Persze.....nincs is gondom, csak ha már 1 évig úgy tudtam, hogy 70-es, igencsak cseszi a bajszom:-)))
Szóval akkor most szerzek egy 70-es hengert:-))))
Nos igen!
Ha azt nézem, hogy pár száz forint, vagy a szutyokban, esőben robban le az út szélén - akkor valóban érdemes:-)))
Murphy törvénye mindig fent lebeg - minden akkor döglik be, mikor nagyon nem kellene!
2T 125-ös mocikkal kezdtem a pályafutásom.
A TZR-be 18.000-ret tettem 1 év alatt és Én nem cseréltem gyetyát...vagyis ki tudja mennyi volt már benne.
Gondom sose volt....
A 2. mocim egy Aprilia Futura volt. No ott szétéget a gyertya (kiégett a tüske szó szerint).....de azzal a mocival nem ez volt az egyedüli baj....
A Yamaha MINT-be a 8 év alatt 1x cseréltem, de abba se lehet tudni mennyi volt.
Azóta persze Én is tudom hogy mi az hogy motor.....
Szóval mikor megveszek egy használt mocit, akkor alapjaiban cserélek mindent. Így tudom, hogy a fekete SR-be olyan 2000km-ert tettem, a másikba meg ugye a sok tesztelgetés alapján olyan 4-500-at.....
Szerintem egy egyhengeres kétütemű robogó, és egy személykocsi négyütemű benzinmotorjának gyújtógyertyáinak igénybevétele nagyban különbözik, ezért más a gyártó által megadott csereintervallum.
A szervizkönyve szerint a gyertyát 4.000 km-enként, a rendes szervizek alkalmával kell cserélni.
Biztosan lehet tovább is használni, de akkor (1) nagy valószínűséggel romlik már a teljesítmény, nehezebben indul, stb., illetve (2) kell egy pótgyertya, és fel kell készülni arra, hogy útközben szereled...
Akkor marad még egy darabig a gyertya.
Hátizsákban azért elviszem a tartalékot + egy gyertyakulcsot mindig, sose lehet tudni.
Az enyémen könnyű a gyertya csere, van egy "T" kulcsom és pont passzol rá.
Miért?
Ha elmászott a vezérlési beállítás, akkor az csinálhat ilyet.
Nem értek hozzá, de ugye mikor nekem volt injektorszinkron, akkor az is ugyan ilyen eljárás. A 4 injektort kell közössé tenné, hogy mindegyik ugyan azt csinálja.
Én nem nyúlok hozzá - más se.....vagyis magától is elmehet a beállítás.
De koszolódhat is az injektor fej....
Szerintem a középső tüske (anód?) a mutatója - legalábbis az egyik.
A gyári adatok alpján általában mindenbe 12.000km után írják a cserét.
Ez szerintem teljesen felesleges.
Én a nagy motorokba 18-24.000 után cserélek, de akkor is olyanok, mint az új, csak koszosabb.
De mivel a GSF-be isszonyat nehéz a csere - így azért lecserélem, mert ha gebasz van, akkor nem tudom csak úgy út közben megoldani.
A kocsit asszonyka hozta magával mikor megismertem.
Akkor volt benne 88.000km.
Az előéletéről semmit nem tudok. Mindig agyaltam a cserén, de csak csúszott.....
Végül most nyáron mikor csináltam a nagyszervízt, akkor kicseréltem azokat is. Mi használtuk az elmúlt 5 évben 35.000km-ert - vagyis MINIMUM ennyi volt benne.
De szerintem a mai gyertyák már nem okoznak gondot.
Persze hibás (gyári hibás) mindig akadhat. Ez kivédhetetlen.
Ha az elektródákon nem látod,hogy fogynak akkor a gyertya ok.Kivéve ha a moci nem jár egyenletesen az lehet gyertyahiba,az elektródák állapotától függetlenül.
Azt honnan lehet tudni, ha végét járja a gyújtógyertya?
Használtan vettem a mocit, szinte semmi kopás nincs az elektródáknál.
Kb. 800 km-t mentem vele eddig hiba nélkül.
Nagy előgyújtás miatt is csinálhatja, de injektoros. Nem hiszem hogy elmenne a fixen rögzített jeladó és a lendkerék. Hamarabb el tudom képzelni hogy valaki mókolt a nyomásszabályzóval, esetleg valahol levegőt szív a gépezet. Nem tudom, nem látom (nem is akarom ), csak tippelgetek.
