Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez a hobbi.....
Legyen 50-70-100.....
No meg ugye bármilyen motornál - az ember egyénire szabja, hiszen a boltból csak egy nyers motort hoz el.
A Bandit fórumon volt erről szó 1-2 hete. Mert ugye "univerzális" a bandit de mégse. Egész addig míg nem teszed azzá.
Nekem ezért került fel az elejére egy SR50 plexi.... A vaterán vettem 5000-ért (egy gyári túraplexi 40.000)
Szivargyújtós aljzatok(2db).....2000-ért (a boltban 5000/db)
Túradobozok.....OBI 4990ft/db
Konzol: egy vagyon - de meg ehet otthon is csinálni párszázas forintból....
Most egy zselés ülésen gondolkozom. De mivel 15.000ft/db az átlagos ára....ha ülés csináltatok, akkor az 80.000ft, így jön az agyalás hogyan is lehetne olcsóbban:-)))


Robogónál ugyan ez. Mivel kisebb összegekből megoldható, így az ember kiéli rajta a fantáziáját:-)

Annak mi értelme van, hogy a fiatalság elmegy minden hétvégén bulizni? (Én is így tettem anno)....
Hetente elköltöttem (18 éve!) 2000-ret. Az éves szinten 100.000ft.
Akkoriban 20.000-ret kerestem. Ez mai állapotok szerint annyit mutatna, mint ha elköltenék szórakozásra 1,1 milát

No ennek a közelébe se jártam idén ha összeveszek MINDENT ami a motorozással kapcsolatban elment. Pedig még kabátot is vettem idén.


A múlt héten volt erről szó.
Valaki bulizni jár, valaki kocsmázni, valaki pecázik.......
Jó páran meg ha van feles pénz, akkor azt a motorba dobjuk:-)
Lehet nem érdekelne a dolog, ha a gépszíj nem 25 éves koromba kap el. Ha a családi háttér meglett volna, és nekem is lett volna már 14 évesen motorom, akkor lehet, hogy már akkor kiéltem volna eme szenvedélyt, és most már nem érdekelne.
Tehát ez némi férfiúi kompenzáció is:-)))
Anno nem tehettem meg, most megtehetem:-)

Itt csak arra kell figyelemmel lenni, hogy ne essünk át a ló túloldalára. Ezért is vagyok úgy hogy 2-3000ft-ot még hajlandó vagyok hetente/havonta beledobni - de 40-50.000-ret már nem.
Idén az 5 napos Osztrák túrám 62.000-be volt. Szóval nagyobb összeg inkább világjárásra van nálam.
Csak kíváncsiságból: ha most raktad össze a motort, miért nem működő olajpumpával tetted ezt? Asszem több helyre is nyomja az olajat (főtengely?), és nem csak simán keveri a karbiban.
Azt hogy bedöglik a szivattyúd - nem igazán látod.
Max úgy jársz mint az ismerős.....megy....megáll......
Másnap próbálkozik....megint megy.....megint megáll szinte ugyan ott.
Persze nem nyélgázon jár, így csak megszorul a hőtágulás miatt


Az hogy nem ég a lámpa?
Mármint ha üres a tartály? Mert ugye az csak akkor ég, ha a minimumra csökken.
Ebben az esetben ugye 2 lehetőség van
1., kiégett a lámpa. Megnézed milyen kell bele, veszel/rendelsz és csere.
2., az órán lévő csatlakozó koszos, poros, oxidos.....
Kis csiszolópapír, kontaktspray......



Azt Én se ajánlom, hogy ne önts a tartályba olajat, és simán keverd, hiszen az olajnélküli olajszivattyú is tud galibát okozni.

