Ha sokallod a fogyasztását, akkor le kell ellenőrizni a szívatót hogy elzár-e teljesen. Meg kell nézni a gyertya színét, mert ha kormos vagy erősen benzines akkor lehet tőle elvenni anyagot. De ha ki van égve szép őzbarnára, akkor ne bántsd, mert súlyos pénzekbe fog kerülni a felújítás.
Én meg nem barkácsolnám, mert elég cumi tud lenni, ha egy mókolt termosz miatt az útszélén kifújja az összes vizet. Ha meg meg is főzöd emiatt a motort, akkor kicsit drága buli lesz. Nem egyszer láttam már félrekopás miatt beragadt termoszt. Bármit csinálsz vele, sosem lesz jó.
Én sokszor használom hosszabb utakra (180 km), és rendszeresen a városban. (2T, 14.000 km van benne)
Nekem éppen az tűnt fel, hogy akár országúton megyek vele (óra szerint 65 km/h) tartósan, akár a városban használom, a fogyasztását ez nem igazán befolyásolja: 4 l / 100 km. Rendre 140-160 km-nél tankolok, cca. 6 litert. (A fogyasztás a bejáratás alatt, a folytások kivétele előtt 3 l / 100 km volt.)
Az is igaz, hogy nem full gázon indulok, de azért a zöldnél a gk-kat otthagyom.
Köszönöm szépen a részletes leírást! Ha 4 liter körül enne, azt nem sokallanám annyira, de az 5-5 felettit kicsit igen. Pláne, hogy alig van benne városi használat. Nem szeretném eladni és másikat venni, nagyon tetszik a formája, gyorsulása, megbízhatósága.
Meglátjuk.
Motor (főleg robogó) fogyasztását nem érdemes autóéhoz hasonlítani. Egyrészt az áramvonalassága nagyjából nulla. Másrészt váltója sincs, amivel optimalizálni lehet a fogyasztást. Egy robogó kis túlzással maxon pörög, nem csoda, hogy kéri a kaját. Egy autó meg négyütemű, az SR 50 meg kettő. Alapvető működésbeli különbség van a 4T és a 2T között.
Szóval izé. Szerintem értelmetlen összehasonlítani őket. Van pl. a Citrom Saxo, óvatosan hajtva beéri 4 liter dízellel. És majdnem 1 tonna, 4 kereke van, nem is ázol benne stb. Ha tényleg a fogyasztás a lényeg, vegyél egy 125-ös 4T motort, az elvan 2 literből. Tudom ajánlani a Honda Innovát. (Vagy ha márkán belül maradunk, Aprilia Leonardo. Kinternek is ilyen van/volt, de ez is "zabál". Vagy 3 litert. )
Durva saccolással szerintem 4 literes fogyasztásig nem érdemes panaszkodni egy 50-es 2T esetén.
Az biztos, hogy nem kevés súlyt cipel! (115 + ruházat) De egy kisebb autó is elmegy kb. 5 liter üzemanyaggal! Ezért sokallom.
Tavasszal kipróbálom kisebb sebességgel, nem full gázon.
Addig meg várom, hogy a szerelő mit hoz ki belőle.
Félek, ha kisebb főfúvóka lenne bele téve kilukadna a dugattyú, a gyertya egyik fele kicsit fehéres volt a legutóbbi "vizsgálatnál".
Figy, írod, hogy megy valós 70-et a tiéd. Vagy ekörül. Egy gyári ötvenestől ez már több, mint jó. Én nem bántanám. A fogyasztás meg erősen függ a csuklódtól, hogy mennyi súlyt cipel (nálad azért a százon kiló nem a szokásos tini méret), milyen távon és útvonalon használják a motort.
Ha ennyire érdekel a fogyasztás, egyszer menj vele folyamatosan mondjuk 50 km-t, állandó sebességgel, ne a városi elindul-gyorsít-lassít stílusban. Szerintem jó egy literrel lejjebb megy a fogyasztás. De mondom, nagyban függ, hogy milyen körülmények között használod.
Köszi! Azt inkább nem! Akkor marad így! Gondoltam megkérdezem, annyian írják, hogy mennyire jól mennek ezek gyárilag!?