Ha elég a gyertya, akkor durván szegény a keverék. Legközelebb a dugó fog besülni, majd a csapágyak. Használj belevaló gyertyát. Ha tuningolt masina, akkor nagyobb hőértékűt. Ha ez sem oldja meg, akkor nagyobb gáz van, vagy valaki mókolt benne valamit.
Fekvő Morini blokk, Suzuki Katana motor.
Ha 70-es hengert teszel rá, 90-100 körül mennie kell!
Szóval akkor most szerzek egy 70-es hengert:-))))
70-esnek adták el a mocit....
Ma délelőtt darabokra szedtem.....
Semmi nincs rajta, csak hogy POLINI, meg egy szám: 585-015-007
Ahogy a neten nézem (csak francia, olasz oldalakat dobot) ez bizony 50-es henger..............
http://www.ebay.ca/itm/Culasse...
Szóva
l akkor ezért se akar többet menni 81-nél:-)))
Ha 50-es, akkor így jártam......akkor nem is csodálkozom.....
Ha azt nézem, hogy pár száz forint, vagy a szutyokban, esőben robban le az út szélén - akkor valóban érdemes:-)))
Murphy törvénye mindig fent lebeg - minden akkor döglik be, mikor nagyon nem kellene!
A TZR-be 18.000-ret tettem 1 év alatt és Én nem cseréltem gyetyát...vagyis ki tudja mennyi volt már benne.
Gondom sose volt....
A 2. mocim egy Aprilia Futura volt. No ott szétéget a gyertya (kiégett a tüske szó szerint).....de azzal a mocival nem ez volt az egyedüli baj....
A Yamaha MINT-be a 8 év alatt 1x cseréltem, de abba se lehet tudni mennyi volt.
Azóta persze Én is tudom hogy mi az hogy motor.....
Szóval mikor megveszek egy használt mocit, akkor alapjaiban cserélek mindent. Így tudom, hogy a fekete SR-be olyan 2000km-ert tettem, a másikba meg ugye a sok tesztelgetés alapján olyan 4-500-at.....
De a 4000-res cserét kicsit túlzottnak gondolom.
Biztosan lehet tovább is használni, de akkor (1) nagy valószínűséggel romlik már a teljesítmény, nehezebben indul, stb., illetve (2) kell egy pótgyertya, és fel kell készülni arra, hogy útközben szereled...
Szerintem megéri az időben elvégzett csere.
Hátizsákban azért elviszem a tartalékot + egy gyertyakulcsot mindig, sose lehet tudni.
Az enyémen könnyű a gyertya csere, van egy "T" kulcsom és pont passzol rá.
Ha elmászott a vezérlési beállítás, akkor az csinálhat ilyet.
Nem értek hozzá, de ugye mikor nekem volt injektorszinkron, akkor az is ugyan ilyen eljárás. A 4 injektort kell közössé tenné, hogy mindegyik ugyan azt csinálja.
Én nem nyúlok hozzá - más se.....vagyis magától is elmehet a beállítás.
De koszolódhat is az injektor fej....
A gyári adatok alpján általában mindenbe 12.000km után írják a cserét.
Ez szerintem teljesen felesleges.
Én a nagy motorokba 18-24.000 után cserélek, de akkor is olyanok, mint az új, csak koszosabb.
De mivel a GSF-be isszonyat nehéz a csere - így azért lecserélem, mert ha gebasz van, akkor nem tudom csak úgy út közben megoldani.
A kocsit asszonyka hozta magával mikor megismertem.
Akkor volt benne 88.000km.
Az előéletéről semmit nem tudok. Mindig agyaltam a cserén, de csak csúszott.....
Végül most nyáron mikor csináltam a nagyszervízt, akkor kicseréltem azokat is. Mi használtuk az elmúlt 5 évben 35.000km-ert - vagyis MINIMUM ennyi volt benne.
De szerintem a mai gyertyák már nem okoznak gondot.
Persze hibás (gyári hibás) mindig akadhat. Ez kivédhetetlen.
Használtan vettem a mocit, szinte semmi kopás nincs az elektródáknál.
Kb. 800 km-t mentem vele eddig hiba nélkül.