Ha nem tudod hogy megy a szivattyú?
Vedd le a karbiról a kis csövet, indítsd be a motort. (ne órákra!)
Lassan csepegnie kell.....
Ha nem csepeg?
nincs olaj vagy meghalt a szivattyú de akár mehetett valami a csőbe ami miatt nem tud átfolyni
Ez az óra szerint 50-es.
Nekem ugyan így megy.....csak halkabban:-)
Ezért mondom, hogy az a 70 az a közelébe sincs a 70-nek

Nálam az 50-esnek:
4g görgő....
Valamilyen rugó.....még a gyári
12-es karbi
Malossi red filter
gyári cső
És tudja a választ:-)))))



Valóban így van!
Tavaly szepetmber végén megvettük ezt a mocit asszonynak (ezért MAR-CHI a rendszám is:-))
Nagyon szar állapotban volt....
Megcsináltam (még röhögtettek is, hogy rezgő csiszolóval csiszoltam:-))

Utána ott állt a garázsba majd 1 évet, mivel a nagy lelkesedés eltűnt. Annyira volt használva, hogy havonta azzal mentem melózni 2-3 napot, hiszen "nem az enyém" és ha egyszer újra jön a lelkesedés, akkor ne keljen megint felújítani.
Vagyis tettem bele 1 év alatt ~ 200km-ert

Viszont ugye egyre többet olvastam, láttam - és elindult a vezérhangya......szóval most megint előkerült a téma.
Mivel jön a tél, és Én télen is motorozok a meóba - arra viszont nagyon jó a sajátom, mivel az szép finoman gyorsul, megy.....tehát kisebb az esélye a csúszkálásának. És ha borulok, akkor mégse a drágábbik motort töröm meg.

Ha motorozni akarok, akkor meg ott a Bandit. Amivel lehet is menni, és még kevesebbet is fogyaszt:-))) (írtam.... most az évadzárón 4,8-al elment, pedig kentük neki:-)

Szóval nekem a bütykölés, szerelés hobbi, kikapcsolódás.
Pl. a mai napom?
Asszony elment dolgozni. Én elvittem a csajszimat az óviba. Jelenleg 8:00
Elmegyek a helyi vásárba majd, mert most 90-ért lehet venni flexkorongot. Utána dokihoz kell mennem, kiíratni az injekcióm.....utána 16:00-ig mit csináljak? Hát lemegyek a garázsba....és szétkapom a vasat:-))
16 után gyerköc.....17kor jön haza a sárkányka....Én megyek aludni...21-kor ébresztő.....irány a meló....

Ha itthon vagyok? Akkor döglök egész nap, megnézek 3 filmet, netezek értelmetlenül. Ennek sok értelme nincs:-)
Szia!

Én most raktam össze a motort,s levettem az olajpumpáról a meghajtókereket, s most már magamnak keverem az üzemanyagot!
Így biztos hogy benne van az olaj!
Azt hogyan lehet kivédeni, ha bedöglik az olajkeverő, visszajelző lámpa nem világít és besül a dugattyú? (SR 50 2T)
+1 kupak olaj van a tankban is.

Tudom ez a Náncsi néninek ha kukija lenne Náncsi bácsinak hívnák esete. Mostanában kicsit pesszimista vagyok.
Robogót tuningolni egy bizonyos szint fölött tényleg semmi értelme tuningolni."Csak" az élmény miatt,amit a teljesítmény ad egy ilyen kávédarálóból.Nade,ha azt vesszük sört inni is felesleges,a víztől sem száradok ki,és jóval olcsóbb.
Nekem ez a hobbim.A moci nem közlekedésre kell,ha arra kéne vennék nagyobbat.Amennyit a robogókra költöttem,abból már lassan új nagymocit is vehetnék,de nincs rá szükségem.
Akkorsem értem mi értelme egy 50-es masinát 'tuningolni'. Persze a Tiéd jól sikerült, de ha átszámolod mennyi lóvé van benne...... Hát nem tudom.
Ha egy 50-es robogó megy 70-75-öt, az már nagyon jó. Ez valós érték, az órát és a kamu dumákat felejtsétek el.
Nekem is old van.csak nem tudom 50 es e.Már megosztottam ezt a videót 36102hsz.nél http://youtu.be/4qHwQK3YmQw itt még nagyon rosszul megy.(fehér kontraszt 3,5g görgő)
A konfig 17.5 karbi malossi red szürő,Technigas next r kipu.
Most sárga kontraszt mellett van a 3,5g görgő már jobban gyorsul de még mindig kevés.
Ha a videót nézed csak 7800 ig pörgetem(és már 70-en túl volt),de 10500 a max fordulat.
A robogóval pöcsölés,úgy tűnik nála is hobbi,mint nálam.A motorozás engem is csak addig érdekel,amíg kipróbálom mit alkottam.Ha már nincs mit(mondjuk ilyen soha nincs) finomítani,akkor már nem olyan érdekes.
Akkor nem értelek.
Az a runner(és bátmely 50-es gyári robogó)max szakadékban megy 90-et,ill óra szerint.Valósan ez 75,nagyon max 80 lehet.Minden robogó órája csal(old sr-é különösen).Az én sport konfigis gépem(70-es polini sport henger,giannelli reverse,malo multivar)megy gps szerint 93-95-öt,ami óra szerint 110 fölött van.
kösz majd átolvasom.


