Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hajtásügyileg uaz az áll,és a fekvő.
De:-az állónál a membrán a hengeren van,fekvőnél a blokkon(ban)
-álló mina gyengébb,mint a fekvő(vezérlése más,ráadásul a gravitáció is ellene van)
-levegös hengerek mindig picit gyengébbek vizes társaiknál
-ami pedig szerintem a legfontosabb,álló mina végáttétele rövidebb,mint a fekvőé(Szekunder áttétel állónál12/42,fekvőnél 14/43.Ez majdnem -15%,ergo minusz ennyi végsebb,csak ettől)
Ezek alapján nem biztos,hogy van valami problem a géppel,bár lehet nem tökéletes a beállítás.Viszont annyit nem fog tudni,mint egy fekvő azonos konfiggal.
Sziasztok!
Ha esetleg valakit érdekel,még mindig van 3szett kuplungrugóm eladó!
2-extreme piros
2-extreme kék
polini fehér

Mindegyik csak egy próbakör erejéig volt bennt!
Álló - de miért?
Ennyi különbség lenne az álló/fekvő közt?
Hiszen ugye majdnem ugyan azon évjárat, csak más az elrendezés.
De alkatrészben szinte ugyan az.

Vagyis akár át is építhetném a fekvőhengeresre....vagy álló hengert nem lehet fekvőre tenni?
Sziasztok!
Tegnap délután elvoltam a 125-ös Maxster-el!
70km-ert motorozgattam mindenféle beállítással,hézagoló ki-be,rugó ki-be,görgőcsere,miegymás!
Egyszer csak egy meglepő jelenség,teljes gáz,sebesség 80!
Haladok, majd egyszercsak megindul s 95-ig húzza magát,s ez a vége!
Akkor ezekszerint lehet hogy mégiscsak valahol valami dugulás,elkoszolódás lehet!A fordulatot is mintha magasabbnak éreztem volna!
Na most ott járok,hogy elöl a varión csapról indul,megindul szépen, megvan az erő is,100 a vége!A variót bejelöltem filccel,a hátsótárcsát sajna nem!Elöl a varió külső széléig még van majdnem 1cm!Legalábbis a kopás ezt mutatja!Viszont nem tudom hátul meddig megy be,mert már nem volt kedvem újra filcezni, meg motorozgatni, mert már jócskán rám sötétedett!Ha ma lessz kedvem lehet folytatom!
Szóval a lényeg, hogy most télen egy komplett "nagytakarítást"kell elvégezni!
Fekvő vagy álló mina blokkod van?(mert,ha álló ne is várj többet)
Ha a hajtásból kijött a "max",akkor első körben mérnék egy kompresszió végnyomást,ill préssávot.Utána esetleg megnézém a végáttételt(lehet rövidítve van).Kipuff milyen is?Nem lehet elrakódva?
Na nembirtam ki...megneztem most melo utan.....
Sajna bizza 70es a henger.....
Vagyis ugyan ott vagyok ahol voltam....miert nem megy?
légyszives írj emailt köszi
udv mindenkinek én is egy aprilia sr50 Ditech tulajdonosa vagyok és engem a gameboy érdekelne h honnan lehet szerezni vagy venni hozzá azt a kártyát a gameboy hoz ami a mocihoz való h be lehessen állítani dolgokat mert gameboyom az van csak ez a bizonyos kártya nincs hozzá és ha valaki tudná h ez menyibe kerülhet ? aki tudna segiteni ha megkérhetem írjon erre a cimre norbisg7@indamail.hu nagyon fontos lenne előreis köszönöm udv Norbi
udv mindenkinek én is egy aprilia sr50 Ditech tulajdonosa vagyok és engem a gameboy érdekelne h honnan lehet szerezni vagy venni hozzá azt a kártyát a gameboy hoz ami a mocihoz való h be lehessen állítani dolgokat mert gameboyom az van csak ez a bizonyos kártya nincs hozzá és ha valaki tudná h ez menyibe kerülhet ? aki tudna segiteni ha megkérhetem írjon erre a cimre norbisg7@indamail.hu nagyon fontos lenne előreis köszönöm udv Norbi
Volt ötvenes négyüteműm, szerettem, keveset evett, de idővel pörgősebbre vágytam. Nagymotort tényleg melegíteni kell, az nagyon torpan hidegen, tapasztaltam.

