a CIMBI polini kék rugója ami csudajó és 7000-nél nyit....no azon 22kg szerepelt:-)))
Tehát akkor a polini kék, még a malossi fehérnél is gyengébb?
Én eddig max 3,5-ös görgőt találtam. Ennél könnyebbet nem.
És a mai élmények?
Lemértem az összes szíjat....ugyan úgy.....2x ellenőrive.....
1. kép
Egyik szíj se éri el a 750-es szintet! Vagyis nem is csodálom, hogy rövid. De hogy még a saját értékét se közelíti meg? No ez azért már síralmas!
Szó volt, hogy ha nagyobb a görgő akkor szétesik a vario
No a csúszka a MAXIMÁLIS kicsúszásnál is adja, hogy a csúszkák még 4mm-ert tartanak.
2. kép
De a görgő ezt az értéket (16x13) meg se közelíti
3. kép
És egy laza 1,5 óra alatt összeraktam az állványt:-))
Nagyon nem szép, de megtartja a motort, és megmaradt 25.000ft-om:-))) És még annyi vashulladék sincs a garázsba:-))
4-5-6 kép
Azt egy picit noszogatni kell,de ez inkább nyomatékos(morini blokk),gyári jellegű vezérléssel megáldott polini henger,és giannelli reverse kidörrentő,ami szintén nem egy forgós cső.Ráadásul a kör sr eléggé orrnehéz.Egy old sr vagy f12 ezzel a konfiggal jóval könnyebben jön kerékre.
Garantálom,hogy lesz..nád a fogyit.A szervízköltség,és az ehhez megfelelő minőségű alkatrészek árai jobban fájnának.
Sajnos én is mindig rájövök,hogy itt is-ott is lehetne még egy picit fejleszteni.Az idén kapott már elektromos vízpumpát,és digitális cdi-t is a italkit selettra belsőrotoros gyujtás mellé.Meg erősebb főtengely,új főtengelycsapágyakat.Tavasszal pedig jön az új dugó(25k),hónolás,mert túlvagyunk az 1300.km-en(max 1500-anként dugócsere).
Öszinténszólva én föleg szerelem a gépet,és a fiam használja,és csak hobbiként itt a városban(főleg autókkal gyorsulni,robogóban nincs ellenfél a környéken).Bár már ő is egyre kevesebbet,amióta megvan a B-s jogsi.Az idén max. 300km futott bele,ebből 100-150 a hangolás közben.
Karburálni ezt,már nem csak évszakváltásoknál kell,ha azt akkarod,hogy "tökéletes" legyen.5°C hőmérsékletváltozásnál már lehet utánna állítani.Bár a nyár végén már belőttem 20°C-ban,így 25-ben picit dús,15-ben picitszegény lett,de még használható.(csak nem annyira "éles").
Ha nyúzom a gépet 7L-t meglehet vele etetni(többet még nem sikerült),bár ehhez kellett a szinte tökéletes hangolás.Normál használattal 5-6L.Kímélve városban max 60-as tempóval 5-ből ki lehet jönni(de így meg minek a 20+ Le).Hozzáteszem a hangoláshoz kellett alapjárati fúvókaszett,főfúvókaszett,tűkészlet(ezt pl németektől sikerült csak beszerezni).
Ha malossi kontrasztról beszélünk,akkor az értékek ezek a gyárihoz képest:
fehér-+30% kb24-26kg
sárga-+60% kb32-34kg
piros-+108% kb40-42kg
Minarelli blokknálA gyári kb20kg.
Egyébként miért ne lenne 3gr-os görgő?Nálam a high-end gépben malossi mhr overrange hajtáslánc,piros malo kontraszt,2,7gr-os görgőkkel üzemel.Váltási fordulat 12500rpm,végfordulat 13800-14000rpm.Végseb 115-120km/h gps-el mérve.
Akinek van bármilyen anyaga régi-új SR-el kapcsolatban, és netán dokumentálva is van - az küldje el az akmt kukac akmt.hu címre, és felteszem.
A fontos, hogy a leírásába legyen benne a neve(nick) és egy elérhetőség, hogy ha valakinek nem világos valami, akkor feltudja vele személyesen venni a kapcsolatot.
Így nem kell 200x leírni a dolgokat:-))
Ha meg mostanában szerelsz, akkor legyen nálad egy fényképező...és akkor már tudsz dokumentálni:-)))
Idehaza egy szar RMS görgőszett 1400-2000 körül megy....
Kint 870ft....(Románia, de magyar eladó) és szerintem a peugeot, suzuki gyártmány nem épp RMS...
Posta 1100ft, és ha ma megrendeled, elutalod a pénzt akkor holnapra akár nálad is lehet a holmi.
Én vasárnap utaltam (hétfőn délig ért a számlára a pénz, mivel KH-s) és kedden reggel 9-kor a postás hozta a holmit.
Most velük tárgyaltam szíj ügyben is. Szóval nem szaroztak. Kibontottak egyet, lemérték....
Készségesek, segítőkészek.
Idehazai boltosok általában a nyakamba akartak varrni rögtön egy másik szíjat, mert hogy az jobb, az kevláros....stb. De persze mikor rákérdeztem a méretre, akkor hebegés volt a válasz.
Szóval Én azt tanácsolom, hogy tesztelgetéshez NAGYON IS JÓ ez a bolt. És ha bevált valami, akkor lehet vadászni mínőségi anyagot.