Ezért is mondom hogy majd egyszer.......
Itt találsz egy kis segédletet a végáttételhez:
http://www.scooterracing.hu/pr...
Azt viszont tudni kell,hogy ha hosszabb végáttételt raksz bele az rontja a gyorsulást.Én a high-endbe próbáltam a malo 13/44-es primert(+15%)(gyári 13/52 a primer,14/43 szekunder srnél),de annyira rontotta a gyorsulás,hogy inkább ment vissza a gyári.Hozzáteszem erő is kell a hosszabb végáttételhez(ami ennél bőven megvan,elvilleg akár 30-50%-ot is elbírna),viszont nekem robogónál a gyorsulás a fontosabb,amit még ennél a gépnél is számomra lényegesen rontott.
Megvan:-))))
70-essel....
BÁR BASSZUS! .....Ezt csak mondták:-)))
Mi van ha nem is 70-es a henger:-)) Ez rajta van valahol? KÍVÜLRŐL? Mint a karbin?
Állítólag 70-es vas polini henger van rajta.

ÁÁÁ..... Annak kell lennie, ha a 17,5-ös karbi is kevés volt neki.




Mint írtam engem a VALÓS óra érdekel. A gyári órám a sima 50-esen nekem is mutat 85-öt....de így hogy tudom mi az a 81 robogóval, szerintem az jó esetben 60....


És hogy.... leírnád, hogy milyen a moci (évjárat), szíj, 6g görgő, rugók..... vagy gyári minden..?


Amúgy neked milyen? HA nem OLD?
Mert az se elhanyagolandó, hogy az új robogók alapban mennek.
Ma hajnalba valami kínai csoda hagyott ott az egyenesbe.
Dombnak felfelé Én voltam a jobb, de egyenesben jobban ment a kínai.emelkedőn megint beértem....
Egy sima 50-es Gilera Runner alapban megy 80-90-et VALÓSAN....
Szóval azért szerintem az is számít, hogy az OLD SR gyárilag 3Le, 2kw.....
Hiszen ha a GSF-ből indulok ki.....
a K7 tavaszi (még légolajos) 78/57 Le/KW
a K7 nyári (vízes) 86/63 Le/KW
És ugye nem mindegy mit akarsz tuningolni.



De holnap felteszem a kamerás bukót, meg a telefont is és megmérem neked hogy mennyit megy ez, és a másik sima 50-es SR-em......


Akit amúgy érdekelhet és tudja a telefonja:
https://play.google.com/store/...

Nekem ez van a telefonomon - ami működik is
(GPS Speedometer)


Aki megcsinálja, ossza már meg, hogy mennyit mért:-)
Kíváncsi lennék.
Mert ugye minden órában van csalás.... kocsi, motor....stb.
Hiszen a kocsi is, motor is 144-el megy, mikor a GPS még csak 130-at jelez.
"Ha netán elkap a hév, akkor eleve mit is akarjak venni?" Mondjuk egy nagyobb motort....
Amúgy ha már az áttételnél tartunk.