Ezek a kis 50-es kávédarálók viszonylag hamar bemelegszenek, nem?
Próbálj ki egy 4 üteműt. Melegítés nélkül el sem tudsz vele indulni, mert lefullad. :)
"5-10 perc járatás alatt is jópár fokot emelkedhet"

Igazad van, lehet, hogy ez a legjobb megoldás a motor élettartama szempontjából, de 5-10 percet egy helyben pöfögtetni kicsit soknak érzem. Ha több helyre is megyek nap közben, és közben kihűl a blokk, a sok 5-10 perces melegítés jó sok időt elvesz.
"...nem nyélgázzal az első pár száz méteren..." Igen, ez is sokat jelent neki.
Hidegben minden fém rideg, törékeny. Ha ilyenkor terhelést kap, nagyobb eséllyel törik el valami. Igaz ez akár a berúgó karra is ugyanúgy, mint a hajtókarra, esetleg a tűgörgő kosárra is, stb. Egy 2T blokk a hidegre nem annyira érzékeny mint egy 4T, de azt is érdemes melegíteni kicsit. Már 5-10 perc járatás alatt is jópár fokot emelkedhet a blokk belső hőmérséklete. Érdemes megvárni ezt...
Nem 10 percre gondoltam, csak annyi, hogy pl. garázst, kaput bezár, és 1-2 percig ketyeg.
Én beindítom, felülök, becsatolom a bukót és megyek......nem nyélgázzal az első pár száz méteren.

De ugye az üzemi hőfokot alapjáraton 10-15 perc alatt éri el....
Most nekem a ház és a melóhely közt van 3,9km....vagyis ~ 5 perc....
Ha oda-vissza 10-10 percet melegítem, akkor mehetek akár busszal is....és az még ingyen is van
Örökös vitatéma, hogy elindulás előtt kell-e melegíteni a motort. Nos, aki még a mostani csípősebb időkben is használja, melegíti pár percig, vagy egyből indul? (Én az utóbbi teszem, persze minimál gázon az első mondjuk 1 km-en.)
Ha a kuplung csúszik, akkor az kisebb sebességnél vagy indulásnál.
Hiszen minél jobban mész annál nagyobb erővel feszül neki a harangnak.
Tehát az nem lehet.

Ha minden a régi (amikor még jó volt), akkor nem a hajtással van a gond.
Marad a légszűrő, karbi, vákuumcső, kipuff, tömítetlenség valahol, gyengülő motor
Nem valószínű,hogy a kuplung csúszna.Uezzel a szíjjal ment 100 fölött.
Ja, és elvileg a szíj sem régi!De ez látszik is rajta!
Lehet hülyeség,de szerintetek a kuplung csúszhat annál a sebességnél?Mert ugye eddig a rossz beállítással is ment 100 fölött!
A kuplungharang az elég szépen fénylik!
Koszos légszűrő, ami visszafogja?
Más tippem nekem sincs....
Ha a szíj rendben, a varió rendben (filcezés), érezhető erő is akkor csak a karbira tudnék gyanakodni, vagy a kipuffogóra.

A karbi elkoszolódhat a tisztítás után azonnal is - ha épp ott volt a csőben valami.

VAGY!
Ha elől teljesen kimegy, akkor - nem lehet hogy megnyúlt a szíj?
Mindenképp meg kellene próbálni egy újjal, vagy egy nem régivel.....
Hiszen ha megnyúlt a szíj (gyári hibás....akármi) akkor se fog bemenni teljesen, mert ahogy erőlködik, úgy nyúlik - és itt fogja meg.
Mivel elől kimegy, de hátul nem -így pedig nincs akkor hajtás hátul.
Szépen megindul,egyenletesen húz,a fordulatot nem érzem kevesebbnek(korábban jártam ezzel a mocival)!
Viszont érzem hogy van még erő,de valami oka csak van hogy nem megy!