Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem egyszerű a robogótuningolók dolga!
Heló!
Sajnos nem hanem a pólust leégeti!
És sorra nyírja ki a gyertyákat! nem a pólusnál szikrázik egy idő után!
Az is csak egyenletesebb gyorsulást,és némi végsebességjavulást hoz.A szíjkifutás problémát nem orvosolja.
Ahogy visszaolvasgattam, a Malossi Multivart szokták feltenni, és ez még talán a legolcsóbb megoldás a variátor problémára.
Így már leesett a 20 fillér, köszi.
Igen így van.Viszont minarelli blokknál a szíj hossza(rövidsége) a nagyobb baj.Nem igazán van megfelelő hosszúságú.Vagy túl rövid és nem fut ki a varión,vagy túl hosszú és kilóg a hátsótárcsán.
Szia!

Keresd meg a Robogó - Hangoló csoportot a Facebook-on!
Ott tudnak Neked segíteni szerintem!
Úgy általánosságban értettem, de így már leesett. Tehát (ha jól értem) a szíj szélessége meg kell hogy egyezzen a zárt variótárcsák közötti távolsággal. Ha ez kevesebb (kopott), akkor nem fut ki teljesen.
Bár az 1-esben nem vagyok biztos,én nem mértem,a 2. tuti.
Két okból nem fut ki.
1.A szíj keskenyebb,mint a varió két tárcsája közti távolság teljesen zárt állapotban.
2.Rövid a szíj.Hiába van benn a hátsótárcsán teljesen,ekkor sem tud elöl kifutni a varió tetejéig.(nem ér ki)
Ez a kettő pedig összeadódk.
Ez minarelli blokkra érvényes gyári méretü hajtással,és szíjjal.(Malossi overrange szettel megoldódik a problem,csak picit drága,és alakítani kell a blokkon+ugrik az önindító.Viszont a változás jelentős.)
Lenne egy kérdésem, lehet, hogy értelmetlen - előre is bocs. Szóval ha van egy vékonyabb (kopottabb) szíj, az miért nem tud kifutni teljesen, ha a hossza stimmel? Elvileg megvan a szükséges perdület is, hogy az első variókúpon kifusson, de ezek szerint mégsem. Blue is ezzel szív egy ideje, hogy nem fut fel teljesen a szíj. Itt már megállt a tudomány, nem tudom elképzelni, miért jut el csak mondjuk tárcsa 3/4-ig.
Tudom...... ezért kell egy kicsit hosszabb is.
Mert ha hátul csak ugyan addig megy, akkor adott hosszban elől sem fog feljebb menni.

De szerintem idén már nem nagyon játszok vele, hiszen ebben a ramaty időben úgy se nagyon lehet "tesztelgetni".....mert vagy a taknyol csúszik a motor, vagy csurom víz a biker.....
A szélesebb szíj elől feljebb megy az ok.De hátul betud menni ugyanaddig,mint a gyári?Ha,nem(márpedig nem valódzínü),akkor semmire nem mentél azzal,hogy elöl följebb van.
Elméletileg nekem akkor minden megvan:-))
ELMÉLETILEG! 70-es henger, 21-es karbi (a benzinnel nincs is gond, eszik szépen:-)))
Polini speed vario

Piros rugó volt bent, de nekem az erősnek tűnt....most fehér...
6,5-ös görgővel ment, de most hogy a régi kuplung szétment az újba KÉK rugókat tettem, így viszont 4-es görgővel lett "elviselhető".


Ezért agyaltam Én is máson, hiszen megy, nem fulladozik - tehát a benzinadagolás rendben.
A gyorsulása is nekem megfelelő. Nem hirtelen akarok indulni, hanem végre sokat menni (pl előzésnél ne 1 percig tartson)
De végre nem megy. Ezért agyaltam a szíjcserén, de sajnos a gyári számoknak köze nincs a valósághoz.
Erről tettem fel 1-2 hete képet.
A 747-es szíj jó esetben 740.
A Malossi szíj ami állítólag 745-ös az csak 733....
Vettem egy 752-es szíjat amire a boltos 757-et mért - Én viszont csak 747-et....
A varión nem is megy ki teljesen.
De erre is meglett a válasz. A tárcsák felső peremének a távja 16,8mm . Tehát egy zsír új 16,5-ös szíj SOHA nem is fog odaáig felmenni.

Majd még tervezem egy szélesebb szíj beszerzését.....


Az tény!
Megjelöltem a tárcsát.
kb. 1mm-eres különbség (hézagolóval) ~ 6km/ó-át jelent nálam.
Vagyis ha hézagolom, akkor 5mm-er hiányzik, és csak 74 a vége....
Ha nincs hézagoló, akkor 4mm-er hiányzik, de 80-81 a vége....
Vagyis ha ez egyenesen arányos, akkor egy szélesebb szíjjal akár 100 is lehetne.