Még nem néztem, de ez is érdekes:
www.italmondo.hu

Közlőfogaskerék dupla Z=13/52 MINARELLI DR
Közlőfogaskerék dupla Z=12/48 MINARELLI DR
Mind a kettőre azt írják: "Eredeti beépítésű alkatrész"
(ára: 11-13.000 közt)
Na most akkor melyik.....

Kimenőtengely terén már 3 féle van....
Z=42 DR
Z=43 DR
Z=44 DR
(ár 13100ft környéke)



De van külön Primer átéttel....gyári, bontott
http://italmondo.hu/shop/27-mo...
Ez leírás alapján 13/52



De van még
Szekunderáttétel 12/44 MY-MA SCARABEO-CIAK 50 DR
Leírás: DR szekunderáttétel 12/44 fogszámmal, 50 ccm-s Yamaha-Minarelli fekvőhengeres, hosszú robogóblokkba. Nyújtott áttétel, elsősorban 70-es tuninghoz, hogy a megnövelt teljesítménnyel nagyobb végsebességet lehessen elérni.
NO! Ez kellene akkor?
Ár: ~16000ft
(elve.... mi szerepe van egy véghajtásnál, hogy a henger álló vagy fekvő?)




Szekunderáttétel 13/34 CY-CA DR
Rövid blokkba.....szintén ennyi






SZÓVAL MESTEREK!
Ha netán elkap a hév, akkor eleve mit is akarjak venni?
Innen látjátok az egész listát (ez az első oldal)
http://italmondo.hu/shop/27-mo...

Emlékeim szerint (1x szedtem szét, mikor megvettem és megpucoltam mindent)
- van a kuplung tengely....a végén egy fogaskerék....
- Van egy áttétel (dupla fogaskerék)
- és van a keréktengely, azon egy fogaskerék.

Lehet hogy már az is jobb lenne, ha a középsőt cserélném?
Értelemszerűen, a kuplungtól menő (kicsi) annak kellene kisebbnek lennie, legalábbis így rémlik a suliból:-)) (22 éve volt:-))
De ugye minél kisebb annál többet forog....
A másik oldalán meg nagyobbnak kellene lennie.....
Ellenben itt ugye olyanokat látok, hogy ha a gyári 13/52......akkor a tuningoltak meg általában 18/41
Vagyis a kicsi az nagyobb......a nagyobb meg kisebb....



SZÓVAL?
Ti mit ajánlotok?
Te most 50 es vagy70-es robogoval probálgatod a görgő szíj variálást?
Nekem 50 es van(elvileg)és 6g görgövel hézagoló nélkül megy óra szerinti 100+ at(kb80-85 valós) de akkor indulásnál szinte meg kell löknöm mint a babettát.
Na ez a poén:-))
A gyorsulása is jó, és ha 40-50-nél odarántom neki, akkor ugrik a motor.
Pedig azért ez került bele, mert ugye fentről indulunk lefelé....

Mentem vele, minden rendben.
Betettem az 5,5-öst....már rosszabb volt.....
a 4,8-assal meg szenvedés.....
És persze a végsebesség is esett vissza.

Emlékeim szerint a 4,8-assal csak 64 volt a vége, tehát végre se ment.


A kiforgás most jó. A 17,5-ös karbival volt olyan érzés, hogy még menne, pörögne de beáll egy szinten....




A kis rugókat lehet cserélnem kellene, mert az viszont tényleg korán nyit...de a többi szerintem most jó.
De ugye nem elfelejteni, hogy tavaly még azt se tudtam mi ez....szóval lehet hogy a kezeid közt megvadulna a gép:-)
Hiszen jóval többet foglalkoztál eddig a témával mint Én.
És kis pénzel:-))))

