A gyári 5-öt eszik? Uhh. Szíven ütne. Akkor az enyém 3,5 literrel még takarékos. ;) A fogyasztás sem utolsó szempont szerintem. 5 literből a dízel traktorral eljárok és mégsem egy kis 50-es mákdaráló. Teteje is van amúgy. :) Vagy ha 5-öt eszik, akkor meg menjen is rendesen, mint egy nagymotor. Mert bűvölhetjük a mákdarálókat, végtére csak azok maradnak.
Nagyobb végsebességet vagy módosított végáttétellel v. a fordulatszám emelésével érhetsz el. Az utóbbi gyakoribb, erre írtam, hogy előbb beadja a kulcsot. Ugye első szempontnak is azt írtad, hogy a sebességet lövöd be.
Tény, hogy mindenkinek más a hobbija, ezt tiszteletben is tartom. Kitartást kívánok a finomhangoláshoz.
Elsőre a sebességet akarom belőni.
Utána jön a fogyasztás.
Jelenleg azért többet eszik....~70-80km-re tankoltam 4,7-et.
Jelenleg egy sportszűrő van rajta, ami miatt eleve többet eszik, de nem volt időm még alakítgatni gyári szűrőt - ami nem megy fel a 21-es karbira. És a karbit is be kell lőni rendesen.
Ha a fogyasztás lenne a legfontosabb, akkor vennék egy 125-ös CBF-et:-) Az is megy 90-et és csak 1,5L-ert eszik. (kollégámnak van...és tényleg ennyi a fogyija. De volt a csapatban egy 250-es CBF, az is elment 2L-rel, pedig jött velünk 120-130-al.
(A banditám beállítás után 170-nél is csak 5L-ert eszik:-))
De ugye a legtöbb ember nem azért szórakozik, hogy a fogyasztást csökkentse, hanem hogy élvezkedjen a szerelés közben, vagy menet közben:-)))
Nekem ez a pihenés....
Lemegyek anyámékhoz a garázsba, szól a rádió, olajos a kezem (nem mintha máskor nem lenne, hiszen a melóm is ilyen....csak ott nem L-erekkel játszok, hanem 1000m3-ekel, tonnákkal:-)..
Valaki kocsmázni jár, valaki átbulizza a hétvégét....
Nekem ez a káros szenvedélyem:-)))
De persze számít...azért valahol számít.
A poén, hogy a sima gyári SR-em is megeszi az 5L-ert.....
Szóval igen gáz, hogy az is 5-el megy, és ez is majd..........
Az órát nem vitatom:-))
Szerintem ma a gyárival megyek melózni - és felteszem a GPS-t, hogy az mennyit mér. Brutális lesz a különbség:-)))
Amúgy a motor élettartalma?
Nos ugye itt a fordulat fix....hiszen nem fog többet pörögni.
Mivel lendületben van, ezért a motor sem erőlködik. Épp ezért nekem nem a kigyorsítás számít. Legalábbis értelmetlennek tartom a 7000-res fordulatról - golyó effektusban való indulást.
Csupán maximálisan ki lesz használva- ki szeretném használni - a lehetőségeket.
Ezért írtam azt a példát, hogy van egy 21 sebességes bringa. Elől 3, hátul 7 váltó. Jelenleg viszont csak a 2/6-ot használja a motor.
120... álmában. Vagy ÓRA SZERINT, ami a valóságban jóval kevesebb. Sztem a valós 80 bőven jó, többet nem nagyon érdemes kicsikarni belőle, mert csak a motor élettartama rovására megy. Városba meg tökfölösleges ennél gyorsabb p.csköszörű. Ha kevés, inkább egy 125-ös 4T. A mostani 21-es (?) karbiddal mennyit eszik? 5? A 125-ös 4T meg kijön 2-3 literből simán.
Bár jókat röhögök magamon:-)
Mi a francokat akarok egy robogótól:-)) (ez a maximalizmus:-))
Nem elég 81-es végsebesség?
