Jó, végülis igaz, de erről már annó volt szó. Lehet másféle tűszelepet is használni, de ez nem mezei júzernek való. Alapból ugye ha hiba van egy Aprilia robogónál, nem rögtön a benzinszintre gondol az ember.
Piciket kell rajra csavarni,na meg figyelni hogy ne túl sokat járjon alapjáraton,mert megszívja magát,és ugye ha megvan szívatva akkor eleve kijjebb tekeri az ember a csavart mint kellene,egy két gázadásra jól reagál a többire már fulladni fog....,tehát a gázkarral is játszani kell mert az ember rosszul állítja be ugye ha meg van szívatva STB,nem olyan egyszerű az
A múltkor egyszer állítottam a levegő csavaron, mehettem beállíttatni szerelővel! Bármerre tekergettem csak rosszabb lett!
Inkább nem nyúlok hozzá egyenlőre, megpróbálok tavaszra újítani egy könnyebb kontrasztrugót.
Nem! a fogyasztás a fúvóka miatt van,és valamennyire a váltó is közre játszik,nem optimális fordulaton vált,pörgetni kell hogy menjen,STB,akárki akármit mondd rakd vissza a gyári fúvókát,a tűt vissza oda ahol volt,a levegő csavaron vissza,STB,egyébként a levegőt úgy kell beállítani hogy pörgős stabil alapjárat legyen,ha az nem jól van beállítva cseszheted,be indítod a mocit,bemelegíted,hagyod hogy visszamenjen alapjáratra,lassan elkezded befelé csavarni,lejjebb megy az alapjárat,(dúsabb keverék)ekkor elkezded lassan kifelé csavarni amíg a legjobban el nem kezd pörögni,ekkor már szegény a keverék,(valószínű gázadásra le is fulladna),ekkor jön az hogy lassan befelé kell csavarni amíg 2 üteműhöz képest stabil egyenletes(tehát a betekert és a kitekert állapot közé kell állítani),de mégis pörgős alapjárat nem lesz,ekkor optimális a benzin levegő keverék!
Ha pedig azt akarod hogy kevesebbet fogyasszon akkor tegyétek vissza a gyári főfúvókát,1 literrel kevesebbet fog zabálni,és nem lesz nagy teljesítménybeli eltérés,ez saját tapasztalat,nem robogóval hanem MZ,ETZ,Simson,Yamaha DT,STB.
A fekete az nem is biztos hogy gyári ahogy most így olvasgatok,a fekete az kifejezetten erős,tuningolthoz javasolják,malossi variohoz STB,csoda e hogy nem megy többet 70-nél?
Össze fog az jönni,ami a rúgót illeti,biztosra kell menni,mindenképpen a mostaninál gyengébb kell bele,a szerelőnek tudnia kell hogy a tiedben lévőnél melyik egy fokozattal gyengébb,ha túl gyengét raktok bele akkor sokkal hamarabb fog felváltani a váltó,és csúszhat az ékszíj is.
Köszönöm szépen! Megérdeklődöm még egy szerelőtől, hogy Ő mit mond. Én még ennyit se értek hozzá.
Előbb utóbb csak össze áll már, a kipufogót levettem és most van "belezés" + belső takarítás alatt.
A görgőket én is benne hagynám, mivel Stage6 minőségi lett most bele rakva. A kontraszt rugót jó lenne tudni, hogy pontosan melyiket mert nem szeretnék kísérletezni, így is elég sokba van a szerelés.
Nem lehet tudni zár e vagy nem,ezért is bízik mindenki a manuálisban,az enyém is jobban pörög ha rajta van a szívató,szerintem a tieddel sincs baj,csak jobb a manuális.
Nem tudom,én úgy tudom hogy az automatát manuálisra érdemes lecserélni mert nem tudni hogy rendesen működik e,ami pedig a rúgót illeti ha gyári akkor az erőssége a piros malossi rúgóval egyezik meg,itt olvastam a fórumon,de ez annyit jelent hogy túlságosan erős,tehát gyengébb kontrasztra van szükséged,mert azt is leírták már itt hogy a gyári az nem az igazi...,bennehagynám azokat a görgőket amik most vannak benne és kicserélném a kontrasztrúgót gyengébbre,a többiek vagy megerősítenek vagy megcáfolnak ebben.
Hideg indításnál kb. 10-20 másodpercig felpörög, utána vissza áll alapjáratra. Ha így reagál akkor a szivató elzár nem? Vagy szopat és nem teljesen zár?
Ha már szóba jött azt is meg kellene vizsgálni hogy jól működik e,mert ha a szívatód nem zár teljesen,vagy épp sokkal melegebb motornál zár mint kellene akkor amiatt tutira leeszi a hajad.
Akkor is normális az hogy hidegen picit dadog,a malagutim rendesen fulladozott télen amikor elindultam vele,az is morini blokkos volt,mégis vitte a 85-öt,télen sokáig kellett melegíteni.
Fekete kontrasztrúgó azaz gyári,emlékezetem szerint a tied nem szereti a gyári kontrasztrúgót,azaz a morini blokk nem szereti,itt van olyan aki meg tudja neked mondani hogy milyet tegyél bele,de ezek szerint az lesz a baj,ezért nem megy rendesen.
Hát az enyém ha beindítom és visszatolom a szívatót egyből leáll,szerintem 2 üteműnél az a normális ha hidegen szívató nélkül fulladozik,a fekete rúgó nem tudom milyen erősségű.
Inkább nem nyúlok hozzá egyenlőre, megpróbálok tavaszra újítani egy könnyebb kontrasztrugót.
Előbb utóbb csak össze áll már, a kipufogót levettem és most van "belezés" + belső takarítás alatt.