Ezért is mondom, hogy MOST biztos nem fogok végáttétellel játszani.
Tegnap körbenéztem és tényleg BŐŐŐŐ 20on felül indulnak az árak.
Mint írtam ha száguldozni akarok, akkor előveszem a GSF-emet és megyek 247-et (gyárilag ennyit megy:-), de ugye azt se hajtom ennyire.
Én azért fogtam neki, mert egyrészt unatkoztam. Nagyobb részt viszont, mert itt-ott olyanokat olvasok, hogy 100 fölött mennek a motorok...
No ha már nekem is minden adott, akkor az enyém miért nem?
És általában az ismeretlen terülteket szeretem:-))


Ma hazafelé viszont eszembe jutott, hogy a piros rugó miatt még az 5,5-ös görgő van bent....ezzel megy most 81-et.
Ellenben még a szíj is a hosszabb van benne (már annyit kavartam az elmúlt 3-4 napban, hogy keverem a napokat - főleg ha közben műszakozol is)

Szóval MOST 5,5-ös görgő, a hosszabb szíj.....és így megy 81-et.
Ellenben a Malossi szíjjal és a 6,5-össel is ennyit ment - de az 5,5-ösel csak 76-77-et.

Tehát ELMÉLETILEG ha holnap beteszem vissza a 6,5-öst, akkor ott nyerek 3-4-5pluszt.... Még van egy 8g-os szett is, azt is ki kell próbálni.

Ha ez igaz, akkor valóban rövid a szíj és ebben az esetben a hosszabb kell - és szélesebb, hogy a varion kifusson.

Most egy 90-es van célirányba téve. Mert erről viszont tudom hogy VALÓS! És nem gyári óra ami így-úgy csal.
Ha az megvan, gyorsul is-megy is, akkor részemről megvan az öröm és boldogság:-)

Szerintem 120km/ó csak plusz, komoly tuninngal lehetséges.
Pár helyen olvastam, halottam, hogy olyanok is számítanak, mint kevláros membrán....végáttétel....egyenes szívótorok......a karbi tökéletes behangolása....

Ez viszont valóban egy másik motor ára...
hiszen egy kevláros membránlap önmagában 7800ft-tól, az áttétel 20-25.000 és az csak a primer vagy a secunder....tehát egybe már közel ~40.000 vagy ennél több.
Egyenes szívótorok 5200ft......és ugye a karbi belövése.....
Kell egy szaki....egy rakás idő, tesztelgetés....és a végén a számla fizetése.

Ha ezt összerakom, akkor már tényleg vettem egy másik robogót a pénzből, vagy simán elmehetek a 2014-es nyári tervemre.....
(Villacher, Nockhalm, Malta......stb)



Szóval ha megvan a robesszal a 90-en, akkor már "nyerő" vagyok.
Sportkipuff fehér kontraszt,fehér kisrugó,6,5-es görgő?Ez a görgő a fehér kontrasztal még gyári kipuffhoz is nehéz.Gyorsulása milyen ?Tippre,mint egy 50-es 4TFehér kisrugóval szerintem olyan alacsony fordulaton indul,ahol a kipuffod,és hengered is halott(ill gyengébb,mint a gyári).Végseb is elég karcsú.Nem érzed úgy ,hogy nem forog ki rendesena moci végseben?Azzal a kipuffal 10000-ret legalább kéne forgnia végen.
Hinnye, elbírja ez azt a sok matricát, nem az fogja vissza? Mondjuk ezek alapján is csak annyit tudok gondolni, hogy leforogja a X ezret, és nem tud tovább gyorsulni. Vagy a fordulatszámot kéne feljebb tolni v. a végáttételt cserélni. Írod, h végáttételbe már nem tolsz zsét, így maradna az, hogy többet forogjon. Ördögi kör ez a tuning, főleg egy 50-es mákdarálónál. Amennyi pénzt beletol(hat) vki, nem biztos, hogy megéri.

NS írta egyik nap, hogy 1500 km után dugócsere stb. Elhiszem, hogy tép, mint állat, de ez tényleg nem kevés pénz-idő. Nekem spec. elég egy üzembiztos robesz, nem érzek késztetést, hogy tunyingoljam. Ugyanakkor le a kalappal azok előtt, akik kihoznak high end aszfaltszaggató gépeket nem kis idővel, türelemmel.