Ezek szerint nem a hajtásban van a hiba.Motorfordulatszám lehet kevesebb,mint eddig(végfordulat).Ha nyélgázon nem fullad,darál,akkor vagy kompresszióhiány,vagy el van tömődve a kipufogó.
Állványom az sajna nincs!
Elöl mikor kihézagoltam akkor a csapról indult(elvileg),bejelöltem filccel,mentem egy kört max sebességen, majd ellenőriztem!
Kb 3mm maradt a tárcsa szélétől!Vettem ki a hézagolóból,majd megint jelölés,megint egy kör,ekkor már nem maradt filc!Akkor elvileg elöl ki kellett mennie teljesen!S ha reálisan nézzük,hátul meg teljesen be!
De akkor hátul csak addig menne be? Lehet hogy az én szememet szúrja, s csak nekem sok az a távolság?
Sőt, megpróbáltam azt is,hogy úgy raktam vissza a variót,ahogy eredetileg volt!Mármint hogy hézagolók nélkül,szíj majdnem középről!Bejelöltem,ismét egy kör,filc eltünt!
De a vége 80 fölé nem megy!
(Lehet hogy csak az őrangyalom túl lassú,s ezért nem tudok gyorsabban menni?)
A 2ex főtengelyt nem erőltetném.Inkább ezt: http://www.scooterracing.hu/pr...
Nálam tökéletesen tette a dolgát 17,és 20 lovas konfignál is(végül "erősebbre" cseréltem,mert jobb a békesség,de hibátlan állapotban adtam el pedig 10-13ezret forgott folyamatosan)
Ha elől teljesen a csapról indul, akkor nem széles a szíj....
Gondolom ha alapjáraton járatod, akkor elől lent van, hátul meg teljesen fent - tehát a szíj hossza is jó.
Ha van állvány, akkor dekni nélkül pörgesd ki.
Az első és a hátsó tárcsát is jelöld be filc-el....
Így láthatod a változást.
Hiszen ha hátul csak félig megy be, akkor elől is csak félig megy fel....
Ekkor viszont inkább arra gondolnék, hogy vékony a szíj - hiszen a varió elől teljesen összemegy, de akkor sem tudja már kitolni, hiszen nincs mit.
Ha ez van, akkor szedj ki minden hézagolót, és próbáld meg úgy.
Ekkor lehet hogy a varió tárcsa fog pont a vájathoz kerülni, és nem tud akadni. Nekem ugyan ez van. A varió csillag alá tettem hézagolót, hogy valamennyire azért tudjon kapaszkodni.
Könnyen mozog!
Sztem teljesen szétnyílik,mert teljesen felütközik a kuplunghoz!Ezek szerint tovább nem is fog nyílni!Akkor viszont keskenyebb szíj kellene?
A hátsó tárcsánál a stift nem maródott be? Könnyen mozog?
A kollégám fiának volt az a betegsége, hogy becsiszolta magát a vájatba, és ott megakadt. Ezért nem is tudott teljesen szétnyilni.
Szétszedték, és a marás peremét kicsit megcsiszolták.
- Kell egy új, erősebb főtengely.....a hengerhez való csapszegmérettel (a pókosnál nekem is szét van nyalva a ricni...mert az RMS tárcsának ez volt a következménye....) http://www.scooterracing.hu/pr...
(21.000ft)
Először kontrasztrugóval próbáltam, de hát nem vagyok olyan nagyon bika erős,azután rugó nélkül!Na ugy már könnyebb volt!
De nem megy bentebb,se így se úgy!
Kompressziója még megvan?
Mert ugye ahogy kopik a henger, úgy lesz egyre gyengébb a moci is..
Lehet hogy a beállításban minden jó - de már nincs szufla hozzá.
Én is ezért döntöttem úgy, hogy a megcsinált SR-t hagyom 50-esnek ha már ezt dobta a sors. Az legalább egyben van. Ahogy látom legalább a holmik újak benne.
Ellenben a pókos SR-em is 50-es, és ha nem viszik el, akkor tavasszal inkább azt csinálom meg 70-esnek.
Kontrasztrugó nélkül nézted meddig megy be hátul a szíj.Ott azért nem megy le teljesen a csapig mint elöl.Nem lehet,hogy szorul(kivannak kopva a csapok) terhelt(kontrasztrugóval) állapotban.
A hozzáértőktől kérnék egy kis segítséget!
Mostanában belemerültem ebbe a motor szerelésbe,s ezt látva egy barátom segítséget kért tőlem!Igaz nem sr50, hanem egy Yamaha maxster 125-ös!Eddig a motor ment 110-120 körül, most viszont nem nagyon akar 80 fölé emelkedni!Levettem a deknit, és hát elég fura dolgokkal találtam szembe magam!
A szíj a variátornál nem a csapon,hanem majdnem középen volt!
Gondoltam akkor essünk neki, szedjük szét!Az anyát levettem, alatta két vastag alátét!A variátor külső tárcsa vagy 2mm-el beljebb a főtengely ricnis részétől, az egyik alátéten a ricnik teljes bemaródása,a főtengely végén a ricni elnyalva!
