a gyári szíj és 16.5-ig mehet le. Teszem hozzá hogy még ezalatt is bőven megy a motor, de persze ekkor már csere érett. A mitsuboshi tapad a legjobban. A többi szíj csak hoki. Dayco, RMS és társai felejtősek. A kevlár szíjakat sem nézem sokba. Erősek, kemények, de pont ezért nem tapadnak. Viszont előszeretettel eszik meg a varió felületét.
Szerelő azt mondta, jó még ez a szíj, 1 mm-t kopott én meg úgy voltam vele, legyen benne új. Ezért rendeltem hozzá új szíjat. És a régi szíj is Mitsuboshi! Nem véletlenül.
Értem. Azt hittem, hogy a szerelő ajánlotta. Ez utóbbi esetben lehet, hogy érdemesebb lett volna többet nem rá bízni a "szerelést". :) Amúgy mindegy, jó szerelőt találni nehéz, addig az ember fizetni a tanulópénzt.
Amikor termosztát nélkül lekartonoztam, szépen ment fel 70-80 fokra 6-8 Km körül. Most, hogy hideg van, meg se mozdul.
A vízpumpánál és a termosztátnál lévő légtelenítő csavart is kicsavartam, csöpögött a lé. Így a levegősödést kizárnám.
Ez így rendben van?
Motortartó csavar 50 Nm
Kipufogó könyök anya 12 Nm
Kipufogó rendszert tartó csavar 25 Nm
Hengerfej anyák 10 Nm
Gyújtógyertya 20 Nm
Generátor forgórész anya 38 Nm
Indító motor csavarok 13 Nm
Kuplung rögzítő anya 50 Nm
Variátor központi anya 33 Nm
Forgattyúsház csavar 9 Nm
Sebességváltó olajleeresztő csavar 18 Nm
Sebességváltó ház fedél csavarok 12 Nm
Hátsó rugóstag
Alsó csavar 25 Nm
Felső csavar 50 Nm
Kormány rögzítő csavar 50 Nm
Első tengely anya 50 Nm
Első tengely szorító csavar 12 Nm
Hátsó kerék anya 110 Nm
Hátsó kerék csavarok (tárcsa fék) 50 Nm
Tárcsafék-munkahenger rögzítő csavarok Elöl 25 Nm
Hátul 27Nm
Tárcsa rögzítő csavar 27 Nm
Ebből ismét szerelő lesz ha jól sejtem.
Elektromos kerékkulccsal szoktam leszedni. Visszarakás: szíjas olajszűrőfogóval ráfogok óvatosan a variátor külső tárcsájára és crovával meghúzom. 50 Nm asszem a főtengelyanya meghúzási nyomatéka.
Olyat kérdeznék, hogy az első tengelyen lévő nagy csavart le tudom szedni dugókulccsal vagy azt csak légkulccsal lehet? Megpróbálnám én kicserélni a szíjat.
Vártam is rá vagy 1-2 hetet b.ssz.k meg!
Athena van most benne de ehhez a motorhoz csak Mitsuboshi-t érdemes. Evribodri Mutter Fáking!