Hajtásügyileg uaz az áll,és a fekvő.
De:-az állónál a membrán a hengeren van,fekvőnél a blokkon(ban)
-álló mina gyengébb,mint a fekvő(vezérlése más,ráadásul a gravitáció is ellene van)
-levegös hengerek mindig picit gyengébbek vizes társaiknál
-ami pedig szerintem a legfontosabb,álló mina végáttétele rövidebb,mint a fekvőé(Szekunder áttétel állónál12/42,fekvőnél 14/43.Ez majdnem -15%,ergo minusz ennyi végsebb,csak ettől)
Ezek alapján nem biztos,hogy van valami problem a géppel,bár lehet nem tökéletes a beállítás.Viszont annyit nem fog tudni,mint egy fekvő azonos konfiggal.
Álló - de miért?
Ennyi különbség lenne az álló/fekvő közt?
Hiszen ugye majdnem ugyan azon évjárat, csak más az elrendezés.
De alkatrészben szinte ugyan az.
Vagyis akár át is építhetném a fekvőhengeresre....vagy álló hengert nem lehet fekvőre tenni?
Sziasztok!
Tegnap délután elvoltam a 125-ös Maxster-el!
70km-ert motorozgattam mindenféle beállítással,hézagoló ki-be,rugó ki-be,görgőcsere,miegymás!
Egyszer csak egy meglepő jelenség,teljes gáz,sebesség 80!
Haladok, majd egyszercsak megindul s 95-ig húzza magát,s ez a vége!
Akkor ezekszerint lehet hogy mégiscsak valahol valami dugulás,elkoszolódás lehet!A fordulatot is mintha magasabbnak éreztem volna!
Na most ott járok,hogy elöl a varión csapról indul,megindul szépen, megvan az erő is,100 a vége!A variót bejelöltem filccel,a hátsótárcsát sajna nem!Elöl a varió külső széléig még van majdnem 1cm!Legalábbis a kopás ezt mutatja!Viszont nem tudom hátul meddig megy be,mert már nem volt kedvem újra filcezni, meg motorozgatni, mert már jócskán rám sötétedett!Ha ma lessz kedvem lehet folytatom!
Szóval a lényeg, hogy most télen egy komplett "nagytakarítást"kell elvégezni!
Ha a hajtásból kijött a "max",akkor első körben mérnék egy kompresszió végnyomást,ill préssávot.Utána esetleg megnézém a végáttételt(lehet rövidítve van).Kipuff milyen is?Nem lehet elrakódva?
udv mindenkinek én is egy aprilia sr50 Ditech tulajdonosa vagyok és engem a gameboy érdekelne h honnan lehet szerezni vagy venni hozzá azt a kártyát a gameboy hoz ami a mocihoz való h be lehessen állítani dolgokat mert gameboyom az van csak ez a bizonyos kártya nincs hozzá és ha valaki tudná h ez menyibe kerülhet ? aki tudna segiteni ha megkérhetem írjon erre a cimre norbisg7@indamail.hu nagyon fontos lenne előreis köszönöm udv Norbi
udv mindenkinek én is egy aprilia sr50 Ditech tulajdonosa vagyok és engem a gameboy érdekelne h honnan lehet szerezni vagy venni hozzá azt a kártyát a gameboy hoz ami a mocihoz való h be lehessen állítani dolgokat mert gameboyom az van csak ez a bizonyos kártya nincs hozzá és ha valaki tudná h ez menyibe kerülhet ? aki tudna segiteni ha megkérhetem írjon erre a cimre norbisg7@indamail.hu nagyon fontos lenne előreis köszönöm udv Norbi
Volt ötvenes négyüteműm, szerettem, keveset evett, de idővel pörgősebbre vágytam. Nagymotort tényleg melegíteni kell, az nagyon torpan hidegen, tapasztaltam.
Ezek a kis 50-es kávédarálók viszonylag hamar bemelegszenek, nem?