Szóval valami barom jól ráhúzta az anyát az alátéttel együtt!
Ezt sikerült orvosolnom, megjöttek a hézagolóalátétek,kihézagoltam a variátort is, most csapról indul a szíj!
A kuplung elég kopottnak tűnt, az is jött egy új!
A gép elég jól indul, szépen egyenletesen gyorsul, de nem akar 80 fölé menni!Korábban rendelt hozzá két féle erősségű kontrasztrugót, amit most bele is próbáltunk!
Egyikkel sem akarja az igazságot,végsebesség 80!
Megintcsak szétszedtem, s kiderült hogy a hátsótárcsa teljes nyitott állapotában, nem engedi be teljesen a szíjat!Na már most elvileg gyári még a szíjtárcsa,s a szíj is gyári méret!Akkor ez hogy lehet?
Akkor miért van az hogy eddig 100 fölött ment, most meg alig 80?
Erre valakinek valami ötlet?Akkor elvileg ha beengedné a szíjat,akkor meg még jóval 100 fölött kellene mennie!Vagy nem jól gondolom?
Az elképzelhető hogy 80-nál csúszik a kuplung?Vagy hülyeséget kérdezek?
Bocsi ha egy kicsit hosszúra sikeredett, s hülyeségeket kérdezek, de hátha valaki tudna segíteni!
Nekem ez a táblázat van meg, nem tudom hogy melyik blokkoshoz van, de sztem olyan nagy eltérés nem lehet a kettő között!
De majd a hozzáértők megmondják!
Csak egy fokig. Ma talaltam egy 90 es fuvokat. Betettem.... alig akart azallvanyonfelporogni. Ment is vissza a 80as. De mivel 50es a szentem teljesen felesleges még ekkora is.
Most nezem a hengereket. Ez a 2extrem elerheto arban van. Csak azt kell kideritenem hogy nekem mekkora csapszeges kell.....10 vagy 12
Lehet, hogy most hülyeséget kérdezek! Előre is bocsi!
Ha kisebb a karbi de nagyobb lesz a fúvóka, elképzelhető, hogy jobban fog menni a moci? Alapjárat stabilitást nem bassza el? Gondolom a fogyasztás is több lesz!?
Elöl mikor kihézagoltam akkor a csapról indult(elvileg),bejelöltem filccel,mentem egy kört max sebességen, majd ellenőriztem!
Kb 3mm maradt a tárcsa szélétől!Vettem ki a hézagolóból,majd megint jelölés,megint egy kör,ekkor már nem maradt filc!Akkor elvileg elöl ki kellett mennie teljesen!S ha reálisan nézzük,hátul meg teljesen be!
De akkor hátul csak addig menne be? Lehet hogy az én szememet szúrja, s csak nekem sok az a távolság?
Sőt, megpróbáltam azt is,hogy úgy raktam vissza a variót,ahogy eredetileg volt!Mármint hogy hézagolók nélkül,szíj majdnem középről!Bejelöltem,ismét egy kör,filc eltünt!
De a vége 80 fölé nem megy!
(Lehet hogy csak az őrangyalom túl lassú,s ezért nem tudok gyorsabban menni?)
http://www.scooterracing.hu/pr...
Nálam tökéletesen tette a dolgát 17,és 20 lovas konfignál is(végül "erősebbre" cseréltem,mert jobb a békesség,de hibátlan állapotban adtam el pedig 10-13ezret forgott folyamatosan)
Gondolom ha alapjáraton járatod, akkor elől lent van, hátul meg teljesen fent - tehát a szíj hossza is jó.
Ha van állvány, akkor dekni nélkül pörgesd ki.
Az első és a hátsó tárcsát is jelöld be filc-el....
Így láthatod a változást.
Hiszen ha hátul csak félig megy be, akkor elől is csak félig megy fel....
Ekkor viszont inkább arra gondolnék, hogy vékony a szíj - hiszen a varió elől teljesen összemegy, de akkor sem tudja már kitolni, hiszen nincs mit.
Ha ez van, akkor szedj ki minden hézagolót, és próbáld meg úgy.
Ekkor lehet hogy a varió tárcsa fog pont a vájathoz kerülni, és nem tud akadni. Nekem ugyan ez van. A varió csillag alá tettem hézagolót, hogy valamennyire azért tudjon kapaszkodni.
Sztem teljesen szétnyílik,mert teljesen felütközik a kuplunghoz!Ezek szerint tovább nem is fog nyílni!Akkor viszont keskenyebb szíj kellene?
A kollégám fiának volt az a betegsége, hogy becsiszolta magát a vájatba, és ott megakadt. Ezért nem is tudott teljesen szétnyilni.
Szétszedték, és a marás peremét kicsit megcsiszolták.
Amúgy mi is kell egész pontosan egy hengercseréhez?
- Kell egy hengerszett.....
http://www.scooterracing.hu/pr...
(15.000ft)
- Kell egy új, erősebb főtengely.....a hengerhez való csapszegmérettel (a pókosnál nekem is szét van nyalva a ricni...mert az RMS tárcsának ez volt a következménye....)
http://www.scooterracing.hu/pr...