Akkor az enyém miért nem? A fogyasztást kicsit sokallom ettől függetlenül.
Vegyel nagyobb motort, ugy. :) Vagy beletolsz keccazezret es 70-es hengerrel, 21-es karbival, meg faszan behangolt varioval JO ESETBEN megy annyit. Ja, es zabal 6-8 litert. Hogy megeri-e, dontsd el.
Sziasztok!
Valakinek van tapasztalata 2003-as Aprilia SR 50, Morini blokkos motorhoz?
Gyárilag milyen karburátor van ezeken?
Mit kell rajta kicserélni, hogy vigye a valós 80-90-et?
A kipufogó gyári, jelenleg 70 a vége, de a fogyasztása 5 liter!
Főfúvóka 85-ös.
én sikeresen szétszedtem :) semmi roncsolás,kitisztítod és jó lesz,a közepét is kiszedtem,kitisztítottam,remélem jobban fog nyitni,csak legalább tudnám mennyire kell.
én meg azt nem tudom hogy mennyire kell nyitva lennie teljesen nyitott állapotban,mert én is most néztem de kb mikor teljesen kinyit talán picivel nyit nagyobbra mint a tied a fotón,valaki tudja mennyire kell kinyitnia?
4 fülecske tartja össze,kihajlítod és szétszeded,amikor összerakod akkor pedig visszahajtod a füleket,ha esetleg letörnének akkor forrasztod,ha nem törnek le akkor is meglehet egy kicsit forrasztani,a forrasztás ha jól csinálod akkor nagyon is tartós lesz,csak vigyázz hogy a termoszt ne hevítsd túl mert lazán tönkremegy,vagy el is durranhat.
Ahogy neztem, azert kene furni-faragni, nem tudom, hogy lehetne megoldani a rugocseret. Ha megforrasztom a termosz vazat, nem hinnem, hogy tul tartos lesz. Ha van otleted (otletetek), kivancsian varom. :)
Nekem éppen az tűnt fel, hogy akár országúton megyek vele (óra szerint 65 km/h) tartósan, akár a városban használom, a fogyasztását ez nem igazán befolyásolja: 4 l / 100 km. Rendre 140-160 km-nél tankolok, cca. 6 litert. (A fogyasztás a bejáratás alatt, a folytások kivétele előtt 3 l / 100 km volt.)
Az is igaz, hogy nem full gázon indulok, de azért a zöldnél a gk-kat otthagyom.
Meglátjuk.
Szóval izé. Szerintem értelmetlen összehasonlítani őket. Van pl. a Citrom Saxo, óvatosan hajtva beéri 4 liter dízellel. És majdnem 1 tonna, 4 kereke van, nem is ázol benne stb. Ha tényleg a fogyasztás a lényeg, vegyél egy 125-ös 4T motort, az elvan 2 literből. Tudom ajánlani a Honda Innovát. (Vagy ha márkán belül maradunk, Aprilia Leonardo. Kinternek is ilyen van/volt, de ez is "zabál". Vagy 3 litert. )
Durva saccolással szerintem 4 literes fogyasztásig nem érdemes panaszkodni egy 50-es 2T esetén.
Tavasszal kipróbálom kisebb sebességgel, nem full gázon.
Addig meg várom, hogy a szerelő mit hoz ki belőle.
Félek, ha kisebb főfúvóka lenne bele téve kilukadna a dugattyú, a gyertya egyik fele kicsit fehéres volt a legutóbbi "vizsgálatnál".
Ha ennyire érdekel a fogyasztás, egyszer menj vele folyamatosan mondjuk 50 km-t, állandó sebességgel, ne a városi elindul-gyorsít-lassít stílusban. Szerintem jó egy literrel lejjebb megy a fogyasztás. De mondom, nagyban függ, hogy milyen körülmények között használod.
Akkor az enyém miért nem? A fogyasztást kicsit sokallom ettől függetlenül.
Valakinek van tapasztalata 2003-as Aprilia SR 50, Morini blokkos motorhoz?
Gyárilag milyen karburátor van ezeken?
Mit kell rajta kicserélni, hogy vigye a valós 80-90-et?
A kipufogó gyári, jelenleg 70 a vége, de a fogyasztása 5 liter!
Főfúvóka 85-ös.