"5-10 perc járatás alatt is jópár fokot emelkedhet"
Igazad van, lehet, hogy ez a legjobb megoldás a motor élettartama szempontjából, de 5-10 percet egy helyben pöfögtetni kicsit soknak érzem. Ha több helyre is megyek nap közben, és közben kihűl a blokk, a sok 5-10 perces melegítés jó sok időt elvesz.
Hidegben minden fém rideg, törékeny. Ha ilyenkor terhelést kap, nagyobb eséllyel törik el valami. Igaz ez akár a berúgó karra is ugyanúgy, mint a hajtókarra, esetleg a tűgörgő kosárra is, stb. Egy 2T blokk a hidegre nem annyira érzékeny mint egy 4T, de azt is érdemes melegíteni kicsit. Már 5-10 perc járatás alatt is jópár fokot emelkedhet a blokk belső hőmérséklete. Érdemes megvárni ezt...
Én beindítom, felülök, becsatolom a bukót és megyek......nem nyélgázzal az első pár száz méteren.
De ugye az üzemi hőfokot alapjáraton 10-15 perc alatt éri el....
Most nekem a ház és a melóhely közt van 3,9km....vagyis ~ 5 perc....
Ha oda-vissza 10-10 percet melegítem, akkor mehetek akár busszal is....és az még ingyen is van
Örökös vitatéma, hogy elindulás előtt kell-e melegíteni a motort. Nos, aki még a mostani csípősebb időkben is használja, melegíti pár percig, vagy egyből indul? (Én az utóbbi teszem, persze minimál gázon az első mondjuk 1 km-en.)
Ha a kuplung csúszik, akkor az kisebb sebességnél vagy indulásnál.
Hiszen minél jobban mész annál nagyobb erővel feszül neki a harangnak.
Tehát az nem lehet.
Ha minden a régi (amikor még jó volt), akkor nem a hajtással van a gond.
Marad a légszűrő, karbi, vákuumcső, kipuff, tömítetlenség valahol, gyengülő motor
Lehet hülyeség,de szerintetek a kuplung csúszhat annál a sebességnél?Mert ugye eddig a rossz beállítással is ment 100 fölött!
A kuplungharang az elég szépen fénylik!
Más tippem nekem sincs....
Ha a szíj rendben, a varió rendben (filcezés), érezhető erő is akkor csak a karbira tudnék gyanakodni, vagy a kipuffogóra.
A karbi elkoszolódhat a tisztítás után azonnal is - ha épp ott volt a csőben valami.
VAGY!
Ha elől teljesen kimegy, akkor - nem lehet hogy megnyúlt a szíj?
Mindenképp meg kellene próbálni egy újjal, vagy egy nem régivel.....
Hiszen ha megnyúlt a szíj (gyári hibás....akármi) akkor se fog bemenni teljesen, mert ahogy erőlködik, úgy nyúlik - és itt fogja meg.
Mivel elől kimegy, de hátul nem -így pedig nincs akkor hajtás hátul.
Szépen megindul,egyenletesen húz,a fordulatot nem érzem kevesebbnek(korábban jártam ezzel a mocival)!
Viszont érzem hogy van még erő,de valami oka csak van hogy nem megy!
De:-az állónál a membrán a hengeren van,fekvőnél a blokkon(ban)
-álló mina gyengébb,mint a fekvő(vezérlése más,ráadásul a gravitáció is ellene van)
-levegös hengerek mindig picit gyengébbek vizes társaiknál
-ami pedig szerintem a legfontosabb,álló mina végáttétele rövidebb,mint a fekvőé(Szekunder áttétel állónál12/42,fekvőnél 14/43.Ez majdnem -15%,ergo minusz ennyi végsebb,csak ettől)
Ezek alapján nem biztos,hogy van valami problem a géppel,bár lehet nem tökéletes a beállítás.Viszont annyit nem fog tudni,mint egy fekvő azonos konfiggal.