Ha száguldozni akarok arra ott a GSF, aminek 246 a vége:-)))
Csak a kolléga fiának az aeroxa szintén 70-es....és elmondás alapján 120 a vége? Ott is csak a 17,5-ös karbi miatt dadog le (az úszóból elfogy a nafta).
A youtube-os videóknál is mennek mint a meszes.....
Az tuti, hogy ha másra nem is unaloműzésnek kiváló:-))))
Az biztos, hogy holnap végre szabad leszek (ma még dolgozom délután). Elsőre egy állványt kell összeraknom, hogy tudjam majd pörgetni. Nem menet közben szeretném kipróbálni:-)))
Mikor megvettük a mocit, és fogalmam sem volt, hogy méretek vannak, 15x12-es volt benne. Szóval azért nem áll semmi keresztbe, hiszen nincs helye:-)
Csörögni lehet hogy csörgött, de azt meg elnyomja a kipuff:-)
Ezért mondom, hogy most méricskélés jön (amint megjön a futár - mert most az miatt dekkolok itthon) És a méretek tudatában tudok kiindulni bármerre.
A polini szíj 16,8 széles volt. Azzal se ment feljebb, szóval a hossz biztos hogy befolyásoló tényező.
A 17x12-es görgő nem lesz ok.Számít az az 1mm szélesség,keresztbe fog álni a görgő,ill csörögni fog.
Az addig ok,hogy a 765-ös szíjat a szélessége miatt em a csapról indítod,így kifut a varión teljesen.De a hossza,és pont a szélessége miatt,így a hátsótárcsán nem tud teljesen lemenni.Ez így csak "optikai" tuning lesz szerintem,bár ki kell próbálni.Mondjuk nálam a 765-ös szíj nálam hézagolás nélkül is hosszú volt.
Közben levelezgetek itt pár bolttal.
Egy boltban van hosszabb szíj - de ez is már a vicc kategória.
Az eladó volt olyan frankó csóka, hogy lemérte nekem.
a külső hosszok:
752X16.5X30-As W STANDARD szíj: 757mm
765x17.5x8-as W STANDARD szíj: 770mm
Egyszerűen nem értem, hogy a megadott méreteket hol számolják....
Szóval most megyek, szétkapom a blokkot, és megmérem, hogy a bent lévő szíj (malossi) külső hossza milyen. Hiszen mint 2 napja írtam, a gyárilag 745-ös Malossi szíj pont ugyan akkora volt, mint a gyárilag 750-es Polini szíj. (és a szíj nem kopott, hiszen ~3-400km lehet benne)
DE!
Valamelyiktől viszont kaptam egy olyan választ is, hogy ugye lehet a szíjon hosszabbítani - DE! a variátor egyáltalán összemegy annyira, hogy a szíj feljebb menjen? Szóval azt is meg kell mérnem, hogy ha a görgő teljesen fent van, akkor mekkora a tárcsák közti táv.
Mert ugye ha a táv így 17,3 akkor a büdös életben nem fog felkúszni egy 16,5-ös szíj.
NO ez már komolyabb kérdés.
Hiszen rakhatok bele nagyobb szíjat, ha az nem fog felemelkedni a variátoron (és szerintem ezért csapkod a szíj alapesetben)
Ezen meg hogy lehet változtatni?
Laikus gondolatként:
a verzió: A csapból le kell szedni 1-2mm-ert és utána max hézagolni, ha sok lett.
Ellenérv: gyári alkatrészt nem szeretek átalakítani, szóval akkor szerezni kell egy csapot.
b verzió: Mivel a variátor nem megy annyira ki, így ugye lehetőség a nagyobb görgő. Nekem Polini a cumó, amibe 16x13-as görgő van. Lehetőség 17x12-est venni. Szerintem a 12-es része elhanyagolandó, hiszen nem oldalmozgást végez, ellenben 1mm-rel nagyobb az átmérő...vagyis valamennyire összébb kerülnek a tárcsák
c., Nem csak nagyobb szíj kell, hanem szélesebb is. A 765-ös egyenlőre jó lehet, hiszen nem csak hosszabb, hanem 1mm-rel szélesebb is.