De ha elmegy a fekete SR, akkor lehet az árát befektetem és veszek új variátort, tárcsát.....aminek nincs ekkora íve.
küldj egy listát mid van....
akmt kukacos akmt.hu
Új és használt tuning cucok Illletve gyári alkatrészek áron alul.
tel: 30/426-01-32
bekecs2t@gmail.com
A szakikhoz lenne egy kérdésem, sr50 morini hengerfejnél a csavarokat mekkora nyomatékkal (nyomatékkulcs) kell meghúzni? Én mindíg érzésre csináltam, de mivel lemezből van a hengerfej tömítés jó lenne pontosan mind a négy csavart lehúzni. Lehet csak én vagyok ilyen hülye de az autóknál is így van.
Bocsi, de elírtam: Gyári fojtás nincs benne és nem "gyári tuning"!
Nem értem félre!
A Face-n van egy profi motorszerelő és Ő ajánlott nekem is egy 70-es hengert és egy tuning kipufogót + karbi fúvóka cserével ki lehet hozni bőven 80 km/h feletti teljesítményt az SR 50-ből. Nekem most nincs erre pénzem, + nem szeretném ha éber elvtárs a kerületből elküldene KPM bevizsgálásra.

Most csak a görgők és a szíj konfigját tudom:
kopott szíj: 17,5x782 a gyári 18,4x782
görgők: 17x12 7.5 gramm a gyári 6.2 gramm de nálam a 7 grammossal nem megy úgy. A 7.5-es optimális a gyári kuplunghoz.
A konstrukció: 2003-as SR 50 Street 2T vízhűtéses, Morini blokkos, Suzuki Katana motoros.
Rugókat, kuplungot, kipufogót, karburátor fúvókákat nem tudom, hogy milyen van benne, az még nem lett szétszedve. Elvileg gyári. Lentebb írta valaki, hogy Malossi piros kontraszt rugó felel meg a gyárinak. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy az új szíjjal mennyit fog menni.
Nem tudom mi a különbség....
Az tuti, hogy ma néztem. A fekete SR-en a csap 38mm hosszú, de csak 18mm átmérős..... a másikon szintén 38 a hossz, de ott 20mm az átmérő

Hátul ugye nem 105 hanem 107-es a cumó

Ellenben azt írja ugye hogy főleg gyári állapotban van minden....
No ehhez képest ugye nekem meg minden "tuningos".....



De holnap lesz szerintem a napja, hogy leszedem a henger burkolatát és megnézem:-)
Vazz, lehet hogy itt szívok, közben az ez is csak 50-es?
Hiszen akkor egy szavam nem lehet:-))
Bár rohadt pipa leszek:-)))
Az ő gépe morini blokkos,így nem mérvadó a konfigja.Nagyobb a varió és hátsótárcsa átmérő,ill lineáris a hátsótárcsa ékpályája( nálad banánalakú),ami nagyon jó hatással van a gyorsulásra.
A 2ex kuplungot én nem ajánlom.(és más gyártó ui. kialakítású kuplungját sem)Extra könnyűek a pofái,bika rugókkal és kemény ferodollal.Így úgy csúszik,mint a takony.Egy jó állapotú gyári a megfelelő kisrugókkal simán alázza.
Akkor nem félreérteni de "rohadj meg":-))))
Tényleg itt szívok már 1-2 hónapja. Cserélgetem a szíjakat, a görgőket....most épp a kuplung szállt el, de már bent van az új..... (Jól megy vele akit érdekel - de a 6,5-ös görgőt lecseréltem hirtelen 4-esre, mert a nagyobbal ugyan az volt....isszonyat indulás. A 4-essel már jobb lett.)

Már szerintem csak egy megoldás van: nagyobb/kisebb áttétel csere...
Bár a reggel beírt lapkacsere is állítólag sokat dob rajta.
Még soha egy motorból nem szedtem ki (kivéve a Mint-be láttam, hogy hol van)....
Szóval az is megjön a héten.



A pókos SR-et lemértem most. Azt persze Murphy törvénye.......
Ha van rá érdeklődő, akkor....pont akkor kilyukad a kipuff:-))
Szóval azt is le kellett kapnom, azt vittem a kipuffogós bácsihoz.
Az óra 78-at mutat, a GPS 59-et...
Szóval ez a csalás nem a hol a piros játék:-))

A másik SR-en bringás óra van, beállítva.....az 81-nél, 81......




Leírnád, hogy mik vannak neked benne?
Görgő, szíj, rugók....
Hát ha mégiscsak ebben van a kacsa elásva:-))

Súlyban már nyerő vagyok.....mert fogyok el....
1 hónap alatt -10kg. Frankón bevált az új injekcióm (cukros vagyok)
Szóval már csak 111,4 vagyok jelenleg, tehát jobban kellene mennem már alapból is:-))
GPS-el lemértem, (MIO C720) óra szerinti 75-nél megy 70-et kb.
Állítólag semmi gyári tuning nincs már benne, fekvő morini blokkos.
A 70-es hengernél a 81 szerintem kevés. Annak többet kéne tudnia.
Én 50-es robogóként vettem kereskedésből, a fogyasztása 4.5 L/100 km.
Szia!
Nekem most ilyen van a mocimban!Egész jónak tűnik, bár még csak kb 200km.nél járok!
Nekem a 70es megy gps szerint 81et szélcsendben:)
Nehogymá az 50is ezt tudja.

Az 50es srem nekem is mutat 75-80at de ez csak jo esetben 60-65