Gépkönyv meg nem igazán van - ami használható is.
Amit eddig találtam az itt elérhető: http://www.akmt.hu/apriliasr70...
(kicsit menj lejjebb, ott van pár link...)
Gyorsulás ügyben általában olyannal találkozom, hogy erős kontraszt, közép vagy könnyű görgő....
Így nagy fordulaton kell már lennie a mocinak és hirtelen lő ki.
Az sr-be piros volt. Ott is hasonló volt a szitu, és épp ezért nem tetszett, mert egy lámpánál, indulásnál elég tré szerintem mikor nem tudod pontosan hogy mikor fog a motor elindulni. Hiszen húzod a gázt és mikor Ő úgy dönt akkor startol.
Amúgy tegnap méricskéltem...
A gyári 751-es Mitsubosi szíjra Én 745mm-ert mértem.
A gyárilag 745-ös Malossi szíjra 738mm-ert....
Mivel ugye a számításaim szerint 12-13mm hiányzik, így ugye első körben meg is van a hiba, hiszen a boltos által mért 752-es Standart szíj hossza 757mm....és ugye 757-745 = 12mm
Tehát ezt meg is rendeltem. (3000ft)
A 765-ös szíjra mért 770-et, ami valóban hosszú lenne már. De ugye elsőre lássuk meg, hogy ez milyen lesz.
A variátort is néztem.
Gondolom ezek gyártóként változnak.
Az enyémnél a 16x13-as görgő annyira jön ki, hogy a vario oldalfalával egy magas. A nyomólap meg ugye hajlított, vagyis a csúszkák még a vezetőben vannak bőven.
Tehát 1mm-erel nagyobb görgő nem okoz gondod. De majd meglátjuk. Azt is rendeltem egyet (Suzuki görgő 17x12 6,6g, 870 pénz)
Ellenben néztem.
Ha a tárcsákat teljesen összenyomom, akkor emlékeim szerint (a garázsban írtam fel) 15,8mm a felső táv. Tehát egy kopott szíj eleve nem megy fel eddig. Szóval az 'A' pont eleve bukta, hiszen ha a csap lenne rövidebb a tárcsák akkor sem mennek jobban össze a tárcsák íve miatt.
Ha lent hézagol az ember, akkor még ennyire se.
Szóval a nagyob görgő max annyit ér el, hogy erősebben nyomódik a lap, hiszen a görgőút 94%-ánál már eléri azt a távot, erőt amit a bele való 16-os. a maradék 6% már csak plusz erő. Tehát elméletileg jobban nyomja a szíjat, ami ugye megakadályozza a csúszást illetve fixebben tartja. Bár ennek ugye az eredménye a gyorsabb szíjkopás.
Amúgy rugó ügyben...
Mikor megvettem a mocit (előtte azt se tudtam, hogy a robogók szíjasok.....mert amim volt (Mint) az ugye láncos) - szóval vettem egy rakás görgőt.
Elmondás szerint 3g-os volt benne, és ezért kellett nagyon pörgetni. (Persze ilyen görgő nincs is...)
Vettem 4-4,8-5,5g-os görgőket. RMS...
A 4-esel alig pörgött.....kiderült hogy 7-es....
A 4,8-as jó volt (eddig is ez volt benne)...ez tényleg 4,8-as volt.
az 5,5-ösnek meg csak a tasakja volt 5,5-ös....mert mint lemértük analitikai mérleggel azok bizony 8g-osak voltak. Azzal végképp döglött volt.
A sebesség meg ugye gyári órával....
De mivel nem tudtam azzal is próbáltam.
A tapasztalatokat leírtam: Persze hibásan.....itt is látszik, hogy fogalmam sem volt melyik szín micsoda. http://www.akmt.hu/apriliasr50...
Most fehér rugó van bent.
Erre ugye esett a választásom, hogy néztem a neten....
Fehér = gyári +30%
sárga = gyári +35%
Piros = gyári +40%
Mivel a piros erős - így szerintem igazán mérvadó tapasztalatot csak úgy lehet nyugtázni ha nagyobbat lépünk.
Hülyeség görgőnél is úgy tesztelni, hogy van benne egy 5-ös görgő és veszel egy 4,8-ast....hiszen annyit nem dob rajta, hogy azt érezd is.
Holnap megjön a holmi....
jöhet a szerelés:-)
Ma meg nekiesek az állványnak:-))
Tegnap találtam egy másik állványtipust is.
Persze nem lesz ilyen szép, de nem is kerül ennyibe:-))
Kollégám vett egy Sr 50-et,kerdes hogy hol lehet olcsó és jó alkatrészeket kapni hozzá. Tudtok valami jó webáruházat?
Másik kérdés van e hozzá valami jó gépkönyv ami letölthető? Válaszokat előre is köszönöm!
Akkor nem érdemes ennyi pénzt kiadni érte? Akik kipróbálták ők vettek bele ugyanakkora súlyút mint ami a variójukban van vagy belőtték nekik padon? Mert olvastam, hogy +/- 1 gramm eltérés lehet a hagyományos görgő között.
Van egy állóhengeres kipufogóm....ELADÓ
Kipucolva, kifúvatva
Szóval csak fel kell tenni
Ár: megbeszélés tárgya