Ekkor viszont ugye nem a csapról indul, hanem feljebb (nem hézagolunk, hiszen akkor nem értünk el semmit)
Az indulás rosszabb lesz, de nagyobb lesz a végsebesség.
Ezen viszont lehet javítani egy erősebb kontraszt rugóval, hogy nagyobb fordulaton induljon. (még a végén visszakerül a piros rugó:-))
Szóval méricskélek, utána meg rendelek.
De mivel a szíj 3000ft, a görgő 870ft így szerintem a B-C verziót kell valahogy ötvözni. És amelyik beválik, azt kell megtartani csak már mínőségi anyagokkal.
Másik termosz? Most csak egyet találtam. Volt másik is, de hogy hol van. Szobafestés/klímaszerelés/műhelytakarítás óta nem találok semmit. Eddig mindenem megvolt, most hogy rend van, már semmit nem találok....
Ezeket már kidobáltam, mert hiába kínálgattam mindenfelé, senkinek sem kellett. Még morini vizes ditech hengerem van, hozzá meg egy normál gyertyára átalakított hengerfej. Van még talán piaggio (typhoon) levegős hengerem, meg egy polini levegős hengerfej. Plusz mégegy henger, de hogy az micsoda?.... Az biztos hogy mindet hónolni kell. Ha nem viszik el őket, akkor nemsoká ezek is mennek a vastelepre. Talán volt még egy vaci új km spirál házam is valahol. Az is ditechre való. Nagyjából ennyi.
Én ahogy lefordítottam progival, úgy olvasom, hogy a gyári 50-es alu hengernél 0.5-0.6mmnek kell lennie a tömítés vastagságának, és 1mmnek a préssávnak. Azt írja, hogy 1mm-es ón forrasztó drótot kell behelyezni és azzal megmérni, de csak azután, hogy le van rögzítve a henger. meg minden a helyén van... Remélem nem tévedek.
um die leistung des zylinders voll zu nutzen sollte die quetschspalte beim modell "SPORT PRO" 0.7MM und geim modell "RACING" & ALU 50cc" 0.5-0.6mm hoch sein. Um dies zu überprüfen wird in das zündkerzenloch ein stück 1mm lötzinndraht eingebracht. Dieses sollte so eingeschoben. --- werden dass es beim durchdreden des motors zwischen kolben und kopf geklemmt wir. nachdem der zinndraht wieder aus dem zündkerzenloch herausgenommen wurde kann an der platt gedrückten stelle mit der schieblehre der quteschspaltenastand ermittelt werden. Sollte er von der vorgaben abweichen muss mit den unterschiedlichen beiliegenden dichtungen korrigiert werden.
Nekem teljesen jó, de mivel bontott, nem tudom garantálni a működését. Plusz persze erre még rájön a postázás, ami cirka 1.500,- pénz. Még hogy bonyolítsam az életedet, csak akkor adom postára, ha előre utalod nekem az árát. Én már csak ilyen gonosz vagyok. De csak hogy lásd kivel van dolgod, a termosztátot odaadom 1.000,- Ft-ba is, nekem úgyis csak a polcot nyomja, mert már nem javítok robogókat. Így a vége 2.500,- pénz. Ennyit kérek utalni. Ha ez megfelel, akkor adj egy e-mail címet, ahová küldöm a számlaszámot. Ha itt a pénz, viszem a cuccot a postára. Persze azért adj majd meg egy címet is, biztos ami biztos. (Most pedig megiszom a kis söröcskémet és beülök TV-t nézni).
Nagyobb végsebességet vagy módosított végáttétellel v. a fordulatszám emelésével érhetsz el. Az utóbbi gyakoribb, erre írtam, hogy előbb beadja a kulcsot. Ugye első szempontnak is azt írtad, hogy a sebességet lövöd be.
Tény, hogy mindenkinek más a hobbija, ezt tiszteletben is tartom. Kitartást kívánok a finomhangoláshoz.