Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mi ragad meg ha keveset kap? A dugattyú?
Köszi szépen!
Megnézem a gyertyaképet hamarosan! 2003-as a motor.
Az a 3700km nem hiszem,hogy valós,elvégre a legjobb esetben is 2002-es a gép.A gyári kuplung 20ezer km-t lazán elmegy.
Ha a gyertyakáp azt mutatja,hogy soka főfuvi,akkor a kisebbel jobb lesz a végseb,és a gyorsulás is.Viszont,ha nem nagy a mostani,akkor a kisebbel jobb esetben fulladni fog nagyobb gázon,és így használva előbb-utóbb megragad.A helyedben először gyertyaképet néznék,és ha soknak tünik,max 5-tel kisebb fuvit próbálnék.Aztán újra próba,ha ok tőgázas gyertyakép.Ha még mindig sok mehet bele meg 5-tel kisebb.
Na ki lett cserélve a szíj + a görgőszett! Nagy változást nem tapasztaltam sajnos, de jobban megy mint a 7-es görgőkkel. Óra szerinti 76-ot sikerült kihozni, ez valós 72 max.
Kuplung félidős, még jó. Mennyi valós km lehet a motorba ha a kuplung félig kopott? Az órában 3700 km volt amikor vettem.
Karburátor 12-es Keihin 85-ös főfúvókával! Kérdés: ha 75-ösre cseréljük a főfúvókát akkor hogyan változik a gyorsulás - végsebesség - fogyasztás? A gyári főfuvi 70-es úgy tudom.
Köszönöm szépen a segítséget előre is!
Köszi a segítséget, megpróbálom!
Így van majd "szól".Bár nem illik megvárni,mert megeszi a harangot.Igaz mire kuplungot kell cserélni a kopás miatt,addigra csereérett a harang is.
Ha úgyis szíj,görgőcsere lesz,akkor látni fogja a szerelő a kuplungot is(szíjcseréhez le kell venni a harangot,hátsótárcsát azon meg ott csüvsül a kuplung).
Köszi! Akkor a kuplungot majd tavasszal nézetem meg. Szépen egyenletesen vált, gondolom még nem kopott el teljesen.
Akkor használom még bátran, legutóbb 2-3 mm között volt a kuplungpofán a "hús". Ha elkopott, majd sikít.
Elmegy az az alatt is.Javítottam már nem egy olyat ahol 1mm is szűken volt meg,és ugyanúgy funkcionált(Sőt olyanal is takálkoztam,hogy az orra már mínuszban volt,a pofa egy része már fémesen surlódott a haranghoz.A tulaj szerint csak kicsit hangosabban kapcsol,amúgy semmi változás.:( )
Ezek alapján lehet,hogy uaz a fogszámú van mindkettőben(sekunder 12/42).Nálam a vizesnél 14/43 van.Van egy tartalék uilyen,és egy 14/41 is.Többféle fogszámmal szerelték,úgyhogy csak szétszedés után derül ki.(ha esetleg nálad egyformák,vehetsz bontottan 3-4k-ért mennek)
Kuplungkopásra Kinter írta egyik nap, hogy kb. 2 mm-es pofavastagságig lehet használni.
Mar ertem.....majd megnezem

Az attetel....nekem levegos mind a ketto(vizest linkeltel)
A bazis szerint a kerektengely 42 vagy 44
A prisec 12/52 vagy 13/52

Szoval lesz mit szamolni:)
Vario: elkopnak a gorgok....minosegfuggo
Kuplung: elkopik a ferodor.....minosegfuggo
Szij: a gyari merettol 10-15% kopas

En iden a pokkba olyan 2500at tettem....seminek nincs baja
Nyema......marmint ha nem gyari....
Az enyemekbe volt csillagcsavar,hatlapfeju....ezert csereltem ki
Amit "megjavítok" PC-t szinte mindig működik!
Kivéve amikor hardver probléma van.
Köszi, hogy szóltál a meleg gyertya túlhúzás veszélyéről! Este hazajövök, reggelig lesz ideje kihűlni.

A varió, kuplung kb. mennyi km után lesz cserés? Van ott is egy tűréshatár?
Ha PC-t szereltél (és működött is utána ), akkor a dekni levétellel se ronthatsz el semmit. Kb. 8 csavar és jónapot.

A tőgázos menet után vigyázz a gyertya meghúzására, mert a forró hengerfejbe könnyebb túlhúzni. Vagy megvárod, míg kihűl.
Köszönöm szépen!
Ezt a leállítós gyertyás ellenőrzést, fényképezést megcsinálom mindenképp és jelzek, hogy milyen lett! Azt biztosan nem rontom el, gyertyát már szedtem ki + be nem egyszer több motoron is.
Az a gondom, hogy ha elkezdem szétszedni és nem bírom össze rakni na akkor hívhatom házhoz a szerelőt. Egy pc-t megjavítok, szétszedek összerakok de ez nem hasonlít hozzá. :-)
Deknicsavarok gyárilag mind ímbuszok.
Nyomástartóedény gépész nekem is,idei szerzemény(céges buli).
Préssávot csak forrasztóónnal tudsz mérni.Összerakod a hengert,gyertyanyíláson bedugod a hengerfalig(L alakura meghajlítva),rárúgsz(csak kézzel lenyomod a kart),a dugó nekinyomja a hengerfej "széléne") az ónt.Kiveszed,tolómérővel megméred az összenyomott részt,és megvan a préssávod.Ha túl nagy(1,5mm-nél több)vékonyabb hengertalptömítéssel csökkented.
Keréktengelyt is cserélned kell,mert arra van rápréselve a szekunder áttétel nagyobb fogaskereke(elvileg a tiéden 42,fekvőn 43 vagy 44 évjárat,és mocifüggő).
http://www.easyparts.nl/showdr...
Közztstengely alátétjeire figyelj(a 7-es kúpos).
Ezért kérdeztem....mert azt se kell levenned.
Én elsőre levettem....majd után láttam, hogy semihez nincs köze....

Jelenleg a dekni levétele olyan 10 sec....
Minden csavart imbuszfejesre cseréltem, így az akkus fúróhoz csináltam egy 5-ös imbuszfejet és így csak zümm-zümm.zümm...és már lent is van.
Szerintem azt senki:-))
Én mindent autodidakta módon "tanulok".....
De itt ugye van benne egy Y FAKTOR: A tanulópénz:-))))

Aki ezt nem akarja vállalni, az is kifizeti ezt a pénzt csak a szerelőnek:-))


De az oldaldeknit levenni tényleg nem egy bonyolult dolog.