(21.000ft)
- Csapágyszett
http://www.scooterracing.hu/pr...
(5000ft)
- tűgörgő (bár a tengely képen látszik, hogy adnak hozzá)
http://www.scooterracing.hu/pr...
(1400ft)
- Új varió
http://www.scooterracing.hu/pr...
(11500ft)
- 107-es kuplung + harang
(14500ft)
össz: ~69.000ft
No meg kell egy kipuff is....de az jó lesz használtan is:-)))
Kell még valami?
Mert ha nem akkor vagy pénzgyűjtés (ami általában úgy se megy:-), vagy havonta megveszek mindig 1-1 dolgot.
De nem megy bentebb,se így se úgy!
Mert ugye ahogy kopik a henger, úgy lesz egyre gyengébb a moci is..
Lehet hogy a beállításban minden jó - de már nincs szufla hozzá.
Én is ezért döntöttem úgy, hogy a megcsinált SR-t hagyom 50-esnek ha már ezt dobta a sors. Az legalább egyben van. Ahogy látom legalább a holmik újak benne.
Ellenben a pókos SR-em is 50-es, és ha nem viszik el, akkor tavasszal inkább azt csinálom meg 70-esnek.
Arrow full rendszer (Rotax 122,123-ra jó): 25.000.-
Hibátlan főtengely: 15.000.-
Blokk váltóval: 15.000
Ha egyben viszed a blokkot, váltót főtengelyt akkor 20.000.-
Apróságok is.
30-403-6551
Mostanában belemerültem ebbe a motor szerelésbe,s ezt látva egy barátom segítséget kért tőlem!Igaz nem sr50, hanem egy Yamaha maxster 125-ös!Eddig a motor ment 110-120 körül, most viszont nem nagyon akar 80 fölé emelkedni!Levettem a deknit, és hát elég fura dolgokkal találtam szembe magam!
A szíj a variátornál nem a csapon,hanem majdnem középen volt!
Gondoltam akkor essünk neki, szedjük szét!Az anyát levettem, alatta két vastag alátét!A variátor külső tárcsa vagy 2mm-el beljebb a főtengely ricnis részétől, az egyik alátéten a ricnik teljes bemaródása,a főtengely végén a ricni elnyalva!
Szóval valami barom jól ráhúzta az anyát az alátéttel együtt!
Ezt sikerült orvosolnom, megjöttek a hézagolóalátétek,kihézagoltam a variátort is, most csapról indul a szíj!
A kuplung elég kopottnak tűnt, az is jött egy új!
A gép elég jól indul, szépen egyenletesen gyorsul, de nem akar 80 fölé menni!Korábban rendelt hozzá két féle erősségű kontrasztrugót, amit most bele is próbáltunk!
Egyikkel sem akarja az igazságot,végsebesség 80!
Megintcsak szétszedtem, s kiderült hogy a hátsótárcsa teljes nyitott állapotában, nem engedi be teljesen a szíjat!Na már most elvileg gyári még a szíjtárcsa,s a szíj is gyári méret!Akkor ez hogy lehet?
Akkor miért van az hogy eddig 100 fölött ment, most meg alig 80?
Erre valakinek valami ötlet?Akkor elvileg ha beengedné a szíjat,akkor meg még jóval 100 fölött kellene mennie!Vagy nem jól gondolom?
Az elképzelhető hogy 80-nál csúszik a kuplung?Vagy hülyeséget kérdezek?
Bocsi ha egy kicsit hosszúra sikeredett, s hülyeségeket kérdezek, de hátha valaki tudna segíteni!
Előre is köszi!
De majd a hozzáértők megmondják!
Motortartó csavar 50 Nm
Kipufogó könyök anya 12 Nm
Kipufogó rendszert tartó csavar 25 Nm
Hengerfej anyák 10 Nm
Gyújtógyertya 20 Nm
Generátor forgórész anya 38 Nm
Indító motor csavarok 13 Nm
Kuplung rögzítő anya 50 Nm
Variátor központi anya 33 Nm
Forgattyúsház csavar 9 Nm
Sebességváltó olajleeresztő csavar 18 Nm
Sebességváltó ház fedél csavarok 12 Nm
Hátsó rugóstag
Alsó csavar 25 Nm
Felső csavar 50 Nm
Kormány rögzítő csavar 50 Nm
Első tengely anya 50 Nm
Első tengely szorító csavar 12 Nm
Hátsó kerék anya 110 Nm
Hátsó kerék csavarok (tárcsa fék) 50 Nm
Tárcsafék-munkahenger rögzítő csavarok Elöl 25 Nm
Hátul 27Nm
Tárcsa rögzítő csavar 27 Nm
Hengerfej anya 10Nm!
Most nezem a hengereket. Ez a 2extrem elerheto arban van. Csak azt kell kideritenem hogy nekem mekkora csapszeges kell.....10 vagy 12
Ha kisebb a karbi de nagyobb lesz a fúvóka, elképzelhető, hogy jobban fog menni a moci? Alapjárat stabilitást nem bassza el? Gondolom a fogyasztás is több lesz!?